Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä

Vierailija
24.01.2025 |

En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.

"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa). 

Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.

Kommentit (769)

Vierailija
221/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin tapaus oli joku kun pyysi että veisin ILMAISET tavarat toiselle paikkakunnalle, noin 40 km päähän ja sitten oli pitkä itkuvirsi kun hän on työtön ja pyörätuolissa ja olisi niin kiva saada jotain iloa elämään ja sama tyyppi laittoi sanasta sanaan saman litanian vaikka kuinka moneen iloitukseen.

Kakkosena on joku joka olisi halunnut ostaa nuken, mutta piti hintaa liian pahana kun se on käytetty. Keräsin aiemmin nukkeja ja noiden nukkejen hinta riippuu sitä kuinka haluttu tietty nukke on, minulla on paljon niitä nukkeja ja useat olisivat olleet halvempia kuin tämä jonka olisi halunnut ostaa. Huomautin, että jos tahtoo halvemmalla niin niitäkin löytyy, mutta juuri tämä nukke olisi pitänyt saada. Ostaja selitti että se on hänen lapselle, ihan kuin sillä olisi väliä ja ostajan profiilikuvana on juuri tämän sarjan nukke, tuli sellainen tunne että se on vain pihi keräilijä kun yrittää saada haluamansa nuken halvemmalla.

Vierailija
222/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut sen linjan, että yhdellekään selittelijälle "voi kun tämä olisi niin kiva, mutta kun ei ole varaa maksaa täyttä hintaa" en myy. En minäkään voi ostaa keskituloisena palkansaajana mitä tahansa, vaan ostan sitä, mihin rahat riittää. Eikä tuo asia selittelemällä muutu, jos ei ole rahaa ostaa.

Ja minusta on eri asia kysyä, saisiko 20 euron tuotteen 18 eurolla kuin sanoa, että maksan tästä kympin.

TÄMÄ!!! Viimeksi myin yhtä 100 euron tavaraa. Tinkijä, huonolla suomella viestitteli, että voin maksaa tästä 30, pliis, pliis. Oon sen verran nyppiintynyt tähän porukkaan, että vastasin sille, että sulle sen tavaran hinta nousi just 110 euroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin vanhan tietokoneen opiskelijapariskunnalle 250 e. Vein sen annettuu osoitteseen n.1 km:n päähän. Tulivat autolla juuri paikalle. Kannettiin tavarat eteiseen, oli jo lyömässä ovea kiinni kun sanoin maksusta. Poika iski mulle kirjekuoren käteen. No, kotona kattelin että siinä oli 150 e.

Menin takaisin. Katoin osoitteen ylös, ovessa olevan nimen ja auton tiedot. Tiesin tyypin joten jätin asian toistaiseksi sikeseen.

Ei mennyt kuin muutama viikko kun poju ilmestyi eteeni työpaikkahaastatteluun. Arvaatteko saiko paikan?

Vierailija
224/769 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin laittaisin myyntiin käyttämättömät Viking-lenkkarit koko 23? En pysty laittamaan kuvaa.

Veisin perjantai-iltana taloyhtiö maksaa pyykkituvalle saa ottaa lapun kera. Yhden vaatteen olen joutunut laittamaan roskiin vuosikymmenen aikana. Kaikki muu on kelvannut jollekulle käyttöön. 

Vierailija
225/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vintedissä myyvät, kuinka reagoitte hintaehdotuksiin?

Minua ne ärsyttävät, varsinkin kun iso osa niistä on kummallista nappikauppaa - tyyliin tarjotaan 12 euroa tuotteesta jonka hinta on jo valmiiksi 15 e, tms. Mutta yleensä en vain vastaa niihin mitään. En tiedä onko se epäkohteliasta, mutta en jaksa ruveta selittelemään, että en alenna hintaa.

Eikö toisaalta tinkiminen kuulu kirppismyyntiin? Itse voisin muutamalla eurolla hintaa alentaa mieluummin kuin roikottaa sitten ikuisuuksia myynnissä.

Ei kuulu, eikä myöskään, että tullaan shoppailemaan kuten kauppoihin ja sitten lähdetään pois ostamatta. Usein on käynyt niin, kun ostaja ei ole vaivautunut tarkistamaan ilmoitukessa mainittuja mittoja.

Vierailija
226/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ne ärsyttävät, varsinkin kun iso osa niistä on kummallista nappikauppaa - tyyliin tarjotaan 12 euroa tuotteesta jonka hinta on jo valmiiksi 15 e, tms. Mutta yleensä en vain vastaa niihin mitään. En tiedä onko se epäkohteliasta, mutta en jaksa ruveta selittelemään, että en alenna hintaa.

