Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä
En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.
"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa).
Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.
Kommentit (782)
Vierailija kirjoitti:
Itse yleensä jätän vastaamatta kohtuuttomiin tinkauksiin.
Paras oli eräs eukko, joka ensin yritti saada myymäni tuotteen puoleen hintaan. Ei käy. Minulla lukee ilmoituksissa myös että en postita/vain nouto ja ei käteistä. Sama tyyppi alkoi urputtamaan että enkö voi lähteä tuomaan tavaraa Helsingistä hänelle, johonkin Vantaan perukoille. No sattumoisin olin menossa just silloin Vantaan ikeaan, joten suostuin. Sitten kävikin ilmi että tyyppi haluaa maksaa käteisellä ja kun sanoin että en halua käteistä niin alkaa urputus että on laillinen maksuväline Suomessa. Lopuksi meni hermo niin pahasti että vein ne yli 100e uutena ostetut lenkkarit uffin laatikkoon, olisin mieluummin heittänyt roskiin kun myynyt sille akalle.
Mistä tiesit että kyseessä oli naine ja mitä merkitystä sillä on minkään kanssa?
Mikset myynyt jollekin joka suostui ehtoihisi, sen sijaan että heität satasen roskiin? Oletko jotenkin daiju? Ei normaali ihmisellä pala käämi erilaisten ihmisten kanssa asioimisesta. Jos homma ei toimi niin yhtä tyynesti kuin ilman ko. kohtaamistakin, siirrytään seuraavaan. Ei ole vaikeeta.
Hinnasta tinkijät ärsyttää, vaikka siitä olisi valmiiksi tingitty.
Se, että pitäisi myydä puoli-ilmaiseksi kaikki Tori.fi:ssä.
Itse olen usein laittanut ihan poljetut hinnat, että pääsisin vain nopeasti eroon, jolloin on tullut vastaan näiden nyyhkytarinoiden sijaan sitten näitä ihme vitkuttajia. Vastikään oli jotain lasten urheiluvarusteita, joita oli siis käytetty ihan muutamia kertoja ennen kuin jäänyt pieneksi. Hinnaksi tyyliin 5-10e. Laitan aina merkin ja mallin ja vielä linkin, josta jokainen voi käydä ne mitat ja ominaisuudet katsomassa.
Sitten tulee näitä, jotka esittävät yhden kysymyksen kerrallaan ja mittaatko sitä ja tota vaikka ne kaikki olisi sieltä linkistä katsottavissa. Tätä jatketaan viikko joka toinen päivä ja sitten kysytään, voisinko tuoda sinne tai tänne sovitettavaksi. Jonkun 5e tuotteen.
Usein kyllästyn tässä vaiheessa ja ne jää komeron perällä odottamaan, että joku tuttu tai tutun tuttu ilmaisee tarvetta ja annan ne ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä ei liiku edes eurolla hyvät merkki lastenvaatteetkaan. Vein juuri 300 euron edestä uffin keräykseen kun 1e hp oli ollut jo 2kk eikä edes kyselyjä. Vuosi sitten liikkui kaikki lastenvaatteet kovemmallakin hinnalla heti.
Taas joku tuotteestaan tuplahintaa pyytävä sankaritar suuttui kun tarjosin tuotteesta ns. hintaa joka on sen markkina-arvo tällä hetkellä. On kuulemma niin raskasta etsiä paketointivärkkejä "pitkin kaupunkia" ja kirjoittaa _nimi_pakettiin että pitää saada niistäkin korvausta ym. Voi se olla vaikeaa toisille tämä kaupanteko. Ei oo pakko myydä hei jos ei haluu, eikä munata itseään lapsellisella kiukuttelulla ihan asialliseen viestiin.
En jaksa enää käyttää toria siitä syystä, että ihan liikaa kerjäyksen puolelle menevää se touhu.
Olet ostamassa jotain niin myyjä yrittää yhtäkkiä tuputtaa mukaan jotain mikä ei ole mitenkään ilmoituksessa esillä. esim: ostaisitko myös tätä tai tätä saat 8 eurolla mukaan.
Ilmoitat: en juuri nyt osta pitää, katsoa vaikka myöhemmin uudestaan.
Myyjä: oletko ihan varma? voin tiputtaa hintaa vielä 6 euroon.
........
Liian vaikeaksi mennyt näiden kerjäläisten kanssa kaupan tekeminen.
Olin ostamassa 10 euron tuotetta.
Mua rassaa nämä:
"Ostan tän ja tuun heti hakemaan."
Ihan todellako oletat, että olen tavallisena keskiviikkona keskellä päivää kotona tekemässä kirppiskauppaa? Ei käsitetä, että moni on töissä tai on muuta menoa niin, ettei kauppoja pääse heti tekemään. Ja sitten loukkaannutaan, jos toinen ei heti pääse tekemään kauppoja.
Se, että ei ymmärretä mitä ollaan ostamassa. Myin tasokkaita ja hyväkuntoisia muodostelmaluisteluluistimia torissa. Lapsellani on aika pieni jalka, eli luistimet menivät varmasti jollekin vuosia nuoremmalle.
Mutta luistimet olivat siis olleet jo jonkin aikaa myynnissä, joten kun kohdalle osui se törkeä tinkijä, päätin myydä koska halusin ne pois nurkista. Jo lähtöhinta oli ihan reilusti alakanttiin.
Hän myös vaati itselleen muuta tavaraa joka näkyi kuvassa, mutta jota ei oltu lueteltu kauppaan kuuluvaksi. Lopulta kysyin hänen lapsensa seuraa, siis missä seurassa harrastaa - niin tää ostaja oli ihan että mitä hä, koulussa on huomenna luistelua
Siis ne vakavissaan lajia harrastavien luistimet on ihan erilaiset kuin ne, joilla käydään muutama kerta viikossa satunaisesti kokeilemassa - ja joita saattaa saada oikean taitoluistimen teroituksen hinnalla kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Onneksi torissa voi estää. Eikä tuollaisille mankujille vastata mitään.
Eikö siihen ilmoitukseen voi laittaa heti alkuunsa, ettei myyjä ala tinkimään tuotteen hinnasta jne?
On kuule todella paljon täysin lukutaidottomia, en vastaa näille tinkijöille, en tingi hinnasta, ei minua haittaa jos ei mene kaupaksi minun hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä ei liiku edes eurolla hyvät merkki lastenvaatteetkaan. Vein juuri 300 euron edestä uffin keräykseen kun 1e hp oli ollut jo 2kk eikä edes kyselyjä. Vuosi sitten liikkui kaikki lastenvaatteet kovemmallakin hinnalla heti.
Tori.fi on nykyään surkein myyntialusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse yleensä jätän vastaamatta kohtuuttomiin tinkauksiin.
Paras oli eräs eukko, joka ensin yritti saada myymäni tuotteen puoleen hintaan. Ei käy. Minulla lukee ilmoituksissa myös että en postita/vain nouto ja ei käteistä. Sama tyyppi alkoi urputtamaan että enkö voi lähteä tuomaan tavaraa Helsingistä hänelle, johonkin Vantaan perukoille. No sattumoisin olin menossa just silloin Vantaan ikeaan, joten suostuin. Sitten kävikin ilmi että tyyppi haluaa maksaa käteisellä ja kun sanoin että en halua käteistä niin alkaa urputus että on laillinen maksuväline Suomessa. Lopuksi meni hermo niin pahasti että vein ne yli 100e uutena ostetut lenkkarit uffin laatikkoon, olisin mieluummin heittänyt roskiin kun myynyt sille akalle.
Nyt mun täytyy kysyä että mikä siinä käteisessä on niin pahaa että mieluummin heität tavaran roskiin kuin että otat käteistä vastaan? Nythän oikein
Minä myyn vain käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oma vika, jos myy jotain 5-15e tuotteita tuolla. Jokaisen pitää tajuta, että kaupan sijasta torista tuon hintaluokan tuotteiden ostajilla on ostovoima niin lähellä nollaa euroa että on ihan kuun ja tähtien asennosta kiinni, onko tällä enää huomenna tilillä sitä kauppaan vaadittavaa 8 euroa vai ei.
Ja siitä seuraa luonnollisesti julmettu säätö jokaikisen kaupan kohdalla. Helpommalla pääset, kun jätät sen ulos kenen tahansa otettavaksi tai lahjoitat/heität roskiin.
Itse en vaivaudu myymään Torissa kuin isompia ostoksia, joiden hinta on käytettynäkin 300-1000e+. Ostajat ovat poikkeuksetta olleet asiallisia eikä ole ikinä tullut mitään ohareita tai häröily-käyttäytymistä. Esimerkiksi jos haluaa muutaman vuoden vanhasta Macbookista eroon, siitä ottaa takkiin ehkä 600e. Saat 1400e koneesta 800e joka on ihan käypä hinta.
Tuolla tavoin torissa tekee helpot kaup
Samanlaista säätämistä se tuntuu olevan, aivan sama onko kyse 5€ luistimista tai 1500€ rengaspaketista, tori on aivan surkea.
Vierailija kirjoitti:
V ituttaa se, että kaikki kiinnostavat jutut ovat aina toisella puolella Suomea ja aina pitää pyytää postitusta. Omalla paikkakunnalla vissiin asuu vain nuukia kitupiikkejä, jotka eivät ikinä myy mitään. Tylsää.
Ja teille "vain nouto" -tyypit; menetätte paljon kauppoja kun ette postita.
Minulle on ihan sama, en ala postittamaan mitään, hyvin mennyt kaupaksi ihan vain nouto ja käteismaksu eikä minun elämä ole kiinni muutamasta kaupasta.Tämä myynti on enemmän sellainen harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vastaatte "kohteliaasti" jos joku haluaisi tulla katsomaan tavataa? En tosiaan halua ovelleni mitään ventovieraita kytsimään tavaroita saati sovittamaan mitään. En haluaisi olla kuitenkaan tylykään. Onko delete paras vaihtoehto näille sovitusta /katsomista kyseleville vai miten toimitte?
Vastaisin vaan, ettei se valitettavasti onnistu, vain nouto pihasta. Ei mitään selityksiä.
Jos joku alkaa jankkaamaan, niin semmoiset voi estää.
Lisään vielä tähän, että tottakai tavaran kunnon saa tarkastaa noutaessa, että vastaa ilmoitettua. Mutta en minä halua enkä päästäkään ketään vierasta ihmistä kotiini miettimään, että ostaisko se nyt tän vitosen takin vai ei.
Jos toivoo sovitusmahdollisuutta vaikka jollekin kalliimmalle tuotteelle, niin voihan sitä kysyä. Mutt
Olen myynyt housuja, takkeja, kenkiä yms.ostaja sovittanut ulkona, kaikki mennyt aina kaupaksi, en postita mitään, myyn vain käteisellä noutona.
Ikinä ei kannata vastaa sellaiselle joka tinkii. Mulla on hinnat aina todella alhaiset ja sitten niihin ilmoituksiin vastaa aina sellaisia, jotka varmaankin oman periaatteensa vuoksi pyrkii vielä vähän tinkimään. En oikein ymmärrä sellaista, tuntuu että tavoitteena on jotenkin saada itselle hyvä fiilis aiheuttamalla toisella huono fiilis. No, joka tapauksessa, ne jotka aloittaa tinkimisella ovat aina lähes poikkeuksetta muutenkin vaatimassa kaikenlaista: pitkiä odotuksia noutoihin, kalusteiden purkamisia, jonkn tietyn sauman mittaamisia, todella tarkkoja noutoaikoja (ja ovat sitten itse myöhässä), tavaran tunkemista liian pieneen pakettiin postimaksujen takia jne jne
Ne joiden kanssa kaupat sujuu mutkattomasti ovat aina niitä, joille hinta kelpaa sellaisenaan. Usein vielä sanovat, että tajusitko, että myit tuon todella halvalla - ja kyllä tajuan, itse lähinnä haluan vähentää tavaraa, ja kun päätös jonkun kaman suhteen on tehty, haluan sen nopeasti pois nurkista.Mutta helpomphan noi on vielä vaikka sorttiin.
Vierailija kirjoitti:
Kirppiksillä ihmetyttää ihmiset, joiden mielestä kaikki täytyisi antaa puoli-ilmaiseksi. Joo, vaatteiden arvo etenkin laskee reilusti, mutta pöytävuokrat ovat kalliita ja matkustaminenkin maksaa jotain. Jos ei kelpaa, niin ei tarvitse ostaa.
En tiedä mitä meinaat puoli-ilmaisella, mutta ei se Lindexin jo monessa pesussa käynyt vauvan body ole 5 euron arvoinen. Eikä samassa kunnossa oleva Gugguun kauhtunut trikoopaita ole 15 euron arvoinen, vaikka lapussa lukee Gugguu. Näitä on vaikka kuinka. Törkeitä hintoja vaatteista ja tavaroista, jotka kuuluisivat lumppukeräykseen tai roskiin. Tuskinpa kukaan näitä silti ostaakaan :D minulla kyllä pöytä tyhjenee aina nopsaan, kun on hinta-laatusuhde kohdallaan ja aina saan kyllä pöytävuokrani takaisin.
Tori on aivan paska alusta myyntiin tänä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin Torin käyttämisen kokonaan niiden järkkyjen hintapyyntöjen takia. Lisäksi ainakin itse koen, että esim näkyvästi naarmuuntunut pöytä ei ole rahallisesti enää juuri minkään arvoinen. Voi sillä käyttöarvoa olla, mutta ei rahallista. Sama juttu lasiesineissä. Jos on särö, niin tuotteen arvo on 10-15% huippukuntoisesta.
Idiootti, monella pöydällä yms.on arvoa vaikka olisi naarmuuntunut, ihan rahallista arvoa, et tiedä mitään asiasta niin älä täällä selitä.
Kirppiksillä ihmetyttää ihmiset, joiden mielestä kaikki täytyisi antaa puoli-ilmaiseksi. Joo, vaatteiden arvo etenkin laskee reilusti, mutta pöytävuokrat ovat kalliita ja matkustaminenkin maksaa jotain. Jos ei kelpaa, niin ei tarvitse ostaa.