Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö perinteistä pesujauhetta vai nestemäistä pesuainetta pyykeille?

Vierailija
24.01.2025 |

Itse pulveria.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rainbow Sensitive Color nestemäinen pyykinpesutabletti

Tämä pyykinpesuaine maksaa pesukertaa kohden kolmasosan enemmän kuin täysin sama Rainbow Sensitive Color jauheena. Eipä siinä; on kai se sitten niin paljon kätevämpi laittaa tabletti ennemmin kuin mittalusikallinen jauhetta, että tuotteelle on kysyntää.

Tuo on juuri niitä harvoja jauheita, jossa on zeoliittia täyteaineena ja siksi se onkin halpaa. 

Muuttuuko se siitä paremmaksi kun se annostellaan valmiiksi tableteiksi?

Vierailija
42/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niitä pulvereita edelleen myydæn?

Ei ainakaan tavallisissa kaupoissa, joten tiedä mistä ihmiset ostaa pesupulveria.

Mitä pesupulvereita tarkoitat?

En itsekään tiedä sen paremmin mitä se on. Moni on tässä ketjussa kuitenkin maininnut käyttävänsä pulveria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää käytä jauhemaista pesuainetta sen vuoksi, että siitä jää niin helposti valkoisia pesuainejäämiä pyykkiin. Vaikka kuinka olisi uusi kone, ei liikaa pyykkiä, ei liikaa pesuainetta. On ollut eri koneitakin. 

Nestemäinen hajusteeton pesuaine on mun mielestä paras ja sitä mä käytän vaikka muut olisi mitä mieltä tahansa. Jokaisen oma valinta eikä pitäisi kaivella toisten napaa.

Vierailija
44/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pulverissa kseoliittiiä joka tukkii koneen varsinkin alhaisilla lämpätiloilla pestessä. Kodinkonekorjaajat tästä varoitelleet, mutta toisaalta hommia heille. 

Vai oikein kseoliittiä. Kas kun ei qegoliittiä.

Et varmaan millään ymmärtänyt, että zeoliittia tarkoitettiin. Pölhö ja häiriöinen kun kerran olet 

Vierailija
45/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niitä pulvereita edelleen myydæn?

Olisit käynyt Specsaversillä.

Vierailija
46/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pyykinpesuaine maksaa pesukertaa kohden kolmasosan enemmän kuin täysin sama Rainbow Sensitive Color jauheena. Eipä siinä; on kai se sitten niin paljon kätevämpi laittaa tabletti ennemmin kuin mittalusikallinen jauhetta, että tuotteelle on kysyntää.

Tuo on juuri niitä harvoja jauheita, jossa on zeoliittia täyteaineena ja siksi se onkin halpaa. 

Muuttuuko se siitä paremmaksi kun se annostellaan valmiiksi tableteiksi?

Muuttuu, koska noissa tableteissa pesuaine on nestemäistä eikä sisällä zeoliittia.

Vierailija
47/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos unohdetaan vittuilu hetkeksi, niin ihan oikea syy käyttää jauhemaista tai nestemäistä pyykinpesuainetta tablettien sijaan, on se että niitä voi pienemmälle tai vähän vähemmän likaiselle pyykille käyttää vähemmän. Ihan oikeasti, ellei pyykkikone ole aivan täynnä hyvin likaista pyykkiä, puolikas tai jopa kolmasosapesuaineannos riittää! Eihän pesuaine kallista ole, mutta miksi tuhlata sitäkään? Kannattaa kokeilla, oikeasti!

Ja muistakaa: jos pyykkikoneessa on runsaasti vaahtoa, pe

Eikä se ole pelkästään rahan säästö vaan myös ympäristön!

Pyykinpesuaineet on vahvoja myrkkyjä. Mitä vähemmin niitä käyttää niin sitä parempi. Kaikista paras pesuaine on se mitä ei tarvitse käyttää ollenkaan. Lukekaa myös ne käyttöohjeet: Sitä pesuainetta ei kuulu laittaa puolta kahvikupillista vaan pari teelusikallista riittää. Etenkin nämä sankarit jotka valittaa pyykinpesuaineen paakkuuntuvan koneen sisälle; niin olen ihan varma, että siellä on käytetty tolkuttoman paljon liikaa pesuainetta. Varmasti jos sitä kaataa sinne järjettömiä määriä niin saa koneen tukkoon. Onko se sitten pesuaineen vika? Siitä voi olla montaa mieltä.

Vierailija
48/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nestemäinen hajusteeton pesuaine on mun mielestä paras ja sitä mä käytän vaikka muut olisi mitä mieltä tahansa. Jokaisen oma valinta eikä pitäisi kaivella toisten napaa.

:D

Vierailija
49/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi ole vähävarainen, että täytyisi pulveriin vaihtaa, vaikka sillä vähän saattaisi säästääkin. Että olkoot nestemäinen Erisan sitten se minun hurvitteluni ja tuhlailuni kohde tässä maailmassa. 

Vierailija
50/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää käytä jauhemaista pesuainetta sen vuoksi, että siitä jää niin helposti valkoisia pesuainejäämiä pyykkiin. Vaikka kuinka olisi uusi kone, ei liikaa pyykkiä, ei liikaa pesuainetta. On ollut eri koneitakin. 

Jotain on rikki tai muuten pahasti pielessä jos jää pesuainetta vaatteisiin. Toimiva pesukone ei jätä pesuainetta puhtaisiin vaatteisin oli se sitten nestemäistä tai jauhemaista. Eihän se jauhemainen siinä muodossa montaa sekuntia ole veteen sekoitettuna. Se liukenee ihan samalla tavalla pesuveteen kuin nestemäinenkin aine. Koneen sisällä pesuveteen liuenneena jauhemainen ja nestemäinen pesuaine voi olla täysin identtisiä keskenään.

Vierailija
51/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nestemäisen käyttö on täysin tarpeetonta ympäristön saastuttamista. Pakkausmateriaalia kuluu paljon enemmän, kuljetettavaa tuotetta on enemmän, säilytystilaa kuluu enemmän. Kaikin puolin epäedullinen tuote verrattuna jauheeseen. Pieni pahvipakkaus vastaa montaa muovipurnukkaa nestettä.

Pelkästään vain sen vuoksi, että nestettä on helpompi kaataa koneen säiliöön? Turhamaisuuden huippu.

Et ole Lumme pyykinpesuaineesta kuullut? Kartonkipakkauksessa ja pieni annos riittää.

Vierailija
52/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain on rikki tai muuten pahasti pielessä jos jää pesuainetta vaatteisiin. Toimiva pesukone ei jätä pesuainetta puhtaisiin vaatteisin oli se sitten nestemäistä tai jauhemaista. Eihän se jauhemainen siinä muodossa montaa sekuntia ole veteen sekoitettuna. Se liukenee ihan samalla tavalla pesuveteen kuin nestemäinenkin aine. Koneen sisällä pesuveteen liuenneena jauhemainen ja nestemäinen pesuaine voi olla täysin identtisiä keskenään.

Ai jokainen kone ollut jotenkin rikki, myös uudet koneet? Haloo nyt taas. 

Mä käytän nestemäistä pesuainetta ja se on asia jolle sä et voi mitään.

Vierailija
53/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Mikä sun ongelma on?

Vierailija
54/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Electroluxin 5 kilon eco pesukone, ollu jo 16 vuotta.

Käyttänyt nestemäisiä pyykkiaineita siitä asti kun tuli markkinoille.

Teen huoltopesun noin kerran kahteen kuukauteen, kuin myös putsaan nukkasihdit.Samoin pesuaine kotelot.

Kone on toiminut erinomaisesti aina, kertaakaan ei ole reistallut. Pyykki on aina puhdasta, kuin myös hyvin kuivaa. 

Lisäksi vältän pesemistä vain alhaisilla lämpötiloilla, ja koneeni kyllä lämmittää veden hyvin kuumaksi tarvittaessa.

Isäni oli pesukoneenkorjaaja, ja häneltä opit saatu. Ja hän painotti aina nestemäisten pyykkiaineiden sekä huoltopesujen ja omien putsausten perään, kuin myös tarpeeksi kuuman veden suhteen.

Ja sähkölaskun ovat noin 15 ekee kuukaudessa, vaikka pesen kahden parikymppisen poikani vaatteet, myös heidän työvaatteet.

Toivon että koneeni kestää jatkossakin noin hyvin. 

Vierailija
55/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En onneksi ole vähävarainen, että täytyisi pulveriin vaihtaa, vaikka sillä vähän saattaisi säästääkin. Että olkoot nestemäinen Erisan sitten se minun hurvitteluni ja tuhlailuni kohde tässä maailmassa. 

Minusta rahan säästöä merkityksellisempi on ympäristön säästö. Vähemmän pakkausmateriaalia, vähemmän kuljetettavaa painoa. En näe mitään hyvää syytä käyttää "valmiiksi laimennettua" pesuainetta kun voin ostaa täyttä tavaraa. Pyykinpesun lopputuloksen kannalta en ole huomannut merkittävää eroa, hyviä tuotteita löytyy molemmista. Ihan pötypuhetta, etteikö kummalla tahansa saisi pyykit pestyä. Käyttäjässä vika jossei saa.

Vierailija
56/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta rahan säästöä merkityksellisempi on ympäristön säästö. Vähemmän pakkausmateriaalia, vähemmän kuljetettavaa painoa. En näe mitään hyvää syytä käyttää "valmiiksi laimennettua" pesuainetta kun voin ostaa täyttä tavaraa. Pyykinpesun lopputuloksen kannalta en ole huomannut merkittävää eroa, hyviä tuotteita löytyy molemmista. Ihan pötypuhetta, etteikö kummalla tahansa saisi pyykit pestyä. Käyttäjässä vika jossei saa.

Kylläpä sua nyt kiukuttaa toisten pesuaineet. Ei tuollainen käytös ole ihan normaalia.

Vierailija
57/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain on rikki tai muuten pahasti pielessä jos jää pesuainetta vaatteisiin. Toimiva pesukone ei jätä pesuainetta puhtaisiin vaatteisin oli se sitten nestemäistä tai jauhemaista. Eihän se jauhemainen siinä muodossa montaa sekuntia ole veteen sekoitettuna. Se liukenee ihan samalla tavalla pesuveteen kuin nestemäinenkin aine. Koneen sisällä pesuveteen liuenneena jauhemainen ja nestemäinen pesuaine voi olla täysin identtisiä k

Ai jokainen kone ollut jotenkin rikki, myös uudet koneet? Haloo nyt taas. 

Näin minä väitän. Joko kone on rikki tai sitä on käytetty väärin. Ihan tavallinen pyykinpesujauhe on täysin toimiva tuote. Sillä on maailmanhistoriassa pesty miljoonia koneellisia pyykkiä täysin ongelmitta. Ihan naurettavaa väittää sen olevan tuote joka ei olisi käyttökelpoinen.

Vierailija
58/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pyykistä riippuen jauhemaista tai nestemäistä. Erisanin herkän ihon hajusteettomia molemmat. Nestemäinen käy paremmin tummille vaatteille ja sopii myös villalle ja käsinpesuun. Yleensä myös pikapesuihin laitan nestemäistä, että ehtii varmasti liueta. Jauhemainen puhdistaa ehkä paremmin, käytän sitä lakanoihin ja vaaleisiin puuvillavaatteisiin. Laitan sitä aika vähän ja suoraan pyykin sekaan, jotta ei varmasti jää yhtään pesuainepölyä vaatteisiin. Olen kuullut, että myös pesukoneelle on hyväksi välillä käyttää jauhemaisia. Kaikelle paitsi urheiluvaatteille (muovia) tulee laitettua myös tavallista etikkaa huuhteluaineeksi.

Ympäristöystävällisemmät valinnat kyllä kiinnostaisivat. Haluaisin joskus kerätä maasta hevoskastanjoita ja tehdä niistä itse nestemäistä pesuainetta (strömsössä muistaakseni olen nähnyt ohjeen). Myös erilaiset soodapohjaiset jauheet kiinnostavat.

Vierailija
59/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä sua nyt kiukuttaa toisten pesuaineet. Ei tuollainen käytös ole ihan normaalia.

Onko keskustelupalstan konsepti sinulle vieras? Kuvitteletko, että minua oikeassa elämässä kiinnostaa hevon -een vertaa miten sinä peset pyykkisi?

Vierailija
60/110 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestemäistä, koska en halua kseoliittiä rööreihin.