Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä v'tuttaa Tori yms kirppismyynnissä

Vierailija
24.01.2025 |

En muista, että ennen olisi ollut tällaista, että ostajat maanittelevat myymään tuotteen halvemmalla.

"Olen pienituloinen eläkeläinen, niin voisin maksaa tästä myymästäsi tuotteesta 10 euroa enkä voi maksaa posteja" (Olet laittanut hinnaksi 15 e muoveissa olevasta käyttämättömästä tuotteesta + postit tuotteesta. Tuote maksaa 30 e kaupassa). 

Miksi ihmiset eivät tajua, että jos johonkin ei ole varaa, niin sitä ei tarvitse silloin ostaa. En minäkään mene märisemään jonnekin, että myy minulle tuo tuote huomattavasti halvemmalla, kun minulla ei ole siihen muuten varaa. Eikä minun tarvitse myydä tavaraa sinulle siksi halvemmalla, että sinulla on pienet tulot/olet eläkeläinen, opiskelija tms.

Kommentit (769)

Vierailija
241/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin möin jonkin verran tuotteita Torissa ja aikalailla 50/50 kokemuksia hyvistä kaupoista ja näistä huuhailijoista joiden kanssa sai kiristellä hampaita. Nyt syksyllä pidemmän tauon jälkeen laitoin muutaman tuotteen myyntiin ja katselijoita kyllä oli mutta vähän yhteydenottoja. Lopulta muutaman kanssa hierottiin kauppoja mutta kummankin kohdalla ylläpito laittoi viestiä että kyseisiä henkilöitä epäillään huijareiksi ja kaupat tyssäsivät siihen. Vähentää kyllä halua laittaa sinne mitään myyntiin kun huijareita on niin paljon liikkeellä.

Vierailija
242/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää se, ettei ihmiset tajua, että ostettu tuote ei ole sama asia kuin uusi tuote, vaikka se olisikin käyttämätön. Kukaan ei osta 100e paitaa sinulta 95:llä eurolla. Tuotteen arvo romahtaa vähintään puolella aina kun sen kantaa kaupata ulos. Noh, poikkeuksena ehkä joku merkkilaukkuja, jota on valmistettu vain rajallinen määrä

Ärsyttää myös mittojen kyselijät. En rehellisesti jaksa ottaa sinua varten mittoja kahden euron paidasta, kun sinä aikana kun mittailen sitä, joku muu ostaa jo tuotteen. Ymmärrän kun kyse on kalliimmasta vaatteesta, mutta eikö sitä riskiä voi ottaa parin euron takia, ja laittaa vaikka itse uudelleen myyntiin, jos ei sovi? 

Eniten kuitenkin vituttaa Marimekko-mammat. Olen muutaman kerran myynyt Marimekon paidan noin 10 eurolla. Melko kallis hinta minusta käytetystä paidasta, mutta ihmiset maksaa, niin mikäs siinä. Mutta ei jumalauta kun sen aina rynnii ostamaan joku hullu rahankiilto silmissä killuva akka, joka laittaa hetken kuluttua saman paidan omaan profiiliinsa 30-50 eurolla. Ja jotkut hölmöt vielä ostaa näitä ylihintaisia rättejä. Ei minulle sinänsä kuulu, mitä ostaja tuotteellani tekee, mutta vähän kyllä ihmetyttää, että saman paidan saisi minulta kympillä, niin joku ostaa sen toiselta 5x kalliimmalla. Joku laki luulisi tällaiseenkin ns. bisnekseen olevan olemassa

Naurattaa vielä, kun jätin palautetta tästä myyjälle, niin perusteluksi tuli: Koko ei sopinutkaan minulle, joten laitoin myyntiin. Joopa joo, pitää olla aika pihalla omasta koostaan, kun hänelläkin myyntiin tulee viikottain kokoa xxs-xxl :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jotka sanotte, että tuotteiden hinta aina romahtaa ja kirppistuotteen pitäisi aina olla vähintään -50 % alkuperäisestä hinnasta. Ei tämä kaikkeen päde.

Minä olen myynyt tiettyjä merkkituotteita, joilla on kysyntää. Hinnan ei tarvitse olla paljonkaan matalampi, kun menee kaupaksi, kunhan on siisti ja ehjä. Uskokaa tai älkää - osa keräilytavaroista ei menetä arvoaan. Eikä minua myyjänä haittaa se, jos kannua y ei joku ole heti ostamassa. Siellä se kaapissa odottaa ja menee kaupaksi vaikka vuoden päästä sillä hinnalla, mitä pyydän.

Vierailija
244/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ilmoituksissa NOUTO, mutta joskus saatan postittaa kun ostaja kohteliaasti pyytää. Olisi kiva kuulla että paketti on tullut perille mutta aika harva edes kiittää.  

Olisi kiva jos ilmoittaisivat, että kirje on tullut perille, sitä kun myyjä ei voi tietää. Tosin jos valitusta ei kuulu 3-4 viikon sisällä, niin kai ne on kohteeseen saapuneet?

En viitsi laittaa Torin arvostelua päälle ellen tiedä onko lähetys mennyt perille.

Vierailija
245/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia, ei myyjänä eikä ostajana.

Tunti sitten tein viimeisimmät kaupat. Puolen tunnin aikana 7 viestiä ja kauppa valmis:

- kysytty postituksesta ja hinnasta

- vastaus

- luvattu ostaa ja kysytty maksun yhteystietoja

-vastaus

-ilmoiettu osoite

-ilnoitettu että maksettu ja kiitos

-ilnoitettu maksun perilletulosta ja kiitos.

Seuraavaksi sitten lähetystunnus ja lopuksi kuittaus tavaran saapumisesta sekä uusi kiitos.

Ei pitäisi olla liian vaikeaa. 

Jos käyttää toridiiiliä, niin vielä helpompaa. Maksaa kortilla ja ottaa vastaan saapumistekstarin ja hakee paketin. Osoitteita ei edes vaihdeta.

Vierailija
246/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle saa esittää alhaisempaa (järkevää) hintaa kuin määrittelemäni. Haluan vain turhista tavaroista eroon, joten joku 25% alempi hinta käy mulle useimmiten ihan hyvin. Sen sijaan ärsyttää sellaiset, jotka eivät ikinä saavukaan ostamaan tuotetta. Jonkun kanssa olen parhaimmillaan sopinut 3 eri noutoaikaa, kun aina ostajalle tuli jotain yllättävää. Nykyään laitan torissa suoraan eston näille hupivarailijoille.

Olen laittanut tavarat kuistille kun olen saanut maksun. Siitäpä hakee kun sopii.

Vierailija
247/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että tuotteen noudosta on sovittu, ei todellakaan tarkoita vielä sitä, että tuote olisi myyty. Korkeintaan saatan piilottaa ilmoituksen listauksesta, jos kysyjiä on hyvin paljon, mutta en koskaan poista.

Kun ilmoitus näkyy aiemmin myyjan kanssa viestitelleellä piilotettuna, niin mitä se tarkoittaa? Onko myyjä varannut tuotteen jollekulle vai keskeyttänyt myynnin vähäksi aikaa? Hinta on yli 60%/tarjoa uusien hinnasta vuoden vanhoilla kengillä eli hp sellainen ettei heti ehkä mene.

Vierailija
248/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että tuotteen noudosta on sovittu, ei todellakaan tarkoita vielä sitä, että tuote olisi myyty. Korkeintaan saatan piilottaa ilmoituksen listauksesta, jos kysyjiä on hyvin paljon, mutta en koskaan poista.

Kun ilmoitus näkyy aiemmin myyjan kanssa viestitelleellä piilotettuna, niin mitä se tarkoittaa? Onko myyjä varannut tuotteen jollekulle vai keskeyttänyt myynnin vähäksi aikaa? Hinta on yli 60%/tarjoa uusien hinnasta vuoden vanhoilla kengillä eli hp sellainen ettei heti ehkä mene.

Teen yleensä kaupat ToriDiilillä, niin ei ole tarvetta laittaa piiloon. Mutta ne pari kertaa kun olen laittanut piiloon, niin se on ollut siksi, että olen jonkun kanssa tehnyt kaupat niin, että odotan vain maksun näkyvän pankkitilillä (joskus näkyy jo samana päivänä, joskus menee päivä pari). 

Siinä kohti, kun maksu näkyy tilillä, merkitsen tuotteen myydyksi ja lähetän paketin ostajalle. 

Yhden kerran on käynyt niin, että piilotin ennen aikaisesti ja pidin turhan kauan piilotettuna. Tuolloin ostaja olikin "unohtanut" tehdä maksun. Tarkistelin siis tilitietojani aivan turhaan ja pidin tuotetta pois myynnistä. Tuosta oppineena* piilotan nykyään vasta sitten, kun ostaja vahvistaa, että hän on tehnyt maksun ja se ON tulossa. 

*estin hupiostajan, jotta en toista kertaa tuhlaa aikaani hänen viihteensä vuoksi. 

Vierailija
249/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka haluaa uudenveroisen pahvipaketin tuotteelle tai valittaa ettei sitä ole taitavat olla niitä jotka laittavat tuotteen heti uudelleen myyntiin. Miks muuten kukaan kyselisi pakettia?

Vierailija
250/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ilmoituksissa NOUTO, mutta joskus saatan postittaa kun ostaja kohteliaasti pyytää. Olisi kiva kuulla että paketti on tullut perille mutta aika harva edes kiittää.  

Kiittää, että toimitit tuotteen, josta ostaja maksoi?

Lähetätkö verkkokaupoillekin kiitosviestin saatuasi paketin?

Ihan siks olisi kiva saada joku elonmerkki ostajalta ettei tarvi jännittää että onks posti vienyt tavaran edes perille. Sekään kun ei ole itsestään selvää tänä päivänä.  Ja se kiitos nyt kuuluu hyviin tapoihin kun ihmisten kanssa ollaan tekemisissä, isot firmat on sitten asia erikseen. 

Vierailija
251/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyyntihinta on max. puolet uuden hinnasta ei ole enää syytä tinkiä.

Vierailija
252/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän nykyään Postin sivuilta ostettavia Helposti-koodilähetyksiä ja Matkahuollon lähetyksetkin ostan netistä, niin helppo seurata. Näkee, kun on lähetys on kuljetuksessa ja senkin kun lähetys on luovutettu. 

Jos lähettää kirjeenä ja postimerkillä, niin sitten se täytyy vain luottaa, että vastaanottaja saa sen noin viikon päästä. Luultavasti hän kyselee kyllä perään, jos ei ole lähetystään parin viikon sisällä saanut. 

Vierailija
253/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka haluaa uudenveroisen pahvipaketin tuotteelle tai valittaa ettei sitä ole taitavat olla niitä jotka laittavat tuotteen heti uudelleen myyntiin. Miks muuten kukaan kyselisi pakettia?

Kysyvätkö viestillä pahvipakettia vai miten se ilmenee?

Itse käytän enimmäkseen niitä pahvipaketteja, joissa itse olen saanut jonkun verkkokauppatilauksen tai muun lähetyksen.

Lähetyspussit käytän myös uudelleen jos ne ovat ehjiä ja niin siistejä, että niissä kehtaa lähettää.

Jos minulla ei ole siistiä käytettyä (tai on kiire postiin, enkä jaksa juuri sillä hetkellä käydä etsimässä, että löytyykö jemmasta sopivaa kokoa), niin sitten pakkaan tuliterään postipussiin tai lähetyslaatikkoon. 

Vierailija
254/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiittää, että toimitit tuotteen, josta ostaja maksoi?

Lähetätkö verkkokaupoillekin kiitosviestin saatuasi paketin?

Torimyyjät ovat ihmisiä, eivät verkkokauppoja tai botteja. En minä verkkokaupassa sano päivää ja kiitos kun olen ostamassa, tavallisessa kaupassa tervehdin kassoja. Ja vaikka tori toimii netissä, käyttäjät ovat ihmisiä, siksi olisi kohteliasta tervehtiä ja sanoa kiitos ja niin edelleen. Paketeissa on lähetystunnus, minä näen onko se mennyt perille ja haettu, mutta kirjeistä ei tiedä ja minusta on ihan mukavaa tietää, että ostaja on saanut tuotteen.

Vierailija
255/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyvätkö viestillä pahvipakettia vai miten se ilmenee?

Itse käytän enimmäkseen niitä pahvipaketteja, joissa itse olen saanut jonkun verkkokauppatilauksen tai muun lähetyksen.

Lähetyspussit käytän myös uudelleen jos ne ovat ehjiä ja niin siistejä, että niissä kehtaa lähettää.

Jos minulla ei ole siistiä käytettyä (tai on kiire postiin, enkä jaksa juuri sillä hetkellä käydä etsimässä, että löytyykö jemmasta sopivaa kokoa), niin sitten pakkaan tuliterään postipussiin tai lähetyslaatikkoon. 

Nyt tarkoitin niitä esim. Iittalan tuotteiden omia pahvilaatikoita esim. Kivituikut, Aaltovaasit, ehkä ilmaisin asian huonosti.

Vierailija
256/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tarkoitin niitä esim. Iittalan tuotteiden omia pahvilaatikoita

Ok, tämä selvensi. Tulee mieleen, että ei se tuote todennäköisesti ainakaan itselle käyttöön ole tulossa.

Onkohan tarkoitus antaa lahjaksi jollekin (uutena?) tai sitten myydä "uutena" (?).

Vierailija
257/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta mitään  vaatetta, josta on  materiaalilappu leikattu pois.

Voi kysyä vaatteen myyjältä : Ostaisitko itse sellaisen vaatteen ?

Jos on allerginen,   kai se lappu sit  kutittaa (?).  Mutta kannattaa  ottaa lapusta kuva, eikä viskata sitä.  Ilman materiaalilappua, tuote menee  huonosti  kaupaksi.

Aika harva enää ostaa vaatteensa,  ellei materiaalilappu ole paikalla.

Vierailija
258/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, tämä selvensi. Tulee mieleen, että ei se tuote todennäköisesti ainakaan itselle käyttöön ole tulossa.

Onkohan tarkoitus antaa lahjaksi jollekin (uutena?) tai sitten myydä "uutena" (?).

Kun alkuperäinen pakkaus on tallessa, niin tuote ei vaikuta niin käytetylle. Lasiastioissa varmaan on huoli, että ne säilyy kuljetuksessa ehjänä, niin siksikin joku voi kysellä pakkauksista.

Joissakin keräilytavaroissa nimenomaan se pakkaus lisää myyntiarvoa huomattavasti. 

Vierailija
259/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä tarkoitetaanko uudenveroisella pahvipaketilla tässä alkuperäistä tuotepakkausta, mutta minulle sillä on kyllä merkitystä. Tulee monesti itsekin ne säilöttyä. Riippuu tuotteesta, ja aina en sitä tarvitse, vähän sellainen bonus mikä kertoo tuotteen kunnostakin (ehkä). 

Vierailija
260/769 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun alkuperäinen pakkaus on tallessa, niin tuote ei vaikuta niin käytetylle. Lasiastioissa varmaan on huoli, että ne säilyy kuljetuksessa ehjänä, niin siksikin joku voi kysellä pakkauksista.

Joissakin keräilytavaroissa nimenomaan se pakkaus lisää myyntiarvoa huomattavasti. 

Esimerkiksi sellainen antaa huonon ja huolimattoman kuvan jos joku myy hajuvettä ilman pakkausta ja korkkikin on kadonnut. Mieluummin ostaa sellaisen jossa on pakkaus mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi