Keski-ikäinen nainen ei kelpaa Prismaan työhaastatteluun
Mietin, johtuiko iästä, kun en päässyt HOK Elannolle edes työhaastatteluun. Työkokemuksen puutteesta ei ainakaan voinut olla kiinni. Tai sitten joku rekrytoijista tuntee minut ja on entisestä työpaikasta, josta minut irtisanottiin 17 vuoden jälkeen ja haluaa ilkeyksissään toppatakki työnsaantimahdollisuuteni. Miksi ei ole anonyymiä rekrytointia?
Kommentit (101)
Vanhempi työntekijä on kalliimpi kuin nuori työnantajalle.
Puoliso oli esihenkilö: ensimmäiseksi lähti kaikki reilusti ylipainoiset keski-ikään vanhemmat pois valinnasta. Riski liikuntaelinsairaukseiin ym suurempi.
Niin?
Me ainakin kävellään koko kassapatteristo läpi vaimon kanssa ja valkataan kaunein kassa, jos vaan mahdollista.
Taitaa yksi vakiokassa jo aavistaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Puoliso oli esihenkilö: ensimmäiseksi lähti kaikki reilusti ylipainoiset keski-ikään vanhemmat pois valinnasta. Riski liikuntaelinsairaukseiin ym suurempi.
Eivät kaikki ylipainoiset keski-ikäiset ole huonoja työntekijöitä. Nuoremmilla voi olla huono kunto ja sairauksia myös.
Esihenkilö-puolisosi ei tätä vain ymmärrä.
Hr:llä on kyllä jo liikaa aikaa, jos jaksavat tuijotella x määrän videohakemuksia. Toki siinä syntyy jo hyvä ensivaikutelma (tai on syntymättä), mutta luoja armahda, jos oma työnantaja alkaa niitä harrastaa... Itse olen pyrkinyt pitämään rekryn mahdollisen matalan kynnyksen hommana ilman mitään ylimääräisiä krumeluureja, ja onneksi sen suhteen on vapaat kädet. Iällä tai sukupuolella ei ole merkitystä, jos muuten hakija on sitä mitä tarvitaan.
Nuoret rekrytoijat valitsevat nuoria työntekijöitä, vaikka moni vanhempi olisi parempi valinta, tunnollisempi ja kokeneempi. Joku 5-kymppinen voi olla oikeasti tosi tehokas ja erinomainen työntekijä, mutta on näiden nuorten rekrytoijien mielestä ikäloppu.
On niin järkyttäviä tapauksia nähty, kun nämä nuoret myyjät purkka suussa tuijottelevat kännykkäänsä tai keskustelevat keskenään kassalla edellisen illan menoistaan samalla, kun pitäisi palvella asiakasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita vastedes huomattavasti mielenkiintoisempi ja parempi työhakemus, niin sinulla on paremmat mahdollisuudet päästä edes haastatteluun.
"Rakastan vauhtia ja vaarallisia tilanteita, joten haen teille kassatyöntekijäksi. Harrastuksiini kuuluu syvänmerensukellus ja vuorikiipeily. Olen myös dynaaminen, joten jos asiakas ei liiku tarpeeksi ripeästi, minulla on keinot siihen."
Tämä oli hauska 😀
Vierailija kirjoitti:
Totta kai se siitä johtuu. Ei kukaan ota sen ikäistä töihin. Oikeat työt on vaan NUORILLE.
..Vain sen vuoksi kun nuoret tekevät samat työt puoli-ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Me ainakin kävellään koko kassapatteristo läpi vaimon kanssa ja valkataan kaunein kassa, jos vaan mahdollista.
Taitaa yksi vakiokassa jo aavistaa. :D
Niimpä, olkaa iloisia, kun voitte vielä valita 😀 Kun tulee vain itsepalvelukassoja tai tarvitsee sairaalahoitoa, ei voikaan enää valita palvelua naaman perusteella.
Se voi olla liikkuva ala jos järjestelyä hyllyillä, myös alahyllyt ja paljon kävelyä. Ja jatkuva piippaus. Ehkä sinne joskus pääsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko CV ja hakemus kunnossa? Kai hyödynsit tekoälyä niiden teossa? Jos et niin nuorempi polvi ajaa ohi, koska osaa käyttää niitä
Olen päivittänyt cv:tä ja on paljon työkokemusta. Olen aikuisopiskelija ja opintopisteet eivät vielä ihan riitä opiskeltavan alan töihin. Pitää olla 2/3 op. Ystäväni sanoi, että ottavat nuoria ja kauniita haastatteluun. En mikään ruma ole. Hain sinne 2 v. sitten ja pääsin haastatteluunkin. Silloin ryhmähaastattelu oli täynnä parikymppisiä. Rekrytoija soitti päivän liian myöhään, että olin ehtinyt ottamaan toisen työn vastaan. En käytä tekoälyä. Sen huomasin ryhmähaastattelussa, että moni suurenteli työkokemustaan.
Ryhmäähaastattelu prismaan myyjäksi;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki ylipainoiset keski-ikäiset ole huonoja työntekijöitä. Nuoremmilla voi olla huono kunto ja sairauksia myös.
Esihenkilö-puolisosi ei tätä vain ymmärrä.
Tässä keskustelussa huomaa, miten ihmiset ovat ikä- ja sukupuolirasisteja, että oletetaan, tietynnäköinen ihminen on huonompikuntoinen kuin joku toinen.
Vierailija kirjoitti:
Mene Citymarketiin, siellä ei iällä ja ulkonäöllä ole mitään väliä, hyllytys ja varasto on kansainvälistetty.
Taidan jatkossa mennäkin ainakin asiakkaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko CV ja hakemus kunnossa? Kai hyödynsit tekoälyä niiden teossa? Jos et niin nuorempi polvi ajaa ohi, koska osaa käyttää niitä
Ettekö te kakarat osaa itse edes työhakemusta kirjoittaa?
Ei kukaan nuorempi kirjoita työhakemusta nykyään itse. Tekoäly hoitaa. Vain vanhat keski-ikäiset kirjoitettavat itse.
Eli vanhemmat ovat tässäkin asiassa taitavampia.
Vierailija kirjoitti:
Kai tuollaiset on entry level-työpaikkoja nuorille. Keski-ikäisen pitäisi olla jo vähän eri tason hommissa.
Niin pitäisi olla, mutta jos on irtisanottu tuotannollistaloudellisista syistä alalta, missä ei yksinkertaisesta enää ole töitä. Pitää vääntää rautalangasta. Jos tällaista ikä- ja ulkonäkörasismia ilmenee työpaikoissa, niin miten kuvitellaan, että ihmiset työllistyvät? Sen takia on tärkeää, että annetaan koulutusmahdollisuuksia erilaisille työtä hakeville ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen päivittänyt cv:tä ja on paljon työkokemusta. Olen aikuisopiskelija ja opintopisteet eivät vielä ihan riitä opiskeltavan alan töihin. Pitää olla 2/3 op. Ystäväni sanoi, että ottavat nuoria ja kauniita haastatteluun. En mikään ruma ole. Hain sinne 2 v. sitten ja pääsin haastatteluunkin. Silloin ryhmähaastattelu oli täynnä parikymppisiä. Rekrytoija soitti päivän liian myöhään, että olin ehtinyt ottamaan toisen työn vastaan. En käytä tekoälyä. Sen huomasin ryhmähaastattelussa, että moni suurenteli työkokemustaan.
Ryhmäähaastattelu prismaan myyjäksi;D
Mun silmään pistää tuo, että opiskelee ja pisteet ei ihan vielä riitä sille alalle. Olisit just saanut perehdytyksen ja muutaman vuoron, ja samalla saanut tarvittavat pisteet opiskeltua, joten hakisi jo muualle. Nuorikin voi tehdä opiskelun ohessa noita töitä, mut se kestää silti pidempään jos opiskelut alussa yms.
Vierailija kirjoitti:
Mene Citymarketiin, siellä ei iällä ja ulkonäöllä ole mitään väliä, hyllytys ja varasto on kansainvälistetty.
Tarkoittaako tuo sitä että siellä on lähinnä tummaihoisia vuokraduunareita?
Prismassa täytyy työntekijöiden,varsinkin naisten,olla kauniita ja muutenkin näpsäkän näköisiä...se jos mikä on asiakasviihtyisyyttä..asiakas on tärkeä..
Jokaista duunia hakee se 300 - 500 ihmistä. Eli hyvin moni ei sitä saa.
Keski-ikäinen??? Eli wanhusnainen???
Citymarket kauppias hallinnoi ainoastaan ruokapuolta ja ruokapuolen työntekijöitä, on siis heidän työnantaja. Citymarketin käyttötavarapuolta ja kassoja taas hallinnoi Kesko, jota Citymarketissa edustaa tavaratalopäällikkö. Eli kyseinen kauppias ei ole voinut palkata kassalle ihmistä töihin.