Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä
En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.
"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa).
Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.
Kommentit (769)
V ituttaa se, että kaikki kiinnostavat jutut ovat aina toisella puolella Suomea ja aina pitää pyytää postitusta. Omalla paikkakunnalla vissiin asuu vain nuukia kitupiikkejä, jotka eivät ikinä myy mitään. Tylsää.
Ja teille "vain nouto" -tyypit; menetätte paljon kauppoja kun ette postita.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on niin "mahtavaa ja kaunista ja ihanaa", niin miksi myyt?
Vaatteissa syy voi olla väärä koko. Tai väri ei sovi itselle.
Sisustustavara ei mahdu tai passaa uuteen kotiin.
Joillakin voi olla erityinen rahan tarve ja siksi myy mieleisiäkin esineitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin voi olla erityinen rahan tarve ja siksi myy mieleisiäkin esineitä.
Joka tapauksessa ne myyjän suoltamat ylisanat vain ärsyttävät mahdollista ostajaa. Ostaja haluaa itse muodostaa mielipiteensä onko joku vaate tai tavara ihana tai sopiva hänelle.
Vierailija kirjoitti:
V ituttaa se, että kaikki kiinnostavat jutut ovat aina toisella puolella Suomea ja aina pitää pyytää postitusta. Omalla paikkakunnalla vissiin asuu vain nuukia kitupiikkejä, jotka eivät ikinä myy mitään. Tylsää.
En postita, jos ei ole tuotetta ja postimaksua maksettu etukäteen. Toisekseen en jaksa sitä nillitystä, että halutaankin sitten palauttaa tuote tai sitä ei noudeta postista ja paketti palautuu.
Jos joku haluaa minulta jonkun tuotteen ostaa, niin on molemmille osapuolille selkeämpää, että tullaan paikan päälle sovittuna aikana sovitun rahasumman kanssa, ja sitten joko ostetaan se tuote tai ei osteta. Eikä tarvitse mitään jälkiselvittelyä jostai "reklamaatiosta" kun nyt löytyikin sitten joku silmäpako maljakosta tai tahra autonrenkaasta. Jos ostaja paikanpäällä hoksaa jonkun "vian", niin siinä voi sitten yhdessä päättää saako alennusta vai onko parempi jättää vaan ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme juttu tää on, että kun olet tehnyt juuri tarjouksen hyväkuntoista tuotteesta ja myyjä hyväksyy sen, niin sitten alkaa tulla selityksiä että huomasin pakatessa sitä tätä ja tuota ja sit itse mietin että voisipa tuon diilin perua, koska en halua maksaa ns täyttä hintaa siitä että tuotteessa onkin selkeitä vikoja (esim vaatteissa reikiä), mutta en jaksa säätää enää niin ostajana otan sitten reilusti takkiin.
Tarkkuutta ilmoituksiin kiitos!
Minulle on tällainen käynyt kerran, myyjänä. Otin myyntikuvat kiireessä, kun olin lähdössä kotoa viikonlopuksi reissuun. Tein myynti-ilmoituksen sitten siellä reissussa ollessani, kun oli aikaa. Vaate luonnollisestikin odotteli kotona ja se odotteli pinkassa edelleen, kun tulin kotiinkin.
Myöhemmin, kun kaupat oli tehty ja aloin keittiössä olevan kirkasvalolampun edustalla vaatetta viikkaamaan ja tarkistin, e
Kerran myin pyörän nastarenkaita ja olin jo sopinut kaupoista kun peruin ne kun olivat sen verran vanhat renkaat sikäli kun osasin tulkita koodeja tuotekoodia oikein. Kunnossa ei ollut vikaa ulkoisesti. Laitoin myöhemmin uudestaan eri foorumille myyntiin ja myin halvalla pois eikä valituksia ole tullut. Mieluummin pari kymppiä kotiin kuin renkaat roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten laiskoja myyjät ovat postittamaan. Miten suuri todennäköisyys on, että noutokauppa toimii kovinkaan vikkelään jossain "luumäellä" (tai muussa vastaavassa pikkukylässä)? Ovelta pitäisi kaikki hakea ja vielä tuoda kahvipakettia kiitokseksi.
Helsingissä, Turussa ja Tampereella ymmärrä vielä, että pelkkään noutoon rajoittaminen toimii.
Riippuu varmaan tavarasta haluaako postittaa vai ei. Suosin noutoa mutta olen postittanut jopa viiden euron tavaroita mutta onko se järkevää kun on paketoimisen ja lähetyspisteeseen viennin vaiva. Jonkun edullisen tuotteen myin Helsingistä Espooseen ja toisaalta vähän kalliimman postitin kymmenen kilometrin päähän Helsingissä kun ostaja ei ehtinyt noutamaan vaikka yritystä oli. Rikkoutuvan tavaran kohdalla kannattaa miettiä kaksi kertaa lähettääkö vai ei. Kunnon pakkaus vaatii paljon pehmustetta ja ison paketin lähettäminen on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja teille "vain nouto" -tyypit; menetätte paljon kauppoja kun ette postita.En postita, jos ei ole tuotetta ja postimaksua maksettu etukäteen. Toisekseen en jaksa sitä nillitystä, että halutaankin sitten palauttaa tuote tai sitä ei noudeta postista ja paketti palautuu.
Jos joku haluaa minulta jonkun tuotteen ostaa, niin on molemmille osapuolille selkeämpää, että tullaan paikan päälle sovittuna aikana sovitun rahasumman kanssa, ja sitten joko ostetaan se tuote tai ei osteta. Eikä tarvitse mitään jälkiselvittelyä jostai "reklamaatiosta" kun nyt löytyikin sitten joku silmäpako maljakosta tai tahra autonrenkaasta. Jos ostaja
Aina voi pyytää lisää kuvia jos tuotteen kunto epäilyttää. En osta juurikaan tavaroita Torin kautta mutta jos on vain yksi epämääräinen kuva niin sellaiset ilmoitukset ohitan nopeasti. Jos tavaran hinta on pieni niin ei kai voi odottaa että kunto vastaa uutta mutta viat pitäisi aina tuoda esille vaikka erillisellä kuvalla,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyttäisin mieluiten pahvilaatikoita postitukseen, mutta joskus vaate pitää saada litistettyä esim. kirjeen mittoihin, niin silloin muovipussi toimii paremmin.
Ja sitten toisaalta muovipusseja löytyy todennäköisemmin kuin oikean kokoisia pahvilaatikoita.On muovipusseja ja muovipusseja..... inhottaa vastaanottaa likaisiin, ruttuisiin kaupan muovipusseihin sotkuisesti teipattuja kääreitä. Eikö voi yrittää etsiä yksivärisen siistin ja sileän muovikääreen, jos on pakko muovissa postittaa? Haluaisitko itse ryppyisen kauppakassipaketin? Voisi vähän asettautua paketin vastaanottajankin asemaan.
Nykyään ei saamistään uusia ja hyvälaatuisia muovikasseja tai -pusseja. Kierrätysmateriaalit, nääs. Ruokakauppojen muovikassilla pystyi ennen kuljettamaa ruokaa monta kertaa, mutta nykyisin ne saattavat hajota parin käyttäkerran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin menetetään? Asun pk-seudulla ja kaikki mene kaupaksi vaikka en postita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja teille "vain nouto" -tyypit; menetätte paljon kauppoja kun ette postita.En postita, jos ei ole tuotetta ja postimaksua maksettu etukäteen. Toisekseen en jaksa sitä nillitystä, että halutaankin sitten palauttaa tuote tai sitä ei noudeta postista ja paketti palautuu.
Jos joku haluaa minulta jonkun tuotteen ostaa, niin on molemmille osapuolille selkeämpää, että tullaan paikan päälle sovittuna aikana sovitun rahasumman kanssa, ja sitten joko ostetaan se tuote tai ei osteta. Eikä tarvitse mitään jälkiselvittelyä jostai "reklamaatiosta" kun nyt löytyikin sitten joku silmäpako maljakosta tai tahra autonrenkaasta. Jos ostaja
Ainahan näissä maksetaan myyjälle etukäteen. Sehän on itsestäänselvyys. Minkälaisia ostajia sinulla on ollut? Eikä yksityishenkilöiden kauppoja koske mikään reklamaatio-oikeus eikä palauttaminen. Ja jos pakettia ei noudeta, ei sinun tarvitse siitä välittää. Olet saanut maksun ja tavaran myytyä. Ostaja kärsii tappion jos ei nouda pakettia. Ei sitä tarvitse enää postista lunastaa jos se palautuu, se menee sitten hävitettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka siksi, että vaate on väärän kokoinen tai maku on muuttunut? Myös esimerkiksi muutto pienempään asuntoon usein tarkoittaa sitä, että joistakin tavaroista on luovuttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin menetetään? Asun pk-seudulla ja kaikki mene kaupaksi vaikka en postita.
Tori toimii myös kehäkolmosen ulkopuolella. FYI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin voi olla erityinen rahan tarve ja siksi myy mieleisiäkin esineitä.Joka tapauksessa ne myyjän suoltamat ylisanat vain ärsyttävät mahdollista ostajaa. Ostaja haluaa itse muodostaa mielipiteensä onko joku vaate tai tavara ihana tai sopiva hänelle.
Ehkä ei kannata ottaa kirppistelyä noin vakavasti? Eihän sinun ole pakko ostaa yhtään mitään, antaa myyjän laatia ihan millaisen ilmoituksen haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyttäisin mieluiten pahvilaatikoita postitukseen, mutta joskus vaate pitää saada litistettyä esim. kirjeen mittoihin, niin silloin muovipussi toimii paremmin.
Ja sitten toisaalta muovipusseja löytyy todennäköisemmin kuin oikean kokoisia pahvilaatikoita.On muovipusseja ja muovipusseja..... inhottaa vastaanottaa likaisiin, ruttuisiin kaupan muovipusseihin sotkuisesti teipattuja kääreitä. Eikö voi yrittää etsiä yksivärisen siistin ja sileän muovikääreen, jos on pakko muovissa postittaa? Haluaisitko itse ryppyisen kauppakassipaketin? Voisi vähän asettautua paketin vastaanottajankin asemaan.
Nykyään ei saamistään uusia ja hyvälaatuisia muovikasseja tai -pusseja. Kierrätysmateriaalit, nääs. Ruokakauppojen muovikassilla pystyi ennen kuljettamaa ruokaa monta kertaa, mutta ny
Niin miksi siis jotkut kuvittelevat rötväisten henkselikassien toimivan pakettikääreinä? Ihmettelen edelleen. Tosi törkyistä lähettää tälläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten laiskoja myyjät ovat postittamaan. Miten suuri todennäköisyys on, että noutokauppa toimii kovinkaan vikkelään jossain "luumäellä" (tai muussa vastaavassa pikkukylässä)? Ovelta pitäisi kaikki hakea ja vielä tuoda kahvipakettia kiitokseksi.
Helsingissä, Turussa ja Tampereella ymmärrä vielä, että pelkkään noutoon rajoittaminen toimii.Riippuu varmaan tavarasta haluaako postittaa vai ei. Suosin noutoa mutta olen postittanut jopa viiden euron tavaroita mutta onko se järkevää kun on paketoimisen ja lähetyspisteeseen viennin vaiva. Jonkun edullisen tuotteen myin Helsingistä Espooseen ja toisaalta vähän kalliimman postitin kymmenen kilometrin päähän Helsingissä kun ostaja ei ehtinyt noutamaan vaikka yritystä oli. Rikkoutuvan tavaran kohdalla kannattaa miettiä kaksi kertaa lähettääkö vai ei. Kunnon pakkaus vaatii paljon pehmustetta ja ison paketin l
Ihmiset ovat niin uusavuttomia nykyään. Ei osata edes paketteja pakata. Olen lähettänyt astioita ja vaikka mitä vuosikymmenten varrella ja yksikään paketti ei ole tullut rikkinäisenä perille. Ei ole rakettitiedettä pakkaaminen, mutta hiukan viitseliäisyyttä vaatii. Se tietty on jo liikaa pyydetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin voi olla erityinen rahan tarve ja siksi myy mieleisiäkin esineitä.Joka tapauksessa ne myyjän suoltamat ylisanat vain ärsyttävät mahdollista ostajaa. Ostaja haluaa itse muodostaa mielipiteensä onko joku vaate tai tavara ihana tai sopiva hänelle.
Ehkä ei kannata ottaa kirppistelyä noin vakavasti? Eihän sinun ole pakko ostaa yhtään mitään, antaa myyjän laatia ihan millaisen ilmoituksen haluaa.
No enpä näiltä kehujilta ostakaan. Nauran partoihini vain säälittävää tyrkyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin menetetään? Asun pk-seudulla ja kaikki mene kaupaksi vaikka en postita.Tori toimii myös kehäkolmosen ulkopuolella. FYI.
Niin? Kait se on jokaisen oma asia haluaako postittaa vai ei. Postituksesta on ylimääräistä vaivaa, ei kaikilla ole kiinnnostusta nysvätä pakettien kanssa. Ja paikanpäällä ostaja saa heti tarkistaa tuotteen.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Kait se on jokaisen oma asia haluaako postittaa vai ei. Postituksesta on ylimääräistä vaivaa, ei kaikilla ole kiinnnostusta nysvätä pakettien kanssa. Ja paikanpäällä ostaja saa heti tarkistaa tuotteen.
Minusta on paljon helpompaa postittaa kuin yrittää sopia noutoaikatauluja ja hermoilla kuka siellä on vastassa, vai tekeekö oharit.
Enkä muutenkaan tykkää tavata vieraita ihmisiä. Paketin voi viedä postiin kun itselle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakanat olleet "kovassa käytössä"...?!? Ostaisitteko? Itselle tulee vähän ällöt vibat... ei ehkä paras myyntiteksti petivaatteille.
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/20355879
No jos useamman vuoden ovat käytössä olleet, niin ovathan ne kovasti käytetyt, vaikka niissä olisi nukuttu kädet ristissä rinnan päällä.
Puuvillaiset petivaatteet kestävät 95 asteen pesun. En ole ostanut käytettyjä petivaatteita, mutta voisin ostaa ainakin sellaiset, joihin minulla ei olisi uutena varaa tai sitten jos malli ja kuosi on sellainen, jota ei enää uutena saa.
Miksipä ei siistikuntoisia muutenkin ostaisi jos ovat mieleiset. Jotkuthan sisustavat kaiken sävy sävyyn ja kun haluavat vaihtaa sisustusta, niin siinä menevät sitten lähes kaikki kamppeet kiertoon.
Kovasti on myynnissä Rustan pussilakansettejä. Tietäjät tietää, että nämä on polyesteria ja kauniista kuosista huolimatta aivan roskiskamaa. Eivät käy vaatteiksi eivätkä petivaatteiksi koska ovat ihan muovipussia. Säälit kaikille jotka ovat erehtyneet näitä ostamaan.
On muovipusseja ja muovipusseja..... inhottaa vastaanottaa likaisiin, ruttuisiin kaupan muovipusseihin sotkuisesti teipattuja kääreitä. Eikö voi yrittää etsiä yksivärisen siistin ja sileän muovikääreen, jos on pakko muovissa postittaa? Haluaisitko itse ryppyisen kauppakassipaketin? Voisi vähän asettautua paketin vastaanottajankin asemaan.