Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapasin upean miehen - mutta hän on uhriutuja :(

Vierailija
24.01.2025 |

Moikka,

Tapasin ihan normaalissa elämässä tosi kivan miehen. Oon ollut pitkään sinkku ja ilmeisesti hänkin muutaman vuoden. Aloin olla jo tosi kiinnostunut mutta sitten juteltiin syvällisiä ja voi ei, tää mies piti sellaisen uhriutumis-esityksen että oksat pois!

Hän on kuulemma ilkeän eksän uhri, exä sitä, exä tätä, uli uli ja hän on uhri. Kaikki huonosti.

Mulla suoraan sanottuna lässähti samantien kiinnostus! Lueskelin sitten vähän enemmän tästä ilmiönä että miksi osa ihmisistä maalaa välittömästi itsestään kuvan ressukkana, uhrina, säälittävänä jne. Sehän on pelkkää vastuun pakoilua! Ei oteta mitään vastuuta omasta elämästä. En ihan rehellisesti sanottuna ymmärrä, miksi hän kokee asiat tuolla tavalla ja miksi hän päätti "ulista" minulle näin heti tutustumisen alkuun!

Mietin tässä, oonko liian jyrkkä jos jätän jutun tähän. Itselläni on tärkeää että kunnioitan kumppania ja ikävä kyllä kunnioitus kuolee tuollaiseen ajatusmaailmaan nopeasti. Haluan katsoa toista hiukan ylöspäin, en alaspäin.

Ajatuksia, mielipiteitä? Onko kokemuksia että olisit itse päässyt, tai kumppanisi yli tuollaisesta "victim mentality"- ajattelusta? Kun se on tosiaan räikeästi ristiriidassa omien arvojeni kanssa.

Ja tiedostaako mies itse edes millainen on ja että ko. tila vaatisi ammattiapua? Ymmärtääköhän hän edes jos selitän, mihin kiinnostukseni kuoli.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä omaa arvomaailmaasi. Mies ei saa valittaa vaikka olisi uhri? Miehen pitää pitää kaikki sisällään? Jospa tämä mies luuli löytäneensä sielunkumppanin jolle voi avautua ahdistuksestaan, ei hän arvannut sinun ajatuksia ja avutumista vauvapalstalla.

Kärjistämistä, kärjistämistä 🤣🤣🤣

Vierailija
22/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen kitinä, valitus ja uhriutuminen on ehkä epämiehekkäintä ikinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä omaa arvomaailmaasi. Mies ei saa valittaa vaikka olisi uhri? Miehen pitää pitää kaikki sisällään? Jospa tämä mies luuli löytäneensä sielunkumppanin jolle voi avautua ahdistuksestaan, ei hän arvannut sinun ajatuksia ja avutumista vauvapalstalla.

Mietin kyllä kovasti omaa arvomaailmaani. Asiat joista hän avautui, on tosi rankkoja. Yleensä näistä puhutaan myöhemmin, paljon myöhemmin. Ja kuulin heti että tuska on yhä pinnassa eikä sitä ole käsitelty lainkaan vielä. Se minua tässä huolestuttaa eniten.

Ap

Vierailija
24/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu?  Juokse!

Vierailija
25/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ja sitten joillakin on oikeasti ollut se hirviö- exä.

Monellakin on ollut. Mutta harvoin siitä avaudutaan heti uudelle ihmiselle. Lisäksi yleensä nämä asiat on käsitelty terapiassa ja niistä on opittu jotain. Niistä kannetaan vastuu. Esim miten vältän etten enää joudu yhteen tällaisen ihmisen kanssa?

Ap voisitkin kysyä mieheltä, mitä hän on oppinut tässä itsestään ja miten hän välttää tuollaiset vastaisuudessa. Miksi hän oli niin kauan suhteessa että traumatisoitui.

Vierailija
26/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun sulle kävi tuossa nyt kauhea juttu. Ihan uhri olet  =,(  

Sinulta vois ottaa netin pois ja munat. Et sä niitä mihinkään hyvään tarvitse.

Vierailija
27/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuminen on tavallista tänä päivänä.

Uhriutuminen on poliittista pääomaa, näin vasemmistoaktivistit ovat esimerkkiä näyttäneet.

Vierailija
28/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta äärimmäisen tehokas poliittinen ase, ottakaamme siis mallia feministeistä ja muista uhriutumisaktivisteista.

Vierailija
29/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne asiat voi käydä purkamassa vaikka ammattilaisen kanssa. Ei kukaan jaksa tuollaista itkuvirttä kuunnella kovin pitkään.

Olisi tosi hyvä aikuisen ihmisen ymmärtää, milloin hän on valmis uuteen suhteeseen. Ap:n treffikumppani ei selkeästi ole. Ammattiavun tarpeessa.

Vierailija
30/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:

Vaikka mies näyttäisi miltä mutta pää on tuossa kunnossa, juokse.

Miehille tuo uhritutumisulina on tyypillistä ja verissä. Ne kuvittelee, että pillua ja hotellipalvelut sekä rahoittajan saa ulinalla. Että random nainen Tinderistä tulee ja suursiivoaa hänen läävänsä ja laittaa jouluruuat ja rahoittaa hänen elämänsä ja kaiken lisäksi vielä tarjoilee huikeaa seksiä.

Tuo on vain yksi versio näistä tradwife-lassukoista. Tiedät hyvin, että ulkonäkö alkaa ällöttää, jos miehen psyyke on ällöttävä.

Vierailija
31/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan  halua ottaa  mallia  persuista, jotka  toivat   uhriutumisen politiikan tekovälineeksi.

Vierailija
32/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:

Vaikka mies näyttäisi miltä mutta pää on tuossa kunnossa, juokse.

Miehille tuo uhritutumisulina on tyypillistä ja verissä. Ne kuvittelee, että pillua ja hotellipalvelut sekä rahoittajan saa ulinalla. Että random nainen Tinderistä tulee ja suursiivoaa hänen läävänsä ja laittaa jouluruuat ja rahoittaa hänen elämänsä ja kaiken lisäksi vielä tarjoilee huikeaa seksiä.

Tuo on vain yksi versio näistä tradwife-lassukoista. Tiedät hyvin, että ulkonäkö alkaa ällöttää, jos miehen psyyke on ällöttävä.

Ai tästäkö se johtuu että kaikki naiset ovat nykyään niin ällöttäviä!

Vierailija
33/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia naiselle ei koskaan näytetä tunteita. Pitävät heikkona.

Vierailija
34/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus ei minusta kuulosta pahalta. Mitä jos ex oikeasti oli narsistinen? Eihän hän sitten voi olla muuta kuin uhri. Silloin hänen tehtävänsä olisi pohtia, miksi hän otti sellaisen puolison kuin otti - mutta av:lta olen huomannut, että sitä hyvin harva tekee.

Sinuna minä katsoisin isompaa kuvaa. Jos uhriutuu kaikessa muussakin.

Vierailija
35/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse karkuun, saattaa olla narsisti. Tai vaikkei ole, ei ainakaan valmis kypsään parisuhteeseen. 

Vierailija
36/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan  halua ottaa  mallia  persuista, jotka  toivat   uhriutumisen politiikan tekovälineeksi.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.  Vasemmistolla on uhriutumisen edistämiseksi rakennettuja rakenteita, kuten intersektionaalinen feminismi.

Vierailija
37/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan ulimies on maailman surkein esitys mieheksi. Se renkkaa pissaletkuaan toisella kädellä ja ulisee toisella miesvauva.fihin

Vierailija
38/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli. Sen verran hirviö että ihan viranomaisetkin on tietoisia erinnäisistä tilanteista. Kuitenkaan en ole kovinkaan monista asioista nykyiselle kumppanilleni puhunut, enkä todellakaan maininnut mitään exästäni pitkään aikaan kun aloimme tutustua. Vasta kun oli havaittavissa mahdollista vainoamisen aloittelua, kerroin tilanteesta. Jotkut asiat laukaisevat toki nykyisessäkin suhteessa sen lamaantumisen, mitä exäni aiheutti, niissä tilanteissa olen kertonut miksi reagoin kuten reagoin ja puolisoni on yrittänyt painaa mieleensä ettei aiheuttaisi jatkossa niitä. On toki meillä niitä tavallisiakin ongelmia, mutta voi hyvänen aika kun ne tuntuukin ihan tavallisilta, vähän harmittaa mutta ei toiselta voi täydellisyyttä vaatia, pääsen niistä kyllä pian yli. Ex varmaan on sitten niitä jotka jos kehenkään pääsee tutustumaan oksentaa heti kuinka kamala minä olin ja kehtasin lähteä toisen matkaan, vaikka itse oli minut jättänyt vuosia aiemmin mitä edes nykyiseni tapasin, valheellista itkuvirttä, ei näe mitään vikaa itsessään ja ne omat tekonsa ja vikansa ulkoistaa muiden ominaisuuksiksi.

Olin uhri. Olin. Joten mitä sitä enää uhriutumaan. Viranomaiset suosittelevat oikeustoimia. Ei suoraan sanottuna kiinnosta antaa exälle mitään mahdollisuutta pitää minua uhrinaan. Haluan elää elämääni ilman mitään pienintäkään kontaktia exääni. Hän ei kuulu nykyiseen parisuhteeseeni eikä elämääni. Traumat joskus nousevat pintaan, välillä kumppanini joutuu hieman avittamaan että pääsen yli, mutta harvoin. Ei hän terapeuttini ole, vaikkakin normaali suhde on parasta terapiaa mitä voin saada.

Vierailija
39/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on ihan luonteva osa miehuutta siinä kohtaa kun ikää on yli 90, jalat ei enää toimi ja pissat tulee vaippaan. Mutta ei ennemmin.

Vierailija
40/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan ulimies on maailman surkein esitys mieheksi. Se renkkaa pissaletkuaan toisella kädellä ja ulisee toisella miesvauva.fihin

Harmittaako kun poliittiset vastustajat alentuvat käyttämään teidän omia aseita? So sad.