Kuinka paljon kuukausi ilman asumiskuluja vaikuttaisi talouteesi?
Riittäisikö se siihen tunteeseen, että vihdoinkin on rahaa?
Kommentit (14)
Ei mitään koska olen työtön ja tuet on suhteutettuna menoihin. Jää saman verran käteen vaikka vuokrani olisi 50e tai 550
Kiva taskuraha.
2 talon asumiskulut yhteensä n600e. Saisi sillä lentoliput kahdelle, mukava summa!
Saisin puolet opintolainasta maksettua.
Ei mitään vaikutusta. Tuskin edes huomaisin.
Riippuu kuukaudesta. Jos puhutaan talven pakkaskuukausista niin vaikutus olisi todella suuri. Kesäkuukausina paljon pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään koska olen työtön ja tuet on suhteutettuna menoihin. Jää saman verran käteen vaikka vuokrani olisi 50e tai 550
Ei asumistuki kata koskaan kokonaan asumiskuluja vaan sisältää omavastuuosuuden.
Noin neljäsosan suurinpiirtein menee tuloista asumiseen joten ei mitään hälyyttävää kumpaankaan suuntaan.
Eikös asumiskuluihin lasketa vuokran tai yhtiövastikkeen ohella vesilasku, sähkölasku ja nykyisin myös nettilasku, sillä harva lienee kokonaan ilman yhteyttä internettiin eikä kyse ole vain hupikäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös asumiskuluihin lasketa vuokran tai yhtiövastikkeen ohella vesilasku, sähkölasku ja nykyisin myös nettilasku, sillä harva lienee kokonaan ilman yhteyttä internettiin eikä kyse ole vain hupikäytöstä.
No suurinpiirtein se on näin mutta pientä viilausta niissä varmaan voi olla.
550e kuukaudessa. No ei se nyt mitenkään rikkaaksi tekisi sekään.
Mun nettopalkkani on 2400e/kk ja osuuteni asumisenkuluista on noin 600e/kk, niin jäisi tuo raha sitten säästöön tai kulutettavaksi. Kyllä se kivalta tuntuisi.
Ei mitään todellista vaikutusta