Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapasin upean miehen - mutta hän on uhriutuja :(

Vierailija
24.01.2025 |

Moikka,

Tapasin ihan normaalissa elämässä tosi kivan miehen. Oon ollut pitkään sinkku ja ilmeisesti hänkin muutaman vuoden. Aloin olla jo tosi kiinnostunut mutta sitten juteltiin syvällisiä ja voi ei, tää mies piti sellaisen uhriutumis-esityksen että oksat pois!

Hän on kuulemma ilkeän eksän uhri, exä sitä, exä tätä, uli uli ja hän on uhri. Kaikki huonosti.

Mulla suoraan sanottuna lässähti samantien kiinnostus! Lueskelin sitten vähän enemmän tästä ilmiönä että miksi osa ihmisistä maalaa välittömästi itsestään kuvan ressukkana, uhrina, säälittävänä jne. Sehän on pelkkää vastuun pakoilua! Ei oteta mitään vastuuta omasta elämästä. En ihan rehellisesti sanottuna ymmärrä, miksi hän kokee asiat tuolla tavalla ja miksi hän päätti "ulista" minulle näin heti tutustumisen alkuun!

Mietin tässä, oonko liian jyrkkä jos jätän jutun tähän. Itselläni on tärkeää että kunnioitan kumppania ja ikävä kyllä kunnioitus kuolee tuollaiseen ajatusmaailmaan nopeasti. Haluan katsoa toista hiukan ylöspäin, en alaspäin.

Ajatuksia, mielipiteitä? Onko kokemuksia että olisit itse päässyt, tai kumppanisi yli tuollaisesta "victim mentality"- ajattelusta? Kun se on tosiaan räikeästi ristiriidassa omien arvojeni kanssa.

Ja tiedostaako mies itse edes millainen on ja että ko. tila vaatisi ammattiapua? Ymmärtääköhän hän edes jos selitän, mihin kiinnostukseni kuoli.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

". En ihan rehellisesti sanottuna ymmärrä, miksi hän kokee asiat tuolla tavalla ja miksi hän päätti "ulista" minulle näin heti tutustumisen alkuun!"

Onko ulissut useinkin? Vai jättikö homman siihen, kun sai asioita avattua sinulle? Näillä lähtötiedoilla vaikea sanoa, että onko kyse vain siitä, että hän kokee sinut luotettavaksi ihmiseksi jolle uskalsi avautua, ja olla oma itsensä. Jonka jälkeen on susta kiinni miten asian otat.

Jos tuo tuntuu jatkossakin hallitsevan hänen elämäänsä, niin ei varmaan ole oma pää vielä kunnossa. Joten anna kaverille työrauha ja jatkakaa ilman romantiikkaa matkaa. 

Vähän tulee sellainen viba, että ongelma taitaa olla ap:n asenne sellaisia miehiä kohtaan, joita nainen on kyennyt kohtelemaan huonosti. Ja jos hän suhteeseen päätyy tällaisen miehen kanssa, on hänen suorastaan "Pakko" kokeilla kepillä jäätä, ja kohdella miestä vähintään yhtä huonosti kuin exäkin. Katsoakseen vain että salliiko mies tämän.

Melko yleistä naisten keskuudessa tällainen käytös mitä olen maailmaa nähnyt. 

Vierailija
82/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt kahdeksan naista puhuii että eksä mies oli pilannut niitten elämän. Eli uhriutuivat nekin ja miinun olisi pitänyt parantaa naisten itsetunnot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti todennäköisesti. Juokse!

Jos herää mitään epäilyksiä, kuten sinulla nyt on, koska koit asiaksesi kirjoittaa, se ei ole hyvä merkki. Tänne eivät kirjoittele ihmiset avauksia terveistä parisuhteista. Ja tunne on nyt se, mitä pitää kuunnella. Järkeily on se, joka jättää ihmiset liian pitkäksi aikaa paskoihin parisuhteisiin. No ei kai se oikeasti... oon ymmärtänyt väärin... se varmaan paranee tuosta terapialla...

Ja käsittääksesi on ollut sinkku on sama kuin tuskin on. Nuo tyypit tekevät kaikkensa antaakseen kuvan siitä, että ovat sinkkuja. Ja olleet pitkään. Se on yksi keino luoda herkkää kuvaa. Oma psykotapaus esitti surkeaa, ettei ole harrastanut seksiä muutamaan vuoteen. Oikeasti sarja- ja ristiinpani jatkuvasti. Mutta teki sen "salaa". Minäkin tunsin hänet elävästä elämästä, en netistä.

Vierailija
84/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan tavannut minun exäni. Uhriutuminen vaan paheni mitä pitempään oltiin yhdessä oltu. Vihdoin selvisi, että syyt hänen aikaisempii eroihin eivät olleet niissä naisissa vaan hänessä. Kärsi myös mt-ja alko-ongelmista, ja oli katkera koko maailmaa kohtaan. Kaikki mitä hänelle oli tapahtunut, oli muitten syytä, ei hänen. Erittäin raskas ja negatiivinen persoona.

Vierailija
85/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt kahdeksan naista puhuii että eksä mies oli pilannut niitten elämän. Eli uhriutuivat nekin ja miinun olisi pitänyt parantaa naisten itsetunnot.

Mietipä keskenäsi, miksi olet luuserimagneetti.

Vierailija
86/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vissiin ekoilla treffeillä ulissut? Vaan kun oli ensin tutustuttu muissa ympyröissä. Mutta ap: voi katsoa myös omia toimintamallejaan. Miksi "heikkous" eli uhriksi joutuminen on niin iso turn off?

Ei kai vain olisi kyse isähahmon kaipuusta... 

Vierailija
87/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että ulisi heti eikä myöhemmin. Nyt väistit luodin heti.

Vierailija
88/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei saa olla heikko 2020- luvullakaan

Heikkous ei ole sama kuin se, että käsittelet menneet asiat ennen uusia parisuhteita, etkä ota mitään vastuuta omista tekemisistäsi. Miten luulet että uusi(kaan) parisuhde onnistuu, jos entisiäkään ei ole pystynyt käsittelemään.

Vierailija
89/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä muuten kiinnostavaa ihmistä heti torppaisi tuon takia. Mun mies oli myös tuollainen kun tavattiin, oli selvästi jotain käsittelemättä vielä aiemmasta suhteesta ja hän koki tarvetta puhua siitä. Minä kuuntelin. Alkuun juttu oli tyyliin hän oli narsistin uhri, mutta siitä se vähitellen lientyi ja lopulta päätyi siihen, että molemmissa varmaan oli vikaa, ja että he eivät vaan sopineet toisilleen. Oikein hyvä mies on ollut jo vuosia, vaikka alkuun oli narsistin uhri -moodissa.

Vierailija
90/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "ylöspäin katsominen" nyt aiheutti kysymyksiä ja tunteita mikä on tosi kiva juttu koska jouduin itsekin ajattelemaan asiaa tässä hetkisen.

Minä en etsi isähahmoa vaan tasaveroista kumppania. Tarkoitan tuolla lähinnä kai sitten sitä että haluan kunnioittaa kumppania. Se on avainasemassa.

Minun on hyvin haastavahkoa kunnioittaa "ulisevaa" kumppania. Mies saa ja pitääkin olla herkkä. Herkkä on eri asia kuin säälittävä. Hän itse pyrki aiheuttamaan minussa ilmeisesti nyt säälin tuntemuksia joka ei kohdallani toimi, varsinkaan näin alussa kun nyt EKA kertaa koskaan juteltiin kaksin, harrastusryhmämme ulkopuolella.

Arvostan miehessä tiettyä varmuutta ja se nyt näköjään puuttuu tältä kaverilta.

Sitten vielä bonus! Toivon ettei nämä tietyt öyhöttäjät eksy ketjuun pilaamaan sitä vaihtamalla aihetta kokonaan. Mutta tosiaan olen hintsusti bdsm-henkinen ja tykkään että henkilöllä joka on kanssani, on tarvittaessa hyvinkin rajut ja varmat ohjastajan otteet. Minussa on sellainen vähän synkkäkin, tummempi puoli.

Luomalla reppana-energiaa ympärilleen sulkee nyt, ikävä kyllä, kaltaiseni naiset ulos omasta deittiskenestään.

Kiitos, tää nyt todella selkeytti pääni ja tiedän jatkon suunnan ja sehän on eri suuntaan. Ne sellaiset äidilliset, lämpimät pullanleipoja-tyyliset naiset voisi olla oikeampi kohde tälle kaverille.

Ap

Vierailija
91/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLIKO KYSEESSÄ JOKU HYVINVOINTIALUEEN JOHTAJA/PÄÄLLIKKÖ? NIILLÄ ON KUULEMMA KAIKILLA OLLUT RANKKA LAPSUUS JA NUORUUS.

Vierailija
92/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia naiselle ei koskaan näytetä tunteita. Pitävät heikkona.

Siinäpä hyvä neuvo. Ilmeisesti kännäät siellä kotona päivät päästään ilman kunnon parisuhdetta. Niinpä. Tunteitten näyttäminen ja menneisyydessä vellominen toisen kustannuksella on kaksi eri asiaa.

Vierailija
93/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia naiselle ei koskaan näytetä tunteita. Pitävät heikkona.

Siinäpä hyvä neuvo. Ilmeisesti kännäät siellä kotona päivät päästään ilman kunnon parisuhdetta. Niinpä. Tunteitten näyttäminen ja menneisyydessä vellominen toisen kustannuksella on kaksi eri asiaa.

Niin ovat, tunteiden näyttämisestä rangaistaan aina.

Vierailija
94/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kerran oksentanut (erinomainen sana tähän yhteyteen) kaiken minulle tehdyn pahan miehelle ensimmäisellä kunnon tapaamisella. Se johtui siitä, että en itse ollut tuosta miehestä tai siinä vaiheessa yhtään kenestäkään kiinnostunut kuin kaverina, ja hän halusi toisin. Oksensin siis hänelle kaiken, jotta hän ymmärtäisi etten halua antaa yhdenkään miehen koskea minuun, olen rikki enkä halua tavata enää. 

Miksi ihmeessä piti edes tavata tuota miestä? Taas kyllä melkoista touhua.

Vierailija
95/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat hullunkiilto silmissään haukkuu exiään mutta annas olla kun mies sanoo puolikkaan sanan samalla tavalla, niin alkaa uhriutuminen ja ulina. Kuka se uhri onkaan? Miehet joutuessaan kuulemaan "uhriutumisesta" uhriutuvan kehopositiivisen (f)emakon ulvontaa.

Vierailija
96/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit voinut edes yrittää rakastaa hänet ehjäksi. Nyt vain itsekkyytesi voitti.

Vierailija
97/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei saa olla heikko 2020- luvullakaan

Nämähän on ikiaikaisia atavistisia vaistoja, mutta (f)emakot ei tajua. Mitäpä voi 

l ä s k i p e r s e e l t ä   odottaakaan.

Vierailija
98/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä entistä useammat ihmiset ulkoistavat vastuun ja uhriutuvat. Mikäli on jostain mahdollista loukkaantua, loukkaannutaan. Jopa heittäydytään tyhmäksi, mikäli siitä koetaan olevan hyötyä.

Aikaisemmin ihmiset eivät kehdanneet heittäytyä tyhmäksi, tai pikkuasioista uliseviksi.

Vierailija
99/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit voinut edes yrittää rakastaa hänet ehjäksi. Nyt vain itsekkyytesi voitti.

Oletko lapsellinen, vai vaan tyhmä. Ketään ei voi rakastaa ehjäksi ellei tuo rikkinäinen sitä itse halua. Ja tottakai ihminen saa olla itsekäs, varsinkin jos selviää että suhde muuttuu ahdistavaksi tai jopa vaaralliseksi.

Vierailija
100/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kerran oksentanut (erinomainen sana tähän yhteyteen) kaiken minulle tehdyn pahan miehelle ensimmäisellä kunnon tapaamisella. Se johtui siitä, että en itse ollut tuosta miehestä tai siinä vaiheessa yhtään kenestäkään kiinnostunut kuin kaverina, ja hän halusi toisin. Oksensin siis hänelle kaiken, jotta hän ymmärtäisi etten halua antaa yhdenkään miehen koskea minuun, olen rikki enkä halua tavata enää. 

Miksi ihmeessä piti edes tavata tuota miestä? Taas kyllä melkoista touhua.

Minä elän maailmassa, jossa ihmisten kanssa voi jutella ja tehdä asioita ihan sukupuolesta riippumatta.