Eikö toisaalta tinkiminen kuulu kirppismyyntiin? Itse voisin muutamalla eurolla hintaa alentaa mieluummin kuin roikottaa sitten ikuisuuksia myynnissä.

Hmm, niin. Kuka päättää, että se "kuuluu"? Minusta tuntuu vain lähinnä ärsyttävältä, että jo valmiiksi hyvin halvasta hinnasta (muihin vastaaviin verrattuna) täytyy ihan periaatteessa kiristää vielä euro tai pari pois.

Mutta on myös jäänyt vuosien takaa mieleen sellainen "totuus", jonka k

Samasta syystä en koskaan myy nappikauppatinkijöille. Helpommalla pääsee, kun myy hieman kalliimmalla kuin keskimäärin. Menee kauemmin, mutta karsiutuu ongelmaostajat, joille se pienikin raha on iso.

Vierailija
227/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua väsyttää se, että torissa murto-osa kaupoista on näitä, että ostaja tarjoaa pyydetyn summan ja kauppa hoituu nopeasti/helposti. 

Osa alkaa tinkimään hinnasta kohtuuttomasti (tyyliin maksaisi puolet pyydetystä hinnasta, joka sekin on jo alakanttiin). Osa alkaa kyselemään, että eikö tuotetta voisi toimittaa ihan toiseen paikkaan kuin ilmoituksessa on sanottu. 

Ja paljon on heitä, jotka jättävät vastaamatta, kun tulevat ensin kiinnostuneina ostamaan. Saatetaan pitkäänkin kysellä tuotteesta tietoja ja sitten kadotaan kuin pieru Saharaan.

Eniten nyppii käytöstapojen puute. Äärimmäisen harva osaa esimerkiksi kiittää.

Vierailija
228/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ilmoituksissa NOUTO, mutta joskus saatan postittaa kun ostaja kohteliaasti pyytää. Olisi kiva kuulla että paketti on tullut perille mutta aika harva edes kiittää.  

Vierailija
229/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi MYYJÄT :

- Myydessä tekstiilejä,  siis vaatteita, laittakaa KUVA MATERIAALILAPUSTA 

- Myydessä huonekaluja , laittakaa tuotteen mitat.

Näin  myyjä  "selviää"  ns. turhilta  kyselyiltä. 

Monesti näkee jostakin vaatteista useitakin kuvia ja pitkät litaniat  tekstiä, mutta,  se materiaali tieto,  sitä  EI näy.

Varmaankin  siksi, kun aika harvat enää ostavat akryyli tai polyesteri  vaatteita.

No, kun materiaalia ei kerrota.... tulee varmasti kyselyjä, mitä on materiaali.

Vierailija
230/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmiantanut torille jokaikisen oharit tehneen, jotka ovat ensin ilmoittaneet ostavansa ja sitten myöhemmin peruneet tai tehneet oharit. En tiedä onko mitään merkitystä ja jääkö heillä mihinkään ylläpidon tietoihin, mutta toivon että jää. Ehkä lopulta näillekin käyttäjille tulisi jokin esto palveluun tms. 

Eiköhän Torin kannattaisi ennemmin jakaa porttikieltoja huijareille kuin sellaisille, jotka muuttavat mielensä ennen kauppoja. Ohareiden teko on toki ärsyttävää ajanhaaskausta, mutta eipä siinä mitään rikollista ole.

On. Kauppalain perusteella voi vaatia vahingonkorvausta edellyttäen että ostopäätöksen jälkeen menee ilman pätevää syytä puihin. Sama koskee myös myyjää. Eri asia on sitten se, kannattaako jostain viiden euron nippelistä käräjöidä kuukausitolkulla.

Myyjä taas voi sanoa, että koira söi sen, eikä siksi enää myy. Käräjöintikulut ylittävät reippaasti pyyntihinnan.

Vierailija
231/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän taas joku tollo tullut torissa kyselemään, että myisinkö tavarat x ja y niin, että hän maksaisi tavarasta x ja antaisin tavaran y kylkiäisenä ilmaiseksi, niin saisin tehtyä nopeat kaupat hänen kanssaan.

Minulla ei ole mitään kiinnostusta antaa jotakin ilmaiseksi, jotta saisin tehtyä kaupat nopeasti. Jos antaisin tuotteen ilmaiseksi, veisin sen johonkin kierrätyspaikkaan, josta sen voisi ilmaiseksi hakea.

Vierailija
232/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törmäsin ostajaan, joka loukkaantui siitä, jos viesteihinsä ei vastannut heti. Kuka olettaa, että 24/7 ollaan päivystämässä toriviestejä?

Törmäsin kerran samanlaiseen myyjään. Lähetin viestin "Moikka! Ostaisin tämän, jos postitus onnistuu." Sitten menin suihkuun. Kaikkineen olin n. 45 minuuttia pois koneelta.

Sillä välin oli tullut sarja kiukkuisia viestejä, että miksi et vastaa, muutitko mielesi, et ilmeisesti haluakaan ostaa, jne. Vastasin siihen, että olisin kyllä edelleen ostamassa, olin vain vähän aikaa pois koneelta.

Siihen tuli vastaukseksi: "Jätetään nämä kaupat nyt tähän. Piste." :D (Ehkä parempi niin, ei oikein tullut kovin hyvät vibat tuosta myyjästä enää.)

Nämä kiukkuiset myyjät ovat kyllä todella oma lukunsa, kerrassaan huvittavia 

Vierailija
233/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä inhoan ihmisiä, jotka tekevät näin:

On käynyt useammankin kerran niin, että sovitaan tuotteen maksu ja nouto paikasta x. Menen paikan päälle ja sitten hetkeä ennen tapaamisaikaa toinen ilmoittaakin, että ei ota tavaraa tai osa ei ilmoita lainkaan, että peruukin kaupat.

Tämä. Jos tilanne on luokkaa, että on sovittu tapaaminen Helsingin rautatieasemalle ja toinen laittaa 10 minuuttia ennen tapaamista viestin, että ei ehdikään paikalle Järvenpäästä. Kyllähän se ostaja on sen tiennyt jo aiemmin kuin 10 minuuttia etukäteen, ettei ehdi paikalle.

En siedä ihmisiä, jotka varastavat toisten aikaa ja kuvittelevat, että muista on täysin ok odottaa. Nämä ihmiset itsehän eivät yhtään siedä toisten myöhästelyä tai ymmärrä sitä, miksi toiset antaisivat heidän odottaa.

Tällaisilla ihmisillä ei taida valitettavasti olla elämässä muutenkaan juurikaan velvotteita. 

Vierailija
234/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori.fi MYYJÄT :

- Myydessä tekstiilejä,  siis vaatteita, laittakaa KUVA MATERIAALILAPUSTA 

No, kun materiaalia ei kerrota.... tulee varmasti kyselyjä, mitä on materiaali.

Olen herkkäihoinen, jonka vuoksi leikkaan oikeastaan kaikista vaatteista laput pois. Melkeinpä ainoastaan takeissa ovat laput paikallaan. 

Siksi en yleensä pysty laittamaan kuvaa materiaalilapusta, mutta kerron kyllä kuvauksessa, "kankaassa on joustoa, materiaali polyesteri/elastaani" tai "puuvillaa", "viskoosi, polyamidi, elastaani". 

Katson itse materiaalin aina kun ostan uuden vaatteen. Myyntiin laittaessa joistakin vaatteista tarkistan materiaalin googlauksella, kun tuote ei ole vielä poistunut kokonaan markkinoilta. 

Pitäisi fiksuna ottaa vaikka kuva itselle talteen kaikkien vaatteiden materiaalilapusta ennen kuin sen leikkaa pois, mutta eipä sitä siinä kohti yleensä muista, kun on vain kiire saada vaate käyttöön. Myöhemmin vaate onkin sitten saattanut kaapissa "kutistua" tai "kasvaa" tai on jokin muu syy, että se jääkin kovin vähälle käytölle tai kokonaan käyttämättömäksi. Sitten kaappia siistiessä huomaa, että tämän voisi laittaa eteenpäin seuraavalle käyttäjälle.

Vierailija
235/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran myin polkupyörän työkalua 10 eurolla kun hinta liikkeessä on 20 euroa. Joku tarjosi 8 euroa mutta ja kysyi vielä parin viikon päästä uudestaan. Pitää varmaan kohta laittaa uudestaan myyntiin. Joku toinen työkalu meni 10 eurolla kun oli ollut myynnissä liki 2 kuukautta ja hyvä niin.

Vähän oudon periaatteellista tuokin, että pidetään kynsinhampain kiinni siitä asettamastaan hinnasta ja ollaan

Jos hinta on puolet kaupan hinnasta ja vielä pitää tinkiä niin silloin kauppaa tehdään hinnan eikä tarpeen takia. Sellainen joka tarvitsee tavaran maksaa siitä reilun hinnan.

Kun sillä ei oikeasti ole väliä, miten kallis oli ostettaessa.

Käytetty on aina käytetty, ja ihan eri asia kuin täysin uutena ja käyttämättömänä ostettu.

Vierailija
236/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myyjänä törmännyt ostajaan joka mietti aina useamman päivän ennenkuin vastasi viestiin. Viestittelyä kesti reilut 2 viikkoa mutta lopulta saatiin kaupat päätökseen. 

Vierailija
237/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla."

Eivätpä myyjät yrittäneet ennen pyytää käytestystä roskasta 80% uuden tuotteen ovh-hinnasta.

Varsinkaan kun sitä uutta saa jo tarjouksessa -50% hintaan.

Mikä estää sitten ostamasta uutta alennuksesta? Niitä "käytettyjä roskia" ei oikeasti kukaan tinkaa. Ihmiset tinkaavat ja kitisevät juuri siksi, että haluavat laadukkaita tavaroita puoli-ilmaiseksi.

Näinhän moni varmaan jo tekeekin? Siitä päätellen, miten usein av:llakin valitellaan, ettei kirppistuotteet mene missään kaupaksi. 

Voihan sitä eka kysyä, että laskeeko myyjä hintaa aidosti käytetyn tavaran hintatasolle. Jos ei, niin sitten vaan kauppaan ostamaan uutena. 

Jos joku tavara maksaa käytettynä 10e ja uutena 20e, niin kyllä mieluummin ostan sen uuden. Koska käytettynä kun postitse ostan, niin maksan hinnan lisäksi postimaksut (yhteishinta lähenee tuota uuden hintaa) ja tuote saattaakin olla täysin rikki.

Vierailija
238/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ilmoituksissa NOUTO, mutta joskus saatan postittaa kun ostaja kohteliaasti pyytää. Olisi kiva kuulla että paketti on tullut perille mutta aika harva edes kiittää.  

Kiittää, että toimitit tuotteen, josta ostaja maksoi?

Lähetätkö verkkokaupoillekin kiitosviestin saatuasi paketin?

Vierailija
239/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni valtaosa kauppoista menee hyvin ja sujuvasti, ihmettelen näitä tarinoita vielä. Mielestäni tinkaaminen on ok, mutta ei ehkä siinä vaiheessa, kun tuote on ollut myynnissä vasta pari tuntia. Jos tuote on jo pidempään myynnissä, niin aina voi mielestäni kysyä alennusta. 

Sitä mitä en ymmärrä, että jos olen ilmoituksessa jo kertonut, että nouto kun hakijalle sopii, niin miksei voi heti aluksi sanoa milloin voi noutaa. Samoin ostajana, jos olen vaikka kysynyt, että voisin ostaa tuotteen, mutta voin hakea tuotteen vasta muutaman päivän päästä että onko ok. Sitten sovitaan näin, mutta myyjä huomaakin että tuotteella onkin kysyntää, niin kysyy voinko hakea aiemmin. No en voi, kuten ihan aluksi kerroinkin. Että jos sovitaan jotain niin pysyyään siinä. 

Olen huomannut että tuotteiden antaminen torissa on ihan oma taiteenlajinsa, yleensä pyydän jonkun pienen hinnan ja sanon vaikka ostajalle, että saa ihan ilman kuluja.

Ja turhilta viestittelyiltä ja kyselyiltä välttää kun kertoo riittävät tiedot kuvauksessa, eli ne mitat ja materiaalit. Lasten sisävaatteissa ei nyt tarvitse mitään mittoja, kunha ilmoittaa vastaako kokoaan. Kengissä sisämitta ja haalareissa niska-haara ja lahje pitäisi olla aina oletuksena.

Vierailija
240/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran myin polkupyörän työkalua 10 eurolla kun hinta liikkeessä on 20 euroa. Joku tarjosi 8 euroa mutta ja kysyi vielä parin viikon päästä uudestaan. Pitää varmaan kohta laittaa uudestaan myyntiin. Joku toinen työkalu meni 10 eurolla kun oli ollut myynnissä liki 2 kuukautta ja hyvä niin.

Vähän oudon periaatteellista tuokin, että pidetään kynsinha

"Kun sillä ei oikeasti ole väliä, miten kallis oli ostettaessa."

No... kyllä sillä nyt vaan on? Siis ainakin minulle, ihan ostajana. Jos olen etsimässä jotain tiettyä hilavitkutinta, niin tietysti vertaan käytettyjen hintoja paitsi toisiinsa, myös uuteen.

Kaikille meistä ei sillä uutuudella ole mitään itseisarvoa, kunhan tuote on ehjä ja toimiva.

Joitain tavaroita en kyllä osta ilman takuuta, esim. elektroniikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi