Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä

Vierailija
24.01.2025 |

En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.

"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa). 

Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.

Kommentit (769)

Vierailija
81/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oma vika, jos myy jotain 5-15e tuotteita tuolla. Jokaisen pitää tajuta, että kaupan sijasta torista tuon hintaluokan tuotteiden ostajilla on ostovoima niin lähellä nollaa euroa että on ihan kuun ja tähtien asennosta kiinni, onko tällä enää huomenna tilillä sitä kauppaan vaadittavaa 8 euroa vai ei. 

Ja siitä seuraa luonnollisesti julmettu säätö jokaikisen kaupan kohdalla. Helpommalla pääset, kun jätät sen ulos kenen tahansa otettavaksi tai lahjoitat/heität roskiin.

Itse en vaivaudu myymään Torissa kuin isompia ostoksia, joiden hinta on käytettynäkin 300-1000e+. Ostajat ovat poikkeuksetta olleet asiallisia eikä ole ikinä tullut mitään ohareita tai häröily-käyttäytymistä. Esimerkiksi jos haluaa muutaman vuoden vanhasta Macbookista eroon, siitä ottaa takkiin ehkä 600e. Saat 1400e koneesta 800e joka on ihan käypä hinta.

Tuolla tavoin torissa tekee helpot kaupat jopa parin tunnin sisällä ilmoituksen laittamis

Tämä ja aamen.

Hitto kun sinne laitetaan joku Kalkkinen 90-luvun vedenkeitin ja hinta 15€. 

Siis jos tarvitsen pelitietokoneen, jonka myyjä on kasannut ja huoltanut. Hän pyytää siitä 550€ niin otan yhteyttä ja testataan kone ja maksan mielummin hänelle käteen pyydetyn summan. Ei sitä aleta mankumaan 300€ yms. 

Vierailija
82/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vintedissä myyvät, kuinka reagoitte hintaehdotuksiin?

Minua ne ärsyttävät, varsinkin kun iso osa niistä on kummallista nappikauppaa - tyyliin tarjotaan 12 euroa tuotteesta jonka hinta on jo valmiiksi 15 e, tms. Mutta yleensä en vain vastaa niihin mitään. En tiedä onko se epäkohteliasta, mutta en jaksa ruveta selittelemään, että en alenna hintaa.

Kerran myin polkupyörän työkalua 10 eurolla kun hinta liikkeessä on 20 euroa. Joku tarjosi 8 euroa mutta ja kysyi vielä parin viikon päästä uudestaan. Pitää varmaan kohta laittaa uudestaan myyntiin. Joku toinen työkalu meni 10 eurolla kun oli ollut myynnissä liki 2 kuukautta ja hyvä niin.

Vähän oudon periaatteellista tuokin, että pidetään kynsinhampain kiinni siitä asettamastaan hinnasta ja ollaan mieluummin myymättä koko tavaraa, kuin hyväksyis

Jos hinta on puolet kaupan hinnasta ja vielä pitää tinkiä niin silloin kauppaa tehdään hinnan eikä tarpeen takia. Sellainen joka tarvitsee tavaran maksaa siitä reilun hinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan teko torissa on helppoa, jos kaikki sujuu. Ostaja lupaa maksaa luvatun summan, hyväksyn kaupat ja pistän toridiilillä paketin postiin.

Sitten taas on kaikenlaista vänkääjää ja tinkaajaa, joiden kanssa menee hermo.

Itse olen tehnyt päätöksen, etten kauppaa mitään alle 5 e hintaista torissa. Menee aika ihan hukkaan, jos joku arpoo ostaako piltilleen 3 e hintaista puseroa.

Oma rajani on 25e,sen alle ei maksa vaivaa.

Vierailija
84/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut sen linjan, että yhdellekään selittelijälle "voi kun tämä olisi niin kiva, mutta kun ei ole varaa maksaa täyttä hintaa" en myy. En minäkään voi ostaa keskituloisena palkansaajana mitä tahansa, vaan ostan sitä, mihin rahat riittää. Eikä tuo asia selittelemällä muutu, jos ei ole rahaa ostaa.

Ja minusta on eri asia kysyä, saisiko 20 euron tuotteen 18 eurolla kuin sanoa, että maksan tästä kympin.

Vierailija
85/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikilla meistä ei ole varaa ajatella, että muutaman euron kaupat eivät ole minkään arvoisia.

Hyvätuloisen ei tietysti kannata ruveta säheltämään minkään kympin takia.

Vierailija
86/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että nämä överit tinkaajat osuvat yleensä näihin "täysin käyttämätön tuote x, vielä paketissa" tuotteisiin. Sitten kitistään, että miksi en myy kympillä tuotetta, joka on Prismassa 34,95. Niin, miksiköhän? Se on jo halpa, jos myyn sitä parillakympillä tuon 34,95 e sijaan.

Vierailija
87/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilla oli myynnissä 3 eurolla lautapeli, laitoin sitten viestiä missä sovittiin haku, mutta laittoi vielä sitten viestiä että käviskö sittenkin se 5 e.....Harvemmin sitä törmää siihen että tuotteen hintaa korotetaan kun otetaan yhteyttä. Ja ostamisen jälkeenkin tuli vielä paljon viestejä, että mitä kaikkea muita lautapelejä olisi hänellä myytävänä..Kunnon myyntimies 🙈

Vierailija
88/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vastaatte "kohteliaasti" jos joku haluaisi tulla katsomaan tavataa? En tosiaan halua ovelleni mitään ventovieraita kytsimään tavaroita saati sovittamaan mitään. En haluaisi olla kuitenkaan tylykään. Onko delete paras vaihtoehto näille sovitusta /katsomista kyseleville vai miten toimitte?

Täällä stadissa olen tehnyt monet kaupat alaovella ja moni ostaja on ollut ihan läheltä. Lähettämisessä on aina vaivaa ja ajankulua. Aivan yksittäistapauksissa olen vienyt tavaran perille pientä maksua vastaan ja kerran sovittiin kaupat lähelle ostajan työpaikan nurkille.

Vierailija
89/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan teko torissa on helppoa, jos kaikki sujuu. Ostaja lupaa maksaa luvatun summan, hyväksyn kaupat ja pistän toridiilillä paketin postiin.

Sitten taas on kaikenlaista vänkääjää ja tinkaajaa, joiden kanssa menee hermo.

Itse olen tehnyt päätöksen, etten kauppaa mitään alle 5 e hintaista torissa. Menee aika ihan hukkaan, jos joku arpoo ostaako piltilleen 3 e hintaista puseroa.

Oma rajani on 25e,sen alle ei maksa vaivaa.

Olen myynyt jopa 5 euron hintaisia tavaroita ja sitten jopa lähettänyt niitä. Pari päivää sitten meni kaksi löytämääni lukkoa kaupaksi ja sain 12 euroa eli käteen jäi 6,2 euroa lähetyskulujen jälkeen.

Vierailija
90/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vintedissä myyvät, kuinka reagoitte hintaehdotuksiin?

Minua ne ärsyttävät, varsinkin kun iso osa niistä on kummallista nappikauppaa - tyyliin tarjotaan 12 euroa tuotteesta jonka hinta on jo valmiiksi 15 e, tms. Mutta yleensä en vain vastaa niihin mitään. En tiedä onko se epäkohteliasta, mutta en jaksa ruveta selittelemään, että en alenna hintaa.

Kerran myin polkupyörän työkalua 10 eurolla kun hinta liikkeessä on 20 euroa. Joku tarjosi 8 euroa mutta ja kysyi vielä parin viikon päästä uudestaan. Pitää varmaan kohta laittaa uudestaan myyntiin. Joku toinen työkalu meni 10 eurolla kun oli ollut myynnissä liki 2 kuukautta ja hyvä niin.

Vähän oudon periaatteellista tuokin, että pidetään kynsinhampain kiinni siitä asettamastaan hinnasta ja ollaan mieluummin myymättä koko tavaraa, kuin hyväksyis

Vastatarjouksen esittäminen on täysin turhaa. Yksikään ei koskaan enää vastaa.

Vierailija
91/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein ärsyttävin tinkaamisen muoto on tuo oman köyhyyden surkuttelu.

Myytiin joskus anopin puolesta hänen asuntoaan, kun pääsi hoivakotiin. Ostaja yritti tingata sillä perusteella, että oli pienituloisella alalla. (Tai "pienituloinen", ihan keskituloisella alalla oli ja vieläpä sellaisella, jossa töitä riittää, eikä työttömyyttä tarvitse pelätä.)

Teki mieli vastata, että et kai sä nyt kehtaa tingata pienituloiselta eläkeläiseltä, leskirouvalta. Voisit vaikka maksaa vähän yli pyyntihinnan, kun kyllähän tuolla myyjällä on ollut rankempi elämä kuin sinulla ja rahastakin tiukkaa, että eikö olisi reilua näin?

Vierailija
92/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vastaatte "kohteliaasti" jos joku haluaisi tulla katsomaan tavataa? En tosiaan halua ovelleni mitään ventovieraita kytsimään tavaroita saati sovittamaan mitään. En haluaisi olla kuitenkaan tylykään. Onko delete paras vaihtoehto näille sovitusta /katsomista kyseleville vai miten toimitte?

Täällä stadissa olen tehnyt monet kaupat alaovella ja moni ostaja on ollut ihan läheltä. Lähettämisessä on aina vaivaa ja ajankulua. Aivan yksittäistapauksissa olen vienyt tavaran perille pientä maksua vastaan ja kerran sovittiin kaupat lähelle ostajan työpaikan nurkille.

Minusta on ihan eri juttu jos nouto tapahtuu vaikka kerrostalojen pihapiirissä, vs. omakotitalon ovella.

Olen todennäköisesti hysteerinen, mutta yksin omakotitalossa asuvana tulee usein aika orpo olo.

Vierailija
93/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää suunnattomasti tällainen ilmiö mihin olen törmännyt torissa:

Löydän tarvitsemani tuotteen. Laitan viestiä myyjälle jossa sanon: "Minä ostan tämän tuotteen."En edes tinkaa. Myyjä vastaa että se on jo varattu tai joskus jo myyty. Eikö sitä saakelin ilmoitusta voi poistaa jos se ei ole ostettavissa?

Vierailija
94/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä saa tulla katsomaan mutta kaupat tehdään portailla, ei sisällä.  Jos myytävänä on pieni tavara tai vaate. Tai sovin tapaamisen jossain julkisella paikalla. Kotiini en päästä ventovierasta, sillä koskaan ei tiedä kuinka monta ja missä kunnossa tulee katsomaan. Hyvin on toistaiseksi kaikki sujunut.

Vierailija
95/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla."

Eivätpä myyjät yrittäneet ennen pyytää käytestystä roskasta 80% uuden tuotteen ovh-hinnasta.

Varsinkaan kun sitä uutta saa jo tarjouksessa -50% hintaan.

Vierailija
96/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukiset ostajat viinan voimalla liikkeellä.

Vierailija
97/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla."

Eivätpä myyjät yrittäneet ennen pyytää käytestystä roskasta 80% uuden tuotteen ovh-hinnasta.

Varsinkaan kun sitä uutta saa jo tarjouksessa -50% hintaan.

Mikä estää sitten ostamasta uutta alennuksesta? Niitä "käytettyjä roskia" ei oikeasti kukaan tinkaa. Ihmiset tinkaavat ja kitisevät juuri siksi, että haluavat laadukkaita tavaroita puoli-ilmaiseksi.

Vierailija
98/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, ketkä sanotte, että pitää myydä pikkusummalla, että menee kaupaksi:

Ei tarvitse. Olen torin kautta myynyt kalliita asioita mm. lastenvaunut kaikkine lisävarusteineen ja hyvin meni pyydetyllä kohtuullisella hinnalla kaupaksi. Jos tavara on hyväkuntoinen ja kysyntää on, niin käyvät kyllä kaupaksi. Sama koskee pienempiäkin tavaroita. Jos olen myynyt vaikka lasten housuja hintaan 6 e (ostohinta 14 e), niin ovat menneet kaupaksi parissa päivässä hinnalla, jota olen pyytänyt. 

On myös kunnollisia ostajia, jotka maksavat hinnan mukisematta ja hakevat tyytyväisenä hyvän tavaran itselleen.

Siis juuri näin. Kerran otti 8kk myydä miesten vähänkäytetty merkkitakki. Ostaja haki sen, sovitti ja maksoi kunnon hinnan hyvästä tuotteesta. Kaikki ei ole tinkaajia. Pitää jaksaa vain odotella

Toria selanneena tulee vastaan haluamiani tuotteita, jotka ovat voineet olla yli vuodenkin myynnissä. Eihän sitä ostajana kaikkea kerralla löydä ja pitää selata ja selata ja etsiä oikeilla termeillä. Myynti-ilmoituksetkin voivat olla puutteellisia. Mutta sitten hupsista, tulee joku helmi vastaan, eikö tätä kukaan muu ole vielä ostanut!?; se the oikea tuote onkin siinä, järkevällä hinnalla.

Vierailija
99/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suosikki on, kun ostaja nurisee postikuluista. Niin, minähän en päätä, paljonko ne ovat ja toisekseen, ei minun tarvitse maksaa siitä, että ostaja saa tuotteen. Se on hänen asiansa. Ei minulla ole mitään pakkoa myydä. Kyllä joku ostaja lopulta sen tuotteen noutaa/maksaa postit mielellään.

Joskus olen postikuluja alentanut 2 euroa ja leiponut se myyntihintaan. Joskus menee tavara kaupaksi tällä tavalla. On tullut myytyä muutama kerta tavaraa missä lähetyskulut ovat enemmän kuin myyntihinta 5 euroa. En tiedä onko touhussa järkeä omalta puolelta kun pakkaamiseen menee aikaa ja paketti pitää viedä lähetyspisteeseen. Tavaramäärä kuitenkin vähenee mikä aina lämmittää mieltä koska silloin voi aina ostaa uutta...

Vierailija
100/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmiantanut torille jokaikisen oharit tehneen, jotka ovat ensin ilmoittaneet ostavansa ja sitten myöhemmin peruneet tai tehneet oharit. En tiedä onko mitään merkitystä ja jääkö heillä mihinkään ylläpidon tietoihin, mutta toivon että jää. Ehkä lopulta näillekin käyttäjille tulisi jokin esto palveluun tms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi