Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä

Vierailija
24.01.2025 |

En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.

"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa). 

Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.

Kommentit (769)

Vierailija
661/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Postilla ja matkahuollolla on joskus tarjouskoodeja, mutta sinä varmasti pyytäisit silti koko hintaa."

No en tietenkään. Mikä ihme teitä oikein vaivaa?

Se on suunnilleen sama asia, voisit myydä pakettihinnalla ilman tarjouskoodia. Nyt yhtäkkiä se onkin Ok postittaa paketti alemmalla hinnalla.  

Mutta postimerkkiin et mitään alennusta suostu antamaan vaikka olet sen ostanut vuonna 2014.  

Eikä sen hinnan tarvi olla juuri se mitä se oli 2014, kunhan näkee, että vanha merkki on huomioitu hinnassa. Itse pyydän kahdesta vanhasta merkistä n. 3 euroa.  

Kaupoissa ei varmasti myydä enää 2018 vuoden merkkejä.

Vierailija
662/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ylipäätään jaksaa tarkistaa, mitä se postimerkki on silloin joskus sattunut maksamaan?

Minäpä jaksan tarkistaa, ei ole edes vaikea tehtävä.  

Kyllähän ne jää mieleen muutenkin, jos on itse joskus ostanut merkkejä ja postittanut. Postin hinnat on nousseet lyhyessä ajassa paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olet ostanut vaikka esineen ihan käyttöön tai koristeeksi ja muutaman vuoden päästä sen hintataso onkin yllättäen noussut.

Sinä itse myyjänä määrittelet käytetylle tavarallasi hinnan. Ei tarvi olla mitään hintatasoa.  

Jos joku myy kurkkumopoaan viidelläsadalla, niin myyköön. Voit laittaa sen ummehtuneen 50-vuotiaan muovilelun vaikka annetaan-osastolle. Joku trokari sen sieltä haalii ja laittaa myyntiin kuudellasadalla.

Vierailija
664/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tarvitse erikseen edes tarkastaa mitä postimerkki on maksanut aiempina vuosina. Olen harrastanut aktiivisesti postcrossingia, kirjeenvaihtoa ym. siitä asti kun olen ollut teini-ikäinen, joten sattuneesta syystä postimerkkien hinta on aina kiinnostanut ja jäänyt mieleen. Kaikki postittelu on tosin vähentynyt muutaman viime vuoden aikana 90 % sitä myötä kun Posti on nostanut hintojaan, nykyään hyvä kun kehtaa joulukortin laittaa mummolle ja kumminkaimalle.

Vierailija
665/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on itsetietoinen Tori-myyjä. Kovat on ehdot ostajalle, ja pitää jaksaa lukea pitkät litaniat, jotta saa tietää, mitä tuoksuja on vielä myymättä ja mitkä niiden hinnat ehkä ovat. Melkoinen sankari tämä :-)

https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/4058603?ci=3

Lukiessa alkoi pikkuhiljaa huvittamaan ja tässä vaiheessa räjähdin nauramaan:

"Lancome Poeme 4 ML Parfyymi 12 EUR = MYYTY EIKÄ TODELLAKAAN TORIN KAUTTA"

Eipä taida olla myyjällä tiedossa, ettei hajuvesiä saa postitella. Ne luokitellaan vaarallisiksi aineiksi, joita kuluttaja- ja käteisasiakkaat eivät saa lainkaan postittaa. Sopimusasiakkaat saavat niitä lähetellä, mutta pitää olla sopivasti pakattu ja tarvittavat merkinnät yms.

Vintedissä ei saa myydä lainkaan mitään käytettyä kosmetiikkaa tai alushousuja. Ne on kiellettyjä hygieniasyistä.  

Tämä kielto saisi tulla myös huutonettiin. Kammottavaa kun jotku kauppaavat siellä avattuja huulipuniaan.

Vierailija
666/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ylipäätään jaksaa tarkistaa, mitä se postimerkki on silloin joskus sattunut maksamaan?

Kyllähän ne jää mieleen muutenkin, jos on itse joskus ostanut merkkejä ja postittanut. Postin hinnat on nousseet lyhyessä ajassa paljon.

Minä olen ostellut vuosikymmenet niitä aina ennen hintojen nousua ja täytyy sanoa, etten muista mikä hinta milloinkin on ollut. Kerran sattui muuten sellainenkin ihme, että postimaksut halpenivat, tosin taisivat nousta vielä samaisena vuonna tuon jälkeen. Muistathan ottaa huomioon, mihin aikaan vuodesta kyseinen merkki sattui ilmestymään, kun hinnanmuutokset tapahtuivat usein muulloin kuin vuoden vaihteessa. Oletko myös ottanut huomioon, että aikaisemmin rullamerkit sai halvemmalla kuin mitä merkkien arvo oli ja yksi 50 merkin arkkikin oli samalla lailla edullisempi ostaa, alennusprosenttia en enää muista.  Tuolloin myin paljon huutonetissä postituksella, kun postiin pystyi luottamaan ja maksikirjeitä pystyi lähettämään. Minulla on paljon rullien jämiä vielä jäljellä, valitsen aina aiheeltaan sellaisen merkin, mikä parhaiten tuntuisi sopivan lähetyksen aiheeseen.

Vierailija
667/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran joku kallista tavaraa itse myyvä yritti tingata tuotteestani polkuhintaa. En vastannut ja laitoin tuotteen hinnan kalliimmaksi😂 se oli kannanotto. 

Mun tekis mieli joskus vastata näille ostan 5e ja haku tänään, että sulle hinta nousi juuri 5e lisää pyynnin päälle.

Kerrankin joku yritti saada paitoja posteineen yht.5e. Olisi pitänyt itse maksaa lisää, että olisi edes S pakettina menneet.. S paketti ainakin tuolloin oli 6.90e.

Vierailija
668/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä se arvokas esinekään ole yleensä mitään sijoitustavaraa, vaan olet ostanut vaikka esineen ihan käyttöön tai koristeeksi ja muutaman vuoden päästä sen hintataso onkin yllättäen noussut

Joo ei varmasti ole mitään sijoitustavaraa. Yhtäkkiä vaan keksit laittaa kurkkumopon myyntiin, et missään nimessä ottanut vaikutteita iltalehdistä.  

Monet on kyllä myös haalineet postimerkkejä kun kuulivat, että posti nostaa hintojaan. 

Vierailija
669/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Onneksi torissa voi estää. Eikä tuollaisille mankujille vastata mitään.

Eikö siihen ilmoitukseen voi laittaa heti alkuunsa, ettei myyjä ala tinkimään tuotteen hinnasta jne?

Auttaa ihan hirveästi. Laitan aina astioiden ilmoituksiin, että en postita. Kuitenkin saan monen monituista viestiä, että postitanko.

Joku alkoi kyllä vänkäämään, että jos ei mene kaupaksi noudolla, niin hän sitten postitettuna ostaa.

Vierailija
670/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ostellut vuosikymmenet niitä aina ennen hintojen nousua ja täytyy sanoa, etten muista mikä hinta milloinkin on ollut. Kerran sattui muuten sellainenkin ihme, että postimaksut halpenivat, tosin taisivat nousta vielä samaisena vuonna tuon jälkeen. Muistathan ottaa huomioon, mihin aikaan vuodesta kyseinen merkki sattui ilmestymään, kun hinnanmuutokset tapahtuivat usein muulloin kuin vuoden vaihteessa. Oletko myös ottanut huomioon, että aikaisemmin rullamerkit sai halvemmalla kuin mitä merkkien arvo oli ja yk

Ei niitä tarvi sentilleen muistaa.  

Nykyään merkki maksaa 2,5 euroa. Jokunen vuosi sitten alle euron.  Mieleen on jäänyt, että pari vuotta sitten kaksi merkkiä maksoi 3-4 euroa.

Postituksessa riittää, että laitaa hieman alemman hinnan, niin myyjästä jää heti reilumpi kuva.

Vierailija
671/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroiden hintaan lisätään tunnearvo.

Eräs vanhempi nainen myi käytettyjä juoksutrikoitaan jollain 30-40 eurolla. Saatesanoilla: nämä on olleet minulle rakkaita.

Vierailija
672/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on hämärtynyt käsitys siitä, että kaikille ei kuulu sama elintaso. Ei pienituloisimmilla ole koskaan ollut varaa siihen, mihin keskituloisilla on. Nykyisin osa kuvittelee, että myös heidän tulisi saada kaikki samat asiat.

En ole tavannut tuollaisia ihmisiä. Ihmisen luonteesta tuo tinkiminen on kiinni, ja se vasta risookin, jos varakas on suorastaan röyhkeän ahne tinkijä. Ruokajonoissakin oli aiemmin hyvätuloisia.

Pienituloinen/ köyhä voi olla surullinen siitä, että ei omista taloa, mökkiä, kultaista noutajaa ja uutta autoa. Ei ole I Phonea, laadukkaita vaatteita, ei pääse ravintolaan syömään, eikä voi matkustella. Mutta varmasti harva köyhä ajattelee, että hänelle "kuuluisi tuo kaikki".

Samaa mieltä. Olin aiemmin  vuosia töissä kelloliikkeessä, jossa myytiin kelloja kuten Omega, Breitling, Rolex jne. Noista kelloista ei koskaan kauppaa hierottu vähävaraisten kanssa, jos kelloja ostivat, ne olivat muutaman kympin hintaisia. Noita kalliimpia ostivat hyvätuloiset ja ulkomaalaiset, ja kummatkin tinkivät väsymättä. Varmasti heillä oli rahaa ostaa vaikka se 5300€ kello, mutta tuohan se mielihyvää, kun hinnan saa tingittyä 4500 euroon.

Vierailija
673/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole tavannut tuollaisia ihmisiä. Ihmisen luonteesta tuo tinkiminen on kiinni, ja se vasta risookin, jos varakas on suorastaan röyhkeän ahne tinkijä."

Yksikään joka vaan maksaa nöyrästi kaikesta sen mitä myyjä suinkin kehtaa pyytää ei tule koskaan rikastumaan vaan kuoleekin köyhänä lampaana.

Tämä on syy siihen että mitä varakkaampi henkilö, sitä vaikeampaa siltä on saada irti euroakaan sillä perusteella että "minä määrään hinnan ja sinä maksat".

Niistä on tullut varakkaita juuri siksi etteivät ne ole maksaneet koskaan mistään senttiäkään enempää kuin sen hinnan josta viimeinenkin läski on leikattu pois.

Vierailija
674/769 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se arvokas esinekään ole yleensä mitään sijoitustavaraa, vaan olet ostanut vaikka esineen ihan käyttöön tai koristeeksi ja muutaman vuoden päästä sen hintataso onkin yllättäen noussut

Joo ei varmasti ole mitään sijoitustavaraa. Yhtäkkiä vaan keksit laittaa kurkkumopon myyntiin, et missään nimessä ottanut vaikutteita iltalehdistä.  

Monet on kyllä myös haalineet postimerkkejä kun kuulivat, että posti nostaa hintojaan. 

Minulla ei ole minkäänlaista aavistusta, mikä on "kurkkumopo".

Jos joku löytää kaapistaan jonkin Kupittaan kulhon mistä on ollut iltapäivälehdissä juttua, niin eihän se mikään sijoitustavara ole ollut.

Oman esimerkkini olen tainnut ketjussa jo mainitakin, eli kameran objektiivi jonka hinta uutena oli noussut 300 euroa sen jälkeen kuin sen ostin.

Vierailija
675/769 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyt jotain kankaista, niin mainitse kankaan materiaali ja mitat, sekä ilmoita selkeästi heti hinta. Kiitos.

Kaikki "en mittaile" ja "hintaan tämä ja tämä sisältyy tämä ja tämä mutta ei tämä" -säädöt jätän heti väliin. Hinta pitää koskea kaikkea ilmoituksessa näkyvää yhteensä.

Vierailija
676/769 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua paskaista ja rikkinäistä tavaraa, vaikka se olisi Marimekkoa.

Vierailija
677/769 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teipillä kokoon kurottu paskainen muovipussi ei ole pakettikääre. Näistä lähtee välittömästi negatiivinen palaute.

Vierailija
678/769 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes vastaa pelle-ostajille. Jos joku oikeasti haluaa ostaa, niin aina on sujunut yksinkertaisesti, selkeästi ja nopeasti. Tulee kysely tyyliin: jos on vielä myymättä, ostan. Siihen vastaan että ok, myymättä on, koska sopii nouto? En siis postita koskaan mitään. Sitten vaan sovitaan noudolle ajankohta, ja maksu noudettaessa käteisellä tai mobile paylla. Yhden ainoan kerran yksi alkoi polkupyörästä tinkiä vasta tuossa pihassa. Silloinkin olin selkeästi ilmoittanut että hinta on tiukka. Totesin vaan, että selvä, pyörä menee sitten takaisin varastoon. Osti sen sitten kuitenkin happaman näköisenä pyydettyyn hintaan. Aivan sama mulle. Olisi voinut jättää ostamattakin mun puolesta. Ei pidä olettaa, että tietenkin saa halvemmalla, jos vaan kehtaa pyytää.

Vierailija
679/769 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teipillä kokoon kurottu paskainen muovipussi ei ole pakettikääre. Näistä lähtee välittömästi negatiivinen palaute.

Ihmisten paketointitaitojen surkea taso jaksaa tosiaan hämmästyttää. Olisiko itse kiva saada ruttuinen ja ruma paketti, jossa likainen ja haiseva ostos? Enpä usko. Näin monesti käy vaatekaupoissa.

Vierailija
680/769 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti vituttaa kalliit pakettimaksut. Ostaisin paljon enemmän, jos lähetys olisi halvempaa. Ja ei, EN AIO OTTAA KÄYTTÖÖN TORIDIILIÄ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan