Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä
En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.
"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa).
Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.
Kommentit (769)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas inhoan ilmoituksia, joissa lukee: tarjoa, myyn jos hinta miellyttää. En koskaan osta mitään tälläisestä ilmoituksesta. Hinta pitää olla selkeästi ja jos on haluamani asia, niin ostan sen juuri sillä hinnalla, mikä on ilmoituksessa.
Huutonetissä voi myydä huutokaupalla ja siellä se on ihan selkeä juttu, minä näen mikä on paras tarjous, tuossa pitäisi periaatteessa sokkona tarjota ja minulla on vain myyjän sana mui
Kyllä minulle riittää myyjän sana enkä tarjoa mitään jos tämä väittää korkeimman tarjouksen olevan jo enemmän kuin mitä minä olisin tarjonnut.
Oma vahinko jos haluaa tarjouksia mutta sitten karkottaa niiden tekijät satuilemalla olemattomista tarjouksista.
On lähettäjän ja Postin välinen asia, miten postikulu käytännössä hoidetaan. Ostajan ja myyjän välinen asia on ennakkoon ennen lähetystä sopia keskenään lähetyskuluista. Yleensä ostaja maksaa kulut listahinnan mukaan. Jos myyjä on kaukaa viisaana jemmannut vuosien takaa jotain faking merkkejä ja niitä jaksanut laatikoissaan säilytellä ja vielä semmoisia löytää sitten kun lähtee viemään pakettia postiin, niin etu niistä ei kyllä kuulu jollekin persaukiselle ostajalle. Mutta hulluja näköjään on ja paljon, tässähän se ketjussa tulee todistettua.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa joku postimerkkien hinnan erotus? Oikeesti nyt!
Kylläpä kiinnostaa jos olet seurannut miten postin hinnat on nousseet. Kaksi postimerkkiä maksaa yhtä paljon kuin pieni postipaketti. Eikä käytetystä tavarasta yleensä kiinnosta maksaa uuden hintaa, joka siitä muodostuu nykyisillä postin hinnoilla.
😂😂😂 Ei jumal..uta, täällä on jotain postimerkin hinnan kyttääjiä! Kaikkea sitä kuuleekin! Tästä lähtien pitääkin ostaa aina uusin julkaistu merkki niin saavat varmasti katetta rahoilleen. Ja lähettää muut postit niillä viimevuotisilla merkeillä.
Ihan vakavasti sanottuna: Ettekö te pöljät ymmärrä että merkillä on olemassa hinta joka näkyy Postin hinnastossa. Ihan sama milloin se merkki on ilmestynyt. Prisman infossakin myydään niitä vanhoja merkkejä uudella hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
. Jos myyjä on kaukaa viisaana jemmannut vuosien takaa jotain faking merkkejä ja niitä jaksanut laatikoissaan säilytellä ja vielä semmoisia löytää sitten kun lähtee viemään pakettia postiin, niin etu niistä ei kyllä kuulu jollekin persaukiselle ostajalle. Mutta hulluja näköjään on ja paljon, tässähän se ketjussa tulee todistettua.
Ajattelepa jos se persaukinen ostaja ei olisi ostanutkaan sitä sun faking tavaraa/vaatetta.
Monikaan ei selvästi ole ollut kaukaa viisas hamstratessaan merkkejä. Postin hinnat on nousseet niin paljon, että kirjelähetykset on kohta muisto vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä kiinnostaa jos olet seurannut miten postin hinnat on nousseet. Kaksi postimerkkiä maksaa yhtä paljon kuin pieni postipaketti. Eikä käytetystä tavarasta yleensä kiinnosta maksaa uuden hintaa, joka siitä muodostuu nykyisillä postin hinnoilla.
Kuka vttu edes muistaa parin vuoden taakse mitä postimerkit on maksaneet? Joku boomereitakin vanhempi yli ysikymppinen mummeli jostain Luhangalta? Ei jumalauta taas tätä ihmisten pienuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Jos myyjä on kaukaa viisaana jemmannut vuosien takaa jotain faking merkkejä ja niitä jaksanut laatikoissaan säilytellä ja vielä semmoisia löytää sitten kun lähtee viemään pakettia postiin, niin etu niistä ei kyllä kuulu jollekin persaukiselle ostajalle. Mutta hulluja näköjään on ja paljon, tässähän se ketjussa tulee todistettua.
Ajattelepa jos se persaukinen ostaja ei olisi ostanutkaan sitä sun faking tavaraa/vaatetta.
Monikaan ei selvästi ole ollut kaukaa viisas hamstratessaan merkkejä. Postin hinnat on nousseet niin paljon, että kirjelähetykset on kohta muisto vain.
No mielellään saa jättää ostamatta persaukinen mun tavarani. En jaksa pienestä nillittämistä. Pääasia on nopeat ja helpot kaupat.
Tuollaisella nysväämisellä saa vain syövän itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä myyjiä, joilla lukee aina joka tuotteen edessä "Luxury", "Laadukas", "Harvinainen", "Tyylikäs", "Upea", "Hieno". Joku kulahtanut polyesterneule esimerkiksi.
Tai "ihana" tai "söpö" . 🙄 🤮 Ihana t-paita, söpö mekko...
Vierailija kirjoitti:
Prisman infossakin myydään niitä vanhoja merkkejä uudella hinnalla.
Ei siellä prismassa mitään kymmenen vuotta vanhoja merkkejä myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos myytäisiin, menisit sinnekin vänkyttämään hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää varmaan joku mummo. Vanhemmat naiset tuntuu olevan hankalia myyjiä/ostajia torissa.
Ettäs kehtaat. Ite oot varmaan joku mummo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka vttu edes muistaa parin vuoden taakse mitä postimerkit on maksaneet? Joku boomereitakin vanhempi yli ysikymppinen mummeli jostain Luhangalta? Ei jumalauta taas tätä ihmisten pienuutta.
Ei tarvitse muistaa vaan googlesta löytää nopeasti. Ja en ole mikään vanha mummo, vaan minulla on hyvä muisti. Olen postittanut paljon, niin näitä hintoja on tullut seurattua.
Viisi vuotta sitten merkit ei maksaneet ainakaan kahta euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Tämä!
Törkeää velottaa uuden postimerkin hinta jos käyttää vanhoja.
Joskus joku pyysi kahden merkin hintaa vaikka lähetti yhdellä. Joistakin näkee myös selvästi, että ne on liimattuja.
Käytän itsekin vielä vanhoja postimerkkejä, mutta pyydän alempaa hintaa. Näin saa paremmin myös myydyksi, kun oikeat postin hinnat on niin kalliit.Totta, muutenkin vaikea saada myydyksi mitään pienessä kylässä, joten joutuu postittamaan. Alempi postitushinta selvästi houkuttelee ostostajia
No on sulla talous huonossa jamassa jos on 25 sentistä kaupat kiinni, voi luoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten olen samaa mieltä kanssasi, mutta tuota kohtaa en tajua. Elämme vuotta 2025, joten postimaksun hinta on vuoden 2025 hinta. Ykkösluokan merkin arvo on 2025 hintojen mukaan, vaikka se olisi kuinka vanha merkki.
Halvemmilla postikuluilla voi houkutella ostajia paikalle, siksihän toridiiliäkin jotku suosii.
Ja lisäksi et vaikuta niin mulkerolta
Muistathan että suomalaiset ovat valmiita maksamaan mistä tahansa tuotteesta määrättömästi ylihintaa saadakseen ilmaisen postituksen.
Siksi minä myyn kaiken Torissa ILMAISELLA POSTITUKSELLA KAIKKIALLE SUOMEEN.
Se on helppoa, kas näin:
1) arvo tuotteelle joku täysin hatusta vedetty hinta kuten muutkin torikauppiaat.
2)Lisää tähän se 5,90€ tai vastaava postituksen hinta.
3) Pyöristä hinta ylöspäin tasan kymppiin (tai kalliimmissa viiteen kymppiin) ettei näytä siltä kuin hintapyyntöön olisi vaan lisätty postikulut. Tämä on se hinta jonka laitat ilmoitukseen.
Tässähän on se etu etteivät ostajat enää vertaa sinun hintaasi muiden vastaavien tuotteiden hintapyyntöihin sillä sinun ilmoituksesi on ihan erilainen kun postitus on ilmainen.
Teet myös hajurakoa ihmisenä näihin mulqquihin jotka sanelevat caps lock päällä miten ostaja maksaa kaikki postikulut. Sinä olet ihan erilainen myyjä kun lähetät ihan ilmaiseksi. Näin mukavalle tyypille voi maksaa vähän enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa Postin omassa kaupassa myydään ikimerkkejä ainakin vuodelta 2016, ja muita merkkejä oli jopa vuodelta 2002. Sopii syynätä itse, kun sitä tykkäät harrastaa:
Vierailija kirjoitti:
No mielellään saa jättää ostamatta persaukinen mun tavarani. En jaksa pienestä nillittämistä. Pääasia on nopeat ja helpot kaupat.
Oivoi, kylläpä se ottaa koville kun ei voi enää edes rahastaa tai huijata postimerkeillä. Vituttaako ihan? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse muistaa vaan googlesta löytää nopeasti. Ja en ole mikään vanha mummo, vaan minulla on hyvä muisti. Olen postittanut paljon, niin näitä hintoja on tullut seurattua.
Viisi vuotta sitten merkit ei maksaneet ainakaan kah
Ja sun mielestä ihmisten pitää sitten kuluitta hillota kotonaan vanhoja merkkejä vuosikausia jotta voivat lahjoittaa hyödyn sitten jollekin random-ostajalle, jolla ei ole osaa eikä arpaa tähän vuosientakaiseen postimerkkisijoitukseen?
Melkein luulen, että nyt on käsillä ketjun Tori-voittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa Postin omassa kaupassa myydään ikimerkkejä ainakin vuodelta 2016, ja muita merkkejä oli jopa vuodelta 2002. Sopii syynätä itse, kun sitä tykkäät harrastaa:
OMG! Posti ottaa yhdeksän vuotta vanhoista postimerkeistä uusien hintaa!!!!
https://shop.posti.fi/tuote/punainen-tupa
Olisiko yleisönosastokirjoituksen paikka?? Postimaksufanaatikko, sinun kannattaa ehdottomasti tarttua tähän aiheeseen nyt, muuten tällainen riisto jatkuu vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oivoi, kylläpä se ottaa koville kun ei voi enää edes rahastaa tai huijata postimerkeillä. Vituttaako ihan? 🤣
Joo, vituttaa sairaasti kun mulla olis jotain vanhoja ikimerkkejä 15 vuoden takaa jossain pöytälaatikossa enkä nyt pääse sinua niillä huijaamaan. Elämäni murenee.
No tämän takia myynkin nykyään vain Vintedissä! Paketti lähtee Ruotsiin tai Tanskaan kun kirjoitan koodin päälle. Ei tarvitse kenenkään katsoa suurennuslasilla, mitä vuosikertaa postimerkkini ovat.