Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystävä istuu jatkuvasti tietokoneella

Vierailija
24.01.2025 |

Toivoisin asiallista keskustelua, neuvoja ja vertaistukea!

Eli ei kumppanin kanssa asuta vielä yhdessä vaan pääasiassa ollaan hänen luonaan tai omissa kodeissa. Ongelmaksi on tullut se että kun olen hänen luonaan niin mies istuu jatkuvasti kuulokkeet päässä tietokoneella ja katsoo videoita ja pelaa. Vaikuttaa ärtyneeltä kun yritän jutella kun joutuu ottamaan kuulokkeita pois.

Oma aikaa meillä molemmilla on paljon kun ei asuta yhdessä ja vietetään yksin aikaa omissa kodeissa. Harmittaa se kun tulen hänen luo viettämään aikaa ja sitten toinen ei ole läsnä. Monesti kun ehdotan tekemistä niin ei huvita tai ole fiilistä edes katsoa yhdessä telkkaria. Pelaa yömyöhään ja tulee monta tuntia mun jälkeen nukkumaan.

Ruokapöydässä istuu puhelin kädessä ja jos alan jutella niin monesti sanoo että nyt häiritsin ja hävisi pelin sen takia.

Eilen "yhteinen aika" oli että käytiin hiihtämässä eli hän nopemapana lähti omaa tahtia kun itse menin hitaampaa. Hän lähti myös etukäteen ladulta kotiin kun sanoi että tulee kylmä jos joutuu odottamaan.

Ensimmäisen kerran kun asiasta mainitsin niin oli todella puolustuskannalla ja sanoi etten saa puuttua hänen tietokoneella olemiseen.

Ollaan juteltu ja sanoo ettei ole masentunut, mutta tulee turvallinen olo pelatessa.

Voiko tää olla peliriippuvuutta? Oon siitäkin maininnut mutta kieltää jyrkästi ettei ole sitä.

Mun on helmpompi olla kotona yksin kuin hänen luonaan "yksin" ja tämä vaivaa mua todella paljon.

Kumppani on 33v. ja itse 26v.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda tuollainen "mies". 

Vierailija
2/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat olla ystävä tai pitää ystävää joka ei mätsää toiveittesi kanssa?  Mitä tarvitsette toisiltanne tai voitte antaa toisillenne?  Ei mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliriippuvuus

Vierailija
4/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaen että tarina on tosi. Tää on vähän kaksipiippuinen juttu. Minä ja kumppani ollaan molemmat sellaisia että istutaan paljon koneella (pelimaailmassa myös tutustuttiin). Pelaaminen on/voi olla yksinkertaisesti tapa rentoutua. MUTTA jos ei pysty lopettamaan, on ongelma. Me pystytään ihan heittämällä olla 8+ tuntia koneen ääressä, mutta pystytään myös lopettamaan vaikka välittömästi ja ilman narinaa.

Tuohon häirinnän tunteeseen, voin kyllä samaistua että kyllä se ärsyttää jos on keskittynyt ja tiukka paikka ja joku tulee siihen että ois asiaa. Mutta tämäkin on sellainen että etenkin parisuhteessa sen kommunikoinnin pitää toimia, matseista huolimatta. Aina pitäisi pystyä sanomaan että odota hetki niin pysyn reagoimaan.

Kännykällä ei kumpikaan pelata, joten tuo myös ruokapöydässä pelaaminen on asia mikä nostaa riippuvuutta enemmän esille.

N38

Vierailija
5/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa helmen löytänyt. Pidä toki kynsin hampain siitä kiinni.

Vierailija
6/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietäkää yhdessä tee hetki ja tehkää vaikka voikarit. Ei me miehet herkästi herätä. 

Yhteinen kävelyretki. Älä tee niinkuin mää. Vein pk seudun kasvatit metsään ja ongelmiahan siitä tuli kaikilla kerroilla. 

Pelatkaa monopolia tai onko kaverisi halukas pelaamaan lautapelejä tai pikku-ukkojen kanssa?(fantasiahahmot, normi jalkaväki tsm)

Lintubongausta 

Kanoottimatka keralla kastumisen?

Ateneumj ....vai onko liian kulunut juttu?

Larppi Suomenlinassa.

Vierailija
7/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhe ei auta eikä näe mitään väärää toiminnassaan niin ei toi tule muuttumaan. Mies arvottaa oman ajan pelaamisen merkeissä sun edelle uudestaan ja uudestaan. Ja tulee aina asettamaan. Itse pelaamisessa ei mitään väärää, mutta mitä ihmettä teet parisuhteella jossa mies on enemmän parisuhteessa peliensä kanssa kuin sun? Ja sekin vielä että kun tekee yhteistä tekemistä mies vaan jättää sut yksin hiihtämään? Mä olisin tossa kohtaa jo sanonut että kiitos ja näkemiin. Arvostan nainen itseäsi enemmän ja jätä tälläinen "mies". 

Vierailija
8/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen kanssa? Joko hän ei erityisemmin välitä sinusta, ei ainakaan ole ihastunut, tai sitten hän on joku autistipiirteinen mölö joka ei kerta kaikkiaan tajua, miten seurustellessa kuuluisi käyttäytyä. 

En mä lähtisi tuota millään peliriippuvuudella selittämään, kun on vielä tuo hiihtojuttukin, missä hän osoitti samanlaista välinpitämättömyyttä sinusta ja kiinnostumattomuutta olla seurassasi. Minä minä minä on asenne. Tulee mieleen, että hän haluaa sinut lähinnä pilluna jota voi käyttää kun tuntuu, muuten voi tehdä mitä häntä huvittaa. Eikä nauti seurastasi ihmisenä selvästikään, vaan pitää omia juttujaan kiinnostavampana. 

Vierailija
9/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytäispä gamer naisen, jonka kanssa voisi pelata lauta-,konsoli-, tai pc-pelejä. Usein olleet aika huonoja pelaamaan.

Vierailija
10/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta kenen kans oot. Mieti minkälaista elämää haluat.

Vierailija
11/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi hyvältä kuulosta. Teepä niin ettet ota häneen mitään yhteyttä ennenkuin hän havahtuu asiaan. Kauanko kestää? 

Vierailija
12/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattele parempi. Oikeesti.

Vierailija
13/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas herää sama vanha kysymys. Miksi ihmeessä haluat seurustella miehen kanssa, joka ei ole kiinnostunut sinusta?

Vierailija
14/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysit sitten varatun miehen itsellesi. Unohda hänet ja etsi vapaa. Ei hän peliriippuvainen ole, hän on naimisissa keinotodellisuuden kanssa, se on hänen perheensä, hänen kotinsa. Sinulle ei ole siellä paikkaa, ellet muuta itsekin sinne.

Vierailija
15/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot suhteen kolmas pyörä.

Vierailija
16/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan tee lapsia tai mee naimisiin tuon kans.

Vierailija
17/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi teillä ei ole yhteistä keskusteltavaa ja yhteisiä kiinnostuksenkohteita joista poikaystäväsi saisi jotain. Et voi muuttaa toista, voit ainoastaan muuttaa itseäsi.

Sinulla on kolme mahdollisuutta. 

1. Hyväksyä nykyinen tilanne

2. Erota

3. Yrittää löytää sellaisia yhtymäkohtia joista te molemmat pidätte. Voit myös kiinnostua poikaystävän tekemisistä ja ilmaista että voisitteko te tehdä niitä asioita yhdessä. 

Jos haluat olla poikaystäväsi kanssa tulevaisuudessa yhdessä, suosittelen vahvasti vaihtoehto nro 3, joka sinun pitää saada "myytyä" myös poikaystävällesi. 

Vierailija
18/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite meen ennemmin autotalliin, värkkäämään ja naisella ei ole sinne asiaa.

Vierailija
19/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytäispä gamer naisen, jonka kanssa voisi pelata lauta-,konsoli-, tai pc-pelejä. Usein olleet aika huonoja pelaamaan.

Tod näk minun tapauksessa saisit itse kuonoon :D Parisuhde vaan löytyy jo

Vierailija
20/71 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on pelaamisessa?