Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäinen nainen ei kelpaa Prismaan työhaastatteluun

Vierailija
23.01.2025 |

Mietin, johtuiko iästä, kun en päässyt HOK Elannolle edes työhaastatteluun. Työkokemuksen puutteesta ei ainakaan voinut olla kiinni. Tai sitten joku rekrytoijista tuntee minut ja on entisestä työpaikasta, josta minut irtisanottiin 17 vuoden jälkeen ja haluaa ilkeyksissään toppatakki työnsaantimahdollisuuteni. Miksi ei ole anonyymiä rekrytointia? 

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattikirjoitus teki kirjoitusvirheen; kirjoitti toppatakki, kun piti lukea torppasi. 

Vierailija
2/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko CV ja hakemus kunnossa? Kai hyödynsit tekoälyä niiden teossa? Jos et niin nuorempi polvi ajaa ohi, koska osaa käyttää niitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikohan hakemukseenkin toppatakkeja? Miten päättelet, että vanhempana olisit nuorempia parempi?

Vierailija
4/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo enää uutinen ole, normaalia toimintaa.  Meille kyllä palkattiin 59 vuotias hitsari joulukuussa.

Vierailija
5/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko CV ja hakemus kunnossa? Kai hyödynsit tekoälyä niiden teossa? Jos et niin nuorempi polvi ajaa ohi, koska osaa käyttää niitä

Ja video-CV!

Vierailija
6/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla siis vuosien kokemus kaupassa työskentelystä?

Jos ei, niin luonnollisesti joku nuori palkataan, joka oppii nopeasti, tyytyy alhaiseen palkkaan, osa-aikatyö ja myöhäiset vuorot kelpaa, soveltuu paremmin samanikäisten kollegoiden työporukkaan, työkyky säilyy todennäköisemmin, eikä selkä kipeydy hyllyttämisessä.

Ihan vain realismia.

Vierailija
7/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päivittänyt cv:tä ja on paljon työkokemusta. Olen aikuisopiskelija ja opintopisteet eivät vielä ihan riitä opiskeltavan alan töihin. Pitää olla 2/3 op. Ystäväni sanoi, että ottavat nuoria ja kauniita haastatteluun. En mikään ruma ole. Hain sinne 2 v. sitten ja pääsin haastatteluunkin. Silloin ryhmähaastattelu oli täynnä parikymppisiä. Rekrytoija soitti päivän liian myöhään, että olin ehtinyt ottamaan toisen työn vastaan. En käytä tekoälyä. Sen huomasin ryhmähaastattelussa, että moni suurenteli työkokemustaan. 

Vierailija
8/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei, niin luonnollisesti joku nuori palkataan, joka oppii nopeasti, tyytyy alhaiseen palkkaan, osa-aikatyö ja myöhäiset vuorot kelpaa, soveltuu paremmin samanikäisten kollegoiden työporukkaan, työkyky säilyy todennäköisemmin, eikä selkä kipeydy hyllyttämisessä.

Ihan vain realismia.

Ok. 

Vierailija
9/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolo.

Vierailija
10/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulikohan hakemukseenkin toppatakkeja? Miten päättelet, että vanhempana olisit nuorempia parempi?

En ole niin väittänyt. Pitää palkata nuoria. Aika ajoi ohitseni. 

Vierailija
11/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te kakarat osaa itse edes työhakemusta kirjoittaa? 

Vierailija
12/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene shittymarkettiin. siellä on vanhoja naisia kassoilla

Vierailija
13/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain realismia.

Miten niin nuori oppii nopeasti? Ei välttämättä opi. Siellä on töissä kaiken ikäisiä ja vaikkei olisikaan kuin nuoria, miksei keski-ikäinen voisi soveltua työporukkaan? Työkyky ei välttämättä nykynuorilla ole niin hyvä kuin ennen, ja ryhti voi olla jo valmiiksi huono johtuen vuosien kännykän tuijottelusta.

Ihan vaan realismia.

Vierailija
14/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päivittänyt cv:tä ja on paljon työkokemusta. Olen aikuisopiskelija ja opintopisteet eivät vielä ihan riitä opiskeltavan alan töihin. Pitää olla 2/3 op. Ystäväni sanoi, että ottavat nuoria ja kauniita haastatteluun. En mikään ruma ole. Hain sinne 2 v. sitten ja pääsin haastatteluunkin. Silloin ryhmähaastattelu oli täynnä parikymppisiä. Rekrytoija soitti päivän liian myöhään, että olin ehtinyt ottamaan toisen työn vastaan. En käytä tekoälyä. Sen huomasin ryhmähaastattelussa, että moni suurenteli työkokemustaan. 

Ehkä tuo 2 vuotta sitten tapahtunut juttu vaikuttaa enemmän kuin ikäsi.

Vierailija
15/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, etkö ole lukenut työttömyysongelmasta. Tuohon oli varmasti useampi sata muutakin hakijaa.

Vierailija
16/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te kakarat osaa itse edes työhakemusta kirjoittaa? 

Ei kukaan nuorempi kirjoita työhakemusta nykyään itse. Tekoäly hoitaa. Vain vanhat keski-ikäiset kirjoitettavat itse. 

Vierailija
17/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se siitä johtuu. Ei kukaan ota sen ikäistä töihin. Oikeat työt on vaan NUORILLE. 

Vierailija
18/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi-Prisman kassat on melkein kaikki keski-ikäisiä naisia.

Vierailija
19/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä nyt puhumattakaan.

Vierailija
20/101 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommahan on aivan selvä ulkopuolisellekin, sinulle tulee kokemus- ja ikälisät, osaat vaatia kaikki työehtosopimuksen mahdollistamat edut ja olet puolet hitaampi kuin ne sirot opiskelijatytöt.