Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä
En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.
"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa).
Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.
Kommentit (782)
Mä ostin torista sellaisen ikean pienen peltilipaston. Meillä on entuudestaan jo yksi sellainen - ja tuote on tuttu entuudestaan. Sinne menee kivasti pikkutytön pinnit ja pampulat ja kynät ja kumit omiin lokeroihinsa. Lipastoa noutaessa se näytti päällisin puolin ihan ok kuntoiselta, jotain pientä naarmua oli, mutta ei haitannut meillä suunnitteilla olevassa käytössä. Kun olin jo maksanut lipaston, myyjä sanoi, että varo, tää kansi ei sitten pysy paikoillaan. Siis hä?? Kun se lipasto on kasattu, kansi loksahtaa paikoilleen ja ei enää irtoa. Ajattelin vielä, että no minäpä sitten kliksautan sen paikoilleen kotona. Kannoin lipaston autoon, mutta ennen kun vein sitä edes sisälle kotiini, huomasin, että lipasto oli joko kasattu väärin tai siitä paljastunut vääntymä oli estänyt sen oikeanlaisen kasaamisen. Laitoin myyjälle siis viestiä heti, että "harmi, ettei ollut huomannut sanoa ilmoituksessa että lipasto oli rikki". Näin sanomalla olin kuulemma loukannut häntä. Hän suostui perumaan kaupat, mutta syytti minua, että olin rikkonut lipaston - vaikka itse kuitenkin osasi sanoa, että se kansi ei pysy paikoillaan.
Mun kokemus viikonlopulta. Katselin tiettyä asiaa torista, sitä oli halvimmillaan myynnissä 30 eurolla ja eräällä oli toridiili, hinta 40e ja luki vielä että saa tarjota. Tarjosin 30e (ja siis päälle tietenkin mun piikkiin muut kulut.) Ei käynyt. No, olin sitten menossa tekemään hakuvahtia kyseisestä tavarasta ja samalla huomasin juuri myyntiin tulleen samanlaisen 25 eurolla. Löin kaupat kiinni.
Luultavasti se 40 euron kauppaaja saa kaupata sitä melko pitkään, kun taas tuo halvemmalla myyjä pääsi siitä eroon tunnissa.
Ja siksihän siellä on sitä tavaraa myynnissä parhaimmillaan yli kuudella kympillä, kun nää halvat on ne mitkä liikkuu.