Nuoret naiset etsivät nyt Tiktokissa elättäjää
Sosiaalisessa mediassa on nousussa ilmiö, jossa nuoret naiset etsivät itselleen provider-parisuhdemallia. Siinä mies elättää naisen.
Parisuhde, jossa mies toimii elättäjänä, nojaa vanhanaikaisiin sääntöihin. Mies hoitaa arjen kustannukset ja hemmottelee naista lahjoilla, kun taas nainen hoitaa kotia vailla taloudellisia huolia. Tänä päivänä provider-parisuhdemallissa ihanteena nuorella naisella olisi saavuttaa luksustason elämä.
Siihen liittyy vahvasti monogamisuus sekä 50-lukulainen ja yhdysvaltalainen käsitys sukupuolirooleista. Yhdysvaltalainen siksi, että Suomi oli vielä 1950-luvulla maatalousyhteiskunta.
Provider-kulttuuri on tuontitavaraa Yhdysvalloista, eikä se oikein istu suomalaiseen kontekstiin, sillä täällä ei ole samalla tavalla kasaantunutta vaurautta ja harvan palkka Suomessa riittää elättämään koko perheen. Eli mahdollisuus löytää Tiktokissa fiilistelty provider-mies on lähes olemattoman pieni.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/ae2ba6e0-e472-44f9-bd01-0f0240e83909
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provider suhteessa mies maksaa kaiken, mutta nainen ei välttämättä ole vain kotirouva tai tee kotityöt. Naisella pitää tämän ajattelumallin mukaan olla oikeus omaan uraan ja säästää rahojaan, osallistumstta kuluihin. Toisin sanoen, mies maksaa kaiken, osallistuu kotitöihin ja kohtelee naista kuin kuningatarta. Hyöty naiselle on selvä, mutta mikä on hyöty miehelle?
Se, että voi esiintyä kauniin naisen kanssa ja esitellä tätä tyttöystävänään. Kasvattaa miehen statusta valtavasti.
Kuka oikeasti alapeukuttaa tätä? Täyttä faktaahan tuo on. Miehen kiinnostavuus naisten silmissä kasvaa valtavasti jos käsipuolessa on hyvännäköinen puoliso. Miesporukassa tuollaista katsotaan ylöspäin ja kadehditaan enemmän tai vähemmän avoimesti.
Miehelle parisuhde on merkittävä muutenkin imagon kannalta. Sinkkumies on naisille ja muille miehille sellainen sääliä herättävä ja jopa hieman epäilyttävä vain miehen puolikas, jollei ole joku James Bond-tyylinen playboy.
Minun suhteessa avovaimoni maksaa kuluista enemmän kun minä. Saan seksiäkin ja kotitöitä tekee molemmat. En ottaisi naista jossa nainen tekee kaikki kotityöt ja minä maksaisin kulut.
Eiks oo vaan hyvä, kun miehistä tulee yhä konservatiivisempia, että niillekin löytyy sitten naisia. Konservatiivisuudessahan mies elättää naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole niin etuoikeutettu kuin nuori hyvännäköinen nainen. Kaikki mahdollisuudet on auki ja vain taivas on rajana.
Nuori hyvännäköinen mies on.
Ei ole. Nuori hyvännäköinen mies joutuu yhä hankkimaan omat rahansa ja lunastamaan oman asemansa osaamisella ja ahkeruudella. Naista ei kiinnosta elättää miestä tai edes pariutua alaspäin.
"Mies hoitaa arjen kustannukset ja hemmottelee naista lahjoilla, kun taas nainen hoitaa kotia vailla taloudellisia huolia."
Anteeksi, mutta nimenomaan naisella on tuossa erittäin iso taloudellisen huolen aihe..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten kun se nuori nainen rupeaa väistämättä vanhenemaan ja rapistumaan fyysisesti niin rikas elättäjämies löytääkin uuden parikymppisen hepsankeikan.On muuten karu kohtalo sillä naisella.
Providerin pitää säästää tradwifelleen rahastoon. On sitten pesämuna valmiina. Useat tradwifet lisäksi tienaa ihan törkeesti verkkokaupoilla ja somen kaupallisilla yhteistöillä.
Sit ku +30 pääsee eroon Providerista on jo vakavarainen ja voi alkaa etsimään sitä oikeaa rakkautta. Tai ottaa itselleen nuoren toyboyn vuorostaan, ihan kuin vaan.
Dream on.
Voi olla helpommin suunniteltu kuin tehty.
Suomessa on hyvin vähän rikkaita miehiä ylipäätään, ja jos mies on rikkauden lisäksi komea ja fiksu, hänelle riittää naisia. mm. kauniita, sporttisia, mukavia naisia jotka eivät ole panneet pelimiesten kanssa ja jotka eivät vaadi mieheltä elatusta.
Vaihtoehtoina on hyvin äkkiä todella paljon vanhempi leskimies jota voi yrittää höynäyttää, tai sitten neljä tonnia tienaava insinörtti joka kustantaisi pokaalivaimolleen elämän rintamamiestalossa Espoon perukoilla ja kerran vuodessa rantaloman.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole niin etuoikeutettu kuin nuori hyvännäköinen nainen. Kaikki mahdollisuudet on auki ja vain taivas on rajana.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ja kuka tämän kaiken mahdollistaa? Epätoivoiset miehet!
HAHAHAHAHAHAHAHA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten kun se nuori nainen rupeaa väistämättä vanhenemaan ja rapistumaan fyysisesti niin rikas elättäjämies löytääkin uuden parikymppisen hepsankeikan.On muuten karu kohtalo sillä naisella.
Providerin pitää säästää tradwifelleen rahastoon. On sitten pesämuna valmiina. Useat tradwifet lisäksi tienaa ihan törkeesti verkkokaupoilla ja somen kaupallisilla yhteistöillä.
Sit ku +30 pääsee eroon Providerista on jo vakavarainen ja voi alkaa etsimään sitä oikeaa rakkautta. Tai ottaa itselleen nuoren toyboyn vuorostaan, ihan kuin vaan.
Dream on.
Mä oon hyvätuloinen 30-vuotias nainen. Voisinkohan mä saada itelleni tommosen toyboyn, joka tekis mulle kaikkea kivaa lahjoja vastaan? 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ja kuka tämän kaiken mahdollistaa? Epätoivoiset miehet!
HAHAHAHAHAHAHAHA!
Kuka on sanonut, että tuo on mahdollista? Haaveillahan voi mistä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dream on.
Mä oon hyvätuloinen 30-vuotias nainen. Voisinkohan mä saada itelleni tommosen toyboyn, joka tekis mulle kaikkea kivaa lahjoja vastaan? 😊
Mahdollisesti, eikä tarvitse säästää rahastoja hänelle. Toisaalta voisit saada huviseuraksi hyvin toimeen tulevan eronneen ja karanneen ja viettää mukavia viikonloppuja paremmissa puitteissa. Eronnut ja karannut tietää, että et al roikkumaan hänessä ja toivo hänestä elättäjää.
Vierailija kirjoitti:
minä olen tällaisessa suhteessa ollut vasta 25 vuotta. ukko elättää. minä hoidin kakarat, kodin ja miehen. nyt vain miehen. kun tekee liudan kakaroita parikymppisenä, jaksaa ne hoitaa helposti. nyt alta viisikymppisenä ukon hoitelu on helppoa. se tarvitsee vain ruokaa, lepoa ja s#ksiä päivittäin. niinkuin minäkin. ei tässä ole mitään ihmeellistä. toki nykyään ei välttämättä pääse naimisiin ihan helpolla, niin mitä sitten kun se elättäjä vaihtaakin nuorempaan ja kauniimpaan? itselle ei sitten jää yhtään mitään. aika riskiä tänäpäivänä. ennen avioiduttiin iäksi, nykyään vain pariudutaan ilman sitoumuksia.
Sun elämäs kuulostaa painajaiselta mulle. No thx.
N32
Tuo USA-juttu on muuten myytti.
Tilastollisesti jenkkilässä naiset käyvät töissä melkeinpä yhtä lailla kuin Suomessakin. Ero on mutaman prosenttiyksikön luokkaa.
Jostain syystä Suomessa naiset ihannoivat "ulkomaita" ja näkevät vain ne perheet joissa mies on upporikas liikemies.
Vierailija kirjoitti:
Provider suhteessa mies maksaa kaiken, mutta nainen ei välttämättä ole vain kotirouva tai tee kotityöt. Naisella pitää tämän ajattelumallin mukaan olla oikeus omaan uraan ja säästää rahojaan, osallistumstta kuluihin. Toisin sanoen, mies maksaa kaiken, osallistuu kotitöihin ja kohtelee naista kuin kuningatarta. Hyöty naiselle on selvä, mutta mikä on hyöty miehelle?
No eihän tuoho ala kukaan koulutettu varakas mies eikä varsinkaan vanhan rahan jälkeläiset.
Saa nu**ia nuorta muijaa ja vaihtaa kun vanhenee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuoho ala kukaan koulutettu varakas mies eikä varsinkaan vanhan rahan jälkeläiset.
No tässä esimerkki omasta tuttavapiiristä.
Tunnen työn kautta miehen, jolla on tuollainen pokaalivaimo. Mies on lyhyehkö, kaukana komeasta, veemäinen, rasisti, persujuntti ja sosiaalisissa tilanteissa karkea möläyttelijä. Mutta on hyvä yhdessä asiassa jolla tienaa hyvin rahaa. Rahalla on saanut hyvännäköisen naisen ja kavereita joille esitellä isoa taloa ja kallista autoa. Onko mies varsinaisesti rikas, se on siinä ja siinä.
Mies saa hyvännäköistä persettä ja sosiaalista asemaa, koska junttikavereilla ei hyvännäköisiä naisia liiemmin ole, koska duunareilla on harvemmin sellaiseen varaa. Kauniit naiset kun eivät köyhien miesten kanssa pariudu. Pokaalivaimo vahvistaa entisen luuserin asemaa kaveripiirin kinginä.
Nainen on tietysti saanut korkeamman elintason. Koska äly ei riitä tienaamaan itse ja nainen on aivan liian pökkelö fiksun miehen kumppaniksi, näin välttyy päätymästä kauniiksi tuhlaajartytöksi joka elää köyhemmin kuin vaatimattomamman näköiset entiset luokkakaverit.
Molemmat tietävät osittain mikä on pelin henki, mutta tuskin täysin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä mitään, mutta huvittaa kun ylipainoisetkin naiset haluavat komean miehen elättäjäksi. Aika epätodennäköistä.
Viellä huvittavampia on yh:oot, jotka luulee samoin.
Saattahan niitäkin miehiä olla jotka on tarpeeksi pohjalla.
Tyhjää elämää. Kotona tyhjänpanttina ja mies aina töissä. Lapsista tulee puutarhurin näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo USA-juttu on muuten myytti.
Tilastollisesti jenkkilässä naiset käyvät töissä melkeinpä yhtä lailla kuin Suomessakin. Ero on mutaman prosenttiyksikön luokkaa.
Jostain syystä Suomessa naiset ihannoivat "ulkomaita" ja näkevät vain ne perheet joissa mies on upporikas liikemies.
Niin sanotaan, että siellä sitä vasta joutuu paiskimaan eikä ole vauvalomia. Tässä metsästetään utopiaa. Toisaalta, Suomen sosiaaliturva mahdollistaa turvallisen lokkeilun. Valtio takaa naiset. Saahan näitä leikkiä, jos tykkää. Eron saa aina.
Rumilla naisilla on yleensä komeahko mies. Nämä äijät kakkapäitä jotka eivät muita saaneet kuin kaveriporukan äijänaisen.