Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä

Vierailija
24.01.2025 |

En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.

"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa). 

Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.

Kommentit (769)

Vierailija
41/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa ole mitään ongelmaa. Myy millä hinnalla haluat ja ostaja ostaa jos haluaa. Laittakaa vain siihen ilmoitukseen että ei tinkimistä niin asia on selvä ostajallekin. 

Vierailija
42/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, ketkä sanotte, että pitää myydä pikkusummalla, että menee kaupaksi:

Ei tarvitse. Olen torin kautta myynyt kalliita asioita mm. lastenvaunut kaikkine lisävarusteineen ja hyvin meni pyydetyllä kohtuullisella hinnalla kaupaksi. Jos tavara on hyväkuntoinen ja kysyntää on, niin käyvät kyllä kaupaksi. Sama koskee pienempiäkin tavaroita. Jos olen myynyt vaikka lasten housuja hintaan 6 e (ostohinta 14 e), niin ovat menneet kaupaksi parissa päivässä hinnalla, jota olen pyytänyt. 

On myös kunnollisia ostajia, jotka maksavat hinnan mukisematta ja hakevat tyytyväisenä hyvän tavaran itselleen.

Ja joskus kannattaa odottaa vaikka muutama viikko että oikea ostaja ilmaantuu. Olen myynyt jotain tavaroita jopa vuosia mutta lopulta ostaja löytyy. Yleensä saa vaihdella alustaa missä myy. Tiedän että suurin osa on nykyään ADHD myyjiä ja jos ei tunnissa löydy ostajaa:

Tämä! Kaikilla ei ole kiire myydä. Hyvä tavara ei pilaannu ja oikeaa ostajaa on aikaa odotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vastaatte "kohteliaasti" jos joku haluaisi tulla katsomaan tavataa? En tosiaan halua ovelleni mitään ventovieraita kytsimään tavaroita saati sovittamaan mitään. En haluaisi olla kuitenkaan tylykään. Onko delete paras vaihtoehto näille sovitusta /katsomista kyseleville vai miten toimitte?

Vierailija
44/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokin palvelu ja toiminta sen piirissä vituttaa, ei kannata edes käyttää palvelua. Mua huvittaa nää valittajat.

Vierailija
45/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppishinnoittelussa näkyy kyllä sekin, ettei ihmisillä ole varaa myydä halvemmalla. Yritetään viimeiseen asti saada enemmän kuin olisi järkevää pyytää ja sitten ne tavarat  roikkuvat pitkään myynnissä. Ja mitä pitempään käytetty roju roikkuu myynnissä sen enemmän epäilee , että tuotteessa on jotakin vikaa.

Siksi en enää ostele mitään kirppiksiltä, koska hinnoittelut ovat karanneet käsistä ja tappaneet löytämisen ilon.

Yleensä tuote, jossa on huono tuotekuvaus, jää roikkumaan. Esimerkiksi vaatteita myydessä voi laittaa merkin ja kokonumeron tai mitata tuotteen hartioidenleveyden ja rinnanympäryksen ja vyötärön sekä vaikka kuvata pesulapusta materiaaliyhdistelmän ja pesuohjeet. Itse en suostu hankkimaan kuivapesutuotteita ja siksi minulle on se pesutieto todella tärkeä.

Muuten pyrin hankkimaan sen värisiä ja mallisia vaatteita, jotka sopivat minun mittasuhteilleni ja väritykselleni. Muoti tulee ja menee. Tyyli on ikuista.

Vierailija
46/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun nyt kantaa ottamatta, pitäisin itse käytetystä tuotteesta -50% uuteen nähden liian kovana hintana. Käytetystä kun joutuu ottamaan aina sen riskin, että onkin rikki. 

Vierailija
47/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran myin käytettyä nojatuolia ja tällä kertaa vein sen perille Haagaan kun ostaja oli kotona vauvan kanssa. Muutaman viikon päästä Toria surffatessani huomasin että tuoli oli uudelleen myynnissä vähän kovemmalla hinnalla. Myyntipaikka oli sama joten eiköhän kyse ollut samasta tuolista.

Vierailija
48/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vastaatte "kohteliaasti" jos joku haluaisi tulla katsomaan tavataa? En tosiaan halua ovelleni mitään ventovieraita kytsimään tavaroita saati sovittamaan mitään. En haluaisi olla kuitenkaan tylykään. Onko delete paras vaihtoehto näille sovitusta /katsomista kyseleville vai miten toimitte?

Ovatko siis myymäsi tavarat niin huonossa kunnossa, ettet usko katsomaan tulleen niitä ostavan?

Vierailija
49/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikki on, kun ostaja nurisee postikuluista. Niin, minähän en päätä, paljonko ne ovat ja toisekseen, ei minun tarvitse maksaa siitä, että ostaja saa tuotteen. Se on hänen asiansa. Ei minulla ole mitään pakkoa myydä. Kyllä joku ostaja lopulta sen tuotteen noutaa/maksaa postit mielellään.

Vierailija
50/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myin kerran yhtä mekkoa Torissa. Ostajaehdokas yritti tinkiä perustelulla "koska se on vähän suuri ja minun täytyisi käyttää se ompelijalla pienennytettävänä".

Samaan aikaan oli täsmälleen samanlainen ja saman värinen, mutta kokoa pienempi mekko myös myynnissä. Se ei kelvannut. Ei tietenkään, koska oli vähän kalliimpi kuin se, mitä itse pyysin.

Ja siis eihän se mun ongelma ole, jos M-kokoinen mekko on ostajalle liian suuri.

Vierailija
51/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuhun nyt kantaa ottamatta, pitäisin itse käytetystä tuotteesta -50% uuteen nähden liian kovana hintana. Käytetystä kun joutuu ottamaan aina sen riskin, että onkin rikki. 

Se riippuu aivan täysin tuotteesta - kuinka haluttu se on, kuinka harvinainen, kuinka hyvin tuotteen kunto ylipäätään näkyy ulospäin, jne.

Jotkut tavarat menevät heti, vaikka alennus olisi vain -25% uuteen verrattuna. Jotkut eivät mene edes -90% hinnalla. Parhaitenhan sen hintatason näkee siitä, millä hinnalla vastaavia on hiljattain mennyt kaupaksi.

Vierailija
52/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopen kyllästynyt tinkaajiin. Olen laittanut hinnat valmiiksi jo mataliksi. Myyn ainoastaan hyväkuntoista tavaraa.

Nykyisin en vastaa tinkaajille mitään.

Vierailija
53/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirppishinnoittelussa näkyy kyllä sekin, ettei ihmisillä ole varaa myydä halvemmalla. Yritetään viimeiseen asti saada enemmän kuin olisi järkevää pyytää ja sitten ne tavarat  roikkuvat pitkään myynnissä. Ja mitä pitempään käytetty roju roikkuu myynnissä sen enemmän epäilee , että tuotteessa on jotakin vikaa.

Siksi en enää ostele mitään kirppiksiltä, koska hinnoittelut ovat karanneet käsistä ja tappaneet löytämisen ilon.

Yleensä tuote, jossa on huono tuotekuvaus, jää roikkumaan. Esimerkiksi vaatteita myydessä voi laittaa merkin ja kokonumeron tai mitata tuotteen hartioidenleveyden ja rinnanympäryksen ja vyötärön sekä vaikka kuvata pesulapusta materiaaliyhdistelmän ja pesuohjeet. Itse en suostu hankkimaan kuivapesutuotteita ja siksi minulle on se pesutieto todella tärkeä.

Muuten pyrin hankkimaan sen värisiä ja mallisia v

Yksi epämääräinen kuva ilman tarkempia tietoja ei oikein vakuuta. Vasta myin kaksi kameraa ja otin sellaiset kuvat että näki niiden olevan kunnossa. Vaatteista laitan ainakin kainalo.kainalomitan kun mitoitus on joka merkillä erilainen.

Vierailija
54/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko siis myymäsi tavarat niin huonossa kunnossa, ettet usko katsomaan tulleen niitä ostavan?

Eivät todellakaan ole - myyn erittäin siistejä tavaroita - uuden veroisia. Siksipä ihmettelen. Ilmoituksessa on erittäin hyvät lähikuvat joista näkee että kaikki ok. On mitat ja materiaalit ym. Siksi ihmettelen... Sen verran pienehkö paikkakunta että varmaan vaan uteliaisuuttaan yritetään selvittää kuka on myyjä. Taidan vaan odotella ja myydä toisella paikkakunnalla olevalle ostajalle. Onneksi ei ole kiirettä eikä paniikkia.

Vierailija
55/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ärsytti, kun eräs ostaja jätti torissa negatiivisen palautteen. Olin siis myynyt lastenvaatteen, jonka olin katsonut olevan ehjä. Ostaja väitti, että tuote oli täynnä reikiä. Maksoi kuitenkin täyden hinnan ja jätti negatiivisen palautteen. Ei vastannut mitään, kun pyysin lisäkuvia tuotteesta. Totta kai olisin antanut hinnasta alennusta, jos tuote ei ollutkaan kunnossa.

Jäin toki miettimään, oliko tuote oikeasti kunnossa, kun ostaja ei halunnut lähettää kuvia.

Vierailija
56/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista on myös nykyään seuraavat kommentit:

Ostan tän.

-Niin olisitko noutamassa tuotteen vai postitanko?

Tulisin noutamaan.

-Tuote sijaitsee paikassa x, kuten ilmoituksessa lukee.

No en mä sitten, kun se on niin kaukana.

Ihan oikeasti.

Vierailija
57/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä ärsytti, kun eräs ostaja jätti torissa negatiivisen palautteen. Olin siis myynyt lastenvaatteen, jonka olin katsonut olevan ehjä. Ostaja väitti, että tuote oli täynnä reikiä. Maksoi kuitenkin täyden hinnan ja jätti negatiivisen palautteen. Ei vastannut mitään, kun pyysin lisäkuvia tuotteesta. Totta kai olisin antanut hinnasta alennusta, jos tuote ei ollutkaan kunnossa.

Jäin toki miettimään, oliko tuote oikeasti kunnossa, kun ostaja ei halunnut lähettää kuvia.

Joskus käy myös niin, että ostajat menevät sekaisin palautteissa ja antavat väärän palautteen väärälle tavaralle.

Tutulle kävi niin, että ostaja haukkui palautteessa kelvotonta "sohvaa", vaikka tuttu oli myynyt hänelle "kirjan". Palautetta ei kuitenkaan poistettu. (Ei ollut kylläkään Torissa, en muista mikä alusta oli kyseessä.)

Vierailija
58/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan teko torissa on helppoa, jos kaikki sujuu. Ostaja lupaa maksaa luvatun summan, hyväksyn kaupat ja pistän toridiilillä paketin postiin.

Sitten taas on kaikenlaista vänkääjää ja tinkaajaa, joiden kanssa menee hermo.

Itse olen tehnyt päätöksen, etten kauppaa mitään alle 5 e hintaista torissa. Menee aika ihan hukkaan, jos joku arpoo ostaako piltilleen 3 e hintaista puseroa.

Vierailija
59/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät todellakaan ole - myyn erittäin siistejä tavaroita - uuden veroisia. Siksipä ihmettelen. Ilmoituksessa on erittäin hyvät lähikuvat joista näkee että kaikki ok. On mitat ja materiaalit ym. Siksi ihmettelen... Sen verran pienehkö paikkakunta että varmaan vaan uteliaisuuttaan yritetään selvittää kuka on myyjä. Taidan vaan odotella ja myydä toisella paikkakunnalla olevalle ostajalle. Onneksi ei ole kiirettä eikä pani

Uuden veroinen ei kuitenkaan ole yhtäkuin uusi.

Mitä kalliimmasta tavarasta kyse, niin sitä suuremmalla syyllä haluan itsekin tsekata, että tavara oikeasti ehjä ja siisti.

Jos myyjä kieltäytyisi, niin olettaisin tavarassa olevan jotain vikaa. Valokuvia voi kuitenkin ottaa aina itselleen edullisimmasta kuvakulmasta (tai otettu joskus vuosikausia sitten,), siksi en pelkästään niihin luottaisi.

Vierailija
60/769 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintedissä myyvät, kuinka reagoitte hintaehdotuksiin?

Minua ne ärsyttävät, varsinkin kun iso osa niistä on kummallista nappikauppaa - tyyliin tarjotaan 12 euroa tuotteesta jonka hinta on jo valmiiksi 15 e, tms. Mutta yleensä en vain vastaa niihin mitään. En tiedä onko se epäkohteliasta, mutta en jaksa ruveta selittelemään, että en alenna hintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi