Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä

Vierailija
24.01.2025 |

En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.

"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa). 

Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.

Kommentit (769)

Vierailija
641/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin käy sääliksi muutamaa euroa tinkivät. Taitavat olla Kelan ikiasiakkaita.

Mulla on kuusinumeroinen sijoitussalkku ja tingin lähes aina, ihan sama minkä hintaisesta tuotteesta kysymys. 

Vierailija
642/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jostain syystä". Voin kertoa miksi en osta koskaan toridiilillä; en halua antaa korttini veloitustietoja jollekin random-firmalle, josta ne voidaan hakkeroida milloin tahansa ja tilini voidaan tyhjentää, eikä pankki vastaa koska tiliveloitustietoja ei saa antaa ulkopuolisille. Maksan siis mieluummin normaalin postituksen, kuin säästän pari euroa ja otan riskin että huomenna tilin saldo 0 e

Toridiili on täysin hyväksytty ja luotettava toiminto, jossa voi maksaa joko tilitiedoilla tai Mobilepayllä. Erittäin kätevä, ei ole ollut mitään ongelmia. Mutta yleensäkin verkkokaupoissa maksavan ihmisen kannattaa ohjata kaikki verkkoveloitukset sellaiselta käyttötililtä, jossa on vain sen verran rahaa kuin mitä verkosta ostaa. Kai sinulla sentään on useampi tili? Suurimman riskin ottavat ne, joilla on vain yksi pankkitili (ja yksi kännykkä).

Sinä et näköjään tajua miten toridiili toimii ostajan kannalta. Myyjälle se on turvallisempi, olen myynyt sitä kautta jolloin tarvitsee vain antaa tilinumero jolle maksu tulee.

Verkkokaupasta ostaessa en joudu antamaan pankkikorttini veloitustietoja, maksan vain verkkopankissa. Verkkokauppa ei saa tietoja joilla pääsisi tililleni, ja tekemään veloituksia, kuten toridiilissä sen omistaja saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on itsetietoinen Tori-myyjä. Kovat on ehdot ostajalle, ja pitää jaksaa lukea pitkät litaniat, jotta saa tietää, mitä tuoksuja on vielä myymättä ja mitkä niiden hinnat ehkä ovat. Melkoinen sankari tämä :-)

https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/4058603?ci=3

Lukiessa alkoi pikkuhiljaa huvittamaan ja tässä vaiheessa räjähdin nauramaan:

"Lancome Poeme 4 ML Parfyymi 12 EUR = MYYTY EIKÄ TODELLAKAAN TORIN KAUTTA"

Vierailija
644/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on itsetietoinen Tori-myyjä. Kovat on ehdot ostajalle, ja pitää jaksaa lukea pitkät litaniat, jotta saa tietää, mitä tuoksuja on vielä myymättä ja mitkä niiden hinnat ehkä ovat. Melkoinen sankari tämä :-)

Pari kertaa olen nähnyt kivoja tavaroita, mutta kun ilmoituksessa on EN MITTAA, ei tinkimistä, älä kysele tyhmiä, maksu juuri kuten min haluan! Tulee mielikuva hankalasta ihmisestä ja en minä niin kovasti halua sinun tavaroita että jaksaisin tuollaisen ihmisen kanssa olla tekemisissä.

Aina kun on joku ilmoitus missä sanotaan nämä tavarat 5-50 euroa, kysy tarkempaa hintaa niin tulee mieleen että jos haluan tuon vihreän kipon niin onko se sattumalta juuri se kallis 50€ kippo, jos olisin kysynyt tuota keltaista kippoa niin yllättäen se juuri on se kallein.

&n

Minä en yleensä osta yhtään vaatetta jos en saa tietää mittoja. Kokolappu ei kerro mitään, S ja XL vaate saattaa olla saman kokoisia. Verkkokaupoissa sentään on mitat ja silti voi palauttaa jos ei ole sopiva. En lähtisi edes sovittamaan tietämättä mittoja, turha matka jos mittojen perusteella voi jo sanoa että ei ole sopiva.

Vierailija
645/769 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraiden tuotemerkkien kohdalla ne mitat ovatkin tärkeitä, koska eri valmistajien kesken on vaihtelua.

Jos ostaa paljon saman merkin tuotteita, niin oppii tuntemaan melko hyvin heidän mitoituksen. Minulla on tälläkin hetkellä minulle sopivia vaatteita koossa XS (oversize) - XXL (tight fit). Muutamista tutuista merkeistä tietää, että heidän tietyn kokoinen vaate on todennäköisesti sopiva. 

Vierailija
646/769 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko on:

Löytyykö vastaus postimerkkien vuosikerrasta?

Ei ziisus! Ne (iki)postimerkkien hinnat olivat diskontattu myyntihetkellä tulevaisuuden käyttöhetkeen.

Ostin itse niitä jopa muutamia rullallisia varastoon. Enkä suinkaan Torimyyntejä varten.

Taitaa vaan nuukajusseja kadehdituttaa, kun eivät itse aikoinaan malttaneet ostaa postimerkkirullaa. En ostanut minäkään, mutta en tosiaan jaksa elämääni pilata kadehtimalla jonkun jemmaamia postimerkkejä :DDDDDDDDDD. Pienet on murheet, jos pitää tuollaisista nillittää.

Vierailija
647/769 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikko on:

Löytyykö vastaus postimerkkien vuosikerrasta?

Ei ziisus! Ne (iki)postimerkkien hinnat olivat diskontattu myyntihetkellä tulevaisuuden käyttöhetkeen.

Ostin itse niitä jopa muutamia rullallisia varastoon. Enkä suinkaan Torimyyntejä varten.

Taitaa vaan nuukajusseja kadehdituttaa, kun eivät itse aikoinaan malttaneet ostaa postimerkkirullaa. En ostanut minäkään, mutta en tosiaan jaksa elämääni pilata kadehtimalla jonkun jemmaamia postimerkkejä :DDDDDDDDDD. Pienet on murheet, jos pitää tuollaisista nillittää.

Täällä ei ole kukaan kadehtinut kenenkään postimerkkikokoelmaa. On vaan todettu miten turhaa ovat niitä hamstranneet, kun kirjeposti on lähes loppunut.  

Ei ole järkevää ostaa nettikirppiseltä nykyisen postimerkin hinnoilla, koska seurannallisen paketin saa jo samaan hintaan. 

Vierailija
648/769 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta lähialueeltasi noudolla niin vältyt postimaksuilta eikä tarvi nillittää 25 sentistä.

Minkä takia sinä myyjänä nillität senteistä? Miksi itse pyydät niitä ostajalta, jos se on kerran pikkuraha?

Mihin tarvitset niitä muutamia euroja, joita pyydät ylihintaa postituksesta?

Vierailija
649/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin käy sääliksi muutamaa euroa tinkivät. Taitavat olla Kelan ikiasiakkaita.

Mulla on kuusinumeroinen sijoitussalkku ja tingin lähes aina, ihan sama minkä hintaisesta tuotteesta kysymys. 

Ärsyttäviä tuollaiset itarat tyypit. Kaveriporukassakin aina siivellä. 

Vierailija
650/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ihmiset ostavat  just käytettynä  laadukkaampaa  materiaalia,  kun niihin ei ole  monilla  uutena varaa.

Siksipä Kirpiksiltä ja Tori.fistä   ei osteta mitään akryyli/ polyesteri/ keinokuitu lumppua.

Sinulla ei ole varaa, mutta määräät silti hinnat. Sillä lailla.

Urpo ! Et    y m ä r r ä  lukemaasi tekstiä.

Tuossahan kommentoidaan siitä : että  yleensä  kukaan EI osta mitään akryyli polyesteri  lumppua Kirpputoreilta eikä Tori.fistä. 

Ja ne vaatteet joista on leikattu materiaalilappu pois,  on mitä luultavammin keinokuitu pask...a.  Muutenhan sitä ei ois leikattu pois.

No, jotkut menevät lankaan ja ostavat... suurin osa ei osta.

Minä leikkaan lappuja ihan vain siksi kun ne ovat ihan helvetin isoja ja kutittavat niskassa tai housun sivusaumassa. Moni on sellaista rapisevaa, kovaa muovia, harva valmistaja käyttää enää kankaisia.

Vierailija
651/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas tästä keskustelua, heh. Olen se joka mainitsi että ei pyytäisi ostajalta tämän hetken postimerkin hintaa jos käyttäisin kuitenkin postituksessa jotain tyyliin 0,80 - eurolla vuosia sitten ostamiani merkkejä. Se ei vaan istu omaan moraaliini. Kuten sanoin ymmärrän pienen pyöristyksen ylöspäin, mutta usein nämä samat tyypit käyttävät kierrätettyä kirjekuortakin mistä ei tule kustannuksia.

Vierailija
652/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipas tästä keskustelua, heh. Olen se joka mainitsi että ei pyytäisi ostajalta tämän hetken postimerkin hintaa jos käyttäisin kuitenkin postituksessa jotain tyyliin 0,80 - eurolla vuosia sitten ostamiani merkkejä. Se ei vaan istu omaan moraaliini. Kuten sanoin ymmärrän pienen pyöristyksen ylöspäin, mutta usein nämä samat tyypit käyttävät kierrätettyä kirjekuortakin mistä ei tule kustannuksia.

Suhtaudutko samalla tavalla kaikkiin asioihin, joiden arvo on noussut? Kaikkien tavaroiden arvo kun ei romahda vuosien jälkeen, vaan joidenkin nousee, joskus rajustikin. Sanotaan nyt vaikka jotain antiikkia, tai jokin erityisen halutun mallinen vintage-merkkilaukku, tai vaikka kultakorut. Koetko olevasi moraalisesti velvoitettu myymään tavaran, josta maksoit joskus muinoin 100 euroa, sillä samalla 100 eurolla, vaikka nykyään niiden arvo olisi pompsahtanut 1000 euroon?

Vierailija
653/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudutko samalla tavalla kaikkiin asioihin, joiden arvo on noussut? Kaikkien tavaroiden arvo kun ei romahda vuosien jälkeen, vaan joidenkin nousee, joskus rajustikin. Sanotaan nyt vaikka jotain antiikkia, tai jokin erityisen halutun mallinen vintage-merkkilaukku, tai vaikka kultakorut. Koetko olevasi moraalisesti velvoitettu myymään tavaran, josta maksoit joskus muinoin 100 euroa, sillä samalla 100 eurolla, vaikka nykyään niiden arvo olisi pompsahtanut 1000 euroon?

Olen eri vastaaja, mutta postimerkit ei ole antiikkia. Ellei se ole joku satavuotias keräilykohde, tosin sellaista ei postitukseen käytetä.  

Ei ihmiset halua maksaa postikuluista mitään ylimääräistä. Sinulla on mahdollisuus vanholla merkeillä käyttää alempaa hintaa, niin totta kai niin kannattaa tehdä.  

Ostajat vertailee kuitenkin postikulujakin. Esim. Huutonetissä voi olla monenlaisia hintoja samalle tuotteelle.

Postilla ja matkahuollolla on joskus tarjouskoodeja, mutta sinä varmasti pyytäisit silti koko hintaa.

Vierailija
654/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, nyt mä ymmärrän vähän paremmin jobbareiden ajatusmaailmaa. Teille postimerkki on myyntitavara ja sijoituskohde. Mulle taas postimerkki silloin kun käytän sitä alkuperäiseen tarkoitukseensa eli postimaksun kattamiseen on sama kuin kirjekuori, tai paketti. Jos mä olisin joskus vuonna nakki ostanut ison pinon kirjekuoria tosi halvalla, en laskisi nyt että minun pitää veloittaa ostajalta se hinta minkä vastaava kirjekuori nyt maksaisi.

Vierailija
655/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vinkumista jostain postikuluista. Minä olen aina myynyt kaiken Torissa ilmaisella postituksella ja ostajat ovat olleet niin tyytyväisiä että unohtavat tinkiäkin vaikka hintani on kallein vastaavista myynnissä olevista tuotteista. (tarkalleen ottaen postikulujen verran kalliimpi)

Vierailija
656/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudutko samalla tavalla kaikkiin asioihin, joiden arvo on noussut? Kaikkien tavaroiden arvo kun ei romahda vuosien jälkeen, vaan joidenkin nousee, joskus rajustikin. Sanotaan nyt vaikka jotain antiikkia, tai jokin erityisen halutun mallinen vintage-merkkilaukku, tai vaikka kultakorut. Koetko olevasi moraalisesti velvoitettu myymään tavaran, josta maksoit joskus muinoin 100 euroa, sillä samalla 100 eurolla, vaikka nykyään niiden arvo o

Pitääkö ihan kaikki pikkuasiat vääristellä? Ei, ei postimerkit ole mitään "sijoitustavaraa". Eikä se arvokas esinekään ole yleensä mitään sijoitustavaraa, vaan olet ostanut vaikka esineen ihan käyttöön tai koristeeksi ja muutaman vuoden päästä sen hintataso onkin yllättäen noussut. Kysymyksen pointti oli ainoastaan se, että on ihan älytöntä tehdä siitä jotain moraalikysymystä, että veloittaa postimaksut nykypäivän postimaksujen mukaan. En ole ikinä missään muualla törmännyt tällaiseen ajatukseen, että jos pöydän laatikossa on ikimerkki vuodelta 2014, siitä pitää pyytää hinta ostajalta vuoden 2014 postimaksun mukaan. Vaikka lähikauppakin myy vuoden 2018 merkkejä nykytaksan mukaan.

Minulla ei edes ole yhtään postimerkkiä kotona, tämä on vain minusta täysin älytön keskustelu.

Vierailija
657/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudutko samalla tavalla kaikkiin asioihin, joiden arvo on noussut? Kaikkien tavaroiden arvo kun ei romahda vuosien jälkeen, vaan joidenkin nousee, joskus rajustikin. Sanotaan nyt vaikka jotain antiikkia, tai jokin erityisen halutun mallinen vintage-merkkilaukku, tai vaikka kultakorut. Koetko olevasi moraalisesti velvoitettu myymään tavaran, josta maksoit joskus muinoin 100 euroa, sillä samalla 100 eurolla, vaikka nykyään niiden arvo o

" Postilla ja matkahuollolla on joskus tarjouskoodeja, mutta sinä varmasti pyytäisit silti koko hintaa."

No en tietenkään. Mikä ihme teitä oikein vaivaa?

Minä en edes lähetä mitään kirjepostina - paitsi kerran muutama kuukausi sitten, kun ostaja itse HALUSI että lähetän korun (ei ollut mikään arvokoru) kirjepostissa, säästääkseen euron tai mitä se nyt oli.

Vierailija
658/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun täällä puhutaan postimaksuista niin itse aloin myydä torissa vuonna 2015, ilmeisesti se tekee minusta mummon, mutta sen muistan että silloin postimerkit olivat euron kappale ja se oli halvempi tapa postittaa, vaikka olisi vähän painavampi tavara ja pitää olla kaksi tai jopa kolme merkkiä se oli silti halvempi kuin paketti ja silloin vielä postia jaettiin. Meko varmasti kirjeposti meni yhdessä tai kahdessa päivässä perille. Sitten alettiin postimerkkien hintaa nostaa joka vuosi tai jopa pari kertaa vuodessa ja kirjeitä jaetaan kerran viikossa, jos jaksetaan. Silloin meni halvat pikkutavarat hyvin kaupaksi kun postmaksu oli sen euron pari ja joka välissä kun posti nostaa hintoja syyksi sanotaan mm. kirjepostin väheneminen. Onko se joku ihme kun perillemenosta ei ole mitään takeita ja postimerkki maksaa enemmän kuin kortti! Synttärikorttien lähettämistäkin olen vähentänyt kun enää ei voi tietää milloin se on perille.

Vierailija
659/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukiessa alkoi pikkuhiljaa huvittamaan ja tässä vaiheessa räjähdin nauramaan:

"Lancome Poeme 4 ML Parfyymi 12 EUR = MYYTY EIKÄ TODELLAKAAN TORIN KAUTTA"

Eipä taida olla myyjällä tiedossa, ettei hajuvesiä saa postitella. Ne luokitellaan vaarallisiksi aineiksi, joita kuluttaja- ja käteisasiakkaat eivät saa lainkaan postittaa. Sopimusasiakkaat saavat niitä lähetellä, mutta pitää olla sopivasti pakattu ja tarvittavat merkinnät yms.

Vierailija
660/769 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudutko samalla tavalla kaikkiin asioihin, joiden arvo on noussut? Kaikkien tavaroiden arvo kun ei romahda vuosien jälkeen, vaan joidenkin nousee, joskus rajustikin. Sanotaan nyt vaikka jotain antiikkia, tai jokin erityisen halutun mallinen vintage-merkkilaukku, tai vaikka kultakorut. Koetko olevasi moraalisesti velvoitettu myymään tavaran, josta maksoit joskus muinoin 100 euroa, sillä

Kuka ylipäätään jaksaa tarkistaa, mitä se postimerkki on silloin joskus sattunut maksamaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi