Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelle tulee jatkuvasti perintäkirjeitä

Vierailija
25.01.2025 |

Ollaan oltu yhdessä 8v ja jo jonkin aikaa olen huomannut että perintäkirjeitä tulee. Aina kysyttäessä sanoo niitä vanhoiksi aiheettomiksi eikä tarvitse murehtia.

Tulomme ovat erilliset ja mies hoitaa omat laskunsa minä omani. Mies tienaa 2x sen minkä minä. Eikä minua kiinnosta hänen rahansa. Minä pärjään hyvin ja luulin, että mieskin.

Nyt hain postilaatikosta taas _valtavan_ kasan perintäkirjeitä . En nukkunut niiden takia koko viime yönä kun mua alkaa jo ahdistamaan.

Edellisessä suhteessa miehellä oli peliongelmaa. Hän tuhlasi kaiken peleihin ja maksatti kaiken mulla joten mulla on asiasta valtavasti traumoja.

Nykyinen mieheni ei mulla maksata, mutten voi olla ajattelematta mihin menee hyvin toimeen tulevan rahat.

Mies vielä nukkuu mutta ajattelin että haluan tänään hänen avaavan kirjeet minun kanssani. Haluan nähdä mitä oikeasti tapahtuu ja vaikka maksaa pahimmat pois omalta luotoltani. Ihan mielenrauhan takia.

Sen jälkeen haluan paperille tulot ja menot jotta hän näkisi todellisen tilanteensa. Ja miten yhdessä saatais se toimimaan. 

En tajua mihin hänen rahansa menevät sillä talouden hoidan lähinnä minä. Hänellä on sitten talolaina. Jos ne menee johonkin Of on toki ero edessä sillä siitä minä en rupea mitään maksamaan.

Olenko nyt huono puoliso jos tuollaista vaadin? Mun pää ei oikeasti vaan kestä katsoa noita jatkuvasti ilmestyviä kirjeitä! 

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän oikeasti pariskunnan, jossa nainen alkoi ihmetellä samaa. Mihin miehen kaikki rahat menivät ja perheen talousasiat sekaisin.

Selvisi lopulta, että maksullisiin seksipalveluihin. Addiktioita on monenlaisia.

Vierailija
82/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten juttu edistyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on tyttö nyt käymässä ja lähtee harrastuksiinsa 15 aikaan. Mies sanoi että voimme katsoa laskut silloin. Ei hän hermostunut vaan rauhoitteli ja sanoi, että jos mieltäni parantaa se että katsomme yhdessä niin sitten teemme niin 

Vierailija
84/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä huvikseen tule. Joten mies on velkaa varmana moneen paikkaan.

Vierailija
85/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, perintäkirjeitä on erilaisia. Tässä ei kerrottu sen tarkemmin, että keneltä niitä tulee.

Sanon näin, koska tulee näitä mullekin, ja yleensä ne on netti, puhelin, sähkö yms. laskuja. Olen luonnostani laiska maksamaan laskuja ja liian usein muistan vastaa ekan muistutuksen kohdalla. Ja voi olla, ne on oikeasti aiheettomia, mutta koska olen maksanut myöhässä se on jo siirtynyt eteenpäin. Koska nämä on pitkälti automatisoitu, voi lähettäjänä olla sitte  Ropoa, Lowellia tms. perintäfirmaa.

Kyllä tuosta kannattaa kissa nostaa pöydälle jos asia huolestuttaa, mutta halusin vain tuoda tässä esiin, että ei ole välttämättä mikään suuri salaisuus taustalla.

Vierailija
86/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein: mies omistaa asunnon yksin ja maksaa asumiskustannukset täysin itse ja AP ostaa ruuat ja muut?

Vierailija
87/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö varmasti mitä mies tienaa, vai uskotko vain hänen sanaansa?

Jos työ onkin kuntouttavaa työtoimintaa tai yhdyskuntapalvelua rikoksista.

Vierailija
88/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä yritys ja sillä maksuongelmia ja/tai yrityksen asiakkailla maksuvaikeuksia? Yleensä kyllä jos on yritykselle tulevaa rahaa, niin perintätoimiston kuoressa lukee "sisältää maksutilityksen tiedot" tms...

Vierailija
89/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi myös olla menettänyt työnsä, eikä uskalla kertoa sitä.

Vierailija
90/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei kannata todellakaan maksaa niitä. Minulla on tuttava, jolla oli useita kymmeniä tuhansia velkaa. Hän syytteli asiasta aiempia kumppaneita ja nuoruuden hölmöilyjä jne. Hän löysi sitten kumppanin, joka auttoi maksamaan nämä kaikki velat pois ja viidentoista vuoden maksamisen jälkeen tuttava sai kaiken maksettua ja luottotiedot puhtaaksi.

Sitten kävi ilmi, että hän oli heti maksuhäiriömerkintöjen poistumisen jälkeen ottanut uusia pikavippejä, kulutusluottoja, luottokortteja yms ja oli uudelleen samassa liemessä. Hänellä on shoppailuriippuvuus. Kaikki rahat pitää päästä heti tuhlaamaan ja sitä pitää aina haalia vain lisää, jotta pääsee shoppailemaan.

Vierailija
91/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi penniäkään. Ajatteletko, että saat tällaisen velkaantuneen ihmisen muuttumaan maksamalla laskut?! Pahennat tilanteen maksamalla. Tämä on verrattavissa alkoholismiin. Heidän hyysääjät ovat läheisriippuvaisia. Myös sinusta voi sellainen tulla. 

Vierailija
92/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa, että jos yhdessä oloa meinaa jatkaa, niin pitää olla täysin avoin veloista. Sitähän se yhteinen elämä on, että tiedetään toisen asiat yhtä hyvin kuin omatkin.

Vierailija
93/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tärkeintä että et mene koskaan hänen kanssaan naimisiin. Puolisoilla on avioehdostakin huolimatta elatusvelvollisuus toisiinsa nähden, joten hänen ottamansa velka voi joissakin tilanteissa olla myös sinun velkaasi. Älä lainaa, äläkä anna rahaa, älä maksa talon remontteja tms. missä rahat menevät Kankkulan kaivoon jos rahaongelmansa eivät ratkea.

Sanoisin samoin kuin yllä, kohtele kuin alkoholistia ja etäänny rakkaudella hänen vaikeuksistaan. Anna hänen siis ratkaista ongelmansa itse. 

Katso Ylen uuden sarja eka osa niin olet paljon viisaampi eli gueen of fucking everything. On areenassa.

Ja tiedän mistä puhun, olen ollut puolison lainojen takaajana kuusi vuotta velkavankeudessa, kolme työtä ja aina tiukoilla. Nyt on asiat paremmin, mutta en ikinä unohda sitä miten vaikeaa oli. Ihme että selvisin hengissä.

Vierailija
94/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti ole vanhoja ja aiheettomia. Mies valehtelee. Kuulostaa peliongelmalta

Taas tulemme siihen, että kun minä (nainen) niin rakastan. Jos mieskin rakastaisi, niin ei valehtelisi. Nainen on maailman tomppelin otus tunneasioissa. Itse olen katkerat oppirahat maksanut ja nyt tiedän vihdoin, mitä tarkoittaa, että olen rakkaudellisessa parisuhteessa.

Vierailija
95/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme laskut ja tiliotteet läpi ja ne olivat tosiaan maksettuna kun samat laskut menivät myös sähköpostiin. Tunnen itseni idiootiksi ja pyysin anteeksi sekä sanoin, että jos joskus tulee hätä niin toivon, että kertoo.

Nyt hieman harmittaa etten oikeastaan luottanut 🙈

Vierailija
96/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on tärkeintä että et mene koskaan hänen kanssaan naimisiin. Puolisoilla on avioehdostakin huolimatta elatusvelvollisuus toisiinsa nähden, joten hänen ottamansa velka voi joissakin tilanteissa olla myös sinun velkaasi. 

Ei pidä paikkaansa. Laissa on hyvin selvästi sanottu, että kumpikin aviopuoliso vastaa yksin omista veloistaan. Poikkeuksena on ainoastaan "perheen elatukseen otettu velka", joksi oikeuskäytännössä on katsottu lähinnä ruokakaupan lasku. Ehkä myös jonkin perushuonekalun ostosta tullut lasku voi mennä tähän kategoriaan.

Sen sijaan avioehto on tällaisessa tilanteessa ehdottomasti syytä tehdä. Vaikka ap ei voikaan joutua vastuuseen puolisonsa veloista (ellei mene takaamaan niitä), niin ilman avioehtoa hän voi joutua maksamaan mahdollisessa avioerossa puolisolleen tasinkoa jopa puolet omaisuudestaan, jos puolisolla on enemmän (tai vähintään yhtä paljon) velkaa kuin omaisuutta.

Vierailija
97/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävimme laskut ja tiliotteet läpi ja ne olivat tosiaan maksettuna kun samat laskut menivät myös sähköpostiin. Tunnen itseni idiootiksi ja pyysin anteeksi sekä sanoin, että jos joskus tulee hätä niin toivon, että kertoo.

Ketjun alussa ne oli jo perintäkirjeitä.

Vierailija
98/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muka maksetuista laskuista tulee perintäkirjeitä? 

Eikä se vaikuta mitenkään perintään, onko lasku tullut paperina vai sähköisesti.

Alkaa kuulostaa trollilta.

Vierailija
99/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein: mies omistaa asunnon yksin ja maksaa asumiskustannukset täysin itse ja AP ostaa ruuat ja muut?

Kyllä. Irtisanoin oman asuntoni toisella paikkakunnalla kun muutin miehen luokse ja siitä syystä mun työmatkakulut ovat 600e ja 3,5h menee päivässä ajoihin mikä tarkoittaa sitä, että voin ottaa 2 asiakasta/ pv vähemmän. Joten siksi en maksa vuokraa tms.

Minä maksan ruuat ja muun elämisen sisustuksesta hauskanpitoon. Mies toki osallistuu jos isommille reissuille lähdetään .

Nämä ovat meidän valintojamme ja ovat olleet ok tähän asti. Mun vanhat traumat vaan vähän vissiin puskivat esiin 😬

Vierailija
100/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä ongelmanassut aina päätyy yhteen myös seuraavissa suhteissa? Käsittämätöntä. Jos ette mitään yhdessä omista, niin eihän sulta mitään karhuta ja miehellä tuskin on mitään karhuttavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän