Miksi et halua asua maaseudulla?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, koska itsellä päinvastaiset ajatukset. Miksi juuri sinä pidät maalla asumista huonona vaihtoehtona?
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Hyi, paska haisee...
Missä? Kolmas nainen-yhtye lauloi jo ajat sitten, ettei tuuli tuo enää pelloilta paskanhajua!
Ei koulutusta vastaavia työpaikkoja
Ei palveluita
Ei harrastusmahdollisuuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee turvaton olo, jos lähin päivystys on jossain 60 kilometrin päässä.
Sairastetaanko kaupungissa niin usein että pitää asua päivystyksen vieressä? Olen 41v enkä ole eläessäni käynyt päivystyksessä. Aika harva tuttukaan täältä meiltä päin, 80 km on matkaa.
Päivystyksessä käydään enimmäkseen tapaturmien tai äkillisten sairaskohtausten takia. Sellainen voi osua sinullekin milloin tahansa. Lapsellista kuvitella, että päivystystä ei tarvitse, jos itse ei ole siellä vielä käynyt.
Täytyisikö sentähden asua päivystyksen vieressä ettei tiedä jos vaikka joskus tapahtuis jotain? Voi osua kohdalle, tietty, mutta pitääkö semmoista pelätä koko elämänsä ajan?
Täytyisi opetella lukemaan. Se auttaisi monessakin asiassa. Eipä ole kukaan missään kirjoittanut, että on pakko asua päivystyksen vieressä. Jokainen tyylillään. Se, että sinulle päivystyksen läheisyys ei ole tärkeä asia, ei tarkoita, etteikö se voisi jollekin muulle olla.
en halua asua maalla, jossa ihmiset muistelevat menneitä erehdyksiä.
haluan asua jossain, missä minua ei kaikki tunne ja voin aloittaa aina uudelleen alusta puhtaalta pöydältä, jos erehdyn pettämään, näpistelemään, ajamaan kännissä kolarin tai tekemään muita pikku erehdyksiä, joita ihmiset tekevät. kaupungissa voin aina aloittaa uudelleen alusta ilman, että kukaan tunnistaa minua tai juoruilee jostain vanhoista tekemisistäni, vaikka se on vanhaa ja olen jo aloittanut uudelleen puhtaalta pöydältä
Asun pienehkössä kaupungissa. Kaupungissa tykkään siitä että monet palvelut on kävely- tai pyörämatkan päässä. Maalla on enemmän ja pitempiä sähkökatkoja ja lumimotteja. Elämä vaan on helpompaa kaupungissa.
Mulla ei ole varaa asua landella, siinä se. Täytyisi olla auto.
Mä en varmaan kuulu tähän ketjuun, kun oikein kovastikin haluaisin asua maaseudulla. Enkä nyt tarkoita mitään pikkukaupunkia jossa on heti asumuksen vieressä bistro, Puuilo ja ilotalo, vaan oikeaa maaseutua jossa luonto on lähin naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee turvaton olo, jos lähin päivystys on jossain 60 kilometrin päässä.
Sairastetaanko kaupungissa niin usein että pitää asua päivystyksen vieressä? Olen 41v enkä ole eläessäni käynyt päivystyksessä. Aika harva tuttukaan täältä meiltä päin, 80 km on matkaa.
Päivystyksessä käydään enimmäkseen tapaturmien tai äkillisten sairaskohtausten takia. Sellainen voi osua sinullekin milloin tahansa. Lapsellista kuvitella, että päivystystä ei tarvitse, jos itse ei ole siellä vielä käynyt.
Täytyisikö sentähden asua päivystyksen vieressä ettei tiedä jos vaikka joskus tapahtuis jotain? Voi osua kohdalle, tietty, mutta pitääkö semmoista pelätä koko elämänsä ajan?
Mitä sä riehut? Miksi sinulla menee noin kovasti tunteisiin, jos joku haluaa asua palveluiden (kuten päivystys) lähellä? Ei kukaan sinua ole sieltä perämetsästä pois pakottamassa, joten turhaan panikoit.
Teen työtä, jossa on 100-150 ulkomaanpäivää vuodessa. Olisi todella työlästä lähteä reissunpäälle maaseudulta
Jos maaseudulla tarkoitetaan pientä paikkakuntaa.
Asiasi tiedetään paremmin kuin sinä itse. Tai niin ainakin kuvitellaan.
Jokainen tekeminen raportoidaan kylän juoruämmien ja -ukkojen toimesta. Loput keksitään ellei juoru ole tarpeeksi hyvä.
Jos ei pidä luonnosta, niin aktiviteetit on harvassa.
Sinut tunnetaan isäsi poikana tai äitisi tyttönä. Olet sitä mitä sukusi on ollut. Ei ole väliä mitä sinä olet oikeasti.
Sisäänpäinlämpiävät ihmiset. Jos muuttajan sukuhistoriaa ei tiedetä on epäilyttävä. Katso edellinen.
Kuoleva kylä jossa ei ole töitä. Ainakaan ellet ole jonkun sukua tai omaa todella hyvää ammattitaitoa jota ei muilla ole.
Pieni piiri päättää mitä tapahtuu ja kenen toimesta.
En ikinä voisi asua jossain perämetsässä kaukana kaikesta.
Täällä kaupungissa on kaikkea.
Lisäksi sen tuppukylän nurkkakuntaisuus: kaikki "tietävät" toistensa asiat, hhrrrrrrrrrrr.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, paska haisee...
Missä? Kolmas nainen-yhtye lauloi jo ajat sitten, ettei tuuli tuo enää pelloilta paskanhajua!
Mutta navetasta tuo. Tai sikalasta.
Asun maaseudulla, mutta n. 20 min. päässä isommasta yliopistokaupungista. Kyllä täällä tarvitsee otsalampun osittain kävelylle tähän aikaan vuodesta, on päivystys yhtä nopean matkan päässä kuin kaupungin taajamista, on ajokortti jolla kuljen töihin läsnäolopäivinä ja keskustan palvelut ja harrastusmahdollisuudet siten saatavilla, ei haise p*ska ja yksityisyyttä riittää sillä ympärillä on vain metsää ja peltoa, naapurit n. 100m päässä lähimmät. Olen asunut keskustassa, rivarissa, kerrostalossa jne mutta nyt omakotitaloon ja omaan rauhaan tottuneena, en halua enää muuta.
Ihanaa kun saa istuttaa omalle pihalle kukkia mitä haluaa ja ei tarvitse nähdä ikkunoista naapureita tai niiden telkkareita, tai herätä yöllä musiikin jumputukseen tai moottoripyörään. Hyvällä tuurilla näkee ilveksen ja saa nauttia kauniiden lintujen katselusta. Parasta ikinä asua maalla. Kysymys meni siten ohi, mutta ihmettelen kuka ei haluaisi asua? Varmaan joku reilu parikymppinen nuori?
Vierailija kirjoitti:
Asun maaseudulla, mutta n. 20 min. päässä isommasta yliopistokaupungista. Kyllä täällä tarvitsee otsalampun osittain kävelylle tähän aikaan vuodesta, on päivystys yhtä nopean matkan päässä kuin kaupungin taajamista, on ajokortti jolla kuljen töihin läsnäolopäivinä ja keskustan palvelut ja harrastusmahdollisuudet siten saatavilla, ei haise p*ska ja yksityisyyttä riittää sillä ympärillä on vain metsää ja peltoa, naapurit n. 100m päässä lähimmät. Olen asunut keskustassa, rivarissa, kerrostalossa jne mutta nyt omakotitaloon ja omaan rauhaan tottuneena, en halua enää muuta.
Ihanaa kun saa istuttaa omalle pihalle kukkia mitä haluaa ja ei tarvitse nähdä ikkunoista naapureita tai niiden telkkareita, tai herätä yöllä musiikin jumputukseen tai moottoripyörään. Hyvällä tuurilla näkee ilveksen ja saa nauttia kauniiden lintujen katselusta. Parasta ikinä asua maalla. Kysymys meni siten ohi, mutta ihmettelen kuka ei haluaisi asua? Varmaan
Ilveksiä katsellessa on näköjään mennyt ohi, että maalta muutavat pois ihan kaikenikäiset. Lähinnä siellä viihtyvät eläkeläiset, joille riittää päivän kohokohdaksi se, että postilaatikossa on Maaseudun tulevaisuuden lisäksi jopa postikortti.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun saa istuttaa omalle pihalle kukkia mitä haluaa ja ei tarvitse nähdä ikkunoista naapureita tai niiden telkkareita, tai herätä yöllä musiikin jumputukseen tai moottoripyörään. Hyvällä tuurilla näkee ilveksen ja saa nauttia kauniiden lintujen katselusta. Parasta ikinä asua maalla. Kysymys meni siten ohi, mutta ihmettelen kuka ei haluaisi asua? Varmaan
Itse asun 2km Jyväskylän keskustasta. Halutessani voi istuttaa kukkia omalle pihalle. Ikkunoistani näen toiselta puolelta metsikön ja toiselta puolelta järven. Ikinä en ole asunut niin, että näkisin ikkunasta naapurin telkkarin. En edes opiskeluaikoina solussa. En ole myöskään koskaan herännyt musiikin jumputukseen tai moottoripyörään. Ilveksen voin nähdä jäähalilla ja se on huomattavasti mielenkiintoisempaa kuin lintujen katselu. Kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä. Harmi, ettet ole sitä vielä sisäistänyt.
N48
Vierailija kirjoitti:
Jos maaseudulla tarkoitetaan pientä paikkakuntaa.
Asiasi tiedetään paremmin kuin sinä itse. Tai niin ainakin kuvitellaan.
Jokainen tekeminen raportoidaan kylän juoruämmien ja -ukkojen toimesta. Loput keksitään ellei juoru ole tarpeeksi hyvä.
Jos ei pidä luonnosta, niin aktiviteetit on harvassa.
Sinut tunnetaan isäsi poikana tai äitisi tyttönä. Olet sitä mitä sukusi on ollut. Ei ole väliä mitä sinä olet oikeasti.
Sisäänpäinlämpiävät ihmiset. Jos muuttajan sukuhistoriaa ei tiedetä on epäilyttävä. Katso edellinen.
Kuoleva kylä jossa ei ole töitä. Ainakaan ellet ole jonkun sukua tai omaa todella hyvää ammattitaitoa jota ei muilla ole.
Pieni piiri päättää mitä tapahtuu ja kenen toimesta.
Juuri tuo ahdasmielisyys ja suppea elinpiiri näkyy maalaisten kirjoitukssa tässäkin ketjussa. Kuvitellaan, että kaikkien mielestä parasta elämässä on nähdä talitiainen tai kuulla, miten naapurin Heikillä on taas ollut peräpukamia.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, paska haisee...
Päästitkö housuusi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun saa istuttaa omalle pihalle kukkia mitä haluaa ja ei tarvitse nähdä ikkunoista naapureita tai niiden telkkareita, tai herätä yöllä musiikin jumputukseen tai moottoripyörään. Hyvällä tuurilla näkee ilveksen ja saa nauttia kauniiden lintujen katselusta. Parasta ikinä asua maalla. Kysymys meni siten o
:D No tänne on kyllä tulijoita tulevinakin vuosina, erityisesti lapsiperheiden suosiossa läheinen taajama-alue. Kun on turvallista ja pikkukylä / maaseutumeininkiä mutta yhtä kauan kestää ajaa keskustaan kuin niiltä keskustan taajama-alueilta. Toki osa muuttaa pois ja osa haluaa tänne, mutta aika paljon on muitakin ikäluokkia kuin eläkeläisiä :) Ne baarit, osa harrastuksista, kulttuuri jne kun on vain 20min päässä.
En näe yhtään hyvää syytä miksi pitäisi muuttaa pois kotoa.
Tarvitseeko yllä nähdyn oksennuksen perustella enää selittää, miksi halua maalle?