Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä
En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.
"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa).
Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.
Kommentit (769)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vastaatte "kohteliaasti" jos joku haluaisi tulla katsomaan tavataa? En tosiaan halua ovelleni mitään ventovieraita kytsimään tavaroita saati sovittamaan mitään. En haluaisi olla kuitenkaan tylykään. Onko delete paras vaihtoehto näille sovitusta /katsomista kyseleville vai miten toimitte?
Ovatko siis myymäsi tavarat niin huonossa kunnossa, ettet usko katsomaan tulleen niitä ostavan?
Eivät todellakaan ole - myyn erittäin siistejä tavaroita - uuden veroisia. Siksipä ihmettelen. Ilmoituksessa on erittäin hyvät lähikuvat joista näkee että kaikki ok. On mitat ja materiaalit ym. Siksi ihmettelen... Sen verran pienehkö paikkakunta että varmaan vaan uteliaisuuttaan yritetään selvittää kuka on myyjä. Taidan vaan odotella ja myydä toisella paikkakunnalla ole
"Jos myyjä kieltäytyisi, niin olettaisin tavarassa olevan jotain vikaa."
Siinä sitten oletat. Minulle on tullut Torissa niin omituisia hiippareita vastaan, että en enää anna omaa osoitettani muille kuin huonekalujen ostajille.
-eri
Minulla oli tapana myydä taaperon vaatteita setteinä. Tyyliin iso setti vaatteita koossa 98 hinta 20 e ja sanoin, että myyn vain settinä. Joukossa oli aina joku "hittivaate" jonka tiesin olevan kysytty. Eiköhän joka kerta tullut joku ostaja "mä ottaisin ton hittivaatteen hintaan 2 e, kun se on kappalehinta vaatteelle tuon setin hinnan perusteella."
En todellakaan myynyt sitä kalleinta ja suosituinta vaatetta erikseen, joka nosti setin hintaa. Aina nuo setit menivät kaupaksi.
Eikä minua kiinnosta se, jos ostaja haluaa setistä vain osan vaatteista käyttöön. Heittäköön loput vaatekeräykseen tai antakoon ilmaiseksi eteenpäin, ei ole minun murheeni.
Vierailija kirjoitti:
Täysin turhaa perustella, miksi joku pitäisi saada halvemmalla.
En minäkään mene marketin kassalla selittämään myyjälle, että kyllä mä nyt haluaisin nämä sisäfilepihvit, mutta kun on vaan vara halpislihapulliin.
Monet näistä perusteluista on täyttä kusetusta, joku esittää jotain maailman köyhintä ja sitten tulee jollain 100 tonnin Bemarilla hakemaan tavaran, käynyt monta kertaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Muuhun nyt kantaa ottamatta, pitäisin itse käytetystä tuotteesta -50% uuteen nähden liian kovana hintana. Käytetystä kun joutuu ottamaan aina sen riskin, että onkin rikki.
Osa tavaroista on sellaisia että niitä ei saa rikki mitenkään. Tavaran kunnon voi tarkistaa kauppoja tehdessä ja hyvät kuvat riittävät usein aika pitkälle.
Vaatteet ja kengät kuluvat ja niissä en yritä saada edes puolta hintaa mutta jos on vaate jota ei ole edes pidetty niin ei sellaista oikein ilmaiseksi viitsi antaa.
Juuri myin yli kymmenen vuotta vanhan kameran noin puolella ostohinnasta. Hintataso näytti Kamerastoressa nousseen kaksinkertaiseksi aiemmasta mikä oli itselle yllätys.
Kirjoitat viestin ja sitten näkyy:
"Nähnyt"
Ei vastaa ollenkaan.
Luulevatko, että ei näy tuo siinä :D
Vierailija kirjoitti:
Mihin laittaisin myyntiin käyttämättömät Viking-lenkkarit koko 23? En pysty laittamaan kuvaa.
Eihän kuvaa voi laittaa jos ei sitä tuotetta ole, paljonko pyydät tyhjästä ja tuleeko postikulut kun lähetät "ei mitään"?
Vierailija kirjoitti:
Vintedissä myyvät, kuinka reagoitte hintaehdotuksiin?
Minua ne ärsyttävät, varsinkin kun iso osa niistä on kummallista nappikauppaa - tyyliin tarjotaan 12 euroa tuotteesta jonka hinta on jo valmiiksi 15 e, tms. Mutta yleensä en vain vastaa niihin mitään. En tiedä onko se epäkohteliasta, mutta en jaksa ruveta selittelemään, että en alenna hintaa.
Eikö toisaalta tinkiminen kuulu kirppismyyntiin? Itse voisin muutamalla eurolla hintaa alentaa mieluummin kuin roikottaa sitten ikuisuuksia myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ne ärsyttävät, varsinkin kun iso osa niistä on kummallista nappikauppaa - tyyliin tarjotaan 12 euroa tuotteesta jonka hinta on jo valmiiksi 15 e, tms. Mutta yleensä en vain vastaa niihin mitään. En tiedä onko se epäkohteliasta, mutta en jaksa ruveta selittelemään, että en alenna hintaa.
Kerran myin polkupyörän työkalua 10 eurolla kun hinta liikkeessä on 20 euroa. Joku tarjosi 8 euroa mutta ja kysyi vielä parin viikon päästä uudestaan. Pitää varmaan kohta laittaa uudestaan myyntiin. Joku toinen työkalu meni 10 eurolla kun oli ollut myynnissä liki 2 kuukautta ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vastaatte "kohteliaasti" jos joku haluaisi tulla katsomaan tavataa? En tosiaan halua ovelleni mitään ventovieraita kytsimään tavaroita saati sovittamaan mitään. En haluaisi olla kuitenkaan tylykään. Onko delete paras vaihtoehto näille sovitusta /katsomista kyseleville vai miten toimitte?
Ovatko siis myymäsi tavarat niin huonossa kunnossa, ettet usko katsomaan tulleen niitä ostavan?
Eivät todellakaan ole - myyn erittäin siistejä tavaroita - uuden veroisia. Siksipä ihmettelen. Ilmoituksessa on erittäin hyvät lähikuvat joista näkee että kaikki ok. On mitat ja materiaalit ym. Siksi ihmettelen... Sen verran pienehkö paikkakunta että varmaan vaan uteliaisuuttaan yritetään selvittää kuka on myyjä. Taidan
"Jos myyjä kieltäytyisi, niin olettaisin tavarassa olevan jotain vikaa."
Siinä sitten oletat. Minulle on tullut Torissa niin omituisia hiippareita vastaan, että en enää anna omaa osoitettani muille kuin huonekalujen ostajille.
-eri
Ja ostaja taas on voinut jo kokea huijatuksi tulemisen (tuotetta ei koskaan toimitettu/ toimutettu tavara olikin aivan p*skana).
Sitten ei vaan kauppa käy, ei sen ihmeempiä. Pieniä tavaroita vartenhan ei kenenkään kotiin tarvitse mennä, ihan voi sopia tapaamisen vaikka kauppakeskuksessa.
Ärsyttää, kun poistivat Autojen myynnin sieltä.
Iso virhe 👎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran myin polkupyörän työkalua 10 eurolla kun hinta liikkeessä on 20 euroa. Joku tarjosi 8 euroa mutta ja kysyi vielä parin viikon päästä uudestaan. Pitää varmaan kohta laittaa uudestaan myyntiin. Joku toinen työkalu meni 10 eurolla kun oli ollut myynnissä liki 2 kuukautta ja hyvä niin.
Vähän oudon periaatteellista tuokin, että pidetään kynsinhampain kiinni siitä asettamastaan hinnasta ja ollaan mieluummin myymättä koko tavaraa, kuin hyväksyisi muutaman euron alennuksen (tai esittäisi vastatarjouksen esim. 9e), ja saisi myydyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin turhaa perustella, miksi joku pitäisi saada halvemmalla.
En minäkään mene marketin kassalla selittämään myyjälle, että kyllä mä nyt haluaisin nämä sisäfilepihvit, mutta kun on vaan vara halpislihapulliin.
Monet näistä perusteluista on täyttä kusetusta, joku esittää jotain maailman köyhintä ja sitten tulee jollain 100 tonnin Bemarilla hakemaan tavaran, käynyt monta kertaa!!!
Joku tummaihoinen kaveri tuli hakemaan vanhaa taulutelevisiota ja oli yllättynyt kun ei ollut kaukosäädintä. Sanoin että se luki ilmoituksessa mutta kaveri ei ilmeisesti osannut suomea kun kommunikoitiin englanniksi. Alkoi sitten tinkaamaan ja sanoi että on Ukrainasta mitä en oikein uskonut. Maksoi sitten sen pyydetyn 35 euroa mikä oli mielestäni ihan ok hinta 14 vuotta vanhasta televisiosta.
Vierailija kirjoitti:
Tavallista on myös nykyään seuraavat kommentit:
Ostan tän.
-Niin olisitko noutamassa tuotteen vai postitanko?
Tulisin noutamaan.
-Tuote sijaitsee paikassa x, kuten ilmoituksessa lukee.
No en mä sitten, kun se on niin kaukana.
Ihan oikeasti.
Jep, itsellä kävi sama homma. Keskikokoinen kaupunki - ei todellakaan mikään metropoli kyseessä ja ostajalle muka liian kaukana... ihanko olis naapuritalossa pitänyt löytyä? Jeesus sentään, ihmiset ovat nykyään vätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on hämärtynyt käsitys siitä, että kaikille ei kuulu sama elintaso. Ei pienituloisimmilla ole koskaan ollut varaa siihen, mihin keskituloisilla on. Nykyisin osa kuvittelee, että myös heidän tulisi saada kaikki samat asiat.
Pienituloisemmillakin voi olla varaa keskiluokkaisiin tavaroihin, mutta KÄYTETTYINÄ. Silloinkin myyjä saa pyytää mitä haluaa ja siihen on ostajan tyydyttävä tai jätettävä väliin. Itse ostin Torista vauvalle vaunut, turvakaukalon ja kantorepun yhteensä 180 eurolla. Talvitakki oli 30 euroa ja vauvanvaatteet joitain kymppejä.
Nuo vauvanvaunut ja turvakaukalo olivat merkkikamaa ja hyväkuntoiset, kaukalo mm. testivoittajamallia. Uutena olisin saanut paljon huonompaa kalliimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö toisaalta tinkiminen kuulu kirppismyyntiin? Itse voisin muutamalla eurolla hintaa alentaa mieluummin kuin roikottaa sitten ikuisuuksia myynnissä.
Hmm, niin. Kuka päättää, että se "kuuluu"? Minusta tuntuu vain lähinnä ärsyttävältä, että jo valmiiksi hyvin halvasta hinnasta (muihin vastaaviin verrattuna) täytyy ihan periaatteessa kiristää vielä euro tai pari pois.
Mutta on myös jäänyt vuosien takaa mieleen sellainen "totuus", jonka kohtasin yrittäjänä, kun minulla oli kauppa Etsyssä. Muut Etsy-kauppiaat varoittivat, että tinkiminen on yleensä merkki hankalasta ostajasta, eikä niihin kannata suostua. Ja niinhän se olikin. Tinkijät olivat yleensä niitä, jotka odottivat vaativat kaikenlaista muutakin erityiskohtelua, odottivat kohtuuttoman nopeaa toimitusta, halusivat palauttaa tuotteen koska muuttivat mielensä värin suhteen, jättivät huonoja palautteita ilman selitystä, jne. jne.
Harva tinkijä kun on oikeasti sellainen, joka laskee pennosia koska on pakko. Suurin osa on niitä, jotka vahtivat haukkana omaa etuaan joka pikku asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät todellakaan ole - myyn erittäin siistejä tavaroita - uuden veroisia. Siksipä ihmettelen. Ilmoituksessa on erittäin hyvät lähikuvat joista näkee että kaikki ok. On mitat ja materiaalit ym. Siksi ihmettelen... Sen verran pienehkö paikkakunta että varmaan vaan uteliaisuu
Mulla on tosiaan muutakin tekemistä kuin päivystää torikauppoja milloin missäkin kadunkulmassa palelemassa tai hikoilemassa (talvi/kesä). Juueikiitos. Se on postitus tai ei mitään. Onneksi usein ostajat ovatkin toiselta puolelta Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli tapana myydä taaperon vaatteita setteinä. Tyyliin iso setti vaatteita koossa 98 hinta 20 e ja sanoin, että myyn vain settinä. Joukossa oli aina joku "hittivaate" jonka tiesin olevan kysytty. Eiköhän joka kerta tullut joku ostaja "mä ottaisin ton hittivaatteen hintaan 2 e, kun se on kappalehinta vaatteelle tuon setin hinnan perusteella."
En todellakaan myynyt sitä kalleinta ja suosituinta vaatetta erikseen, joka nosti setin hintaa. Aina nuo setit menivät kaupaksi.
Eikä minua kiinnosta se, jos ostaja haluaa setistä vain osan vaatteista käyttöön. Heittäköön loput vaatekeräykseen tai antakoon ilmaiseksi eteenpäin, ei ole minun murheeni.
Äitinä pidän noita settejä loistavina. Ne muutkin vähän kulahtaneet vaatteet on hyviä kun niitä voi käyttää sen ajan kun sopivat ja heittää menemään ilman omantunnontuskia kun käyvät pieniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän oudon periaatteellista tuokin, että pidetään kynsinhampain kiinni siitä asettamastaan hinnasta ja ollaan mieluummin myymättä koko tavaraa, kuin hyväksyis
En ole tuo kenelle vastaat, mutta ei se minusta ole outoa. Kaikilla ei joka nurkka pursuile tavaraa, josta pitää kiireellä päästä eroon. Jos joka tavarasta tulee vastaan sen 2 euroa, niin siitähän kertyy isokin summa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin torissa tavaraa muutama vuosi sitten. En muista, että olisi tullut mitään räävittömiä hintapyyntöjä. Nykyisin on enemmän sääntö kuin poikkeus, että ihminen tarjoaa myytävästä tuotteesta kunnon alihintaa. Jos sanon tuotteen olevan 50 e, niin tarjotaan siitä 20 e.
Mä kokeilin pari kertaa vähän nostaa sitä tuotteen hintaan, niin heti ostivat tyytyväisenä sen, kun saivat vähän tinkiä, vaikka maksoivat siis siitä enemmän, mitä alunperin pyysin.
Eli ei tunnu olevan merkitystä hinnalla, vaan vain sillä, paljonko saa tingittyä.
Joku aika sitten oli yksi tavara myynnissä ja huomasin että tuotteen katsojamäärä nousi silmissä. Nostin hintaa ja jonkin ajan päästä tuli ensimmäinen ostotarjous ja muitakin kyselyitä tuli eli myin sitten kuitenkin liian halvalla.
Mä kokeilin pari kertaa vähän nostaa sitä tuotteen hintaan, niin heti ostivat tyytyväisenä sen, kun saivat vähän tinkiä, vaikka maksoivat siis siitä enemmän, mitä alunperin pyysin.
Eli ei tunnu olevan merkitystä hinnalla, vaan vain sillä, paljonko saa tingittyä.