Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä

Vierailija
24.01.2025 |

En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.

"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa). 

Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.

Kommentit (769)

Vierailija
441/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi muuten huvittava nähdä jos nämä jälkeenjääneet yrittäisivät pitää pystyssä oikeaa kauppaa, edes verkkokauppaa.

Ei tarvitse montaa kertaa keuhkota ostajalle että "mene sinä vïtttuñ pélle sinne Prisman verkkokauppaasi kun siellä on kerran halvempaa" että löytää oman naamansa ympäri somea kirjallisten tuotostensa kera.

Vierailija
442/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tätä, kun useimmat naiset ei osaa. Naisista ei olisi pörssiin eikä tekemään isoja bisneksiä, pää ei kestä mitään. Itketään jo jotain muutaman euron tinkaamista, aspergeri kokee sen niin kuormittavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on hämärtynyt käsitys siitä, että kaikille ei kuulu sama elintaso. Ei pienituloisimmilla ole koskaan ollut varaa siihen, mihin keskituloisilla on. Nykyisin osa kuvittelee, että myös heidän tulisi saada kaikki samat asiat.

En ole tavannut tuollaisia ihmisiä. Ihmisen luonteesta tuo tinkiminen on kiinni, ja se vasta risookin, jos varakas on suorastaan röyhkeän ahne tinkijä. Ruokajonoissakin oli aiemmin hyvätuloisia.

Pienituloinen/ köyhä voi olla surullinen siitä, että ei omista taloa, mökkiä, kultaista noutajaa ja uutta autoa. Ei ole I Phonea, laadukkaita vaatteita, ei pääse ravintolaan syömään, eikä voi matkustella. Mutta varmasti harva köyhä ajattelee, että hänelle "kuuluisi tuo kaikki".

Kyllähän moni, ei kaikki, ajattelee juuri noin. Hallitus sitä ja tätä, mutta kiinnostaako lähteä töihin, pienelläkin palkalla.

Vierailija
444/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi muuten huvittava nähdä jos nämä jälkeenjääneet yrittäisivät pitää pystyssä oikeaa kauppaa, edes verkkokauppaa.

Ei tarvitse montaa kertaa keuhkota ostajalle että "mene sinä vïtttuñ pélle sinne Prisman verkkokauppaasi kun siellä on kerran halvempaa" että löytää oman naamansa ympäri somea kirjallisten tuotostensa kera.

No kokeilehan huviksesi tehdä "hintaehdotuksia" johonkin verkkopuoteihin? Todennäköisesti et saa vastaukseksi mitään keuhkoamista, mutta et kyllä mitään muutakaan.

Vierailija
445/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori on mennyt muutenkin ihan surkeaksi. Edes uudet vaatteet eivät mene pilkkahinnallakaan.

Kun tori muuttui kaupankäynti loppui kuin seinään. Helpompi vaan lahjoittaa turhat tavarat pois.

Vierailija
446/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinkaus on normaalia, mutta kun se tinkaus on aivan posketonta. Jos lähtökohtaisesti tuotteen hinta on vaikka 50 euroa, niin se ei ole tinkaamista että tarjoaa 10 euroa - se on vi**uilua ja kaikkien osalta puhdasta ajan tuhlaamista.

Ja mites selität sen, että jos menet ja suostut tuohon poskettomaan tinkaukseen, vastaamalla "okei, myyn kympillä". Niin 9 kertaa kymmenestä se tinkaaja-paviaani katoaa, kuin pieru Saharaan eli sillä reppanalla ei ollut edes oikeasti sitä röökiaskin hinnan vertaa löysää rahaa, kunhan länkytti lämpimikseen. Mitä sviddua?

En osaa ottaa kantaa tuohon muuten kuin että ei varmaan kannata suostua "poskettomaan" tinkaamiseen.

Olen myynyt Torissa tavaraa jo pitkästi yli kymmenen vuotta enkä tunnista ilmiötä. Yksi ainoa katoaja on ollut, mutta arvasin etukäteen että ostaja ei oikeasti ole tulossa, joten en sopinut mitään tarkkaa enkä luvannut varata tuotetta. Käskin vain soitella kun olisi tulossa.

Vierailija
447/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kokeilehan huviksesi tehdä "hintaehdotuksia" johonkin verkkopuoteihin? Todennäköisesti et saa vastaukseksi mitään keuhkoamista, mutta et kyllä mitään muutakaan.

Kyllä huomaa mihin kuplaan nämä tyypit ovat sulkeutuneet.

Suurella osalla vaikka elektroniikkaa myyvistä verkkokaupoista on jonkin niminen "hintatakuu" ja suorastaan laatikko johon voit laittaa linkin "saatko tämän muualta halvemmalla"?

Kaikki kikantit, powerit, DNAt ja vastaavat seuraavat toistensa hintoja ja korjaavat kilpailijan tarjousten mukaiseksi.

Vierailija
448/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurella osalla vaikka elektroniikkaa myyvistä verkkokaupoista on jonkin niminen "hintatakuu" ja suorastaan laatikko johon voit laittaa linkin "saatko tämän muualta halvemmalla"?

Kaikki kikantit, powerit, DNAt ja vastaavat seuraav

Siitä, että pakkomielteilet elektroniikasta ja "kikanteista", huomaa kyllä että olet näitä rasittavia renkaanpotkija-äijiä, jotka yrittävät yrittävät aina jostain syystä ihan väkisin ostaa sen avoimesti halveksimansa ylihinnoitellun roskan puoleen hintaan. En myisi enää ikinä mitään elektroniikkaa Torissa juuri teikäläisten takia.

Vierailija
449/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, ketkä sanotte, että pitää myydä pikkusummalla, että menee kaupaksi:

Ei tarvitse. Olen torin kautta myynyt kalliita asioita mm. lastenvaunut kaikkine lisävarusteineen ja hyvin meni pyydetyllä kohtuullisella hinnalla kaupaksi. Jos tavara on hyväkuntoinen ja kysyntää on, niin käyvät kyllä kaupaksi. Sama koskee pienempiäkin tavaroita. Jos olen myynyt vaikka lasten housuja hintaan 6 e (ostohinta 14 e), niin ovat menneet kaupaksi parissa päivässä hinnalla, jota olen pyytänyt. 

On myös kunnollisia ostajia, jotka maksavat hinnan mukisematta ja hakevat tyytyväisenä hyvän tavaran itselleen.

Ja joskus kannattaa odottaa vaikka muutama viikko että oikea ostaja ilmaantuu. Olen myynyt jotain tavaroita jopa vuosia mutta lopulta ostaja löytyy. Yleensä saa vaihdella alustaa missä myy. Tiedän että suurin osa on nykyä

Tämä! Kaikilla ei ole kiire myydä. Hyvä tavara ei pilaannu ja oikeaa ostajaa on aikaa odotella.

Joo, oikea ostaja tekee kaupat heti kun vapautuu mielisairaalasta. Kannattaa odotella.

Vierailija
450/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta nämä "sun tuote on vanha/kulunut/ei niin mieleinen, niin se pitäisi myydä halvemmalla mulle ja postittaa ilmaiseksi" tapaukset ovat kuin seuraava:

Nainen ja mies törmäävät deittailutapahtumassa. Mies sanoo, että nainen on hänen makuunsa vähän liian vanha, liian lihava ja hän tykkää enemmän räväköistä blondeista, mutta kyllä hän voi lähteä treffeille, jos nainen maksaa ruoat. Kuinka moni nainen tuollaisille treffeille lähtisi? Niinpä.

Vierailija
451/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä taas rasitutaan aivan normaalista käytetyn tavaran kauppaan kuuluvasta tinkaamisesta. Vuorovaikutus on niin vaikeaa.

Kuten ihan selkeästi myös sisälukutaito :) 

Useita viestejä ketjussa siitä, miten inhotaan kun tingataan. Oliko sulla muuta paskannusta?

Lue ketjun otsikko. Ajattele. Tajua, että olet tyhmä ja väärässä. poistu tältä foorumilta. Tee elämälläsi jotain hyödyllistä, käy vaikka paskalla, kun senkin nostit aiheena, senkin kiukkupylly :) 

Niin? Tori-myynnissäkin tinkaus on täysin normaalia ja nykyään jopa automatisointia. Samoin kirppareilla saa ehdottaa. Jos ihminen siitä rasi

Mä oon tehnyt noin jo jonkin aikaa ja vaikka ei olekaan yllättäen kauppoja tullut niissä tapauksissa, on ollut hauskaa seurata hämmentyneitä tinkaajia, kun hinta nouseekin entistä korkeammalle.  

Vierailija
452/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kikantit, powerit, DNAt ja vastaavat seuraavat toistensa hintoja ja korjaavat kilpailijan tarjousten mukaiseksi.

Oletko kokeillut toimivuutta?

No, en tiedä miten tänä päivänä, mutta silloin takavuosina, kun nämä alkoivat tulla suomalaisiin liikkeiisiin niin minäpä kokeilin. Tuolloin mm. kikantti mainosti hintatakuuta, mutta ongelma olikin se, että arvaapa löytyikö just samaa laitetta kikantin valikoimista, kuin muilta. Kyllä samannäköisiä löytyi, mutta kun tyyppikilvessä oli muilla esim. AEG P1500XYZ010, niin kikantin myymä kone olikin P1500XZY010 ja eroa muihin oli esim. se, että töpseli oli toisessa harmaa ja toisessa musta, noin karrikoiden. Mutta koska tyyppinumero oli eri, niin kikanttihan totesi heti että "ei ole sama kone".

Vierailija
453/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori on mennyt muutenkin ihan surkeaksi. Edes uudet vaatteet eivät mene pilkkahinnallakaan.

Kun tori muuttui kaupankäynti loppui kuin seinään. Helpompi vaan lahjoittaa turhat tavarat pois.

Tori on siis mennyt surkeaksi, kun tavarasi eivät mene kaupaksi?

Mielenkiintoinen tulkinta. Mielestäni Tori alustana on kehittynyt paremmaksi Toridiilin ansiosta. Ehkäpä on jotain muitakin tekijöitä, jos tuotteet eivät mene kaupaksi, kuin itse alusta.

Vierailija
454/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin hylkäämään Torin kokonaan pari vuotta sitten mutta minun mielestäni tapahtui ihan jotain muuta kuin se torin oma muutos.

Ostelin paljon erilaista harrastus ja keräilytavaraa ihan omaan käyttöön ja huvikseni.

Sitten joku käänsi katkaisijaa jossain ja kaikki se mikä maksoi ennen 15-30€ pomppasikin jonnekin 80-90€ luokkaan eikä vain yhdessä vaan useammassakin eri tuottetyypissä.

Siellä ne roikkuvat myynnissä sen 3 vai 6kk minkä Tori nykyään antaa ennen kuin ilmoitus poistuu automaattisesti ja ilmoitus pitää tehdä uudelleen.

Samalla huomasin että aina kun saan ilmoituksen siitä että hinta on pudonnut tai uusi tullut myyntiin 30 eurolla, se on myyty ennen kuin saan Toria auki.

Hetken kuluttua ihan samalta näyttävä tuote ilmestyy myyntiin 90€ hintaan "yksityisellä" myyjällä jolla näyttää olevan vähitellen myynnissä kaikki Suomen ko. kategorian tuotteet.

Vierailija
455/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyä tavaraa ylipäätään on tarjolla liikaa. Ihmiset on ostaneet uutta ajatuksella että saavat käytetyt tavaransa dumpattua nettikirppareilla. Mutta siellä pyörii kaikkien muidenkin käytetyt, plus ne omat edellisen kierroksen käytetyt. Ja sitä edellisen kierroksen käytetyt.

Vierailija
456/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen tulkinta. Mielestäni Tori alustana on kehittynyt paremmaksi Toridiilin ansiosta. Ehkäpä on jotain muitakin tekijöitä, jos tuotteet eivät mene kaupaksi, kuin itse alusta.

En ole tuo kenelle vastaat, mutta minulla lakkasi käymästä kauppa Torissa, ja silti Vintedissä kauppa käy vilkkaasti ihan samoilla hinnoilla. Joten joskus se syy on kyllä ihan vain alustassa.

Vierailija
457/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo kenelle vastaat, mutta minulla lakkasi käymästä kauppa Torissa, ja silti Vintedissä kauppa käy vilkkaasti ihan samoilla hinnoilla. Joten joskus se syy on kyllä ihan vain alustassa.

Riippuu varmaan siitä, mitä myy. Tuolla Vintedissä ei ilmeisesti myydä kuin näitä yleisimpiä, vaatteet, kengät jne. Niistä voisin kuvitella olevan aika lailla ylitarjontaa varsinkin tässä taloustilanteessa, jossa rahat on tiukilla. Useimmat aikuiset ihmiset ei välttämättä tarvitse koko ajan uusia (tai käytettyjä) vaatteita, varsinkin jos jäävät työttömäksi niin omat vanhat retkut riittää kotioloissa. Kasvavien lasten osalta tilanne on tietysti toinen.

Vierailija
458/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä todellakaan säilö jemmassa mitään hajuveden pakkauksia. Myyn hajuvesiä pois jos se ei jostain syystä vain sovi minulle muutaman käytön jälkeen. Saan herkästi päänsärkyä ja jos olen silloin käyttänyt jotain hajuvettä, niin en enää voi sitä käyttää. Vähän sama kuin ihmiset ei enää voi syödä tai juoda niitä juomia mitä söi ennen oksennustautia tai sen aikana. Tarkoitus on aina pitää tuote itsellä ja siksi heitän ne pakkaukset pois, koska turhaan veisivät tilaa jossain säilössä, mutta aina ei tosiaan mene kuin suunnittelee. En ole huono tai huolimaton.

Eihän se hajuvesipakkaus vie sen enempää tilaa kuin itse hajuvesikään. Yleensä ne ovat samankokoisia.  

Kun hajuvesi säilytetään omassa laatikossaan, niin se suojaa valolta.

Osa säilyttää hajuvesiään huonosti: kosteissa lämpimissä pesuhuoneissa tai avohyllyillä joihin a

Siis säilyttääkö ihmiset oikeasti hajuvesiä niissä pahvipakkauksissa? Aika työlästä olisi päivittäin roplata laatikko auki ja suihkauttaa ja laatikkoon takas. Se laatikko menisi ihan rupsulaksi aika pian kun sitä avataan ja suljetaan.  

Ja tuo valoherkkyys... Minulla on hajuvedet vessassa kaapissa. Ei paista valo sinne.

Mutta kukin tietysti tyylillään. Olen myynyt hajuvedet nopeasti torissa vaikka ei ole pahvipakkausta mukana. En ole koskaan edes ajatellut, että joku saattaisi kaivata pakkausta, eikä sellaista ole minulta edes kysytty.

Vierailija
459/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Vintedissä asiakaskuntana ole koko Eurooppa kun torissa se on vain Suomi.

Suomihan on se ainoa Euroopan maa jossa kuluttajien ostovoima ei ole kasvanut lainkaan vuoden 2008 jälkeen ja jonka talouskasvu on tänäkin vuonna ainoana miinuksella.

Tähän päälle hallitus joka on täyden euforian vallassa leikkaamassa hengiltä ne köyhimmät joilla ei ollut varaa ostaa muualta kuin torista.

Suomessa myydään Ferrareita enemmän kuin koskaan mutta torin 5€ lastenvaatteisiin ei ole enää varaa ellei hintaa tingitä euroon.

Vierailija
460/769 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä todellakaan säilö jemmassa mitään hajuveden pakkauksia. Myyn hajuvesiä pois jos se ei jostain syystä vain sovi minulle muutaman käytön jälkeen. Saan herkästi päänsärkyä ja jos olen silloin käyttänyt jotain hajuvettä, niin en enää voi sitä käyttää. Vähän sama kuin ihmiset ei enää voi syödä tai juoda niitä juomia mitä söi ennen oksennustautia tai sen aikana. Tarkoitus on aina pitää tuote itsellä ja siksi heitän ne pakkaukset pois, koska turhaan veisivät tilaa jossain säilössä, mutta aina ei tosiaan mene kuin suunnittelee. En ole huono tai huolimaton.

Eihän se hajuvesipakkaus vie sen enempää tilaa kuin itse hajuvesikään. Yleensä ne ovat samankokoisia.  

Kun hajuvesi säilytetään omassa laatikossaan, niin se suojaa valolta.

Osa säilyttää hajuvesiään huonosti: kosteissa lämpimissä pesuhuoneissa tai avohyllyillä joihin a

Enhän minä sitä etukäteen tiedä miten pitkään yhtä hajua käytän. Aina on ajatus käyttää pitkään ja loppuun asti, mutta joskus se ei onnistu. Ostan asiat ihan itselle, siksi en edes mieti, että se pitäisi joskus postittaa eteenpäin. Jos tarvitsee lähettää, niin kuplamuovi ja pahvi suojaa kyllä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan