Toimistotyöläiset. Mitä teillä on käsilaukussa?
Tuntuu että suuret laukut on useimmilla mukana päivittäin. Yritän pärjätä mahdollisimman pienellä laukulla missä ei olisi ylimääräistä tavaraa.
Laukussa kulkee mukana: Kukkaro, puhelin, avaimet, huulirasva, käsidesi kynä, muistilappuja, avaimet, nenäliinoja, kosteuspyyhkeitä, pikkuhousunsuojia, tamponi, side, varasukkahousut, varapikkarit hiusharja, meikkipussi, pieni muovipussi, dödö, hajuvesi ja käsipeili.
Mitä muiden käsilaukuista löytyy?
Kommentit (56)
Mikä käsilaukku? Reppu mulla on täynnä tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole omia työpöytiä, vaan täytyy varata työpiste jokaista toimistolla käyntiä varten. Myöskään lukollista kaappia ei ole, joten kaikki tavarat työskentelyyn täytyy kantaa aina mukana (työohjeita, läppäri, hiiri, näppäimistö sekä kuulokkeet).
Tämän lisäksi vien vesipullon, eväät ja kahvitteluvehkeet (pikakahvi+termosmuki).
Muuta reppuun pakattavaa on tietysti avaimet kotiin sekä toimistolle, puhelin, bussikortti, huulirasva, minihiuslakka, silmätipat ja nenäsuihke, kun paikat kuivuu.
Lisäksi mukaan lähtee pastillit/purukumit, hammaslanka, terveysside, kynä ja muistilappuja, pieni lääkepussukka, jossa särkylääkettä+migreenin varalta kohtauslääke, närästyslääke ym. mitä voi tarvita. Kesällä täytyy myös olla jotain lämmintä vaatetta mukana, koska toimistolla voi olla (ainakin minulle) liian kylmä.
Toistaiseksi olen saanut kaiken mahtumaan reppuun :D
Jos minulla olisi tuollainen työpaikka, hankkisin sinne lukittavan matkalaukun. Siinä säilyttäisin suurinta osaa noista kamoista. Kai teillä edes joku kaappi omille tavaroille on? Todella kummallista, jos edes työtarvikkeille kuten läppärille ym. ei ole paikkaa vaan aina pitää kantaa kotiin silloinkin, kun ei ole etätyössä. Olet naisvaltaisella alalla työpaikassa, jossa kukaan ei potkujen pelossa uskalla vaatia mitään?
Jos minulla olisi tuollainen työpaikka, hankkisin oikean työpaikan.
Sellaisen jossa työntekijöillä on oma, ovella varustettu huone jossa voi keskittyä työntekoon.
Läppärireppu täälläkin, ja työpaikalla ei vakituisia istumapaikkoja koska vain 1-2 toimistopäivää viikossa. Aiemmin oli säilytyskaappi jossa pidin varavaatteita, nyt ei ole enää.
Inhoan jos tavarat on laukussa levällään eli olen tykännyt pitää marimekon kukkaroita ns. "pakkauskuutioina". Siitä syystä listakin on pitkä kyllä kun mahtuu hyvin ja kaikki on järjestyksessä.
Puhelimet on aina taskussa; kesällä saatan pitää erittäin pientä olkalaukkua johon juuri mahtuu kaksi puhelinta muttei mitään muuta.
- Läppäri ja laturi
- Pieni kukkaro, jossa powerbank, adapteri, kuulokkeet ja latausjohto puhelimelle
- Kukkaro, joka kulkee mukana kaikkialla eli ei vain töissä ja sisältää: pieni käsidesipullo, käsivoidetta, muutama desinfiointipyyhe pinnoille, side, tamponi, pieni nenäliinapaketti, purukumia, kuulakärkikynä, rasia pienelle lääkekokoelmalle eli muutama tabletti/kpl kutakin: ibuprofeeni, aspiriini, codetabs, strepsils, finnrexin, laastareita, rakkolaastari, kertakäyttöpipetti silmätippoja
- Meikkikukkaro: meikkivoide, matkakokoinen tuoksu, puuteri, concealer ja meikkisieni sekä huulikiilto ja -rasva, matkakampa, kynsiviila
- vesipullo
- pieni hiusharja ja kädensijan ympärillä pari hius
- energiapatukka
- jos hame ja ohuet sukkikset päällä niin varasukkahousut.
- todella pieneen kokoon taittuva ostoskassi
- pieni sateenvarjo / aurinkolasikotelo, sään mukaan
Reppu ei ole erityisen leveä vaan kompakti, mutta esim. jos haluaisin laittaa villapaidan tai hupparin vielä mukaan niin aika taistelua on (testattu, ähertäen toimii!), mutta en halua ostaa mitään isoa kolossia.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi tuollainen työpaikka, hankkisin oikean työpaikan.
Sellaisen jossa työntekijöillä on oma, ovella varustettu huone jossa voi keskittyä työntekoon.
Sepä ei aina ole niin helppoa saada juuri mieluista työpaikkaa. Näihinkin töihin on useampia satoja hakijoita ollut.
No, näen kuitenkin tavaroiden kanniskelun suht pienenä pahana, kun muuten olen aika tyytyväinen esim. palkkaan (suhteutettuna koulutukseen) ja lisäksi työilmapiiri on hyvä ja pidän sitä tärkeämpänä asiana, kun kokemusta on myös todella sairaista työyhteisöistä.
Puhelin, avaimet, lompakko, matkakortti, huulirasva, särkylääke ja kampa.
Vierailija kirjoitti:
No mulla ei ole käsilaukkua vaan läppärireppu. Mukana kulkee läppäri, hiiri, kuulokkeet, huulirasva... Sitten lisäksi testejä varten mm. RJ45 kaapeleita, verkkokytkin, pari "protokollamuunninta", muutama ruuvimeisseli ja kyniä.
N32
En laskisi sua puhtaasti toimistotyöntekijäksi kun kuulostaa, että käyt myös "työmaalla".
Huulirasva, käsidesi, lompsa, pari sidettä, avaimet, satisfyer, vesipullo, nenäliinoja, puuteri.
Vierailija kirjoitti:
Läppärireppu täälläkin, ja työpaikalla ei vakituisia istumapaikkoja koska vain 1-2 toimistopäivää viikossa. Aiemmin oli säilytyskaappi jossa pidin varavaatteita, nyt ei ole enää.
Inhoan jos tavarat on laukussa levällään eli olen tykännyt pitää marimekon kukkaroita ns. "pakkauskuutioina". Siitä syystä listakin on pitkä kyllä kun mahtuu hyvin ja kaikki on järjestyksessä.
Puhelimet on aina taskussa; kesällä saatan pitää erittäin pientä olkalaukkua johon juuri mahtuu kaksi puhelinta muttei mitään muuta.
- Läppäri ja laturi
- Pieni kukkaro, jossa powerbank, adapteri, kuulokkeet ja latausjohto puhelimelle
- Kukkaro, joka kulkee mukana kaikkialla eli ei vain töissä ja sisältää: pieni käsidesipullo, käsivoidetta, muutama desinfiointipyyhe pinnoille, side, tamponi, pieni nenäliinapaketti, purukumia, kuulakärkikynä, rasia pienelle lääkekokoelmalle eli muutama tabletti/kpl kutakin: ibuprofeeni
Toivottavasti et kisko noita tulehduskipulääkkeitä samanaikaisesti.
Kondomeja,jos pomo pyytää luokseen..
Läppäri, lompakko, nenäliinaa, hiusharja, työpaikan kulkukortti ja iso vesipullo.
Colt, mutta vain itsepuolustukseksi
-Timo, persujen konttoristi-
Minulla on hyvin pieni laukku, jossa on puhelin ja avaimet. Puhelimen kotelotaskussa kortit.
Itse en kuskaa läppäriä joka päivä. Vain eräpäiväksi raapaisen sen toimistolta mukaan omassa läppäri laukussaan. Muuten mulla on tarvittavat kamat työpöydän laatikossa. Edestakaisin koskaan vain omaa puhelintani kortteineen ja avaimia. Ne kulkevat takin taskussakin mut myös pikkulaukussa kesäisin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kuskaa läppäriä joka päivä. Vain eräpäiväksi raapaisen sen toimistolta mukaan omassa läppäri laukussaan. Muuten mulla on tarvittavat kamat työpöydän laatikossa. Edestakaisin koskaan vain omaa puhelintani kortteineen ja avaimia. Ne kulkevat takin taskussakin mut myös pikkulaukussa kesäisin.
Etäpäiväksi, ei eräpäiväksi. -sama-
Paketti kortsuja ja 9mm automaatti. Helsingissä ei tarvita muuta kun täällä on "kaikki".