Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä
En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.
"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa).
Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.
Kommentit (769)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on niin "mahtavaa ja kaunista ja ihanaa", niin miksi myyt?
Vaatteissa syy voi olla väärä koko. Tai väri ei sovi itselle.
Sisustustavara ei mahdu tai passaa uuteen kotiin.
Joillakin voi olla erityinen rahan tarve ja siksi myy mieleisiäkin esineitä.Joka tapauksessa ne myyjän suoltamat ylisanat vain ärsyttävät mahdollista ostajaa. Ostaja haluaa itse muodostaa mielipiteensä onko joku vaate tai tavara ihana tai sopiva hänelle.
Senkus muodostat. Taas näitä joiden mielestä kaikkien pitäisi olla kuin hän.
Joku toinen voi fiilistellä asiaa juuri samoin kuin se myyjä. Vtuttaako?
miten saan tietää myyjän nimen, puhelinnumeron, tai osoitteen? Ostin toridiilin kautta ja jotenkin outoa kun en tiedä kuka sen myi minulle? On vain nimimerkki .Omat tiedot on julkisia, en salaa, oon aina epäilyy salilevia ihmisiä, jos salaa, jotain voi ododttaa menevän pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on niin "mahtavaa ja kaunista ja ihanaa", niin miksi myyt?
Vaatteissa syy voi olla väärä koko. Tai väri ei sovi itselle.
Sisustustavara ei mahdu tai passaa uuteen kotiin.
Joillakin voi olla erityinen rahan tarve ja siksi myy mieleisiäkin esineitä.Joka tapauksessa ne myyjän suoltamat ylisanat vain ärsyttävät mahdollista ostajaa. Ostaja haluaa itse muodostaa mielipiteensä onko joku vaate tai tavara ihana tai sopiva hänelle.
Ehkä ei kannata ottaa kirppistelyä noin vakavasti? Eihän sinun ole pakko ostaa yhtään mitään, antaa myyjän laatia ihan millaisen ilmoituksen haluaa.No enpä näiltä kehujilta ostakaan. Nauran partoihini vain säälittävää tyrkyttämistä.
Ja avaudut asiasta täällä. Relaa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V ituttaa se, että kaikki kiinnostavat jutut ovat aina toisella puolella Suomea ja aina pitää pyytää postitusta. Omalla paikkakunnalla vissiin asuu vain nuukia kitupiikkejä, jotka eivät ikinä myy mitään. Tylsää.
Ja teille "vain nouto" -tyypit; menetätte paljon kauppoja kun ette postita.
Miten niin menetetään? Asun pk-seudulla ja kaikki mene kaupaksi vaikka en postita.Tori toimii myös kehäkolmosen ulkopuolella. FYI.
Niin? Kait se on jokaisen oma asia haluaako postittaa vai ei. Postituksesta on ylimääräistä vaivaa, ei kaikilla ole kiinnnostusta nysvätä pakettien kanssa. Ja paikanpäällä ostaja saa heti tarkistaa tuotteen.
Toiset ei jaksa nysvätä noutajien kanssa..
Vierailija kirjoitti:
miten saan tietää myyjän nimen, puhelinnumeron, tai osoitteen? Ostin toridiilin kautta ja jotenkin outoa kun en tiedä kuka sen myi minulle? On vain nimimerkki .Omat tiedot on julkisia, en salaa, oon aina epäilyy salilevia ihmisiä, jos salaa, jotain voi ododttaa menevän pieleen.
Eikö paketissa lue tai seurantakoodin kautta näy? Myyjänä ainakin saan tietää ostajan tiedot viedessäni paketin ja saadessani kuittilapun jossa ostajan tiedot ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyttäisin mieluiten pahvilaatikoita postitukseen, mutta joskus vaate pitää saada litistettyä esim. kirjeen mittoihin, niin silloin muovipussi toimii paremmin.
Ja sitten toisaalta muovipusseja löytyy todennäköisemmin kuin oikean kokoisia pahvilaatikoita.On muovipusseja ja muovipusseja..... inhottaa vastaanottaa likaisiin, ruttuisiin kaupan muovipusseihin sotkuisesti teipattuja kääreitä. Eikö voi yrittää etsiä yksivärisen siistin ja sileän muovikääreen, jos on pakko muovissa postittaa? Haluaisitko itse ryppyisen kauppakassipaketin? Voisi vähän asettautua paketin vastaanottajankin asemaan.
Nykyään ei saamistään uusia ja hyvälaatuisia muovikasseja tai -pusseja. Kierrätysmateriaalit, nääs. Ruokakauppojen muovikassilla pystyi ennen kuljettamaa ruokaa monta kertaa, mutta ny
Nykyään muovikassit lähes poikkeuksetta alkavat porsia jo ennen kuin pääsee edes kaupasta ulos, samoin hedelmäpussit alkavat maatua jo ennen kassalle pääsyä. Se on sitä ympäristöystävällistä muovia, kun joutuu laittamaan pari pussia päällekkäin että kestäisi edes kotiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua paskaista ja rikkinäistä tavaraa, vaikka se olisi Marimekkoa.
Itse asiassa haluaa.. Olen myynyt esim. korvattoman muumimukin kirppiksellä (ei mikään erikoisuus, vaan samaa tusinaa mitä kaupoistakin saa) ja reiällisen Marimekon paidan Torissa. Tietysti hinnan pitää olla kohdallaan, en noista pyytänyt kuin muutaman euron, niin heti meni. Paskaisesta ei ole kokemusta, mutta jos tavaran voi pestä puhtaaksi, niin varmasti sekin menee, kunhan sekin on reilusti huomioitu hinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten laiskoja myyjät ovat postittamaan. Miten suuri todennäköisyys on, että noutokauppa toimii kovinkaan vikkelään jossain "luumäellä" (tai muussa vastaavassa pikkukylässä)? Ovelta pitäisi kaikki hakea ja vielä tuoda kahvipakettia kiitokseksi.
Helsingissä, Turussa ja Tampereella ymmärrä vielä, että pelkkään noutoon rajoittaminen toimii.Riippuu varmaan tavarasta haluaako postittaa vai ei. Suosin noutoa mutta olen postittanut jopa viiden euron tavaroita mutta onko se järkevää kun on paketoimisen ja lähetyspisteeseen viennin vaiva. Jonkun edullisen tuotteen myin Helsingistä Espooseen ja toisaalta vähän kalliimman postitin kymmenen kilometrin päähän Helsingissä kun ostaja ei ehtinyt noutamaan vaikka yritystä oli. Rikkoutuvan tavaran kohdalla kannattaa miettiä kaksi kertaa lähettääkö vai ei. Kunnon
"Ihmiset ovat niin uusavuttomia nykyään. Ei osata edes paketteja pakata. Olen lähettänyt astioita ja vaikka mitä vuosikymmenten varrella ja yksikään paketti ei ole tullut rikkinäisenä perille. Ei ole rakettitiedettä pakkaaminen, mutta hiukan viitseliäisyyttä vaatii. Se tietty on jo liikaa pyydetty."
Hämmästykseni oli myös suuri kun ostin Torin kautta posliinisen seinälautasen. Maksoim 25e+postit S-paketissa. Lautanen oli pakattu 1-kerroksiseen suklaakonvehtirasiaan! Olisi edes jättänyt ne sisäosat sinne lautasen ympärille, mutta ei. Tyhjässä rasiassa oli rikkinäinen koristelautanen. S-paketti saa olla 11cm paksu eli sentin paksuiseen lautaseen olisi saanut 10cm pehmuketta...
Itselläni on varastossa Ikean kassi, jonne heitän sopivia styroksinpaloja ja kuplamuoveja. Sieltä on näppärä ottaa pakkauksiin pehmuketta ja pakkaan särkyvät aina huolellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua paskaista ja rikkinäistä tavaraa, vaikka se olisi Marimekkoa.
Itse asiassa haluaa.. Olen myynyt esim. korvattoman muumimukin kirppiksellä (ei mikään erikoisuus, vaan samaa tusinaa mitä kaupoistakin saa) ja reiällisen Marimekon paidan Torissa. Tietysti hinnan pitää olla kohdallaan, en noista pyytänyt kuin muutaman euron, niin heti meni. Paskaisesta ei ole kokemusta, mutta jos tavaran voi pestä puhtaaksi, niin varmasti sekin menee, kunhan sekin on reilusti huomioitu hinnassa.
Meiltä jäi raksa-ajalta turvakenkiä käyttämättömiksi. 5e/pari meni niin, että heilahti. Ja olivat likaisia; maalia, pölyä ja betoniroiskeita löytyi yltympäriinsä. Mainitsin ilmoituksessa, että likaisina 5e ja puhdistettuna 50e (ovh n.100e). Kaikki myytiin likaisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä, miten moni kuvittelee, että myyjä on valmis heti pomppaamaan ja tulemaan myymään tavaran, kun ostaja ilmoittaa ostavansa sen. Ei käsitetä, että sillä myyjällä on muutakin elämää. Minulle on esimerkiksi loukkaannuttu, kun olin työmatkalla viestin saapuessa, enkä päässyt toimittamaan pakettia, kun oli viikonloppu. Toinen ärtyen kyseli lauantaina ostamansa toridiili-paketin perään, kun en tiistaiaamuna ollut vienyt sitä vielä postiin. Paras oli, kun yksi ostajaehdokas suuttui, kun perheemme oli norossa ja sanoin, että tänään en ala viemään tavaraa yhtään mihinkään.
Tämä on useampikin kommentoinut, miten väärin on, jos ei heti postita pakettia. Eikö teillä ole muuta elämää ja asutteko kaikki jonkun postituspaikan vieressä? Itse asuin kaupungissa, jossa ainoa postipiste oli Citymarketilla toisella puolen kaupunkia. En minä sinne lähten
Jos ostajalla on kiire saada tavara, hänen kannattaa kysyä ennen ostamista, kuinka pian myyjä saa tavaran postiin. Ei todella ole mitään sääntöä, että tavara pitää postittaa 1-2 päivässä, vaikka itsekin kyllä niin teen.
Näitä märisijöitä on nähty ihan kasvotusten. Alkaa tulla elämäntarinaa ja kaikenlaisia syitä miksi pitäisi saada halvemmalla. Aina kun sanoo että älkää tehkö omista ongelmistanne minun ongelmiani niin ilmeet ovat näkemisen arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Joku hermostuu siitä, että "vanhasta" ikimerkistä "pyytää uuden hintaa" (?!?),
Postin hinnat on nykyään niin törkeät, että ihan syystä hermostuu kun joku pyytää ylimääräistä.
Postimerkin sai muutama vuosi sitten alle eurolla, nyt hinta on 2,5.
Eli kaksi merkkiä maksaa 5 euroa ja sillä hinnalla saa jo melkein seurannallisen lähetyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä, miten moni kuvittelee, että myyjä on valmis heti pomppaamaan ja tulemaan myymään tavaran, kun ostaja ilmoittaa ostavansa sen. Ei käsitetä, että sillä myyjällä on muutakin elämää. Minulle on esimerkiksi loukkaannuttu, kun olin työmatkalla viestin saapuessa, enkä päässyt toimittamaan pakettia, kun oli viikonloppu. Toinen ärtyen kyseli lauantaina ostamansa toridiili-paketin perään, kun en tiistaiaamuna ollut vienyt sitä vielä postiin. Paras oli, kun yksi ostajaehdokas suuttui, kun perheemme oli norossa ja sanoin, että tänään en ala viemään tavaraa yhtään mihinkään.
Tämä on useampikin kommentoinut, miten väärin on, jos ei heti postita pakettia. Eikö teillä ole muuta elämää ja asutteko kaikki jonkun postituspaikan vieressä? Itse asuin kaupungissa, jossa ainoa postipiste oli Citymarketilla toisella puolen kaupunkia. En minä sinne lähten
Kannattaa kertoa ostajalle ETUKÄTEEN ENNEN kauppoja, jos et aio viikkoon postittaa. Antaa kummallisen kuvan myyjästä, joka vain ottaa rahat ja hiljenee kahdeksi viikoksi.
Turha selitellä, että ei muka ehdi laittaa yhtä viestiä. Hyvin teillä on aikaa lääsytä vauvapalstallakin. Monella on puhelimet koko ajan käsien ulottovilla muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu lähellä/on oma auto/harvoin poissa paikkakunnalta tms., niin ehkä ei tule ajatelleeksi, että jollakin toisella on eri tilanne.
Itse asun lähellä ja olen harvoin viikonloppua pidempään pois kotoa, niin vien yleensä jo seuraavana päivänä.
Minäkin asun lähellä postia, mutta vaikka en asuisikaan, niin pyrkisin huolehtimaan paketin postiin pian. Kyllä tässä on jossain määrin asenteesta kiinni. Itse en kehtaisi vitkutella lähetyksen kanssa.
Jos on tilanne, että asuisin 15 km päässä postista eikä autoa/kyytiä, niin silloin ilmoittaisin kuvauksessa, että postitus tapahtuu vain kerran viikossa tmv.
Oleellista on, että ostaja saa tietää ennen kauppoja mitä tulee tapahtumaan. Ei ole reilua ilmoittaa vasta maksun jälkeen, että toimitus venyy kun se on ollut tiedossa koko ajan.
Tai pahinta on ettei kerro mitään, ja ostaja jää ihmettelemään ja miettimään missä vaiheessa myyjältä viitsii kysyä asiasta. Vai kuoliko myyjä kun muuttui mykäksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on se toridiilin juttu. Ensin ostajina halusitte luotettavaa ostamista, saitte sen että voitte tarkistaa tavaran. Samalla siinä meni oikeus stalkata myyjää.
- osta toridiilillä, myyjä on anonyymi mutta saat rahat takaisin jos huijaa, ja sä voit huijata saaneesi sen risan muumimukin
- osta normaalilla postilla mutta myyjälle jää teoreettinen huijauksen mahdollisuus että lähettää sulle tiiliskiven pleikka5 sijasta.
Siinä ne on. Valitse.
Tietty voisit myös noutaa itse ja nähdä onko se tuote ehkä ja maksaa käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on se toridiilin juttu. Ensin ostajina halusitte luotettavaa ostamista, saitte sen että voitte tarkistaa tavaran. Samalla siinä meni oikeus stalkata myyjää.
- osta toridiilillä, myyjä on anonyymi mutta saat rahat takaisin jos huijaa, ja sä voit huijata saaneesi sen risan muumimukin
- osta normaalilla postilla mutta myyjälle jää teoreettinen huijauksen mahdollisuus että lähettää sulle tiiliskiven pleikka5 sijasta.
Siinä ne on. Valitse.
Tietty voisit myös noutaa itse ja nähdä onko se tuote ehkä ja maksaa käteisellä.
Mielummin otan ne yhteystiedot. Jos lähettää roskaa kun olen maksanut, aina voin mennä kotiovelleen ja ottaa sen mistä maksoin. Kaupat kun on tehty tuote siirtyy laillisesti minun omaksi. Voin hakea omani pois miten tahansa ja millon tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Onneksi torissa voi estää. Eikä tuollaisille mankujille vastata mitään.
Eikö siihen ilmoitukseen voi laittaa heti alkuunsa, ettei myyjä ala tinkimään tuotteen hinnasta jne?Auttaa ihan hirveästi. Laitan aina astioiden ilmoituksiin, että en postita. Kuitenkin saan monen monituista viestiä, että postitanko.
Joku alkoi kyllä vänkäämään, että jos ei mene kaupaksi noudolla, niin hän sitten postitettuna ostaa.
Ole sitten vaikea ihan rauhassa keskenäsi. Minulle onneksi sattui myyjä joka otti yhteyttä kun ei saanut noudolla kaupaksi erästä kohdetta ja ostin sen sitten häneltä pakettitoimituksena. Onneksi kaikki eivät ole kuten sinä.
Ok, voin sulle jatkossa lähettää astiat. En tosin ota vastuuta rikki menemisestä. Laitan astiaston banaanilaatikkoon ja katso sitten kuinka moni on ehjänä perillä. Ei meillä ole mitään, mihin pakkaisin herkästi rikkoutuvat. Vai maksatko postikulujen lisäksi pakkausmateriaalin, joka tarvitsee käydä ostamass erikseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Onneksi torissa voi estää. Eikä tuollaisille mankujille vastata mitään.
Eikö siihen ilmoitukseen voi laittaa heti alkuunsa, ettei myyjä ala tinkimään tuotteen hinnasta jne?Auttaa ihan hirveästi. Laitan aina astioiden ilmoituksiin, että en postita. Kuitenkin saan monen monituista viestiä, että postitanko.
Joku alkoi kyllä vänkäämään, että jos ei mene kaupaksi noudolla, niin hän sitten postitettuna ostaa.
Ole sitten vaikea ihan rauhassa keskenäsi. Minulle onneksi sattui myyjä joka otti yhteyttä kun ei saanut noudolla kaupaksi erästä kohdetta ja ostin sen sitten häneltä pakettitoimituksena. Onneksi kaikki eivät ole kuten sinä.
Ok, voin
Myyjä maksaa itse pakkausmateriaalit. Ne voi olla roskiksesta otettu vanha siisti laatikko plus sanomapaperia rypistetty ympärille halvimmillaan. Tai pelkkä vanha muovipussi, jonka sisällä tavara käärittynä paperiin tai munankennojen sisälle teipattu.
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkin käyttäminen on suositeltavaa, jotta ei joudu roskapostittajien, huijarien, stalkkaajien tai muiden vainoajien uhriksi.
Kivijalkakirppareillakaan ei yleensä ole pöydän vuokranneen nimiä, koska ei sitä tosiallisesti tarvita yhtään mihinkään.
Se että ostaja saa ostamansa tuotteen, se on se asian ydin, vaikka siinä välissä olisi palvelun tarjoaja.
Voit halutessasi edelleen toimia nimelläsi, mutta nimimerkkikin riittää. Tori sekä heidän yhteistyökumppaninsa tietävät joka tapauksessa tunnistautuneet käyttäjät.
Jos asuu lähellä/on oma auto/harvoin poissa paikkakunnalta tms., niin ehkä ei tule ajatelleeksi, että jollakin toisella on eri tilanne.
Itse asun lähellä ja olen harvoin viikonloppua pidempään pois kotoa, niin vien yleensä jo seuraavana päivänä.