Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapasin upean miehen - mutta hän on uhriutuja :(

Vierailija
24.01.2025 |

Moikka,

Tapasin ihan normaalissa elämässä tosi kivan miehen. Oon ollut pitkään sinkku ja ilmeisesti hänkin muutaman vuoden. Aloin olla jo tosi kiinnostunut mutta sitten juteltiin syvällisiä ja voi ei, tää mies piti sellaisen uhriutumis-esityksen että oksat pois!

Hän on kuulemma ilkeän eksän uhri, exä sitä, exä tätä, uli uli ja hän on uhri. Kaikki huonosti.

Mulla suoraan sanottuna lässähti samantien kiinnostus! Lueskelin sitten vähän enemmän tästä ilmiönä että miksi osa ihmisistä maalaa välittömästi itsestään kuvan ressukkana, uhrina, säälittävänä jne. Sehän on pelkkää vastuun pakoilua! Ei oteta mitään vastuuta omasta elämästä. En ihan rehellisesti sanottuna ymmärrä, miksi hän kokee asiat tuolla tavalla ja miksi hän päätti "ulista" minulle näin heti tutustumisen alkuun!

Mietin tässä, oonko liian jyrkkä jos jätän jutun tähän. Itselläni on tärkeää että kunnioitan kumppania ja ikävä kyllä kunnioitus kuolee tuollaiseen ajatusmaailmaan nopeasti. Haluan katsoa toista hiukan ylöspäin, en alaspäin.

Ajatuksia, mielipiteitä? Onko kokemuksia että olisit itse päässyt, tai kumppanisi yli tuollaisesta "victim mentality"- ajattelusta? Kun se on tosiaan räikeästi ristiriidassa omien arvojeni kanssa.

Ja tiedostaako mies itse edes millainen on ja että ko. tila vaatisi ammattiapua? Ymmärtääköhän hän edes jos selitän, mihin kiinnostukseni kuoli.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIesvauvalla varmaan Tenat loppu ja ensi kuun eläke tulee vasta yli viikon päästä.

Vierailija
42/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksäni käytti henkistä väkivaltaa. Haluaisin kovasti kertoa tästä nykyiselle miehelleni, mutta en voi. Pelkään juuri ap:n tyyppistä reaktiota. Vieläkin, vaikka olemme olleet 10 v yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoille treffeille ei tuoda menneiden suhteiden kuormaa. Jos noin kävisi, alkaisin epäilemään ettei asiat edes ole niin kuin ne sinulle esitetään. Hän ei selkeästi ole vielä valmis uuteen suhteeseen. Älä ala edes säälistä kenenkään terapeutiksi.

Vierailija
44/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ja sitten joillakin on oikeasti ollut se hirviö- exä.

Mahdollisesti, mutta silloin pitää vain lyhyesti kertoa, että exä oli täysi hirviö ja nyt koittaa päästä asiasta yli. Ei uusi nais- tai miesystävä ole mikään teraupeutti, jolle kaadetaan kaikki ruikutus.

Vierailija
45/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä omaa arvomaailmaasi. Mies ei saa valittaa vaikka olisi uhri? Miehen pitää pitää kaikki sisällään? Jospa tämä mies luuli löytäneensä sielunkumppanin jolle voi avautua ahdistuksestaan, ei hän arvannut sinun ajatuksia ja avutumista vauvapalstalla.

Mies voi käydä ruikuttamassa terapeutilla. Ei uudelle kumppanille. Sielunkumppani kyllä ymmärtää, jos on syviä haavoja, mutta ei niitä tarvitse koko aikaa auki repiä ja esitellä. Tuollaista vinkumista ei kukaan jaksaa määräänsä pidempään.

Vierailija
46/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pääsin itse yli kolmessa vuodessa ikävästä eksästä, eli lapseni isästä, joka heti lapsen tulon jälkeen muuttui. Moni kyllä pääsee yli ja huomaa, että vain itsensä voi korjata. Vain itse voi päättää, miten toimia ja asennoitua. Ulkopuolisia vastoinkäymisiä tulee aina. Kenties tuo mies ei ole kohdannut vielä vastaavaa aiemmin? 

2. Toinen pointti, että joskus hullut epäempaattiset tekee itsestään uhrin. 

3. Ei se ole valmis suhteeseen, kun ei ole itsemyötätuntoinen ja toisaalta tehnyt töitä pimeän puolensa suhteen. 

Vierailija
47/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ilmeisesti yleistä näin miesten joukossa. Naisystäväni ex-mies on samanlainen ruikuttaja. Mitään ei kuulemma tehnyt väärin. Ja sitten (oletettavasti) kännipäissään lähettelee kaikenlaisia viestejä, joissa syyttää naista kaikesta ja suoltaa pelkkiä valheita. 

Kysyppä "naiseltas" miksi viestittelee exänsä kanssa, eikä laita sille estoa?

Koska heillä on yhteisiä lapsia ja lasten asiat pitää hoitaa. 

Ja onneksi noita viestejä ei tule jatkuvasti, mutta välillä viikonloppuöisin. Niille on toki hauska naureskella aamusta.

Kuulostaa silti vähän tekosyyltä. Jos lapset vuorotellen molempien luona, niin miksi pitää viestitellä siinä välissä, eikä esimerkiksi silloin kun tuo tai hakee lapset? Sähköposti on hyvä keino viralliseen tiedonvaihtoon, ettei tule mieleen laittaa mitään random-avautumisia.

Vierailija
48/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se olla hankalaa, jos toisella on taipumus uhtiutumiseen. Voi kertoa jopa yhden lajin narsismista.

Tuollaisilla ihmisillä on vielä se piirre, että he jatkavat ulisemista, mutta eivät tee itse muutoksia, jotta voisivat paremmin. Koska eihän silloin voisi ulista.

Vierailija
49/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia naiselle ei koskaan näytetä tunteita. Pitävät heikkona.

Voi hellallettas sentään. Taas joku vinkuva uhriutuja linjoilla. Onko ainoat tunteet exän perään vinkuminen? Naisten kannalta varmasti parempi, ettet edes yritä päästä suhteeseen.

Vierailija
50/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, saimme miesten tunne-elämän oikein ekspertin paikalle.

Mikä tunne tarkalleen ottaen ulina on? Ilmaisiko mies mitään tunnetta?

Hän nyt kertoi ap:lle tarinan, jolla hän yrittää saada tunnereaktion aikaan ap:ssa (ja onkin saanut, hämmennyksen. Eli ei päässyt tavoitteeseen joka oli saada säälireaktio).

Kerro ihmeessä. Ja kertoisitko itse tällaisia asioita eka treffeillä? Onko se mielestäsi normaalia? Viittaako se siihen että hän on oikeasti uhri?

Uhri yleensä kokee häpeää eikä mielellään kerro näistä asioista, pitkään, pitkään aikaan. 

Kannustan kaikkia miehiä ilmaisemaan rohkeasti tunteita.

Vierailija
51/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on aikeissa aloittaa uuden suhteen ei siihen tungeta heti exiä mukaan. Voi olla, että olet hyvä kuuntelija ja keskustelija ja mies sen takia innostunut kertomaan kaikesta kokemastaan, mutta älä ota taakkaa vastuullesi. Uskon, ettei se valitus tule loppumaan kun kerran sinusta sai  nyt hyvän oksennussangon.

Jotkuthan deittailevat ihan sen takia, että saavat aina uuden kuuntelijan. Kerran tapasin yhden miehen, joka sanoi suoraan niin tekevänsä. Lähdinkin siitä sitten heti pois, koska minä en kuuntelijan rooliin halunnut. Se oli miehellekin onneksi ok.

Muutenkin, jos olet eri luonteinen kuin mies ja ratkot ongelmasi ihan eri tavoin on se riittävä syy lopettaa. Hän, niin kuin et sinäkään, muutu mihinkään.

Vierailija
52/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Pääsin itse yli kolmessa vuodessa ikävästä eksästä, eli lapseni isästä, joka heti lapsen tulon jälkeen muuttui. Moni kyllä pääsee yli ja huomaa, että vain itsensä voi korjata. Vain itse voi päättää, miten toimia ja asennoitua. Ulkopuolisia vastoinkäymisiä tulee aina. Kenties tuo mies ei ole kohdannut vielä vastaavaa aiemmin? 

2. Toinen pointti, että joskus hullut epäempaattiset tekee itsestään uhrin. 

3. Ei se ole valmis suhteeseen, kun ei ole itsemyötätuntoinen ja toisaalta tehnyt töitä pimeän puolensa suhteen. 

Mäkin muutuin lapsen tulon jälkeen. Lapsi oli silloin #1 ja kun nainen menetti tuon position, niin uhriutui. Puhui koko ajan parisuhteesta ja minä en ymmärtänyt miten voi puhua parisuhteesta, kun meitä oli kolme.

Vierailija
53/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun eksäni käytti henkistä väkivaltaa. Haluaisin kovasti kertoa tästä nykyiselle miehelleni, mutta en voi. Pelkään juuri ap:n tyyppistä reaktiota. Vieläkin, vaikka olemme olleet 10 v yhdessä.

Onko täällä oikeasti tuollaisia ruikuttaija linjat täynnä? Tai todennäköisesti vain taas provosoidun trollista. 

Asiat voi käydä läpi asiallisella linjalla ja kertoa mitä on tapahtunut. Mutta jos ruikutat joka välissä kuinka exä sitä ja exä tätä, niin ei sitä kukaan jaksa.

Vierailija
54/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko miehet oikeasti tällaisia? En enää yhtään ihmettele miksi naiset viihtyvät ennemmin yksin. 

Vierailija
55/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän nyt kertoi ap:lle tarinan, jolla hän yrittää saada tunnereaktion aikaan ap:ssa (ja onkin saanut, hämmennyksen. Eli ei päässyt tavoitteeseen joka oli saada säälireaktio).

Kerro ihmeessä. Ja kertoisitko itse tällaisia asioita eka treffeillä? Onko se mielestäsi normaalia? Viittaako se siihen että hän on oikeasti uhri?

Uhri yleensä kokee häpeää eikä mielellään kerro näistä asioista, pitkään, pitkään aikaan. 

Kannustat toki että pääsisit käyttämään miehen tunteita aseena häntä vastaan.  Näin naiset toimivat.  Empatiaa on tarjolla vain lapsille ja eläimille, miehille tarjoillaan syyllisyyttä intersektionaalisesta sortokehästä.

Vierailija
56/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko miehet oikeasti tällaisia? En enää yhtään ihmettele miksi naiset viihtyvät ennemmin yksin. 

Nythän oli kyse kommentoijan traumasta pelosta. Emmehän tiedä miehen oikeaa reaktiota, vaan pelkän oletuksen. On silti erikoista, ettei 10 vuoden seurustelun jälkeen tunne täysin kumppaniaan.

Vierailija
57/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ilmeisesti yleistä näin miesten joukossa. Naisystäväni ex-mies on samanlainen ruikuttaja. Mitään ei kuulemma tehnyt väärin. Ja sitten (oletettavasti) kännipäissään lähettelee kaikenlaisia viestejä, joissa syyttää naista kaikesta ja suoltaa pelkkiä valheita. 

Kysyppä "naiseltas" miksi viestittelee exänsä kanssa, eikä laita sille estoa?

Koska heillä on yhteisiä lapsia ja lasten asiat pitää hoitaa. 

Ja onneksi noita viestejä ei tule jatkuvasti, mutta välillä viikonloppuöisin. Niille on toki hauska naureskella aamusta.

Kuulostaa silti vähän tekosyyltä. Jos lapset vuorotellen molempien luona, niin miksi pitää viestitellä siinä välissä, eikä esimerkiksi silloin kun tuo tai hakee lapset? Sähköpos

Sähköpostilla voi laittaa ihan vastavaa vinkumista. Ei tuo nyt mitenkään eroa WA:sta. Olen tavannyt exän ja tiedän millainen hän on. Mutta jäi rannalle ruikuttamaan eikä pääse tilanteesta yli. Ja oletettavasti on samanlainen kuin mitä ap kuvaili treffikumppanistaan. 

Vierailija
58/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä oikeasti tuollaisia ruikuttaija linjat täynnä? Tai todennäköisesti vain taas provosoidun trollista. 

Asiat voi käydä läpi asiallisella linjalla ja kertoa mitä on tapahtunut. Mutta jos ruikutat joka välissä kuinka exä sitä ja exä tätä, niin ei sitä kukaan jaksa.

En viitsi edes asiallisella linjalla käydä asioita lävitse. No, ei sillä ole väliäkään. 

Vierailija
59/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tapaillut tällaista ihmistä, ja voin sanoa, että tilanne ei tuosta ainakaan paremmaksi muutu. Jos ruikutus ja exässä vellominen alkaa jo ensitreffeillä, se jatkuu myöhemminkin ja muuttuu vain pahemmaksi. Pitkäaikaista ja tasapainoista suhdetta tuollaisen ihmisen kanssa ei voi luoda.

Vierailija
60/104 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I rest my case!