Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä
En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.
"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa).
Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.
Kommentit (769)
Noille nyyhkytarinoiden kertojille voi sanoa, että nyt saat vielä yhden nyyhkytarinan lisää entisten jatkoksi, en nimittäin myy köyhille /sairaille / petetyille / jätetyille / orvoille / vammaisille / masentuneille / työttömäksi jääneille tms. Että jatka itkemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt tavaraa tori.fi:n kautta. Ehtoina on että ostaja hakee, maksaa käteisellä ja hinta on se mikä näkyy ilmoituksessa.
Ei minkäänlaisia ongelmia. Helppoa kuin mikä.
Mulle on monesti käynyt niin, että ihminen tulee hakemaan tuotetta ja tinkii siitä ovella. Se ärsyttää ihan hirveän paljon.
Tähän paras lääke on se, että jättää kaupanteon siihen ja toteaa tinkaajalle, että "en myy enää sinulle tätä". Ei muuta kuin ovi kiinni ja jättää paukapään sinne mölisemään.
Mulle muuten sattui kerran tapaus, missä olin myymässä vintage-tuotetta X ja pienen Tori-viestein käydyn tinkaamisen jälkeen sovittiin että myyn 30 euron tuotteen 20 eurolla. Olin sen verran hövelillä päällä, että kun huomasin tyypin asuvan suoraan työmatkani varrella, niin tarjouduin tuomaan tuotteen kotiovelle. Tämä oli OK.
Kelataan eteenpäin, seuraavaan aamuun ja olin jo autossa, tuote mukanani. Niin eikös puhelin kilahda ja MobilePaysta tuli maksu - 15 euroa. Saatteella, että "minusta tuote on 15 euron arvoinen, tämä varmaan sulle OK".
Maksoin Mobilella 15 euroa kaverille takaisin ja pistin viestiksi, että "ostapa tämä muualta, ei ole enää sinulle kaupan". Melkoinen möykkä siitäkin alkoi, mutta kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä taas rasitutaan aivan normaalista käytetyn tavaran kauppaan kuuluvasta tinkaamisesta. Vuorovaikutus on niin vaikeaa.
Kuten ihan selkeästi myös sisälukutaito :)
Useita viestejä ketjussa siitä, miten inhotaan kun tingataan. Oliko sulla muuta paskannusta?
Lue ketjun otsikko. Ajattele. Tajua, että olet tyhmä ja väärässä. poistu tältä foorumilta. Tee elämälläsi jotain hyödyllistä, käy vaikka paskalla, kun senkin nostit aiheena, senkin kiukkupylly :)
Niin? Tori-myynnissäkin tinkaus on täysin normaalia ja nykyään jopa automatisointia. Samoin kirppareilla saa ehdottaa. Jos ihminen siitä rasittuu, kannattaa olla myymättä vanhoja tavaroitaan.
Et ole asemassa komentaa ketään pois täältä, joten yritäpä rauhoittua ja pitää paskannukset sisälläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt tavaraa tori.fi:n kautta. Ehtoina on että ostaja hakee, maksaa käteisellä ja hinta on se mikä näkyy ilmoituksessa.
Ei minkäänlaisia ongelmia. Helppoa kuin mikä.
Mulle on monesti käynyt niin, että ihminen tulee hakemaan tuotetta ja tinkii siitä ovella. Se ärsyttää ihan hirveän paljon.
Tähän paras lääke on se, että jättää kaupanteon siihen ja toteaa tinkaajalle, että "en myy enää sinulle tätä". Ei muuta kuin ovi kiinni ja jättää paukapään sinne mölisemään.
Mulle muuten sattui kerran tapaus, missä olin myymässä vintage-tuotetta X ja pienen Tori-viestein käydyn tinkaamisen jälkeen sovittiin että myyn 30 euron tuotteen 20 eurolla. Olin sen verran hövelillä päällä, että kun huomasi
Hyvin teit, mä olisi varmaan palauttanut vain 10e saateviestillä "kipurahat pidetty". Joo joo, huonoa käytöstä ja epärehellistä, mutta olisi antanut hyvän opetuksen sille tollolle.
Juuri tuollaiset ostajat pilaa hyviä kauppapaikkoja. Ei ostaja sitä hintaa päätä vaan myyjä. Ja saatuaan jo 1/3 hinnasta pois kehtasi vielä maksaa sen alle. Sellaiset saisi tosielämässään kävellä uusilla nahkakengillä suoraan kuralätäkköön vaikka polviaan myöten!
Ärsyttää ihmiset jotka ottaa yhteyttä ja antaa ymmärtää että ovat ostamassa tuotteen, ja sitten ghostaavat ja kun kyselee perään ilmoittavat että ovatkin valinneet toisen tuotteen. Tuota tapahtui noin 10 kertaa kun myin yhtä tuotetta ja meni lopulta hermot siihen. Tosi itsekästä touhua.
Samoin ne jotka vaatii tuomaan tuotteen jonnekin 50km päähän. Pahin oli joka vaati tuomaan 200km päähän. Ihan käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Awws, idari suuttui :D Ihanaa kun oikein neuvot pitämään paskannukset sisällä vaikka itse ripuloit ruudun täyteen. Hahahahah
Tunteisiiiiiin :-DDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä taas rasitutaan aivan normaalista käytetyn tavaran kauppaan kuuluvasta tinkaamisesta. Vuorovaikutus on niin vaikeaa.
Useita viestejä ketjussa siitä, miten inhotaan kun tingataan. Oliko sulla muuta paskannusta?
Lue ketjun otsikko. Ajattele. Tajua, että olet tyhmä ja väärässä. poistu tältä foorumilta. Tee elämälläsi jotain hyödyllistä, käy vaikka paskalla, kun senkin nostit aiheena, senkin kiukkupylly :)
Niin? Tori-myynnissäkin tinkaus on täysin normaalia ja nykyään jopa automatisointia. Samoin kirppareilla saa ehdottaa. Jos ihminen siitä rasittuu, kannattaa olla myymättä vanhoja tavaroitaan.
Ihan yhtä lailla ei ole sinun asemasi määrätä kenenkään hintoja.
Jokainen ostaja saa ehdottaa ja tingata mitä haluaa, ja jokainen myyjä saa laittaa ostajan estoon ihan mistä syystä haluaa. Vapaus kun toimii kumpaankin suuntaan. Esimerkiksi kyselyn "otatko kuvia vaatteesta päälläsi" takana voi olla ihan aito toive nähdä miltä vaate näyttää ihmisen päällä, mutta sellainen kysyjä menee minulla automaattisesti estoon.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ihmiset jotka ottaa yhteyttä ja antaa ymmärtää että ovat ostamassa tuotteen, ja sitten ghostaavat ja kun kyselee perään ilmoittavat että ovatkin valinneet toisen tuotteen. Tuota tapahtui noin 10 kertaa kun myin yhtä tuotetta ja meni lopulta hermot siihen. Tosi itsekästä touhua.
Sama kokemus ja todella turhauttavaa ajanhukkaa. Laitan aina tuollaiset estoon, niin eivätpä ainakaan samat tyypit kysele enää muistakaan tuotteista joita myyn.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ostaja saa ehdottaa ja tingata mitä haluaa, ja jokainen myyjä saa laittaa ostajan estoon ihan mistä syystä haluaa. Vapaus kun toimii kumpaankin suuntaan. Esimerkiksi kyselyn "otatko kuvia vaatteesta päälläsi" takana voi olla ihan aito toive nähdä miltä vaate näyttää ihmisen päällä, mutta sellainen kysyjä menee minulla automaattisesti estoon.
-eri
Nimenomaan minä määrään hinnat. Olen nimittäin myyjä. En osta mitään. Ja minä kyllä kestän tinkaamiset. Saa tingata!
Vierailija kirjoitti:
Samoin ne jotka vaatii tuomaan tuotteen jonnekin 50km päähän. Pahin oli joka vaati tuomaan 200km päähän. Ihan käsittämätöntä.
Nuo kuulostaa joko oikeasti vajaaälyisiltä tai sitten trolleilta. Normaaliälyllä varustettu ihminen ei ehdottaisi tuollaista ainakaan ilman kunnollista korvausta ja kysyisi että onnistuuko, ei käskyttäisi tai vaatisi.
Hyi saasta teitä tinkaajia. Voisko tän jättää jo unholaan? Mikä on kun ei voi hintaa suoraan sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Nimenomaan minä määrään hinnat. Olen nimittäin myyjä. En osta mitään. Ja minä kyllä kestän tinkaamiset. Saa tingata!
Joo mut sua ei jaksa kukaan jos ajattelet että muidenkin myyjien olisi kestettävä tinkaamista ja oltava hiljaa eikä saisi bvalittaa foorumilla ja ketjussa, jotka on juuri sitä avautumista ja ajatustenvaihtoa varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aletaan nostamaan hintaa automaatisoituna aina sen tingityn hinnan verran. Tinkaat -10€, lisätään alkuperäiseen hintaan +15€ jne..
Vähän aiheen vierestä, mutta onko teidän mielestänne ok, jos myyjä muuttaa mieltään?
Todella moni ostaja tekee oharit. Maksutiedot on annettu tai noudosta sovittu, mutta ostajasta ei kuulu enää mitään. Onhan se ärsyttävää ja epäkohteliasta, mutta ymmärrän silti, että moni tulee katumapäälle eikä se riko mitään sääntöjä.
Mutta mitä jos kaupoista alustavasti sovitaan, ja sitten myyjä ilmoittaa, ettei haluakaan luopua tavarasta?
Olen utelias, koska minusta tuntuu jotenkin, että sovitun kaupan oletetaan sitovan enemmän myyjää kuin ostajaa. Siis että ostaja saa tehdä halutessaan oharit, mutta myyjä ei. (Olen itse ollut hiljattain se, joka ei halunnutkaan luopua tavarasta. Kyseessä oli tavara, jolla oli tunnearvoa, ja josta luulin jo pystyväni luopua, mutta kauppojen tullessa iski paniikki ja tajusin että en vaan pysty.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinkaus on normaalia, mutta kun se tinkaus on aivan posketonta. Jos lähtökohtaisesti tuotteen hinta on vaikka 50 euroa, niin se ei ole tinkaamista että tarjoaa 10 euroa - se on vi**uilua ja kaikkien osalta puhdasta ajan tuhlaamista.
Ja mites selität sen, että jos menet ja suostut tuohon poskettomaan tinkaukseen, vastaamalla "okei, myyn kympillä". Niin 9 kertaa kymmenestä se tinkaaja-paviaani katoaa, kuin pieru Saharaan eli sillä reppanalla ei ollut edes oikeasti sitä röökiaskin hinnan vertaa löysää rahaa, kunhan länkytti lämpimikseen. Mitä sviddua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Joo mut sua ei jaksa kukaan jos ajattelet että muidenkin myyjien olisi kestettävä tinkaamista ja oltava hiljaa eikä saisi bvalittaa foorumilla ja ketjussa, jotka on juuri sitä avautumista ja ajatustenvaihtoa varte
Miten niin ei saa valittaa ketjussa?
Tietysti muidenkin myyjien on kestettävä tinkaamista. Ei tinkaamista ole missään kielletty. Vai meinaatko, että pitäisi ihan lailla kieltää ehdottamasta alempaa hintaa?
Jos ei pää kestä, ei pidä ryhtyä myymään mitään.