Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapasin upean miehen - mutta hän on uhriutuja :(

Vierailija
24.01.2025 |

Moikka,

Tapasin ihan normaalissa elämässä tosi kivan miehen. Oon ollut pitkään sinkku ja ilmeisesti hänkin muutaman vuoden. Aloin olla jo tosi kiinnostunut mutta sitten juteltiin syvällisiä ja voi ei, tää mies piti sellaisen uhriutumis-esityksen että oksat pois!

Hän on kuulemma ilkeän eksän uhri, exä sitä, exä tätä, uli uli ja hän on uhri. Kaikki huonosti.

Mulla suoraan sanottuna lässähti samantien kiinnostus! Lueskelin sitten vähän enemmän tästä ilmiönä että miksi osa ihmisistä maalaa välittömästi itsestään kuvan ressukkana, uhrina, säälittävänä jne. Sehän on pelkkää vastuun pakoilua! Ei oteta mitään vastuuta omasta elämästä. En ihan rehellisesti sanottuna ymmärrä, miksi hän kokee asiat tuolla tavalla ja miksi hän päätti "ulista" minulle näin heti tutustumisen alkuun!

Mietin tässä, oonko liian jyrkkä jos jätän jutun tähän. Itselläni on tärkeää että kunnioitan kumppania ja ikävä kyllä kunnioitus kuolee tuollaiseen ajatusmaailmaan nopeasti. Haluan katsoa toista hiukan ylöspäin, en alaspäin.

Ajatuksia, mielipiteitä? Onko kokemuksia että olisit itse päässyt, tai kumppanisi yli tuollaisesta "victim mentality"- ajattelusta? Kun se on tosiaan räikeästi ristiriidassa omien arvojeni kanssa.

Ja tiedostaako mies itse edes millainen on ja että ko. tila vaatisi ammattiapua? Ymmärtääköhän hän edes jos selitän, mihin kiinnostukseni kuoli.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä entistä useammat ihmiset ulkoistavat vastuun ja uhriutuvat. Mikäli on jostain mahdollista loukkaantua, loukkaannutaan. Jopa heittäydytään tyhmäksi, mikäli siitä koetaan olevan hyötyä.

Aikaisemmin ihmiset eivät kehdanneet heittäytyä tyhmäksi, tai pikkuasioista uliseviksi.

Tämä juuri on se valtava muutos, joka on tapahtunut mielestäni melko lyhyessä ajassa. Näin 70-luvulla syntyneenä tätä on vaikea ymmärtää mikä siinä heikkoudessa viehättää niin paljon, että siinä pitää piehtaroida.

Minulle opetettiin nuorena miehinä, että miehen kannattaa olla luonteeltaan vahva, eli tietää mitä haluaa ja on valmis tekemään sen eteen paljon töitä. Kurinalaisuus ja kohteliaisuus on tärkeitä. Asioista pitää osata puhua, mutta kun tunnistat ongelman, niin pyrit aina ratkaisuihin. Naiset kaipaa rinnalleen vahvoja miehiä, joita he voivat arvostaa.

Nämä asiat siksi, että pariutuminen on niin osa elämää ja yksin on kovin kurja olla.

Ja kyllä, kyllä mies saa olla heikko. Mutta sieltä sängyn pohjalta on vaan noustava ja yritettävä uudelleen.

Tuntuu välillä että asiat, jotka joskus olivat täysin itsestäänselviä, ovat nyt kadonnutta kansanperinnettä.

Vierailija
102/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että ulisi heti eikä myöhemmin. Nyt väistit luodin heti.

Olisit voinut edes yrittää rakastaa hänet ehjäksi. Nyt vain itsekkyytesi voitti.

Oletko lapsellinen, vai vaan tyhmä. Ketään ei voi rakastaa ehjäksi ellei tuo rikkinäinen sitä itse halua. Ja tottakai ihminen saa olla itsekäs, varsinkin jos selviää että suhde muuttuu ahdistavaksi tai jopa vaaralliseksi.

Tai sitten et vain ymmärrä sarkasmia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä entistä useammat ihmiset ulkoistavat vastuun ja uhriutuvat. Mikäli on jostain mahdollista loukkaantua, loukkaannutaan. Jopa heittäydytään tyhmäksi, mikäli siitä koetaan olevan hyötyä.

Aikaisemmin ihmiset eivät kehdanneet heittäytyä tyhmäksi, tai pikkuasioista uliseviksi.

Tämä juuri on se valtava muutos, joka on tapahtunut mielestäni melko lyhyessä ajassa. Näin 70-luvulla syntyneenä tätä on vaikea ymmärtää mikä siinä heikkoudessa viehättää niin paljon, että siinä pitää piehtaroida.

Minulle opetettiin nuorena miehinä, että miehen kannattaa olla luonteeltaan vahva, eli tietää mitä haluaa ja on valmis tekemään sen eteen paljon töitä. Kurinalaisuus ja kohteliaisuus on tärkeitä. Asioista pitää osata puhua, mutta kun tunnistat ongelman, niin pyrit aina ratkaisuihin. Naiset kaipaa rinnalleen vahvoja miehiä, joita he voivat arvostaa.<

Feministit eivät pärjänneet tällaisessa yhteiskunnassa joten ottivat asiakseen sen rikkomisen intersektionaalisella uusmarxismilla.  Vallankumous etenee.

Vierailija
104/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle opetettiin nuorena miehinä, että miehen kannattaa olla luonteeltaan vahva, eli tietää mitä haluaa ja on valmis tekemään sen eteen paljon töitä. Kurinalaisuus ja kohteliaisuus on tärkeitä. Asioista pitää osata puhua, mutta kun tunnistat ongelman, niin pyrit aina ratkaisuihin. Naiset kaipaa ri

Koen itse olevani feministi ja wau!! Tämän miehen janssa lähtisin niin mielelläni treffeille :)

Ap