Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystävä istuu jatkuvasti tietokoneella

Vierailija
24.01.2025 |

Toivoisin asiallista keskustelua, neuvoja ja vertaistukea!

Eli ei kumppanin kanssa asuta vielä yhdessä vaan pääasiassa ollaan hänen luonaan tai omissa kodeissa. Ongelmaksi on tullut se että kun olen hänen luonaan niin mies istuu jatkuvasti kuulokkeet päässä tietokoneella ja katsoo videoita ja pelaa. Vaikuttaa ärtyneeltä kun yritän jutella kun joutuu ottamaan kuulokkeita pois.

Oma aikaa meillä molemmilla on paljon kun ei asuta yhdessä ja vietetään yksin aikaa omissa kodeissa. Harmittaa se kun tulen hänen luo viettämään aikaa ja sitten toinen ei ole läsnä. Monesti kun ehdotan tekemistä niin ei huvita tai ole fiilistä edes katsoa yhdessä telkkaria. Pelaa yömyöhään ja tulee monta tuntia mun jälkeen nukkumaan.

Ruokapöydässä istuu puhelin kädessä ja jos alan jutella niin monesti sanoo että nyt häiritsin ja hävisi pelin sen takia.

Eilen "yhteinen aika" oli että käytiin hiihtämässä eli hän nopemapana lähti omaa tahtia kun itse menin hitaampaa. Hän lähti myös etukäteen ladulta kotiin kun sanoi että tulee kylmä jos joutuu odottamaan.

Ensimmäisen kerran kun asiasta mainitsin niin oli todella puolustuskannalla ja sanoi etten saa puuttua hänen tietokoneella olemiseen.

Ollaan juteltu ja sanoo ettei ole masentunut, mutta tulee turvallinen olo pelatessa.

Voiko tää olla peliriippuvuutta? Oon siitäkin maininnut mutta kieltää jyrkästi ettei ole sitä.

Mun on helmpompi olla kotona yksin kuin hänen luonaan "yksin" ja tämä vaivaa mua todella paljon.

Kumppani on 33v. ja itse 26v.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni (kohta x) poika ei liikahda päiväkausiin huoneestaan ja istuu "koneella". Nyt olen ostanut ihan vain itselleni asunnon ja muutan sinne ensi viikolla. Kumpikaan ei tiedä siitä mitään vielä enkä halua mitään draamaa. Olkoot - ei kuulu minulle enää.

Vierailija
22/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastettako seksiä ollenkaan? Eikö pimppi innosta pelailua enemmän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on omakin elämä älä yritä kontroloida

Vierailija
24/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sinänsä yhdentekevää onko miehen pelaaminen normaaleissa rajoissa vai ei. Oleellisempaa tuossa on se, että ette sovi yhteen. Mies validioi peliharrastuksensa sinua korkeammalle ja koska selvästi et ole itse vastaavanlainen pelaaja, ei teillä ole riittävästi yhdistäviä tekijöitä.

Sinuna etisisin sopivamman kumppanin.

Vierailija
25/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä

Ompas tänne tullut paljon kommentteja, kiitos niistä

Tämä ongelma ei ollut suhteen alussa niin haluaisin vielä ratkaista tätä ongelmaa

Ja pelaan itsekin eli en koe että itse pelaamisessa on vikaa vaan siinä määrässä ja tilannetajussa

Poikaystävä on todella ihana sitten kun on mun kanssa tai ollaan yhdessä jossain. Ne hetket vaan tuntuu olevan aika vähissä

Vierailija
26/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo hyvältä kuulosta, itse en tykkäisi ollenkaan.

Muutin muutama kk yhteen miehen kanssa, suurin osa vapaa-ajasta istutaan omilla koneillamme eri puolilla asuntoa. Mies pelaa, itse en mutta ei mies ärry yhtään jos kesken pelin käyn jotain sanomassa tai kysymässä. Tämä järjestely sopii minulle kun itsekin tykkään omasta ajasta ja viihdyn parhaiten koneella, mutta en sietäisi jos ukko ärähtelisi aina kun käyn "häiritsemässä". Ollaan molemmat pitkälti yli 30v.

Vierailija
27/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo hyvältä kuulosta, itse en tykkäisi ollenkaan.

Muutin muutama kk yhteen miehen kanssa, suurin osa vapaa-ajasta istutaan omilla koneillamme eri puolilla asuntoa. Mies pelaa, itse en mutta ei mies ärry yhtään jos kesken pelin käyn jotain sanomassa tai kysymässä. Tämä järjestely sopii minulle kun itsekin tykkään omasta ajasta ja viihdyn parhaiten koneella, mutta en sietäisi jos ukko ärähtelisi aina kun käyn "häiritsemässä". Ollaan molemmat pitkälti yli 30v.

Unohtui lisätä tähän, että jos jo tapailuaikana olisi meno ollut tuollaista niin tuskin olisi suhde jatkunut. Kun vierailtiin toistemme luona (etäsuhde) niin kyllä suurin osa ajasta vietettiin yhdessä vaikka välillä toinen istuikin koneella ja toinen kännykän parissa.

Vierailija
28/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä

Tämä ongelma ei ollut suhteen alussa niin haluaisin vielä ratkaista tätä ongelmaa

Ja pelaan itsekin eli en koe että itse pelaamisessa on vikaa vaan siinä määrässä ja tilannetajussa

Poikaystävä on todella ihana sitten kun on mun kanssa tai ollaan yhdessä jossain. Ne hetket vaan tuntuu olevan aika vähissä

Niin pahalta kuin tuntuukin sanoa tämä: älä rakastu potentiaaliin. Toteat itsekin, että hetket, jolloin poikaystävä on läsnä ja ihana, ovat vähissä. Hänellä pelaaminen menee parisuhteen edelle ja sinun on hyväksyttävä se. Hyväksyntä ei siis tarkoita sitä, että jäät tähän epätyydyttävään suhteeseen kärvistelemään. Hänestä ei tällä hetkellä ole sinulle kumppaniksi, koska hänellä asioiden tärkeysjärjestys on niin erilainen. Suhteen alussa moni osaa ja jaksaa vetää jonkinlaista roolia ja ihannekuvaa itsestään mutta sen edetessä teeskentely alkaa käydä voimille. Poikaystävälläsi on voinut olla ongelmia ylenpalttisen pelaamisen kanssa jo pitkään mutta onnistui alkuhuumassaan esittämään olevansa toisenlainen. Hän on näyttänyt sinulle nyt aidon itsensä ja sinun on nyt päätettävä, pystytkö elämään sen kanssa vai et.

Vierailija
29/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on pelaamisessa?

No siis täähän on tää perus kaksinaismoralismi, pelaaminen ei ole ok mutta telkkarin ja kännykän katselu on...

Vierailija
30/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi yhteistä kivaa ajanvietettä, mikä kiinnostaisi myös poikaystävää?

Vierailija
31/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä

Tapahtuiko joku elämänmuutos siinä kohtaa kun tilanne muuttui? Onko teidän pelit sellaisia että pelaatteko yhdessä vai onko molemmilla omat mihin keskitytte? Me ollaan miehen kanssa käyty monia syvällisiä keskusteluja nimenomaan siinä pelaamisen ohella äänichatissa.

#5 viestin kirjoittaja

Vierailija
32/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile, ettet pidä mitään yhteyttä. Jos lähdet, niin tuskin hän edes huomaa sitä.

Vierailija
33/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattele parempi. Oikeesti.

Aivan. Ei kannata deittailla mitään potentiaalia ja odottaa, että mies muuttuu. Ei se muutu. Tai sitten muuttuu vasta, kun kohtaa sellaisen naisen, jonka kokee olevan sen arvoinen. Ja valitan, mutta se et ole sinä. 

Vierailija
34/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelataan eri pelejä eikä oikein mene yhteen meidän pelien kiinnostukset. Oon koittanut pelata miehen pelejä mutta ei oikein nappaa räiskintäpelit. Pelaan enemmän pleikkarilla itse. Pelaaminen yhdessä olisi kivaa, ja se olisi mulle yhteistä aikaa mutta ei tunnu olevan kiinnostusta hänellä pelata muuta kuin CS.

Ja tarvii sitten siihen täyden keskittymisen. Sitten jos on vapaa hetki niin toiselta näytöltä katsoo Youtubee.

Vierailija
35/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelataan eri pelejä eikä oikein mene yhteen meidän pelien kiinnostukset. Oon koittanut pelata miehen pelejä mutta ei oikein nappaa räiskintäpelit. Pelaan enemmän pleikkarilla itse. Pelaaminen yhdessä olisi kivaa, ja se olisi mulle yhteistä aikaa mutta ei tunnu olevan kiinnostusta hänellä pelata muuta kuin CS.

Ja tarvii sitten siihen täyden keskittymisen. Sitten jos on vapaa hetki niin toiselta näytöltä katsoo Youtubee.

Tässä siis AP

Vierailija
36/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pysty muuttamaan häntä. Suosittelen, että jätät hänet tietokoneensa maailmaan , lähdet ja suljet oven takanasi. 

Vierailija
37/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on pelaamisessa?

Pelaamisessa ei ole mitään vikaa. Mutta jos se menee kaiken muun edelle, ei pidä ottaa itselleen kumppania. 

Vierailija
38/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon joskus seurustellut miehen kanssa jonka edelle arvostutin oman pelaamisen. Paljon mieluummin pelasin yksin tai muiden kavereiden kanssa kuin olisin viettänyt hänen kanssaan aikaa. Kysyi oonko peliriippuvainen, helppo vastata että varmaan joo kun ei kehdannut sanoa että enemmän kiinnostaa omat jutut ilman sua. Turha yrittää red flägistä muuttaa Green flägiä yrittämällä liikaa ymmärtää toista. En todellakaan muuttunut tossa suhteessa eikä kiinnostanut muuttua, mutta nykyisessä arvostan kumppania paljon enemmän ja valitsen tuhat kertaa enemmin mennä kävelylle miehen kanssa kuin pelata yksin jos pyytää.

Vierailija
39/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaaminen on punalippu. Useimmilla se pysyy kontrollissa, mutta on riski että se menee jossain vaiheessa kaiken edelle. En muutekaan arvosta ihmisiä, jotka viihtyvät pitkiä aikoja ruutujen ääressä. Ei sellaista seuraa jaksa.

Vierailija
40/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika gamerfobista tekstiä täällä paljon.