Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä
En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.
"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa).
Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.
Kommentit (769)
Vierailija kirjoitti:
Itse yleensä jätän vastaamatta kohtuuttomiin tinkauksiin.
Paras oli eräs eukko, joka ensin yritti saada myymäni tuotteen puoleen hintaan. Ei käy. Minulla lukee ilmoituksissa myös että en postita/vain nouto ja ei käteistä. Sama tyyppi alkoi urputtamaan että enkö voi lähteä tuomaan tavaraa Helsingistä hänelle, johonkin Vantaan perukoille. No sattumoisin olin menossa just silloin Vantaan ikeaan, joten suostuin. Sitten kävikin ilmi että tyyppi haluaa maksaa käteisellä ja kun sanoin että en halua käteistä niin alkaa urputus että on laillinen maksuväline Suomessa. Lopuksi meni hermo niin pahasti että vein ne yli 100e uutena ostetut lenkkarit uffin laatikkoon, olisin mieluummin heittänyt roskiin kun myynyt sille akalle.
Mistä tiesit että kyseessä oli naine ja mitä merkitystä sillä on minkään kanssa?
Mikset myynyt jollekin joka suostui ehtoihisi, sen sijaan että heität satasen roskiin? Oletko jotenkin daiju? Ei normaali ihmisellä pala käämi erilaisten ihmisten kanssa asioimisesta. Jos homma ei toimi niin yhtä tyynesti kuin ilman ko. kohtaamistakin, siirrytään seuraavaan. Ei ole vaikeeta.
Hinnasta tinkijät ärsyttää, vaikka siitä olisi valmiiksi tingitty.
Se, että pitäisi myydä puoli-ilmaiseksi kaikki Tori.fi:ssä.
Itse olen usein laittanut ihan poljetut hinnat, että pääsisin vain nopeasti eroon, jolloin on tullut vastaan näiden nyyhkytarinoiden sijaan sitten näitä ihme vitkuttajia. Vastikään oli jotain lasten urheiluvarusteita, joita oli siis käytetty ihan muutamia kertoja ennen kuin jäänyt pieneksi. Hinnaksi tyyliin 5-10e. Laitan aina merkin ja mallin ja vielä linkin, josta jokainen voi käydä ne mitat ja ominaisuudet katsomassa.
Sitten tulee näitä, jotka esittävät yhden kysymyksen kerrallaan ja mittaatko sitä ja tota vaikka ne kaikki olisi sieltä linkistä katsottavissa. Tätä jatketaan viikko joka toinen päivä ja sitten kysytään, voisinko tuoda sinne tai tänne sovitettavaksi. Jonkun 5e tuotteen.
Usein kyllästyn tässä vaiheessa ja ne jää komeron perällä odottamaan, että joku tuttu tai tutun tuttu ilmaisee tarvetta ja annan ne ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Se, että pitäisi myydä puoli-ilmaiseksi kaikki Tori.fi:ssä.
Tällä hetkellä ei liiku edes eurolla hyvät merkki lastenvaatteetkaan. Vein juuri 300 euron edestä uffin keräykseen kun 1e hp oli ollut jo 2kk eikä edes kyselyjä. Vuosi sitten liikkui kaikki lastenvaatteet kovemmallakin hinnalla heti.
Taas joku tuotteestaan tuplahintaa pyytävä sankaritar suuttui kun tarjosin tuotteesta ns. hintaa joka on sen markkina-arvo tällä hetkellä. On kuulemma niin raskasta etsiä paketointivärkkejä "pitkin kaupunkia" ja kirjoittaa _nimi_pakettiin että pitää saada niistäkin korvausta ym. Voi se olla vaikeaa toisille tämä kaupanteko. Ei oo pakko myydä hei jos ei haluu, eikä munata itseään lapsellisella kiukuttelulla ihan asialliseen viestiin.
En jaksa enää käyttää toria siitä syystä, että ihan liikaa kerjäyksen puolelle menevää se touhu.
Olet ostamassa jotain niin myyjä yrittää yhtäkkiä tuputtaa mukaan jotain mikä ei ole mitenkään ilmoituksessa esillä. esim: ostaisitko myös tätä tai tätä saat 8 eurolla mukaan.
Ilmoitat: en juuri nyt osta pitää, katsoa vaikka myöhemmin uudestaan.
Myyjä: oletko ihan varma? voin tiputtaa hintaa vielä 6 euroon.
........
Liian vaikeaksi mennyt näiden kerjäläisten kanssa kaupan tekeminen.
Olin ostamassa 10 euron tuotetta.
Mua rassaa nämä:
"Ostan tän ja tuun heti hakemaan."
Ihan todellako oletat, että olen tavallisena keskiviikkona keskellä päivää kotona tekemässä kirppiskauppaa? Ei käsitetä, että moni on töissä tai on muuta menoa niin, ettei kauppoja pääse heti tekemään. Ja sitten loukkaannutaan, jos toinen ei heti pääse tekemään kauppoja.
Kirppiksillä ihmetyttää ihmiset, joiden mielestä kaikki täytyisi antaa puoli-ilmaiseksi. Joo, vaatteiden arvo etenkin laskee reilusti, mutta pöytävuokrat ovat kalliita ja matkustaminenkin maksaa jotain. Jos ei kelpaa, niin ei tarvitse ostaa.