Miehelle tulee jatkuvasti perintäkirjeitä
Ollaan oltu yhdessä 8v ja jo jonkin aikaa olen huomannut että perintäkirjeitä tulee. Aina kysyttäessä sanoo niitä vanhoiksi aiheettomiksi eikä tarvitse murehtia.
Tulomme ovat erilliset ja mies hoitaa omat laskunsa minä omani. Mies tienaa 2x sen minkä minä. Eikä minua kiinnosta hänen rahansa. Minä pärjään hyvin ja luulin, että mieskin.
Nyt hain postilaatikosta taas _valtavan_ kasan perintäkirjeitä . En nukkunut niiden takia koko viime yönä kun mua alkaa jo ahdistamaan.
Edellisessä suhteessa miehellä oli peliongelmaa. Hän tuhlasi kaiken peleihin ja maksatti kaiken mulla joten mulla on asiasta valtavasti traumoja.
Nykyinen mieheni ei mulla maksata, mutten voi olla ajattelematta mihin menee hyvin toimeen tulevan rahat.
Mies vielä nukkuu mutta ajattelin että haluan tänään hänen avaavan kirjeet minun kanssani. Haluan nähdä mitä oikeasti tapahtuu ja vaikka maksaa pahimmat pois omalta luotoltani. Ihan mielenrauhan takia.
Sen jälkeen haluan paperille tulot ja menot jotta hän näkisi todellisen tilanteensa. Ja miten yhdessä saatais se toimimaan.
En tajua mihin hänen rahansa menevät sillä talouden hoidan lähinnä minä. Hänellä on sitten talolaina. Jos ne menee johonkin Of on toki ero edessä sillä siitä minä en rupea mitään maksamaan.
Olenko nyt huono puoliso jos tuollaista vaadin? Mun pää ei oikeasti vaan kestä katsoa noita jatkuvasti ilmestyviä kirjeitä!
Kommentit (111)
Ap olet ollut turhan hyväuskoinen.
Eivät jatkuvat perintäkirjeet aiheettomia ole.
Nyt on vakavan keskustelun paikka. Pistä miehesi puhumaan, ja totta.
Ei teillä voi olla yhteistalous. Oletteko naimisissa? Avioehto? Onko yhteisiä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä maksa, se on pohjaton kaivo. Vaihdatte sinun nimiisi kaiken omaisuuden.
Ja lopputuloksena mies on sitten sekä veloissa että varaton, ja nainen voi tanssahdella seuraavaan suhteeseen varakkaampana. Nice plan.
Mitä ehdotat? Että vaimo maksaa miehensä velat? Niinkö teidän perheessänne eletään?
Vierailija kirjoitti:
Olisin jo avannut ne kirjeet. Mitä kirjesalaisuudesta kun toinen salailee noin isoja asioita. Pian käy huonosti ellei korjaa asioita.
Tuosta lähtee istumaan, jopa av-mamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä kutsutaan velallisen epärehellisyydeksi.
Miten niin se on epärehellistä? Minun mieheni on tehnyt konkurssin ja velkajärjestelyssä vielä. Kaikki asunnot ja autot on ostettu minun nimiini. Mitä epärehellistä tässä on?
Jos asunto missä asutte on puolison niin koita nyt sen verran saada häntä avaamaan tilannetta että tiedät onko asunnon menettämisen riski olemassa
ja ei vanhoista asioista varmasti jatkuvasti mitään kirjetulvaa tule
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne aiheettomia tietenkään ole jos niitä yhtenään tulee. Mutta juridisesti et voi vaatia asiassa yhtään mitään, kuten avaamaan kirjeitä sulle.
Ap ei voi avata kirjeitä itse. Mikään laki ei estä kuitenkaan vaatimasta niiden avaamista/sitä että mies ne vapaaehtoisesti näyttää. Ja jos ei näytä, niin eroa ehdottomasti. En suosittele ap maksamaan mitään, mutta selvitä tilanne. Kasa perintäkirjeitä ei ole mikään pikku juttu.
Mikäli ap:lla on vilpitön halu auttaa, lähestyisin empatian kautta ja kertoisin omista huolistani ilman syyllistämistä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö varmasti mitä mies tienaa, vai uskotko vain hänen sanaansa?
Harvempi valehtelee tuloistaan, sen sijaan monikin menoistaan. Ap:n miehellä on peliongelma.
Eli teillä ei ole yhteistä asuntoa tai autoja? Se on hyvä. Mieheni perheenjäsenellä oli peliongelmaa ja 30 tonnin velat siitä johtuen. Vaimo antoi anteeksi ja selvisivät siitä. Muutaman vuoden kuluttua oli taas yllättäin parin kymmenen tonnin pelivelat päällä. Ero tuli ja suvun mielestä kaikki on nyt ex-vaimon syytä kun jätti. Tällä kertaa suku ja myös mieheni joutuivat antamaan lainaa, että saivat ukon kuiville. Vähän väliä pyytää edelleen rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä kutsutaan velallisen epärehellisyydeksi.
Miten niin se on epärehellistä? Minun mieheni on tehnyt konkurssin ja velkajärjestelyssä vielä. Kaikki asunnot ja autot on ostettu minun nimiini. Mitä epärehellistä tässä on?
Ne on alunperinkin sinun nimissäsi. Jos omaisuus on velallisen nimissä ja todetaan, että paska on jo housussa ja perintäkirjeitä satelee, minkä vuoksi velallisen omaisuutta keplotellaan puolison, lapsen tai muun nimiin aiheuttaen näin velallisen varattomuuden, niin se todetaan velallisen epärehellisyydeksi ja on tuomittava rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lopputuloksena mies on sitten sekä veloissa että varaton, ja nainen voi tanssahdella seuraavaan suhteeseen varakkaampana. Nice plan.
Eiköhän tuossa ole mies itse polkunsa valinnut. Miksi molempien pitäisi menettää kaikki, vain, koska miehellä on ongelma?
Tämä. Jos mies ei ole valmis kertomaan raha ongelmistaan ja valehtelee on se hyvä syy eriävälle polulle. Tsemppiä ap:lle.
Mulla ainakin siinävaiheessa rakkaus olisi koetuksella jos luotto menisi mieheen.
Eihän miehetkään kestäisi jos nainen salaisi rahaongelmistaan mieheltä ja valehtelisi.
Miksi naisen pitäisi kestää miestä?
Vierailija kirjoitti:
Eli teillä ei ole yhteistä asuntoa tai autoja? Se on hyvä. Mieheni perheenjäsenellä oli peliongelmaa ja 30 tonnin velat siitä johtuen. Vaimo antoi anteeksi ja selvisivät siitä. Muutaman vuoden kuluttua oli taas yllättäin parin kymmenen tonnin pelivelat päällä. Ero tuli ja suvun mielestä kaikki on nyt ex-vaimon syytä kun jätti. Tällä kertaa suku ja myös mieheni joutuivat antamaan lainaa, että saivat ukon kuiville. Vähän väliä pyytää edelleen rahaa.
Suku mahdollistaa pelaamisen jatkumisen tuolla hyssyttelyllä ja rahan lainailulla. Totuus varmasti sattuu, mutta tosiasiassa suvun kannattaisi katsoa peiliin. Onko negatiiviset tunteet aina lakaistu maton alle - yllättävän yleinen asetelma pelureilla ja lähipiirillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö varmasti mitä mies tienaa, vai uskotko vain hänen sanaansa?
Harvempi valehtelee tuloistaan, sen sijaan monikin menoistaan. Ap:n miehellä on peliongelma.
Peliongelma ei ole ainut mitä tuolla voi olla taustalla. Muitakin syitä voi olla, mutta velkaantunut mies selvästi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne aiheettomia tietenkään ole jos niitä yhtenään tulee. Mutta juridisesti et voi vaatia asiassa yhtään mitään, kuten avaamaan kirjeitä sulle.
Ap ei voi avata kirjeitä itse. Mikään laki ei estä kuitenkaan vaatimasta niiden avaamista/sitä että mies ne vapaaehtoisesti näyttää. Ja jos ei näytä, niin eroa ehdottomasti. En suosittele ap maksamaan mitään, mutta selvitä tilanne. Kasa perintäkirjeitä ei ole mikään pikku juttu.
Ai ei voi avata vai? Kyllä voi. Olen itsekin noita kirjeitä availlut, ja siitä ei pääse kuin parempaan suuntaan.
-ohis.
Mä oon kerran saanut aiheettoman perintäkirjeen. Soitin ja he pyysi anteeksi. Tällä ukolla on toistuvasti postilaatikko pullollaan perintäkirjeitä, muka aiheettomia. Mies on valehtelija ja peli- tai muu ongelmainen. Ja sinä haluat auttaa?? Etkö oppinut yhdestä kerrasta vai mikä sulla on?
Taloudellinen luottamus on yksi parisuhteen peruspilareita, vaikka rahat olisivatkin erilliset.
Jos mies ei suostu kanssasi käymään laskuja lävitse ja olette olleet jo 8v yhdessä, niin ainakin itse ottaisin eron tuossa vaiheessa.
Kyllä selkeästi miehellä on jotain raha-ongelmia. On mahdollista, ettei hän oikeasti tee niin paljon rahaa kuin väittää.
Todennäköisesti häpeää suunnattomasti koko asiaa. Kyse voi olla pienistäkin summista. Tai isoista. Asiat eivät ole aina yksinkertaisia. Rauhallinen lähestyminen on aina paras.
Eli mies maksaa itselleen omaisuutta (talolaina) ja sä juoksevat arjen kulut, joista ei kerry omaisuutta? Ja sitten vielä pienemmistä tuloistasi maksaisit hänen velkojaan. Älä maksa. Vaadi näyttämään kirjeet. Jos ei suostu, älä jatka valehtelevan ihmisen kanssa.
Mistä muusta mies valehtelee?