Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelle tulee jatkuvasti perintäkirjeitä

Vierailija
25.01.2025 |

Ollaan oltu yhdessä 8v ja jo jonkin aikaa olen huomannut että perintäkirjeitä tulee. Aina kysyttäessä sanoo niitä vanhoiksi aiheettomiksi eikä tarvitse murehtia.

Tulomme ovat erilliset ja mies hoitaa omat laskunsa minä omani. Mies tienaa 2x sen minkä minä. Eikä minua kiinnosta hänen rahansa. Minä pärjään hyvin ja luulin, että mieskin.

Nyt hain postilaatikosta taas _valtavan_ kasan perintäkirjeitä . En nukkunut niiden takia koko viime yönä kun mua alkaa jo ahdistamaan.

Edellisessä suhteessa miehellä oli peliongelmaa. Hän tuhlasi kaiken peleihin ja maksatti kaiken mulla joten mulla on asiasta valtavasti traumoja.

Nykyinen mieheni ei mulla maksata, mutten voi olla ajattelematta mihin menee hyvin toimeen tulevan rahat.

Mies vielä nukkuu mutta ajattelin että haluan tänään hänen avaavan kirjeet minun kanssani. Haluan nähdä mitä oikeasti tapahtuu ja vaikka maksaa pahimmat pois omalta luotoltani. Ihan mielenrauhan takia.

Sen jälkeen haluan paperille tulot ja menot jotta hän näkisi todellisen tilanteensa. Ja miten yhdessä saatais se toimimaan. 

En tajua mihin hänen rahansa menevät sillä talouden hoidan lähinnä minä. Hänellä on sitten talolaina. Jos ne menee johonkin Of on toki ero edessä sillä siitä minä en rupea mitään maksamaan.

Olenko nyt huono puoliso jos tuollaista vaadin? Mun pää ei oikeasti vaan kestä katsoa noita jatkuvasti ilmestyviä kirjeitä! 

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis perintäkirjeet olivat myös sähköpostissa ja ne oli maksettu ns samoihin aikoihin kun tulivat postitse. Laskut olivat kyllä myöhässä sitä ei kieltänyt. Näin laskut JA tiliotteet.

Vierailija
102/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on tärkeintä että et mene koskaan hänen kanssaan naimisiin. Puolisoilla on avioehdostakin huolimatta elatusvelvollisuus toisiinsa nähden, joten hänen ottamansa velka voi joissakin tilanteissa olla myös sinun velkaasi. 

...

Ja tiedän mistä puhun, olen ollut puolison lainojen takaajana kuusi vuotta velkavankeudessa, kolme työtä ja aina tiukoilla. Nyt on asiat paremmin, mutta en ikinä unohda sitä miten vaikeaa oli. Ihme että selvisin hengissä.

Et joutunut velkavankeuteen siksi, että menit naimisiin puolisosi kanssa, vaan siksi, että takasit hänen lainojaan. Lopputulos olisi ollut sama, vaikka olisitte olleet avoliitossa tai ette olisi edes seurustelleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis perintäkirjeet olivat myös sähköpostissa ja ne oli maksettu ns samoihin aikoihin kun tulivat postitse. Laskut olivat kyllä myöhässä sitä ei kieltänyt. Näin laskut JA tiliotteet.

Mutta eikö olennainen kysymys ole, että miksi ne olivat myöhässä?

Onko teillä noin paljon ylimääräistä rahaa? Joka kerta kun lasku siirtyy perintäfirmalle, siihen tulee vähintään 5€ lisää kuluja. Ja yleensä siinä vaiheessa on jo tullut yksi karhu siltä alkuperäiseltä laskuttajalta (ainakin puhelinfirmoilla) ja siinäkin on ollut 5€ karhulisä. Se on jo kymppi, ja jos laskuja on useampia, menee monta kymppiä ylimääräsitä ihan turhaan.

Vierailija
104/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa......

Vierailija
105/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi pettää sinua taloudellisesti.

Vierailija
106/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö varmasti mitä mies tienaa, vai uskotko vain hänen sanaansa?

ja onko varma ettei ota lainoja sun nimiin..eli lähde äläkä tarjoa maksamaan mitään.

Vierailija
107/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö varmasti mitä mies tienaa, vai uskotko vain hänen sanaansa?

ja onko varma ettei ota lainoja sun nimiin..eli lähde äläkä tarjoa maksamaan mitään.

Onneksi Suomessa ei sentään pysty ottamaan lainoja toisen nimiin, ellei tämä toinen ole niin tyhmä, että jättää pankkitunnuksensa muiden saataville. Mutta joka tapauksessa positiivisesta luottorekisteristä pystyy nykyisin tarkistamaan, mitä lainoja on otettu omiin nimiin.

Vierailija
108/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiselle postaajalle, hyvä kuulla, että ei ollut tässä suurta hätää!

Kyllä sitä saa aina kysyä jos huolestuttaa, turha sitä on hävetä.

Vierailija
109/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että kuitenkin selvitit asiallisesti tämän casen. Ketjusta huomaa hyvin, että tuntemattomat ihmiset eivät oikeastaan halua toisilleen hyvää ja reagoivat toisen ongelmiin neuvoissaan ylimitoitetusti. Näin ainoastaan muutan positiivisen viestin tässä ketjussa, mitkä sisälsivät lainopillisissa neuvoja. Rehellisyys maan perii. Onnea teille.

Vierailija
110/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä maksa, se on pohjaton kaivo. Vaihdatte sinun nimiisi kaiken omaisuuden.

Tätä kutsutaan velallisen epärehellisyydeksi.

Miten niin se on epärehellistä? Minun mieheni on tehnyt konkurssin ja velkajärjestelyssä vielä. Kaikki asunnot ja autot on ostettu minun nimiini. Mitä epärehellistä tässä on?

Ei siinä mitään epärehellistä  ole, kun ne on OSTETTU sinun nimiin. Tuossa oli kyse toisen puolison nimiin SIIRTÄMISESTÄ.

Jos ap ei saa rauhaa eikä mies suostu selvittämään asiaa, kannattaa varautua hankkimaan uusi asunto siinä vaiheessa, kun miehen omistama asunto ulosmitataan. On olemassa yksityishenkilön velkajärjestely. Voi olla myös asunnon säästävä.

Vierailija
111/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän oli täysin kusetusta koko ketju. Harva yritys toimittaa laskuja sähköpostiin ja jos toimittaa ei sitä lähetetä lisäksi paperisena. Asiakas valitsee laskulle en yhden toimitustavan ja perintäyhtiön laskut tulevat yleensä ainoastaan paperisena. Nykyään maksuton toimitustapa on e-lasku ja joillakin harvoilla yhtiöillä toi sähköposti. Sähköposti ei säilytä asiakkaan tietosuojaa joten harva laskuttaja saa sen kautta laskuja lähettää esim pankit ja rahoitus+vakuutusyhtiöt eivät saa. Tässä paljon muutakin mut ihan nämä perusfaktat osoittaa jutun hölyn pölyksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi