Kukaan ollut Italiassa Comon alueella?
Kommentit (22)
Kävin muutama vuosi sitten. Nättiä seutua on.
Toki, italialaisten kansallisurheilu eli turisteilta rahat pois, hieman häiritsi. Milanossa sai olla ihan rauhassa.
Olen pyörinyt Comolla siellä sun täällä, mutta tykkään enemmän Gardan rennommasta ja vähemmän snobimaisesta tunnelmasta. Kaunistahan Comollakin on, eipä sillä. Kaudella kummassakin turisteja paljon, mutta Gardalla pääsee helpommin paikallisten sekaan ja näkee tavallista arkea enemmän. Gardalta puuttuu insta-turistit kokonaan.
3/3 jatkaa
Gardalle ei myöskään kipata bussilasteittain turisteja kuin korkeintaan päiväkäynnille Sirmionen vanhaan kaupunkiin.
Muutaman kerran. Liikaa turisteja mun makuuni! Oma talo kauempana hälinästä viinialueella.
Vierailija kirjoitti:
Olen pyörinyt Comolla siellä sun täällä, mutta tykkään enemmän Gardan rennommasta ja vähemmän snobimaisesta tunnelmasta. Kaunistahan Comollakin on, eipä sillä. Kaudella kummassakin turisteja paljon, mutta Gardalla pääsee helpommin paikallisten sekaan ja näkee tavallista arkea enemmän. Gardalta puuttuu insta-turistit kokonaan.
Jaa minusta asia on juuri päinvastoin. Garda liikaa turisteja, viihdyttiin Comolla paremmin.
Olen ollut, mutta Henk. Koht. Como oli pettymys minulle, samalla reissulla Venetsia ja Milano. Olivat paremmat.
Se nyt on niitä harvoja paikkoja joihin Suomesta pääsee halvalla ympäri vuoden. Ryanair lentää päivittäin Bergamoon.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on niitä harvoja paikkoja joihin Suomesta pääsee halvalla ympäri vuoden. Ryanair lentää päivittäin Bergamoon.
Ja liikkuminen julkisilla helppoa. Sama Gardalle. Myös Milanosta ja Veronasta hyvät ja nopeat yhteydet.
Järvi jossa vesi on niin likaista että ei voi uida. Hyvin ovat italialaiset hoitaneet turistikohteidensa markkinoinnin. Olen käynyt mutta en tiedä miksi.
En ole ollut italialaisessa Homossa.
Järvihän kuivuu hurjaa vauhtia, kohta ei ole vettä jäljellä. Nyt jo paikoittain näyttää surulliselta.
Minusta Garda paljon parempi paikka.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mökki järven rannalla siellä. Onhan siellä, kuulemma, julkkiksiakin. En ole itse nähnyt.
Ollaankohan naapureita, mulla on mökki siinä Villa Melzin kupeessa?
Mut joo, on tullut käytyä, visuaalisesti tosi hienoja paikkoja. Lapsia sinne ei kannata raahata mukaan.
Jos haluaa nähdä kauniita rakennuksia, isoja puutarhoja, väriloistoa, kukkia ja kasveja, vuoria, se on juuri oikea paikka. Käytiin yksi kohde per päivä ilman kiirettä, Bellagio, Comon kaupunki, Varenna ja siinä sivussa Tremezzo, Lenno, Menaggio. Joka paikassa oli paljon nähtävää. Yksi parhaista matkoistani.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, Garda on paljon parempi, Como oli itselleni isoin pettymys ja loma meni pahasti pieleen,
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mökki järven rannalla siellä. Onhan siellä, kuulemma, julkkiksiakin. En ole itse nähnyt.
Sekoitat Lohjanjärven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, Garda on paljon parempi, Como oli itselleni isoin pettymys ja loma meni pahasti pieleen,
Miten Como voi mennä pieleen? Ainoastaan jos olet siellä Comon kaupungissa.
Olen käynyt Rodoksella, Alaniassa, Teneriffalla, Bangkokissa, Kreetalla, Koh Samuilla, Keniassa, Tansaniassa, Safarilla, Gran Kanarialla, Pariisissa, Hampurissa, Barcelonassa, Lontoossa, Liverpoolissa, Ruotsissa ,Norjassa, Tallinnassa, Tartossa,
Comojärven matka on ykkönen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Como voi mennä pieleen? Ainoastaan jos olet siellä Comon kaupungissa.
Olen käynyt Rodoksella, Alaniassa, Teneriffalla, Bangkokissa, Kreetalla, Koh Samuilla, Keniassa, Tansaniassa, Safarilla, Gran Kanarialla, Pariisissa, Hampurissa, Barcelonassa, Lontoossa, Liverpoolissa, Ruotsissa ,Norjassa, Tallinnassa, Tartossa,
Comojärven matka on ykkönen
Mika maa tuo Safari on?
Milanossa varastetaan alushousutkin. Venetsia on vedenpaisumus tilassa vanha maurien arabialue. Comon järvet vuoret on vanhaa tulivuori kraateria. Hiiliä ne ei ymmärrä kaivaa. Aina tulivuorilla on hiiltä kuin timantteja siis kovia kivilaatuja. Ne on kivettynyttä maamassaa. Maan sisältä tulijärvestä. Ja nyt on ostajan onni että ikivanhoja kivimökkejä myydään luhistumassa olevia vähän sisältä maalattu. Ei silti joka osaa vähän sementti betoni hommia saa tukiseinillä lisää asuinaikaa. Sisilia on toinen paikka missä vuorilla myydään kivitaloja. Azorit on myös hieno paikka tulivuori kraateri järvi ja valaita kuin delfiinejä ja maatiloja. Onko kala edes oikeasti syötävää sillä saastunutta on vesi. Onnistuuko vedenpuhdistaminen vai lähdevesi pullossa.