Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten säästää ruokakaupassa?

Vierailija
13.04.2023 |

Asun yksin mutta ruokaan kuluu ainakin 100 euroa viikko ja taitaa joskus mennä enemmänkin. En oikein keksiä edullisia ruoka ja kiireessä tulee ostettua mitä sattuu, kauppalistaa teen välillä mutta silti tuntuu että menee ihan liikaa kauppaan rahaa. Aletuotteita en juurikaan koskaan onnistu löytämään, joten niitä saan harvoin hyödynnettyä. Kaikki vinkit on tervetulleita.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasta.

Vierailija
2/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, kannattaa varmaan ostaa vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasta.

Ëi kuule tarttee sellaseen alentua, ihan työssäkäyvä ihminen olen.

Ilmeisesti sun tarttee varastaa kun tyrkytät tapojasi täällä muille, mene töihin.

Vierailija
4/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just, kannattaa varmaan ostaa vähemmän.

Eikä 8D Tää nyt ei ihan ollu tän alotuksen pointti...täällä saa kyllä aina nauraa!

Vierailija
5/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee viikon ruokalista ja osta sen mukaan tarvikkeet. Ei tule huteja ja rahaa säästyy reippaasti.

Vierailija
6/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat syödä vähemmän. 2-3 kertaa päivässä maksimi kunnon ateria, välipalat leipineen ja päällyksineen pois täysin. Itse saatan syödä 1-2 kertaakin vain.

Vierailija
7/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa tarjouksia, osta niistä mitä oikeasti tarvitset ja käytät. Osta kasvikset ja hedelmät sesongin mukaan. Ostoslista on ihan ehdoton, ja siinä pitää pysyä. Ei hävikkiä, syö kaikki mitä ostat. Lataa puhelimeesi niiden kauppaketjujen appit, missä käyt. Päätä kilohintojen mukaan ja vertaile hintoja eri kaupoissa.

Vierailija
8/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee viikon ruokalista ja osta sen mukaan tarvikkeet. Ei tule huteja ja rahaa säästyy reippaasti.

Tässä mä just olen huono, ja sitten kun käyn kaupassa ostan mitä mieli tekee.

Vierailija
9/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kiertävä ruokalista kotiin ja osta siihen tarvikkeet . Tai sitten ostat kaupasta tarjoustuotteita ja kauden kasviksia ja katsot netistä sopivan reseptin ja teet pariksi päiväksi kerrallaan .

Vierailija
10/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ajan kanssa kauppaan, ei tartte kiirehtiä. Itse vietän juustohyllyllä, leikkelehyllyllä ja lihahyllyllä paljon aikaa, kun teen hintavertailuja.

Ale tuotteita ei kannata noin vain napata mukaan. Vaikka 2 pakkaa jotain olis alennuksessa, samaa tavaraa seisoo vieressä eri tuottajalta ja kun vähän laskee päässä, niin saa enemmän ja maksaa vähemmän.

Esim. jotkut 300g possunsuikaleet oli alessa. Vieressä oli 400g laatikoita ja se 100g maksoi n. 9c enemmän. Otin siis 400g laatikoita.

Monesti 2pakettia 400g jauhelihaakin maksaa vähemmän kun yksi 700g paketti.

Vierailija
11/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota seurantaan vaikka joku ruokasivusto (k-ruoka.fi esimerkiksi) ja valikoi sieltä ruoat joita haluat syödä ko viikolla.

Vierailija
12/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa tuotteiden kilohintoja ja kokkaa itsellesi isoja määriä ruokaa kerralla.

Vierailija
13/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjouksissakin kannattaa olla tarkkana. Esim. Lidillä sama jauhelihatarjous on joskus yli 4 euroa, joskus alle 4 euroa. Samoin appelsiinimehut. Jne.

Vierailija
14/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oikeqsti haluat säästää niin ala tehdä se kauppalista ja suunnitella ostoksesi ja ateriasi. Äläkä vaan vastaa että olet huono siinä. Ja sitten kun meet sen listan kanssa kauppaan niin älä tee lisäksi heräteostoksia!

Vierailija
15/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vaatimattomampia kotiruokia. Niitä mitä syötiin 70- ja 80-luvuilla. Makaronilaatikkoa, jauhelihasoppaa, jauhelihakastiketta, hernesoppaa, kalakeittoa, näkkileipää, lättyjä hillolla, hedelmäsalaattia. Ei mitään eksoottista.

Vierailija
16/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustot ja leikkeleet kannattaa leivän päältä jättää minimiin, kilohinta paljon kovempi kuin jauhelihasta tai broilerilla. Listassa jos on vaikka omenat niin voit vaihtaa ne kaupassa johonkin muuhun hedelmään jos hoksaa jonkun millä on edullisempi kilohinta. Porkkanaa ja muita juureksia kannattaa napostella. Kaikki yksittäispakatut välipalatuotteet on ravintomääräänsä nähden tosi hintavia joten jätä ne kaupan hyllylle. Välipalaksi sitä leipää, jugurttia isosta purkista tai niitä hedelmiä/porkkanoita.

Vierailija
17/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä mä just olen huono, ja sitten kun käyn kaupassa ostan mitä mieli tekee.

Sääntö numero yksi: Älä ikinä mene nälkäisenä tai krapuloissasi kauppaan, silloin sieltä just tulee ostettua mitä sattuu. Kannattaa syödä vaikka yksi banaani ennen kauppareissua, jos ei muuta ehdi. Suklaapatukkakin auttaa:)

T kokemuksen rintaääni

Vierailija
18/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttuni ketä asuu joka toinen viikko yksin niin pitää jääkaapin lähes tyhjänä aina, töissä syö ruoan ja illalla ehkä leivän tai ei mitään, viikonloppuna syö kerran päivässä vähän jotain tai käy sukulaisen luona syömässä, ihmettelin hänelle että miten hän pystyy pitämään jääkaapin tyhjänä ja olemaan niin vähällä ruoalla, itse en pystyisi. Joka toinen viikko hänen luona on lapsensa niin silloin tekee jotain ruokaa lapsilleen iltaisin jos eivät käy sukulaisen luona syömässä.

Vierailija
19/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 prosenttia laputetut ruoat lähikaupasta, tarjousten hyödyntäminen, sesonkivihannekset.

Ruokavalion pitäminen pelkistettynä. Kasvisruokapäivät. Lihaa vain alesta.

Heräteostelun lopetus. Herkkujen vähennys ja itse tekeminen esim leipominen jos niitä syö

Valmisruokia ei kuin aletarralla tai ei ollenkaan.

Prismassa / Liiterissä asiointi. Tai lähikaupassani on 50 prosenttia aletuotteita joita Prismassa ei oo

Vierailija
20/42 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttuni ketä asuu joka toinen viikko yksin niin pitää jääkaapin lähes tyhjänä aina, töissä syö ruoan ja illalla ehkä leivän tai ei mitään, viikonloppuna syö kerran päivässä vähän jotain tai käy sukulaisen luona syömässä, ihmettelin hänelle että miten hän pystyy pitämään jääkaapin tyhjänä ja olemaan niin vähällä ruoalla, itse en pystyisi. Joka toinen viikko hänen luona on lapsensa niin silloin tekee jotain ruokaa lapsilleen iltaisin jos eivät käy sukulaisen luona syömässä.

Minusta olisi noloa jos vieraita tulee kylään että jääkaapissa olisi vain valo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi