Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä

Vierailija
24.01.2025 |

En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.

"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa). 

Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.

Kommentit (769)

Vierailija
681/769 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme juttu tää on, että kun olet tehnyt juuri tarjouksen hyväkuntoista tuotteesta ja myyjä hyväksyy sen, niin sitten alkaa tulla selityksiä että huomasin pakatessa sitä tätä ja tuota ja sit itse mietin että voisipa tuon diilin perua, koska en halua maksaa ns täyttä hintaa siitä että tuotteessa onkin selkeitä vikoja (esim vaatteissa reikiä), mutta en jaksa säätää enää niin ostajana otan sitten reilusti takkiin.

Tarkkuutta ilmoituksiin kiitos!

Vierailija
682/769 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Onneksi torissa voi estää. Eikä tuollaisille mankujille vastata mitään.

Eikö siihen ilmoitukseen voi laittaa heti alkuunsa, ettei myyjä ala tinkimään tuotteen hinnasta jne?

Auttaa ihan hirveästi. Laitan aina astioiden ilmoituksiin, että en postita. Kuitenkin saan monen monituista viestiä, että postitanko.

Joku alkoi kyllä vänkäämään, että jos ei mene kaupaksi noudolla, niin hän sitten postitettuna ostaa.

Ole sitten vaikea ihan rauhassa keskenäsi. Minulle onneksi sattui myyjä joka otti yhteyttä kun ei saanut noudolla kaupaksi erästä kohdetta ja ostin sen sitten häneltä pakettitoimituksena. Onneksi kaikki eivät ole kuten sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/769 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teipillä kokoon kurottu paskainen muovipussi ei ole pakettikääre. Näistä lähtee välittömästi negatiivinen palaute.

Puhdas muovipussi on hyvä vaatteille, koska se suojaa kosteudelta. Mutta joskus on tullut vastaan läpinäkyviä muovipakkauksia, ja sellaista toimitusta ei ole kiva saada.  

Muovipussin ulkoinen likaisuus voi joskus johtua kuljetuksesta.  

Ihmettelin joskus miksi matkahuollon paketeissa saattaa olla hiekkaa ja venymisjälkiä. Sittenpä kerran näin kun joku lähetyksen toimittaja vei postiin pakettisäkkiä raahaten sitä maata pitkin.

Vierailija
684/769 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä, miten moni kuvittelee, että myyjä on valmis heti pomppaamaan ja tulemaan myymään tavaran, kun ostaja ilmoittaa ostavansa sen. Ei käsitetä, että sillä myyjällä on muutakin elämää. Minulle on esimerkiksi loukkaannuttu, kun olin työmatkalla viestin saapuessa, enkä päässyt toimittamaan pakettia, kun oli viikonloppu. Toinen ärtyen kyseli lauantaina ostamansa toridiili-paketin perään, kun en tiistaiaamuna ollut vienyt sitä vielä postiin. Paras oli, kun yksi ostajaehdokas suuttui, kun perheemme oli norossa ja sanoin, että tänään en ala viemään tavaraa yhtään mihinkään.

Vierailija
685/769 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä, miten moni kuvittelee, että myyjä on valmis heti pomppaamaan ja tulemaan myymään tavaran, kun ostaja ilmoittaa ostavansa sen. Ei käsitetä, että sillä myyjällä on muutakin elämää. Minulle on esimerkiksi loukkaannuttu, kun olin työmatkalla viestin saapuessa, enkä päässyt toimittamaan pakettia, kun oli viikonloppu. Toinen ärtyen kyseli lauantaina ostamansa toridiili-paketin perään, kun en tiistaiaamuna ollut vienyt sitä vielä postiin. Paras oli, kun yksi ostajaehdokas suuttui, kun perheemme oli norossa ja sanoin, että tänään en ala viemään tavaraa yhtään mihinkään.

Olisit vaan paketoinut noron mukaan lahjaksi päästään krvähtäneelle.

Vierailija
686/769 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran joku kallista tavaraa itse myyvä yritti tingata tuotteestani polkuhintaa. En vastannut ja laitoin tuotteen hinnan kalliimmaksi😂 se oli kannanotto. 

Mun tekis mieli joskus vastata näille ostan 5e ja haku tänään, että sulle hinta nousi juuri 5e lisää pyynnin päälle.

Kerrankin joku yritti saada paitoja posteineen yht.5e. Olisi pitänyt itse maksaa lisää, että olisi edes S pakettina menneet.. S paketti ainakin tuolloin oli 6.90e.

Samanlainen kokemus kun joku yritti kysellä viimeistä hintaa 5 euron hierontarullalle postitettuna. Ei tullut kauppoja kun laitoin 15 euroa kun postituksella oli hintaa 10 euroa. Sain kaupat tehtyä paikallisen ostajan kanssa mutta en ota tappiokseni 5 euron tavaran postitusta. Se ei näytä aina menevän maailaisille jakeluun.

Vierailija
687/769 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko etukäteen ostajille ennen maksua ettet ehdi heti postittamaan?  

Itseäni ärsyttää sellainen käytös, että maksan tuotteen samantien, mutta myyjä vain kiittää eikä sano milloin postittaa.  

Joskus myyjällä ei ole aikomustakaan viikkoon viedä lähetystä postiin, mutta sitä ei voi tietenkään ostajalle kertoa. Ostajan näkökulmasta tämmöinen tuntuu todella ikävältä, koska ei tiedä onko myyjä unohtanut, huijari vai muuten vain perseestä.

Vierailija
688/769 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko etukäteen ostajille ennen maksua ettet ehdi heti postittamaan?  

Itseäni ärsyttää sellainen käytös, että maksan tuotteen samantien, mutta myyjä vain kiittää eikä sano milloin postittaa.  

Joskus myyjällä ei ole aikomustakaan viikkoon viedä lähetystä po

Toridiilissä on muistaakseni n. 1,5-2 viikkoa aikaa viedä paketti postiin. Ihan turha siis suuttua myyjälle, jos ei ole heti pakettia viemässä postiin.

Vierailija
689/769 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toridiilissä on muistaakseni n. 1,5-2 viikkoa aikaa viedä paketti postiin. Ihan turha siis suuttua myyjälle, jos ei ole heti pakettia viemässä postiin

Se on silti mukavempi jos ilmoitat ostajalle arvion milloin postitat. Antaa paremman kuvan,  voi vaikuttaa arvosteluunkin kun ei vitkuttele lähetyksen kanssa.

Siinähän tarjouksen hyväksymisen lomassa voi myös jättää viestin?

Esim. Zadaassa ja vintedissäkin on lähetysaika noin viikko tms.  

Mutta mikä estää myyjiä kommunikoimasta ostajan kanssa? Sinne voi oikeasti kirjoittaa, että: moikka! Kiitos kaupasta, postitan tän keskiviikkona.

Vierailija
690/769 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee myytävänä olevan tuotteen esittelyn jälkeen muutama huomionarvoinen asia, eli mm. lemmikkikoti ja postitus välimatkan takia 1 x viikossa, joten en erikseen kommentoi koska lähetän. Yleensä saan kuitenkin parin päivän sisään lähetettyä, mutta jos just kävin postissa , niin ilmoitan että viikon sisään käyn seuraavan kerran ja jos ei ollut diili, ilmoitan lähetys tunnuksen erikseen vielä.

Vierailija
691/769 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme juttu tää on, että kun olet tehnyt juuri tarjouksen hyväkuntoista tuotteesta ja myyjä hyväksyy sen, niin sitten alkaa tulla selityksiä että huomasin pakatessa sitä tätä ja tuota ja sit itse mietin että voisipa tuon diilin perua, koska en halua maksaa ns täyttä hintaa siitä että tuotteessa onkin selkeitä vikoja (esim vaatteissa reikiä), mutta en jaksa säätää enää niin ostajana otan sitten reilusti takkiin.

Tarkkuutta ilmoituksiin kiitos!

Minulle on tällainen käynyt kerran, myyjänä. Otin myyntikuvat kiireessä, kun olin lähdössä kotoa viikonlopuksi reissuun. Tein myynti-ilmoituksen sitten siellä reissussa ollessani, kun oli aikaa. Vaate luonnollisestikin odotteli kotona ja se odotteli pinkassa edelleen, kun tulin kotiinkin.

Myöhemmin, kun kaupat oli tehty ja aloin keittiössä olevan kirkasvalolampun edustalla vaatetta viikkaamaan ja tarkistin, että se on siistinä lähdössä liikkeelle, huomasin, että saumasta kangas on hiutunut kahdesta kohtaa. Laitoin ostajalle viestin tästä havainnosta ja tiedustelin, että haluaako hän perua. Hän oli sitä mieltä, että tuote on niin edullinen, joten hän ottaa sen viasta huolimatta (se oli kyllä todella edullinen). Harmitti kyllä postittaa tuotetta, joka ei ollutkaan niin hyvässä kunnossa, kuin piti olla. 

Minulle ainakin on ihan ok jos tällaisessa tilanteessa sovitaan, että perutaan kauppa, vaikka olisikin edullinen tuote. Pakettihan ei ole vielä ehtinyt lähteä minnekään. Koin kuitenkin tärkeäksi sen, että sain ostajalta vahvistuksen postitukselle. Olisi ollut tosi ikävää, kun ostajalle olisi tullut yllätyksenä sellainen vika, joka ei näkynyt tuotekuvassa. 

Vierailija
692/769 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat olleet "kovassa käytössä"...?!? Ostaisitteko? Itselle tulee vähän ällöt vibat... ei ehkä paras myyntiteksti petivaatteille.

https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/20355879

Vierailija
693/769 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten laiskoja myyjät ovat postittamaan. Miten suuri todennäköisyys on, että noutokauppa toimii kovinkaan vikkelään jossain "luumäellä" (tai muussa vastaavassa pikkukylässä)? Ovelta pitäisi kaikki hakea ja vielä tuoda kahvipakettia kiitokseksi.

Helsingissä, Turussa ja Tampereella ymmärrä vielä, että pelkkään noutoon rajoittaminen toimii.

Vierailija
694/769 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudossa ketuttaa se, kun kauppakumppanit jättävät palautteet laittamatta. Mikä siinä on niin vaikeaa?

Vierailija
695/769 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teipillä kokoon kurottu paskainen muovipussi ei ole pakettikääre. Näistä lähtee välittömästi negatiivinen palaute.

Puhdas muovipussi on hyvä vaatteille, koska se suojaa kosteudelta. Mutta joskus on tullut vastaan läpinäkyviä muovipakkauksia, ja sellaista toimitusta ei ole kiva saada.  

Ihmettelin joskus miksi matkahuollon paketeissa saattaa olla hiekkaa ja venymisjälkiä. Sittenpä kerran näin kun joku lähetyksen toimittaja vei postiin pakettisäkkiä raahaten sitä maata pitkin.

Muovipussissa nimenomaan kaikki ummehtuu ja mahdollinen pienikin kosteus tiivistyy ja kumuloituu ja lähetettävä tavara voi alkaa haista aivan karmealle. Ei muovipussia (ainakaan ihan umpeen liimattua) jos tuote ei ole täysin uusi ja alkuperäispakkauksessaan avaamattomana. Pahvikääre on parempi.

Vierailija
696/769 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten laiskoja myyjät ovat postittamaan. Miten suuri todennäköisyys on, että noutokauppa toimii kovinkaan vikkelään jossain "luumäellä" (tai muussa vastaavassa pikkukylässä)? Ovelta pitäisi kaikki hakea ja vielä tuoda kahvipakettia kiitokseksi.

Helsingissä, Turussa ja Tampereella ymmärrä vielä, että pelkkään noutoon rajoittaminen toimii.

Mulla riippuu tuotteesta. Monet asiat postitan toridiilinä, mutta en a) todella isokokoisia/painavia tuotteita b) helposti särkyviä astioita c) todella kalliita tuotteita. Noissa on iso riski, että tavara menee rikki/ostaja ei maksakaan tuotteita/postikulut jäävät maksettavakseni. Varsinkin kalliit kaupat haluan sopia kasvokkain, että varmasti saan rahat ja ostaja hyväksyy tuotteen kunnon sen ostaessaan.

Vierailija
697/769 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muovipussissa nimenomaan kaikki ummehtuu ja mahdollinen pienikin kosteus tiivistyy ja kumuloituu ja lähetettävä tavara voi alkaa haista aivan karmealle. Ei muovipussia (ainakaan ihan umpeen liimattua) jos tuote ei ole täysin uusi ja alkuperäispakk

Jos ostettu kirppisvaate haisee, niin se on haissut jo ennen paketoimista. Toki muovipussissa on voinut olla joku haju mikä tarttuu. Mutta niin voi olla pahvilaatikossakin.  

Märkä pahvi se vasta haiseekin! Eräät vielä säilyttää näitä laatikoita homeisissa varastoissa.  

Sain joskus kaupan päälle muutaman kuolleen ötökän, jotka lojuivat pahvipakkauksen pohjalla. 

Vierailija
698/769 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyttäisin mieluiten pahvilaatikoita postitukseen, mutta joskus vaate pitää saada litistettyä esim. kirjeen mittoihin, niin silloin muovipussi toimii paremmin.  

Ja sitten toisaalta muovipusseja löytyy todennäköisemmin kuin oikean kokoisia pahvilaatikoita.

Vierailija
699/769 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakanat olleet "kovassa käytössä"...?!? Ostaisitteko? Itselle tulee vähän ällöt vibat... ei ehkä paras myyntiteksti petivaatteille.

https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/20355879

No jos useamman vuoden ovat käytössä olleet, niin ovathan ne kovasti käytetyt, vaikka niissä olisi nukuttu kädet ristissä rinnan päällä. 

Puuvillaiset petivaatteet kestävät 95 asteen pesun. En ole ostanut käytettyjä petivaatteita, mutta voisin ostaa ainakin sellaiset, joihin minulla ei olisi uutena varaa tai sitten jos malli ja kuosi on sellainen, jota ei enää uutena saa.

Miksipä ei siistikuntoisia muutenkin ostaisi jos ovat mieleiset. Jotkuthan sisustavat kaiken sävy sävyyn ja kun haluavat vaihtaa sisustusta, niin siinä menevät sitten lähes kaikki kamppeet kiertoon. 

Vierailija
700/769 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on niin "mahtavaa ja kaunista ja ihanaa", niin miksi myyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi