Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä

Vierailija
24.01.2025 |

En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.

"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa). 

Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.

Kommentit (769)

Vierailija
621/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyykin tästä lähtien laittaa hintaa myös kirjekuoresta noille postimerkin kyttääjille, oisko vaikka semmoinen 50 senttiä/ kuori hyvä hinta? Ja mullakin on ilmoituksissa aina "Nouto" mutta hyvää hyvyyttäni silloin tällöin pyynnöstä postitan. 

Turhaa laitat, noilla kiskurihinnoilla jää tavarat ostamatta. Kirjeitä tulee postin mukana, joten niitä voi uudelleen käyttää.  

Ehkä jostain harvinaisuudesta joku on valmis postituksesta maksamaan, tosin silloin kai mielellään seurannallinen paketti.

Vai että hyvää hyvyyttäsi? Persaukinen myyjä sinäkin olet, raha kelpaa sinullekin, vai miksi et heitä pikkutavaroitasi roskiin?

Vierailija
622/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ton postimimerkkikyttääjän täytyy olle trolli, ei kai kukaan nyt noin hölmö oikeesti ole... 🤭

Postimerkkimummoa vituttaa kun ei voi enää rahastaa vanhoilla merkeillään. Oliko vähän tyhmää ostella niitä joskus halvalla ja nyt kirjeitä ei enää kohta lähetäkään🤭 

Kuulehan, sinä tässä keskustelussa olet se, joka muistat postimerkkien hinnat 20 vuoden takaa. Eiköhän se mummeli löydy peilistä. (Tai papparainen todennäköisemmin.)

Googlehaulla löytyy nopeasti postimerkkien historian.

Olen suunnilleen vuodesta 2016 myynyt tavaraa netissä, torissa ja huutonetissä. Ja siitä asti olen pitänyt silmällä hintoja. Viime aikoina postin hinnat on nousseet rajusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ton postimimerkkikyttääjän täytyy olle trolli, ei kai kukaan nyt noin hölmö oikeesti ole... 🤭

Postimerkkimummoa vituttaa kun ei voi enää rahastaa vanhoilla merkeillään. Oliko vähän tyhmää ostella niitä joskus halvalla ja nyt kirjeitä ei enää kohta lähetäkään🤭 

Kuulehan, sinä tässä keskustelussa olet se, joka muistat postimerkkien hinnat 20 vuoden takaa. Eiköhän se mummeli löydy peilistä. (Tai papparainen todennäköisemmin.)

Olen suunnilleen vuodesta 2016 myynyt tavaraa netissä, torissa ja huutonetissä. Ja siitä asti olen pitänyt silmällä hintoja. Viime aikoina postin hinnat on nousseet rajusti.

Eli olet mummo. Jos olet jo 2016 myynyt tavaroita Torissa, olet vähintään keski-ikäinen. Ja huutonettiä ei ole ikinä käyttänytkään muut kuin mummot.

Vierailija
624/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia:  

Vuonna 2013: 2. luokan postimerkin hinta 0,70 euroa.  

Vuonna 2015: 2 luokan postimerkin hinta 0,90 euroa.

vuonna 2017: ikimerkki 1,20 euroa

Vuonna 2020: ikimerkki 1,60 eur

Vierailija
625/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet mummo. Jos olet jo 2016 myynyt tavaroita Torissa, olet vähintään keski-ikäinen. Ja huutonettiä ei ole ikinä käyttänytkään muut kuin mummot.

Aloitin n. 2016 torissa ostajana ja sitten myyjänä. Nuori tyttö olin silloin.  

Huutonettiin liityin 2018 tai -19. Huutonetistä löytyi jotain silloin minkä mitä ei saanut muualta.

Vierailija
626/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa laitat, noilla kiskurihinnoilla jää tavarat ostamatta. Kirjeitä tulee postin mukana, joten niitä voi uudelleen käyttää.  

Ehkä jostain harvinaisuudesta joku on valmis postituksesta maksamaan, tosin silloin kai mielellään seurannallinen paketti.

Vai että hyvää hyvyyttäsi? Persaukinen myyjä sinäkin olet, raha kelpaa sinullekin, vai miksi et heitä pikkutavaroitasi roskiin?

Miks mä niitä roskiin heittäisin kun sun kaltaiset haluavat niitä ostaa, totta kai mulle helppo raha kelpaa. Sullakaan ei ole varaa ostaa edes pikkutavaraa kaupasta vaan pitää tulla tinkimään ja nillittämään postimerkin muka 25 sentin ylihinnasta. Hah!

En ole koskaan myyjälle nillittänyt jälkeen päin. Vaikka ole huomannut myyjän liimatut merkit. Nykyään tosiaan pyydän xxs-pakettia ellei myyjä ole ilmoittanut alempia hintoja.

Ostan käytettynä, koska haluan tukea kiertotaloutta, ja joskus ei saa uutena kaupasta samanlaista. Mutta en nyt käytetystä tuotteesta mitä tahansa maksa.

Vierailija
627/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutonettiin liityin 2018 tai -19. Huutonetistä löytyi jotain silloin minkä mitä ei saanut muualta.

"Olen suunnilleen vuodesta 2016 myynyt tavaraa netissä" hmmm! Kuinkas nyt noin menit sanoissasi sekaisin. Mutta älä välitä, ikääntymisen mukana tapahtuu kaikkea tuollaista.

Ei ole oikeasti mikään synti tulla vanhaksi, vaikka oletkin sisäistänyt mummovihan aika tehokkaasti. Mahtaa peilikuva inhottaa, kun inhoaa vanhoja ihmisiä noin paljon.

Vierailija
628/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjähän vaikuttaa ihan persaukiselta kun pyytää ylihintaa vanhasta postimerkistä.

Jep

Vierailija
629/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta että postimaksujen hinnat ovat törkeät mutta eihän se ole myyjän syy jos sinä haluat postituksen. Osta lähialueeltasi noudolla niin vältyt postimaksuilta eikä tarvi nillittää 25 sentistä. 

Vierailija
630/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wikipedia:  

No onhan sun palkkasikin noussut noista ajoista. Vai makseletko pelkästään KELA-goldilla?

Vierailija
631/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen suunnilleen vuodesta 2016 myynyt tavaraa netissä" hmmm! Kuinkas nyt noin menit sanoissasi sekaisin. Mutta älä välitä, ikääntymisen mukana tapahtuu kaikkea tuollaista. 

Ei ole oikeasti mikään synti tulla vanhaksi, vaikka oletkin sisäistänyt mummovihan aika tehokkaasti. Mahtaa peilikuva inhottaa, kun inhoaa vanhoja ihmisiä noin paljon.

Niin? Aloitin torissa, ja sittemmin olin hetken huuto.netissä. Aluksi vain ostin, mutta ostajakin tuli postimerkit tutuksi.

Se eka tori-tili ei ole enää käytössä ja huutonettiä en ole avannut aikoihin, joten en tarkkaa vuosilukua muista.  

Mikä sinun ongelmasi on? Vituttaako noin suuresti, kun olet hillonnut vanhoja merkkejäsi eikä ne enää kelpaakaan. 

Vierailija
632/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on totta että postimaksujen hinnat ovat törkeät mutta eihän se ole myyjän syy jos sinä haluat postituksen. Osta lähialueeltasi noudolla niin vältyt postimaksuilta eikä tarvi nillittää 25 sentistä. 

En nykyään ostakaan postimerkeillä ellei myyjä myy vanhoilla hinnoilla. Pyydän aina pakettitoimitusta.  

Mutta jos myyjä esittää 10 euron toimitusmaksua pienestä paketista, niin toki valitan asiasta tai jätän ostamasta.

Vierailija
633/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei älkää enää vastailko mitään tuolle trollille joka tuli tänne vain pilaamaan ketjun. Jos ei saa huomiota, menee muualle.

Niinpä, postimerkkien jemmajamummo on hakee huomiota. Yksin kotona hautoo postimerkkejään, ja itkee kun niillä ei voi enää rahastaa ketään.  

Pirkko-tädille voi sentään lähettää joulukortin niillä, se varmasti ilahtuu. 

Vierailija
634/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ihmiset ostavat  just käytettynä  laadukkaampaa  materiaalia,  kun niihin ei ole  monilla  uutena varaa.

Siksipä Kirpiksiltä ja Tori.fistä   ei osteta mitään akryyli/ polyesteri/ keinokuitu lumppua.

Sinulla ei ole varaa, mutta määräät silti hinnat. Sillä lailla.

Urpo ! Et    y m ä r r ä  lukemaasi tekstiä.

Tuossahan kommentoidaan siitä : että  yleensä  kukaan EI osta mitään akryyli polyesteri  lumppua Kirpputoreilta eikä Tori.fistä. 

Ja ne vaatteet joista on leikattu materiaalilappu pois,  on mitä luultavammin keinokuitu pask...a.  Muutenhan sitä ei ois leikattu pois.

No, jotkut menevät lankaan ja ostavat... suurin osa ei osta.

Vierailija
635/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wikipedia:  

No onhan sun palkkasikin noussut noista ajoista. Vai makseletko pelkästään KELA-goldilla?

Oletko niitä jotka kuvittelee saavansa palkkaa käytetyn tavaran myynnistä?  

Joskus täältä on saanut lukea, että jotku laskee tuntipalkkaa kirppismyynnistään. Myyvät siis käytettyä tavaraa, josta ovat maksaneet enemmän ja sitten setelit silmissä luulevat rikastuvansa.

Vierailija
636/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Aloitin torissa, ja sittemmin oli

Oot ongelmajätettä.

Vierailija
637/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot ongelmajätettä.

Hah ha, puhu vain itsestäsi. Postimerkitkin on jo roskis kamaa.  

Vaihdevuodet taitaa painaa päälle kun noin kiukuttaa. 🙃

Vierailija
638/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkiminen kuuluu asiaan, varsinkin kirpputorilla.

Vierailija
639/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin peli-pc:n hyvällä hinnalla. Sain maksunkin heti. Nyt on mennyt 3 kk ja sitä ei ole vieläkään noudettu. Yhteydenottoihin ei ole vastattu. Pitäiskö laskuttaa tavaran säilytyksestä?!

Kuulostaa että ostajalle tapahtunut jotain. Onko mahdollista selvittää ostajan tuttavia jostain somesta, jotka voisivat tietää mitä hänelle on tapahtunut. Luultavasti joku nuori mies. Heille on tullut paljon vakavia sairaskohtauksia koronapiikeistä johtuen.

Vierailija
640/769 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wikipedia:  

Onko tämän kirjoittaja jotenkin tyhmä vai mikä mättää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi