Kävelisitkö 4 km työmatkan?
Itse aloin kävelemään säästääkseni bensakuluissa. Aikalailla 45 minuuttia suuntaansa menee kävellen.
Tietysti aikaa menee enemmän kun autolla olisin perillä vajaassa kymmenessä minuutissa. Mutta ei auta, kaikesta pitää säästää.
Kesällä onneksi pääsee pyörällä.
Kommentit (151)
Oispa joskus noin lyhyt työmatka...
Mulla on just sama työmatka eli 4 km/suunta.
Kävelen 2-3 kertaa viikossa, tykkään muutenkin kävelemisestä. Jos on aivan kaamee sää eli metri lunta tai sataa vettä, sitten autolla. Tai jos täytyy käydä kaupassa, sitten autolla. Pakkasella en viitsi autoa lämmittää ja käynnistää ja -20 ei ole ollenkaan paha keli kävellä 45 min.
Ei tarvi lähteä enää illalla lenkille ja asun yksin, niin ei myöskään kiire kotiin.
En todellakaan kävelisi, koska asun vilkkaan valtatien varrella eikä muutakaan reittiä työpaikalle ole.
Vierailija kirjoitti:
Juosta voi vaikka farkuissa. Oman teinin urheilun ope inisi että pitää olla ferkkarit ja ferkkarit.
Totesin tälle että meidän perheessä ei säästön vuoksi osteta versareita ja teini ei suostu pukemaan niitä jalkaansa.
Niin ei uskonut, kävin paikan päällä vetämässä spagaatit farkut jalassa ja napsauttelin ilmaan näyttäviä karatepotkuja.
Totesin siinä että mikä näissä farkuissa on sellaista että estää urheilemasta?
Jos teininä vanhempani olisi tehnyt näin, en olisi enää ikinä suostunut menemään kouluun.
Pyöräillen menisin, talvella nastarenkaat pyörässä.
Kävelen aamuisin 5 km:n työmatkan, mutta iltapäivällä pääsen miehen kyydissä kotiin.
En varmaan päivittäin kävelisi, mutta pyörällä pääsee.
Edellinen toimisto oli 4,5km päässä kotoa ja (harvoin) siellä käydessä oli varmaan 80% pyörällä, 10% kävellen ja 10% autolla - julkisillakin taisin kerran tai kaksi käydä. Auto ja pyörä jotakuinkin saman kestoisia, samoin kävellen ja julkinen (julkinen kiertää, täytyy olla ajoissa odottamassa pysäkillä, matkat pysäkille/pysäkiltä).
Kävelisin. Harmittaa, kun on 30 km työmatka. Olisi niin helppoa hoitaa päivän liikunnat kävelemällä työmatkat
Olen kulkenut kesät talvet 10 kilometriä suuntaansa pyörällä, en ymmärrä miksi aina puhutaan kesällä sitten pääsee pyörällä kun pääsee talvellakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juosta voi vaikka farkuissa. Oman teinin urheilun ope inisi että pitää olla ferkkarit ja ferkkarit.
Totesin tälle että meidän perheessä ei säästön vuoksi osteta versareita ja teini ei suostu pukemaan niitä jalkaansa.
Niin ei uskonut, kävin paikan päällä vetämässä spagaatit farkut jalassa ja napsauttelin ilmaan näyttäviä karatepotkuja.
Totesin siinä että mikä näissä farkuissa on sellaista että estää urheilemasta?
Jos teininä vanhempani olisi tehnyt näin, en olisi enää ikinä suostunut menemään kouluun.
Sulla on häpeää aiheuttavat vanhemmat. He eivät koskaan olleet sinulle sellaisia että ihailisit heitä tai haluaisit esitellä muille heitä.
Ymmärrän. Suurimmalla osalla suomalaisista on sellaiset vanhemmat. Vaatimattomuus on hyve.
Liian räväkät tai nuorekkaat vanhemmat koetaan usein uhkana.
En, kun autokin löytyy. Lähden koiran kanssa sille 4km:n lenkille, kun kauppa asiat hoidettu ja ruoka laitettu.
Oon kävellyt kesät talvet, mun mielestä juuri sopiva, saa energiaa kivasti ennen kuin työt alkavat ja kotiin päin mennessä on aikaa heittää mielestä kaikki työasiat.
Tottakai kävelisin, saisi liikunnan samaan pakettiin. Nykyisin on matkaa töihin 20 km ja aikaa menee tunti suuntaansa. 4 km kävellen olisi vajaa puoli tuntia
Mä tykkään itse enemmän kävellä noin lyhyen matkan koska se on monipuolinen tapa liikkua, voi liikkua nopeampaa tai hitaampaa ja ottaa vaikka sauvat tuomaan lisää liikettä. Pyöräily on varsinkin ylävartalolle niin vähän aktivoivaa toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävelisin. Harmittaa, kun on 30 km työmatka. Olisi niin helppoa hoitaa päivän liikunnat kävelemällä työmatkat
Sähköpyörä
En en en. Tukka ja meikit pitää olla kunnossa heti kun työ alkaa.
Kävelisin mielelläni töihin, mutta olen työtön. Vasen jalkanikin on 16 senttiä oikeata lyhyempi, joten kiertäisin pelkkää kehää.
Sinä, joka kävelet tuon matkan, onko työsi fyysistä? Seisomatyö taikka liikkuvainen.
Minulla suurin piirtein tuo matka, mutta töissä tulee niin runsaasti askeleita, että yleensä mieluummin kuljen autolla tai pyörällä.
Olen kävellyt jo vuosikymmeniä n 5 km useamman kerran viikossa. Töissä ollessa usein pyöräilin töihin n 10km/suunta. Jätän sen väliin jos on liian kylmä tai jäätikkökeli tai vesi-lumimyräkkä. Asun Stadissa.
Kyllä kuule kroppa tottuu nopeasti liikkumiseen, siihenhän ihminen on tehty. Tulee enemmän energiaa kun liikkuu ja jaksamisen taso päinvastoin nousee. Varmaan aluksi liikkumattoman ihmisen keho on väsynyt, mutta tosi nopeasti tottuu.