Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystävä istuu jatkuvasti tietokoneella

Vierailija
24.01.2025 |

Toivoisin asiallista keskustelua, neuvoja ja vertaistukea!

Eli ei kumppanin kanssa asuta vielä yhdessä vaan pääasiassa ollaan hänen luonaan tai omissa kodeissa. Ongelmaksi on tullut se että kun olen hänen luonaan niin mies istuu jatkuvasti kuulokkeet päässä tietokoneella ja katsoo videoita ja pelaa. Vaikuttaa ärtyneeltä kun yritän jutella kun joutuu ottamaan kuulokkeita pois.

Oma aikaa meillä molemmilla on paljon kun ei asuta yhdessä ja vietetään yksin aikaa omissa kodeissa. Harmittaa se kun tulen hänen luo viettämään aikaa ja sitten toinen ei ole läsnä. Monesti kun ehdotan tekemistä niin ei huvita tai ole fiilistä edes katsoa yhdessä telkkaria. Pelaa yömyöhään ja tulee monta tuntia mun jälkeen nukkumaan.

Ruokapöydässä istuu puhelin kädessä ja jos alan jutella niin monesti sanoo että nyt häiritsin ja hävisi pelin sen takia.

Eilen "yhteinen aika" oli että käytiin hiihtämässä eli hän nopemapana lähti omaa tahtia kun itse menin hitaampaa. Hän lähti myös etukäteen ladulta kotiin kun sanoi että tulee kylmä jos joutuu odottamaan.

Ensimmäisen kerran kun asiasta mainitsin niin oli todella puolustuskannalla ja sanoi etten saa puuttua hänen tietokoneella olemiseen.

Ollaan juteltu ja sanoo ettei ole masentunut, mutta tulee turvallinen olo pelatessa.

Voiko tää olla peliriippuvuutta? Oon siitäkin maininnut mutta kieltää jyrkästi ettei ole sitä.

Mun on helmpompi olla kotona yksin kuin hänen luonaan "yksin" ja tämä vaivaa mua todella paljon.

Kumppani on 33v. ja itse 26v.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkiksesi pettää sinua isotissisen animepelihahmon kanssa! 

Vierailija
42/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelaaminen on punalippu. Useimmilla se pysyy kontrollissa, mutta on riski että se menee jossain vaiheessa kaiken edelle. En muutekaan arvosta ihmisiä, jotka viihtyvät pitkiä aikoja ruutujen ääressä. Ei sellaista seuraa jaksa.

Anna kun arvaan, silti itse istut kännykkä kädessä ja telkkarin edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelaaminen on punalippu. Useimmilla se pysyy kontrollissa, mutta on riski että se menee jossain vaiheessa kaiken edelle. En muutekaan arvosta ihmisiä, jotka viihtyvät pitkiä aikoja ruutujen ääressä. Ei sellaista seuraa jaksa.

Tämä. Olen samaa mieltä, että pelaaminen voi olla ongelmallista, jos pelaamista tapahtuu enemmän kuin vaikka tunti joka päivä, mutta samoin en ymmärrä ihmisiä, jotka tuijottavat netflixiä ja muuta tuntikaudet. Liiallinen pelaaminen on yleensä enemmän miesten ongelmia, liiallinen television kuluttaminen taas naisten. Minullekin miehenä aika iso red flag, jos nainen mainitsee yhdeksi harrastuksekseen television katsomisen. Tulee bimbomainen mielikuva. Nainen toki tehköön mitä haluaa, mutta selvästi meillä on vähän liian eroavaiset mielenkiinnon kohteet. Pelaaminen sentään on yleensä interaktiivista ja jopa paikoin älyllistä vaikka temppareiden katsomiseen verrattuna.

Vierailija
44/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika gamerfobista tekstiä täällä paljon.

Ihan perussettiä. Oli mun mieskin tyrmätty usein deittipalstoilla samantien siksi että "vaikutat ihan hyvältä tyypiltä, mutta pelaat". Niin, samainen mies tekee myös ruokaa, siivoaa ja on tasapainoinen kumppani. 

Niiden häviö, minun voitto.

Vierailija
45/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa jatka suhdetta. Tuo ongelma jatkuu.

Vierailija
46/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on sitä mitä parisuhteelta etsit niin jatkat , muussa tapauksessa mies liuskaan. 

Vierailija
47/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ongelman ydin edes ole se että hän on koneella. Ongelma on se ettei sinun seurasi kiinnosta häntä. Se ei muutu miksikään vaikka hän heittäisi tietokoneensa roskiin.

Uutta matoa koukkuun.

Vierailija
48/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi iso osa ei kiinnitä huomiota siihen että tilanne ei ole ollut alusta asti sama. Ja tuo 'turvallisuuden tunteen' maininta voi viitata siihen että on jotain takana. Se, että mitä huolia on, on asia mikä ap:n pitää itse kaivaa ylös. Yleensä muutoksille on syynsä. Masennuskaan ei välttämättä ole kohteelle itsellekään itsestäänselvyys. Ja ottaen vielä huomioon että miehen ollessa kyseessä, on mahdollista että on saanut kasvatuksen/ympäristön muokkaamaan käsityksen että "miehen ei kuulu puhua ongelmista" ja jos puhuukin niin se osoittaa vaan heikkoutta. Molemmat täyttä potaskaa.

Ap, jos välität miehestä niin suu auki ja vakava keskustelu että mikä on hätänä.

Vierailija
49/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen mies joka pelasi aina. Jätin sen aika pian. En kiellä pelaamista mutta jos ei muuta tee niin en ole sellaisen kanssa. On minun nykyisella miehellä pleikkari 5 mutta mieheni kyllä tekee kanssani kaikenlaista kuten veneilee ja kalastaa, käy tapahtumissa ja ulkoilee.

Vierailija
50/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuhuuma on nyt ohi eikä seurasi jaksa enää kiinnostaa. Ei jaksa enää nähdä ylimääräistä vaivaa tai ajatella sinun tunteitasi. Ehdottaako hän itsenäisesti koskaan mitään ns. treffejä, yhteistä mukavaa tekemistä?

Vierailija
51/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pääasiassa ollaan hänen luonaan tai omissa kodeissa." Miksi hän ei tule sinun luona käymään? Koska ei voi olla tietokoneella? 

Vierailija
52/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mies tuosta muuttumaan. Jos hänen kanssa perustat perheen, varaudu, että joudut kaikki hoitamaan itse. Mieti tarkkaan, mihin olet valmis.

Vierailija
53/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista ole mahdollista jatkaa. Siitä ei ikinä oikeaa miestä tule.

Vierailija
54/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi iso osa ei kiinnitä huomiota siihen että tilanne ei ole ollut alusta asti sama. Ja tuo 'turvallisuuden tunteen' maininta voi viitata siihen että on jotain takana. Se, että mitä huolia on, on asia mikä ap:n pitää itse kaivaa ylös. Yleensä muutoksille on syynsä. Masennuskaan ei välttämättä ole kohteelle itsellekään itsestäänselvyys. Ja ottaen vielä huomioon että miehen ollessa kyseessä, on mahdollista että on saanut kasvatuksen/ympäristön muokkaamaan käsityksen että "miehen ei kuulu puhua ongelmista" ja jos puhuukin niin se osoittaa vaan heikkoutta. Molemmat täyttä potaskaa.

Ap, jos välität miehestä niin suu auki ja vakava keskustelu että mikä on hätänä.

Suhteen alussa on alkuhuuma mikä sai hetkellisesti kääntämään prioriteetit toisin päin . Nyt on arki astunut kuvaan. 

Vierailija
55/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteen alussa on alkuhuuma mikä sai hetkellisesti kääntämään prioriteetit toisin päin . Nyt on arki astunut kuvaan. 

Edelleen, tämä selviää ainoastaan keskustelemalla. Ei tällä palstalla. En usko että olisi samantyyppistä kommentointia jos olisi osat toisinpäin.

Vierailija
56/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Poikaystävälläsi on voinut olla ongelmia ylenpalttisen pelaamisen kanssa jo pitkään mutta onnistui alkuhuumassaan esittämään olevansa toisenlainen. "

En se mitenkään automaattisesti ole ollut esittämistä. Se ihastumisen huuma on varmasti ihan aidosti mennyt hatkeksi peliaddiktion edelleen mutta kun se huuma vääjäämättä laantuu niin prioriteetit ovat sitten palanneet entiselleen.

Vierailija
57/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pelaaminen sentään on yleensä interaktiivista ja jopa paikoin älyllistä vaikka temppareiden katsomiseen verrattuna."

Siksi se toisaalta myös imaisee mukaansa ja vaatii täyttä keskittymistä ihan eri tavalla kuin telkkarin katsominen. Ainakin kun meillä katsotaan telkkaria yhdessä niin siinä ihan vähän väliä kommentoidaan jotain mitä siinä on toiselle tai saatetaan harhautua keskustelemaan välillä ihan jostain muusta kun se ohjelmaa menee siinä kuitenkin omia menojaan eikä siihen tarvitse koko ajan keskittyä.

Jos taas toinen pelaa niin siihen on toisen tosi vaikea tulla väliin kommentoimaan eikä se pelaaja voi vain jättää keskittymistä siihen kesken. Siksi ainakin itse pidän telkkarin katsomista usein ihan yhteisenä aikana mutta pelaamista lähes aina omana aikana.

Vierailija
58/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille kunnon tuoli.

Vierailija
59/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän toi hyvältä kuulosta. Teepä niin ettet ota häneen mitään yhteyttä ennenkuin hän havahtuu asiaan. Kauanko kestää? 

Mä paremminkin häipyisin ja katsoisin kuinka kauan menee että huomaa. 

Vierailija
60/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitahan sinä aina arvailla. En edes omista telkkaria ja vauva-palstalla kirjoittelen paskalla istuessani. Siinä minun ruutuaika.