Miehelle tulee jatkuvasti perintäkirjeitä
Ollaan oltu yhdessä 8v ja jo jonkin aikaa olen huomannut että perintäkirjeitä tulee. Aina kysyttäessä sanoo niitä vanhoiksi aiheettomiksi eikä tarvitse murehtia.
Tulomme ovat erilliset ja mies hoitaa omat laskunsa minä omani. Mies tienaa 2x sen minkä minä. Eikä minua kiinnosta hänen rahansa. Minä pärjään hyvin ja luulin, että mieskin.
Nyt hain postilaatikosta taas _valtavan_ kasan perintäkirjeitä . En nukkunut niiden takia koko viime yönä kun mua alkaa jo ahdistamaan.
Edellisessä suhteessa miehellä oli peliongelmaa. Hän tuhlasi kaiken peleihin ja maksatti kaiken mulla joten mulla on asiasta valtavasti traumoja.
Nykyinen mieheni ei mulla maksata, mutten voi olla ajattelematta mihin menee hyvin toimeen tulevan rahat.
Mies vielä nukkuu mutta ajattelin että haluan tänään hänen avaavan kirjeet minun kanssani. Haluan nähdä mitä oikeasti tapahtuu ja vaikka maksaa pahimmat pois omalta luotoltani. Ihan mielenrauhan takia.
Sen jälkeen haluan paperille tulot ja menot jotta hän näkisi todellisen tilanteensa. Ja miten yhdessä saatais se toimimaan.
En tajua mihin hänen rahansa menevät sillä talouden hoidan lähinnä minä. Hänellä on sitten talolaina. Jos ne menee johonkin Of on toki ero edessä sillä siitä minä en rupea mitään maksamaan.
Olenko nyt huono puoliso jos tuollaista vaadin? Mun pää ei oikeasti vaan kestä katsoa noita jatkuvasti ilmestyviä kirjeitä!
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne aiheettomia tietenkään ole jos niitä yhtenään tulee. Mutta juridisesti et voi vaatia asiassa yhtään mitään, kuten avaamaan kirjeitä sulle.
Ap ei voi avata kirjeitä itse. Mikään laki ei estä kuitenkaan vaatimasta niiden avaamista/sitä että mies ne vapaaehtoisesti näyttää. Ja jos ei näytä, niin eroa ehdottomasti. En suosittele ap maksamaan mitään, mutta selvitä tilanne. Kasa perintäkirjeitä ei ole mikään pikku juttu.
Ai ei voi avata vai? Kyllä voi. Olen itsekin noita kirjeitä availlut, ja siitä ei pääse kuin parempaan suuntaan.
-ohis.
Toki, jotta poliisi tutkisi asiaa pitäisi jonkun tehdä rikosilmoitus. En kyllä suosittelisi silti rikkomaan kirjesalaisuutta.
Jos asuuntolainaa ja toivottavasti asunto 100% miehen eikä yhtään sun, niin hoidat oman taloutesi siihen malliin että voit tarvittaessa asua jossai muualla.
Et maksa miehen velkoja omalla luotolla,nsiinämsulle jää käteen luotto ja mies häipyy.
Vanhoja voivat olla, mutta tuskin aiheettomia. Itsekin sain perintäkirjeitä 20 vuotta velasta jota en periaattessa maksanut kun ei ollut omaa syytäni. Tåtä lukiessa vasta tajusin että kirjeitä ei olekaan muutamaan vuoteen tullut :)
Romautapa se pilvilinnasi ja pakota mies kertomaan miten asiat oikeasti ovat. Et ole huono puoliso vaan huolehtiva, miehesi taas on huono puoliso, kun salaa ongelmansa. Jos on kyse yrittäjästä niin vielä huonompi homma, lähde ennen kuin saat nekin velat niskaasi.
Meillä kävi näin joitakin vuotta sitten. Asuttiin vielä erillään, yhteen muutosta oli toki ollut puhetta.
Yrityksen laskuja alkoi kasaantumaan. Kysyin vähän väliä, että onko maksanut asunnon ja auton erät ja muut laskut. Aina sanoi maksaaneensa, mutta perintäkirjeiden määrä kasvoi.
Mies oli masentunut ja alkoi "juhlimaan" ihan holtittomasti. En saanut mitään kontaktia ja ero oli lähellä. Ei puhunut raha-asioistaan mitään.
Kerran oli ollut mun luona 2 kk, ja lähdin hakemaan jotain miehen asunnolta. Löysin oikeuden päätöksen, kämppä pakkomyyntiin. Mies muutti mun luokse. Kauaa ei kulunut ja miehen auto haettiin mun pihasta. Sit oli useamman k pikavippi.
Siinä sitten makseli ulosottoon palkastaan ja vasta vuosi sitten oli vapaa veloistaan. Asui mun kodissa siitä lähtien, senttiäkään en ole auttanut velkojen hoidossa. Tällä hetkellä asutaan vuokra-asunnossa, jossa olen päävuokralaisena, koska muutettaessa miehellä oli luottotietomerkintöjä.
Luottamus kärsi, ja varmaan flippaisin, jos yksikin perintäkirje tulisi postilaatikkoon.
Ei ollut pelivelkaa tai mitään vastaavaa, mutta eli tiukalla budjetilla, josta ei mt ongelmien takia saanut enää huolehdittua.
Tsemppiä AP!
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi näin joitakin vuotta sitten. Asuttiin vielä erillään, yhteen muutosta oli toki ollut puhetta.
Yrityksen laskuja alkoi kasaantumaan. Kysyin vähän väliä, että onko maksanut asunnon ja auton erät ja muut laskut. Aina sanoi maksaaneensa, mutta perintäkirjeiden määrä kasvoi.
Mies oli masentunut ja alkoi "juhlimaan" ihan holtittomasti. En saanut mitään kontaktia ja ero oli lähellä. Ei puhunut raha-asioistaan mitään.
Kerran oli ollut mun luona 2 kk, ja lähdin hakemaan jotain miehen asunnolta. Löysin oikeuden päätöksen, kämppä pakkomyyntiin. Mies muutti mun luokse. Kauaa ei kulunut ja miehen auto haettiin mun pihasta. Sit oli useamman k pikavippi.
Siinä sitten makseli ulosottoon palkastaan ja vasta vuosi sitten oli vapaa veloistaan. Asui mun kodissa siitä lähtien, senttiäkään en ole auttanut velkojen hoidossa. Tällä hetkellä asutaan vuokra-asunnossa, jossa olen päävuokralaisena, koska muutettae
Mies teki siis toiminimellä, ja kaiken lisäksi käytti alveja omiin maksuihinsa ja oli liemessä kun alvit olisi pitänyt maksaa.
Emme siis ole naimisissa ja yhdessä olemme asuneet vasta vuoden pitkästä yhdessä olosta huolimatta.
Miehellä on aiemmasta suhteesta lapsi ja perintötalo, joten ehdottomasti haluankin pitää itseni ulkona taloasioista. Minulla ei lapsia ole.
Autot ovat kummankin omia tietenkin.
Ei ole tarkoitus huutaa tai syyllistää vaan yksinkertaisesti ottaa kissa pöydälle ja hoitaa se. Jos kysymys ei ole mistään vakavasta voisin kuvitella että on helpotus myös hänelle. Salaisuudet on melko raskaita kantaa.
Ap olet naivi. A. Kysymys ei ole vanhoista asioista B. Kysymys ON vakavista asioista. Älä missään nimessä anna tai lainaa miehelle rahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli teillä ei ole yhteistä asuntoa tai autoja? Se on hyvä. Mieheni perheenjäsenellä oli peliongelmaa ja 30 tonnin velat siitä johtuen. Vaimo antoi anteeksi ja selvisivät siitä. Muutaman vuoden kuluttua oli taas yllättäin parin kymmenen tonnin pelivelat päällä. Ero tuli ja suvun mielestä kaikki on nyt ex-vaimon syytä kun jätti. Tällä kertaa suku ja myös mieheni joutuivat antamaan lainaa, että saivat ukon kuiville. Vähän väliä pyytää edelleen rahaa.
Suku mahdollistaa pelaamisen jatkumisen tuolla hyssyttelyllä ja rahan lainailulla. Totuus varmasti sattuu, mutta tosiasiassa suvun kannattaisi katsoa peiliin. Onko negatiiviset tunteet aina lakaistu maton alle - yllättävän yleinen asetelma pelureilla ja lähipiirillään.
Olen aivan täysin samaa mieltä, mutta minulla ei ole asiassa sananvaltaa. Pelkäsivät tietty kaikki alkuun, että tämä ongelmainen tekee itselleen jotain. Meiltä ei kuitenkaan enää rahaa saa, sen verran olen saanut mieheni mieltä muutettua.
Pyydäpä AP sun kumppania näyttämään oma Positiivinen luottotietorekisterinsä sinulle niin, että olet vieressä kun hän sivun avaa. Se löytyy sivulta vero.fi hakemalla sanalla Positiivinen luottotietorekisteri. Sinne kirjaudutaan omilla pankkitunnuksilla. Siellä näkyvät kaikki miehen velat ja niiden korot, lyhennykset ja maksamattomat erät. Saat 100% faktan yhdellä silmäyksellä uusien valheiden sijaan. Jos ottaisin yhteistä lainaa tai asuisin samassa asunnossa edellyttäisin ehdottomasti tietojen näyttämistä minulle. Jos ei siihen kykene on asiat 100% varmuudella kuralla selitti asiat mitenpäin tahansa.
Tämähän on keksitty juttu, koska Posti ei lauantaisin jaa kellekään yhtään mitään. Ei taida kirjepostia jakaa perjantaisinkaan. Lisäksi kumppani olisi varmasti ottanut käyttöönsä sähköisen oma posti palvelun tai postilokeron eikä ottaisi kasapäin perintäkirjeitä yhdessä päivässä omaan laatikkoon jos on asunut kumppanin kanssa jo vuoden yhdessä.
Meillä yhteenmuutettaessa minä puutuin asiaan heti ja pyysin nähdä kirjeet. Mies oli ollut laiska laskuasioissa ja maksellut miten sattuu myöhässä ja osan unohtanut. Sovittiin että minä sain tilata e-laskut tärkeimpiin säännöllisiin menoihin miehen pankissa ja maksella hänen tililtään pois rästit. Kirjeiden tulo loppui ja mies on ollut tyytyväinen. Rahaakin säästyy kuin ei tule enää karhukirjeitä eikä perintämaksuja.
Sanot traumatisoituneesi jo kerran exän peliveloista ja kun maksatti sinulla kaiken.
Nyt olet uudelleen samassa tilanteessa, ja jälleen suunnittelet maksavasi miehen menoja = velkoja. Miksi se ei tällä kertaa olisi sinulle yhtä traumatisoivaa kuin viimeksi?
Sinä selvästikin toistat kaavaa. Valitset toistuvasti miehen, jolla on peliongelmaa ja rahankäytön ongelmaa. Näissä miehissä on selvästikin sellaisia luonteenpiirteitä, jotka viehättävät sinua. Valitettavasti tähän viehättävien piirteiden pakettiin kuuluu myös nuo rahaongelmat.
Noita valintoja on nyt myöhäistä katua. Mutta sen sijaan voit ottaa opiksesi aiemmasta kokemuksestasi ja puhaltaa pelin poikki tällä kertaa jo aiemmassa vaiheessa. Voit myös huolehtia, ettet enää tee samaa virhettä eli et tällä kertaa maksa miehen menoja, et myöskään velkoja.
Mies on aikuinen ihminen, joka vastaa itse omista teoistaan.
Miksei ole muuttanut kirjeitään tulemaan sähköisesti?
Vierailija kirjoitti:
Emme siis ole naimisissa ja yhdessä olemme asuneet vasta vuoden pitkästä yhdessä olosta huolimatta.
Miehellä on aiemmasta suhteesta lapsi ja perintötalo, joten ehdottomasti haluankin pitää itseni ulkona taloasioista. Minulla ei lapsia ole.
Autot ovat kummankin omia tietenkin.
Ei ole tarkoitus huutaa tai syyllistää vaan yksinkertaisesti ottaa kissa pöydälle ja hoitaa se. Jos kysymys ei ole mistään vakavasta voisin kuvitella että on helpotus myös hänelle. Salaisuudet on melko raskaita kantaa.
Puhut jotenkin tosi sinisilmäisesti. Oletko nuori? Kannattaa kuunnella hyvin tosissaan meidän kokeneempien tätien kommentit.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on keksitty juttu, koska Posti ei lauantaisin jaa kellekään yhtään mitään. Ei taida kirjepostia jakaa perjantaisinkaan. Lisäksi kumppani olisi varmasti ottanut käyttöönsä sähköisen oma posti palvelun tai postilokeron eikä ottaisi kasapäin perintäkirjeitä yhdessä päivässä omaan laatikkoon jos on asunut kumppanin kanssa jo vuoden yhdessä.
Olethan tietoinen, että postilaatikot aukeavat silloin kun sen postin menee hakemaan?
Kaikki luojan kiitos eivät ole niin laskelmoivia, että ottavat postilokeroita. Silloin puhuttaisiin jo ihan eri luokan ongelmista.
Minun ex-miehelläni oli samanlainen ongelma. Eron jälkeen paljastui, että hänellä on adhd. Ei saanut aikaiseksi maksaa laskuja eräpäiviin mennessä, ne unohtuivat säännöllisesti. Ei saanut kyllä oikein mitään muutakaan aikaiseksi ja vaati jatkuvaa muistuttelua kaikki muukin. Ihan menestynyt oli kuitenkin, ehkä töissä joku toinen hoiti nämä asiat työnkuvastaan.
Vierailija kirjoitti:
Aina kysyttäessä sanoo niitä vanhoiksi aiheettomiksi eikä tarvitse murehtia.
--> Valehtelee!! Muutenhan noita kirjeitä ei jatkuvasti tulisi! Kai ymmärrät tämän!? Mies valehtelee. Valehtelee. Joko ymmärsit?
Älä puhu paskaa. Mullekkin pamahtaa aina ajoittain jäätävät kasat kirjeitä. Tosin velka on jo reippaasti yli 10 vuotta vanhaa. Yritykseni peruja. Enpä ymmärtänyt osakeyhtiötä perustaa. Mun mielestä minulla ei ole mitään hälyttävää ongelmaa vaan nimenomaan vanhat juttu joka parissa vuodessa vanhenee iäksi.
Ulosotosta tulee myös kirje aina kun on lyhentänyt velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika!
On jo niin vanha vitsi, keksi jotain muuta.
Et takuulla maksa niitä velkoja!! Sitten olet tasan samassa tilanteessa kuin exän kanssa. Oletan että ette ole naimisissa kuitenkaan.