Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä
En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.
"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa).
Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.
Kommentit (769)
Tuohon postitusmateriaaliin. Voithan suoraan sanoa ostajalle että voit postittaa mutta se maksaa x summan sisältäen pakkausmateriaalin. Ostajan rahathan ne on. Jotkut voi olla valmiita maksamaan aika paljonkin jos kyse on sellaisesta tavarasta josta ovat pitkään haaveilleet tai etsineet.
No nyt tuli tällainenkin tapaus, että muutaman tuotteen vaatepakettiin ollaan vailla ilmaisia vaatteita jo etukäteen ennen tarjouksen jättämistä, saatika Osta heti -ostoa.
Olen parille henkilölle laittanut lähetykseen kaupantekijäisen yllätyksenä, kiitokseksi nopeista, vaivattomista, sujuvista kaupoista. He ostivat tuotteet pyyntihinnalla ja kokosin heille paketin, kun halusivat samaan lähetykseen ostaa useamman kuin yhden tuotteen. Ystävällisiä, asiallisia ihmisiä. Palautteessa kiittelivät yllätyslahjasta (valikoin saman lajin ja saman koon tuotteen, jotta kaupantekijäinenkin olisi heille sopiva).
Ilmeisesti nämä pari palautetta luettuaan, nyt joku etukäteen kinuu ilmaisia kaupantekijäistuotteita.
:(
En tee hänen kanssaan minkäänlaista kauppaa.
Itse yleensä jätän vastaamatta kohtuuttomiin tinkauksiin.
Paras oli eräs eukko, joka ensin yritti saada myymäni tuotteen puoleen hintaan. Ei käy. Minulla lukee ilmoituksissa myös että en postita/vain nouto ja ei käteistä. Sama tyyppi alkoi urputtamaan että enkö voi lähteä tuomaan tavaraa Helsingistä hänelle, johonkin Vantaan perukoille. No sattumoisin olin menossa just silloin Vantaan ikeaan, joten suostuin. Sitten kävikin ilmi että tyyppi haluaa maksaa käteisellä ja kun sanoin että en halua käteistä niin alkaa urputus että on laillinen maksuväline Suomessa. Lopuksi meni hermo niin pahasti että vein ne yli 100e uutena ostetut lenkkarit uffin laatikkoon, olisin mieluummin heittänyt roskiin kun myynyt sille akalle.
Vierailija kirjoitti:
Paras oli eräs eukko, joka ensin yritti saada myymäni tuotteen puoleen hintaan. Ei käy. Minulla lukee ilmoituksissa myös että en postita/vain nouto ja ei käteistä. Sama tyyppi alkoi urputtamaan että enkö voi lähteä tuomaan tavaraa Helsingistä hänelle, johonkin Vantaan perukoille. No sattumoisin olin menossa just silloin Vantaan ikeaan, joten suostuin. Sitten kävikin ilmi että tyyppi haluaa maksaa käteisellä ja kun sanoin että en halua käteistä niin alkaa urputus että on laillinen maksuväline Suomessa. Lopuksi meni hermo niin pahasti että vein ne yli 100e uutena ostetut lenkkarit uffin laatikkoon, olisin mieluummin heittänyt roskiin kun myynyt sille akalle.
Nyt mun täytyy kysyä että mikä siinä käteisessä on niin pahaa että mieluummin heität tavaran roskiin kuin että otat käteistä vastaan? Nythän oikein suositellaan että ihmiset pitäisivät käteistä varalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt mun täytyy kysyä että mikä siinä käteisessä on niin pahaa että mieluummin heität tavaran roskiin kuin että otat käteistä vastaan? Nythän oikein
Missasit kokonaan asian ytimen, joko tahallasi tai sitten tyhmyyttäsi.
Parempi vähän tyhmä kuin v*ttumainen.
Torilla on paljon ostajia, jotka pyrkivät eri selityksillä ostamaan halvalla vain myydäkseen sitten eteenpäin kalliimmalla. Se on tietysti sallittua, mutta ne älyttömät selitykset ällöttää.
voi vaan tarjota mitä tarjoaa, ja myyjä sitten myy tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt mun täytyy kysyä että mikä siinä käteisessä on niin pahaa että mieluummin heität tavaran roskii
En missannut. Raahasit tavaran Vantaan Ikeaan asti ja sitten hermo petti? Sen sijaan että olisit ottanut rahat ja antanut tavaran ostajalle päätit mieluummin heittää tavaran roskiin. Kukahan tässä nyt oli se typerys?
Vierailija kirjoitti:
Ihan oma vika, jos myy jotain 5-15e tuotteita tuolla. Jokaisen pitää tajuta, että kaupan sijasta torista tuon hintaluokan tuotteiden ostajilla on ostovoima niin lähellä nollaa euroa että on ihan kuun ja tähtien asennosta kiinni, onko tällä enää huomenna tilillä sitä kauppaan vaadittavaa 8 euroa vai ei.
Ja siitä seuraa luonnollisesti julmettu säätö jokaikisen kaupan kohdalla. Helpommalla pääset, kun jätät sen ulos kenen tahansa otettavaksi tai lahjoitat/heität roskiin.
Itse en vaivaudu myymään Torissa kuin isompia ostoksia, joiden hinta on käytettynäkin 300-1000e+. Ostajat ovat poikkeuksetta olleet asiallisia eikä ole ikinä tullut mitään ohareita tai häröily-käyttäytymistä. Esimerkiksi jos haluaa muutaman vuoden vanhasta Macbookista eroon, siitä ottaa takkiin ehkä 600e. Saat 1400e koneesta 800e joka on ihan käypä hinta.
Tuolla tavoin torissa tekee helpot kaupat jopa parin tunnin sisällä ilmoituksen laittamis
20x10 on kaksi sataa. Minulle iso raha.
Jutustelijat ärsyttää. Pitää mitata sitä ja tätä, ottaa lisää valokuvia sieltä ja täältä. Jutellaan sitä ja tätä. Mutta ilman että on aikomustakaan ostaa yhtään mitään.
Ostaja saa sellaisen kuljetuksen, kuin mistä on valmis maksamaan. Jos tinkii lähetyskulut tuotteen hintaan, niin silloin lähetän vaikka lasiastiaston pelkässä muovipussissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt mun täytyy kysyä että mikä siinä käteisessä o
Olikohan se nainen vammainen tai muuten idiootti. Kaikille ei aikanaan ole kauhalla jaettu. Olisin itse laittanut uudestaan myyntiin tai sanonut eukolle että tilisiirto ja nouto sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt mun täytyy kysyä että mikä siinä käteisessä o
En raahannut. Varmistin tuon etukäteen ja sanoin vielä uudelleen, en halua käteistä. Kaupat siis peruuntui. Minulla on sopiva määrä kotona, en kaipaa tinkaajien kolikoita ja ryppyisiä vitosia nurkkiin pyörimään
Vierailija kirjoitti:
Ostaja saa sellaisen kuljetuksen, kuin mistä on valmis maksamaan. Jos tinkii lähetyskulut tuotteen hintaan, niin silloin lähetän vaikka lasiastiaston pelkässä muovipussissa.
Lapsellista uhoamista eikä toteutus olisi edes kovinkaan järkevää nyt, kun torissakin voi jättää palautteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt mun täytyy kysyä että mikä siinä käteisessä on niin pahaa että mieluummin heität tavaran roskii
Ja sinä missasit satasen kaupat koska kiukustuit kuin pikkulapsi jostain yhdentekevästä.
Minä lopetin Torin käyttämisen kokonaan niiden järkkyjen hintapyyntöjen takia. Lisäksi ainakin itse koen, että esim näkyvästi naarmuuntunut pöytä ei ole rahallisesti enää juuri minkään arvoinen. Voi sillä käyttöarvoa olla, mutta ei rahallista. Sama juttu lasiesineissä. Jos on särö, niin tuotteen arvo on 10-15% huippukuntoisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista uhoamista eikä toteutus olisi edes kovinkaan järkevää nyt, kun torissakin voi jättää palautteen.
Ei voi jättää palautetta, jos poistaa myydyn tuotteen normaali poistona eikä merkitse myydyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi jättää palautetta, jos poistaa myydyn tuotteen normaali poistona eikä merkitse myydyksi.
Eli heittäydyt itse juuri sellaiseksi torimulkuksi kuin millaisista koko ketju kumpuaa. Kasva aikuiseksi.
Ja sinä missasit satasen kaupat koska kiukustuit kuin pikkulapsi jostain yhdentekevästä.
Eri mutta ymmärrän tuota ed. Kirjoittajaa oikein hyvin. Kaiken maailman köyhät rutisee ja tinkaa, ei vain ole vaivan arvoista. Ja jos ilmoituksessa kerran lukee että ei käteistä niin sitten se on niin, ei ole pakko ostaa.
Meinaat ihan oikeasti, että joku ohut kahviastiasto on ok lähettää munankennoissa ja muovipussissa? En ihan usko ehjänä perille päätyvän. Meillä ei roskia pääse kaivamaan molokeista, eikä meille tule mainoksia. Joten pakko olisi ihan ostaa tarpeet ja en todellakaan aio omakustanteisesti pakkausmateriaalia hommata. Hyväksy siis etten postita ja etsi muualra ne astiat. Miksi edes jaksat jatkaa asiasta?