Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on täydellinen ja silti en ole onnellinen

Vierailija
03.09.2024 |

Minulla on mies, joka aina laittaa perheen etusijalle. Ei päihdeongelmia, ei rahapelaa, ei niin mitään. Huolehtii aina minusta ja lapsista, joita minulla on kaksi ennestään entisestä liitostani ja meillä on vielä kaksi yhteistä lasta. Halusi minut, vaikka varmasti olisi voinut saada kenet tahansa. 

Mies avaa ovet minulle, tekee kotitöitä, tulee töistä suoraan kotiin, hoitaa lapsia hyvin, huolehtii että saan vettä, lepoa, vie lapsia harrastuksiin. Omaa hyvät tunnetaidot, on silmiini maailman komein mies, seksi on hyvää ja huolehtii aina myös minun tarpeistani. Hieroo, koskee, puhuu, pussaa. Tuntuu naurettavalta kirjoittaa tätä tekstiä, koska olen onneton itse. En voi ymmärtää mikä minulla on. Ja joo, ei oikeasti kukaan ole täydellinen, on hänessäkin jotain pieniä vikoja oikeasti, jotka joskus ärsyttävät :)

Vaan isoin ongelma on päässäni. Suhteemme on juuri sellainen, josta muut haaveilevat -tai ainakin ennen myös minä tunsin sen. Miten saan apua? Olen uupunut, enkä löydä enää värejä elämään, vaikka hyviä ja iloisia hetkiäkin on. Varsinkin parisuhteessa olen nyt tullut etäiseksi, enkä löydä yhteyttä takaisin. 

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työssä, hakeudu työterveyshuoltoon.

Vierailija
2/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli taas tyypillinen kilttimies ei kelpaa juttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat jännämiehen ja kunnollinen mies tuntuu tylsältä.

Vierailija
4/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on kai niitä asioita, joita alkaa arvostamaan ja ikävöimään vasta kun ne on menettänyt.

Vierailija
5/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä onnea kukaan muu tuo, itse se on omasta olemuksesta ja elämästä löydettävä. 

Vierailija
6/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet masentunut ja uupunut. Ei sitä paranna paraskaan mies. Hae apua itsellesi.

Vierailija
7/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä terveysasemaan heti aamulla.

Vierailija
8/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet antanut kaikkesi vähän liian pitkään. Rauhoitu vähän ja kiitä puolisoasi hänen panoksestaan. Kauniistihan hän toimii, vaikka itselläsi olisi valju olo

Vierailija
9/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tarvitset Jeesusta. Enkä tarkoita ketään meksikolaista jalkapalloilijaa, vaan sitä Nasaretin puuseppää. Hän on ainoa, joka voi paikata tyhjän kohdan keskellä parhaitakin olosuhteita.

Vierailija
10/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa se nähdään, unelmia ja tavoitteita pitää aina olla, koska kun ne on tavoitettu käy juuri noin, mikään ei tunnu miltään. Jos ei lapsetkaan, jotain on pahasti vialla.

Vierailija
11/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lisääntynyt saman verran kuin afrikkalaiset, toivottavasti siis afrikkalaiseen elintasoon. Ehkä alitajuisesti poet huonoa omatuntoa siitä että pakotit lapsesi valmiiksi liikakansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan.

Vierailija
12/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiini testiin. Sitten työterveyshuollon psykologille.

Vierailija
13/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on kai niitä asioita, joita alkaa arvostamaan ja ikävöimään vasta kun ne on menettänyt.

Kerron päivittäin miehelleni, kuinka arvostan häntä ja kuinka kiitollinen olen perheestämme. 

Palaan marraskuussa itse töihin, mutta voisin ennen sitä tietenkin jo hakea hoitokontaktia. Taustalla on traumaattinen lapsuus ja eka suhde, jossa oli perheväkivaltaa mua kohtaan. Olen näitä asioita tietysti työstänyt, mutta varmasti nekin vaikuttavat vielä taustalla paljon. Lisäksi nyt vielä hoitovapaalla olen pihistellyt kaikesta paljon, joka hieman stressaa. 

t. Ap

Vierailija
14/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne pikkuviat on? Luettele vikalista.

Vierailija
15/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustasainen elämä triggeröi traumat pintaan. Harmillisen iso merkitys on lapsuudella.

Vierailija
16/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat jännämiehen ja kunnollinen mies tuntuu tylsältä.

Taisit jättää lukematta lauseen missä ap kertoo olevansa uupunut ja sanoo, että ei näe värejä missään. Kyse ei taida olla jännän miehen kaipuusta, vaan masennuksesta. 

Vierailija
17/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa se nähdään, unelmia ja tavoitteita pitää aina olla, koska kun ne on tavoitettu käy juuri noin, mikään ei tunnu miltään. Jos ei lapsetkaan, jotain on pahasti vialla.

Lapseni kyllä ovat niin rakkaita, että en tiedä miten edes kuvailisin asiaa ja rakkauden määrää, jota koen heitä kohtaan. Tiedostan, että nyt jotenkin olen uupunut ja mikään ei tunnu miltään niinsanotusti. Olen nauttinut siitä, että olen saanut kasvattaa lapset kotona, mutta ehkä olen itse hieman hukassa ja kaipaisin jotain ns. omaa juttuakin. 

t. Ap

Vierailija
18/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että täydellinenkin alkaa ajan saatossa tuntua normaalille. Se on meidän ihmisten ominaisuus. Asian huomaa vasta, jos sen täydellisen menettää.

Täydellinen ei välttämättä ole se puoliso, vaan voi olla auto, työpaikka, asunto tai vene.

Tunnen ihmisiä, joilla asiat on periaatteessa todella täydellisen hyvin, vaan silti pitää saada jotain lisää.

Vierailija
19/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset kasvavat, vanhemmalle alkaa nousta alitajuntaan muistoja omista kokemuksistaan samassa iässä.

Vierailija
20/148 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näkisi tuossa mitään outoa. Hyvin tunnut tiedostavan hommaa jotenkin ja osaat kuitenkin tehdä havaintoja konkreettisista hyvistä asioista ympärilläsi. 

Sulla taitaa olla aikamoista rulettis siinä ympärillä, että olisiko jokin oma aika mahdollista? Pääsisit vähän tutkailemaan mikä mättää, ihan itseksesi tms?

M46