Voi helkkari. Mies ei ollut meinannut tuntea meidän taaperoa, kun haki pois sen vauva kerhosta . Harkitsen eroa.
Minä vein taaperon kerhoon ja siellä on paljon muitakin samanikäisiä. Mies haki ja ei ollut meinannut erottaa kuka on meidän. Kaikki näyttää kuulemma samalta.
Harkitsen oikeasti eroa. Mies vain vähättelee asiaa ja sanoo, että kaikkihan nuo on ihan samannäköisiä tuossa iässä. Myöhemmin vasta erottuu ihmisten ulkonäkö ja ulkoiset piirteet alkaa erota toisistaan. Joo totta, mutta kyllä vanhemman pitäisi tuntea oma lapsi.
Kommentit (101)
Pitäisiköhän käydä Specsaversilla?
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minäkin välillä tarhan pihamaalla joudun katsomaan tarkasti kuka on oma lapsi, kun kaikilla on kurahaalari ja kypärämyssy päässä, vaikka minulla on täydellinen näkö, ja kasvomuisti.
Etenkin, jos on joku uusi pipo päässä tai varahaalarit.
Miten niitä edes erottaa toisistaan. Äidit tietysti näkevät taaperonsa naamassa tulevan huippumallin piirteet mutta oikeasti kaikki ne näyttää samalta.
Jossain ketjussa oli hyvä sanasto:
"Kun vauva on ihan pieni ja vain pötköttää: pötkelö.
Kun ryömii: ryömelö.
Kun taapertaa: taapero.
Kun kävelee "kunnolla": kävelö (ja kävelöitähän ovat sitten tällä perusteella kaikki 4-100-vuotiaat)."
No kyllä minäkin välillä tarhan pihamaalla joudun katsomaan tarkasti kuka on oma lapsi, kun kaikilla on kurahaalari ja kypärämyssy päässä, vaikka minulla on täydellinen näkö, ja kasvomuisti.
Kerranko sitä nappaa vieraan ihmisen lapsen mukaan siitä kakarajoukosta ja sitten vasta huomaa kotimatkalla. Ei muuta kuin U-käännös ja vaihtaa vieras lapsi omaan.
Seuraavaksi sama tapahtuu yökerhossa..
Näitä sattuu välillä. Koska ne naperot tosiaan näyttää monet hyvin samanlaisilta. Ja miehet ei paljon vaatteita katso ja muista, mitä sillä omalla on päällä.
Aikuisillekin sattuu tämmöisiä erehdyksiä. Minulle tuli kerran eräs puolituttu selittämään jotain asiaa ja kun en ihan pysynyt kärryillä hänen selityksessään, niin lopulta hän sanoi, että mehän nähtiin eilen siellä yhdessä paikassa ja juteltiin. Sanoin, etten ole eläissäni käynyt ko. paikassa. Hän oli ihan hämillään ja sanoi, että hän puhui sille henkilölle ihan siinä luulossa, että se olin minä. Että näin. Minun näköisiäni on siis muitakin. 😂
Kannattaa ehkä laittaa joku viivakoodi lapseen, niin mies voi skannerilla tunnistaa omakseen.
Miestä ei ilmeisesti kiinnosta oma lapsensa. Surullista.
Mun suurin pelko oli miten tunnistan sen alle 3v lapsen joka in kerhossa etten ota jonkun muun lasta ja hylkää sinne omaani.
Onneksi lapsi tuli aina luokseni.
Pitäisihän sen lapsenkin muistaa isänsä. Eikö juokse hakijan luo?
Minä olen kasvosokea ja olin bongaamassa aivan väärää lasta omanani päiväkodin pihalta. Monella rukan sininen kura-asu ja kun näkyi vaan naama en tunnistanut. En tunnista naapureitakaan vain naamasta.
Ajatelkaa nyt. Samanlaisilta ne lapset näyttää haalareissaan. Yhtä lailla et erota työvaatteissa kulkevia miehiä toisistaan.
Tunnistaa sut kuitenkin? Äänestä ja narinasta? Suun asennosta?
Miehelläsi on jonkinmoinen kasvosokeus tai hän ei näe kunnolla kauas. Nämä ovat ainoita järkeviä selityksiä tapaukseen. Kyllä isä tunnistaa omat lapsensa siinä missä äitikin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä laittaa joku viivakoodi lapseen, niin mies voi skannerilla tunnistaa omakseen.
Nythän ei saa kysellä sukunimeä eikä sukupuolta, töitäkin haetaan anonyymisti.
Pian lapselle laitetaan siru niskaan, jonka avulla tunnistus tapahtuu joka tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin joskus tarhassa ehdottanut et eikö sitä voisi ottaa vaan yhden ja huomennahan se sitten tuodaan takaisin? Ei kuulemma sovi sillai...
Ota ero ja myy piltsua