Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Syntyvyys laski Suomessa kolmatta vuotta peräkkäin

Vierailija
23.01.2025 |

https://yle.fi/a/74-20138807

Syntyvyys laski Suomessa kolmatta vuotta peräkkäin

Vuoden 2024 kokonaishedelmällisyysluku oli tilastointihistorian matalin.

Kommentit (520)

Vierailija
161/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tavismiehenä ihmettele uutista yhtään.

Naisten pinnallinen nirsous on noussut vuosi vuodelta.

Vain kärkitason panomiehet kelpaa naisille.

Kilttien ja kunnollisten miesten kanssa ei vaan ole sitä jotain selittämätöntä panokipinää...

No ei se kiltin kaljamaha vaan sytytä, sori vaan. Mutta itse olen tottunut pitämään itsestäni huolta ja samaa odotan myös kumppanilta.

Älä huoli, juuri täällä joku mies mainostoi miten yksi mies voi siittää 10 000 naista. Eli kyllä näistä alfoista meille siittäjiksi riittää! Mutta se vaan ketuttaa kiltti-inceliä.

Voi, mutta tuo on lailla kiellettyä, etteivät muut miehet saa raivareita ja ala sekoilemaan. Se nyt ei kuitenkaan toimi, ttä naisia jaellaan hyväksikäytettäviksi sellaisille tahoille, joita he eivät itse valitse. Tämä on kielletty jopa koraanissa!

Vierailija
162/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyt alhaiseen syntyvyyteen ovat nämä kolme kohtaa.

1. Ei ole kumppania

2. Ei ole varaa lapsiin

3. Lapsia ei vaan haluta tehdä.

Kohtaan kolme sisältyy sitten monia kohtia kuten lapset ei kiinnosta, tähän maahan ei lapsia halua tehdä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotamme, että hallitus ryhtyy toimenpiteisiin ansiotuloverovelvollisuuden osittaiseksi tai kaikkinaiseksi poistamiseksi äideiltä, jotka ovat synnyttäneet vähintään kolme lasta

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010761913.html

Niin että rahalla manipuloitaisiin naiset synnyttämään. What could go wrong

Vierailija
164/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa hoitoa synnytyssairaalassa, ei päiväkotipaikkoja , kouluisssa annetaan lasten rääkätä toisiaan. Tosi rohkeaa, jos silti lapsia haluaa tehdä. Lisäksi naiset joutuvat katkaisemaan työuraansa turhan pitkäksi aikaa.

Vierailija
165/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette nössyköitä. Suomi tuhoutuu, kun pelkäätte kaikkea ettekä lisäänny. Kai teillä pienituloisilla naisilla on työssäkäyvät miehet? Ihan on mahdollista elää pienillä tuloilla jos on keskituloinen puoliso. Tässä maassa elää todella köyhiä perheitä, eivätkä hekään ole kuolleet nälkään. Tulkaa pois sieltä pääkaupunkiseudulta niin elämä helpottuu kummasti.

Vierailija
166/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotamme, että hallitus ryhtyy toimenpiteisiin ansiotuloverovelvollisuuden osittaiseksi tai kaikkinaiseksi poistamiseksi äideiltä, jotka ovat synnyttäneet vähintään kolme lasta

Miksi hallitus? Miksei sen syntyvän lapsen omistava mies? Eivät naiset suostu synnyttämään miesten omistukseen, jos miehet vaan loisivat lapsen vanhempina. Miehen velvollisuus on elättää ja huolehtia naisist, ja niin kauan kun yritätte ulkoistaa tämän vastuun kaikille muille tahoille, ette tule näkemäänkään naisia

Vierailija
167/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette nössyköitä. Suomi tuhoutuu, kun pelkäätte kaikkea ettekä lisäänny. Kai teillä pienituloisilla naisilla on työssäkäyvät miehet? Ihan on mahdollista elää pienillä tuloilla jos on keskituloinen puoliso. Tässä maassa elää todella köyhiä perheitä, eivätkä hekään ole kuolleet nälkään. Tulkaa pois sieltä pääkaupunkiseudulta niin elämä helpottuu kummasti.

Ei ole. Tilastot osoittavat, että nimenomaan pienituloiset naiest eivät mene naimisiin. Yliarvioit miesten kunniallisuuden ja halukkuuden elättää naisia: he menevät naimisiin vain jos itse hyötyvät tästä taloudellisesti eli nainen on suurituloinen tai perijätär. Vähävarainen nainen on heille pussientyhjennyskohde, ei vaimo. 

Vierailija
168/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Handmaid's tale ei siis ole niin dystopiaa kuin luulisi. Siis lasten saannin näkövinkkelistä.

Ai ku kukaan ei halua synnyttää eikä mikään mahti pysty naisia tähän houkuttamaan, saati pakottamaan?

Kylläpä onkin ihan hirveää tyranniaa.

Tulevaisuus ei kovin hyvältä näytä. Tradwife, aborttikielto, ehkä myös kohta ehkä myös ehkäisykielto.

Ja toinen ääripää hekumoi seksillä ja seksuaalisuudella ilman mitään rajoja. 

Vierailija
169/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko itselläsi 2-3 lasta?

Vierailija
170/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

38-vuotiaista lapsettomista naisista pitää tehdä asevelvollisia.

Vierailija
171/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjä tukee ja levittää väestömäärävalhetta - haluaa näivettää Suomen

Lähteitä:

DW (Deutsche Welle)

The Russian parliament is discussing a law to ban so-called "propaganda of childlessness"

https://www.dw.com/en/whats-behind-russias-plan-to-ban-child-free-ideol…

YLE

https://yle.fi/a/74-20012427

Viime vuosina olemme todistaneet Venäjän määrätietoista yrittämistä vaikuttaa länsimaisten yhteiskuntien sisäisiin asioihin, ja tämä kampanja on saanut monia muotoja. Yksi huolestuttavimmista keinoista on väestömäärävalheiden levittäminen, joka on erityinen uhka suomalaiselle yhteiskunnalle. Tämä ei ole vain äärimmäistä propagandaa, vaan se on myös osa laajempaa strategiaa, joka pyrkii heikentämään Suomen yhtenäisyyttä ja tulevaisuutta

Sama mulle vaikka synnyttäminen vähentäiskin syöpiä. Elämänlaatu kärsii revenneistä sulkijalihaksista ja työuraan liittyvistä menetyksistä.

Vierailija
172/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tilastot osoittavat, että nimenomaan pienituloiset naiest eivät mene naimisiin. Yliarvioit miesten kunniallisuuden ja halukkuuden elättää naisia: he menevät naimisiin vain jos itse hyötyvät tästä taloudellisesti eli nainen on suurituloinen tai perijätär. Vähävarainen nainen on heille pussientyhjennyskohde, ei vaimo. 

Tässäpä tämä. Miehet maksimoivat aina omaa etuaan. Jos nainen ei ole varakas, hän ei saa perhettä ellei suostu lapsiin avoparina/yhärinä.  Kieroutunutta, mutta näin se menee. Tiimityö on varakkaita varten ja köyhän naisen osana on hyväksyä kusetus.

Vierailija
173/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla notkuvat synnytyskoneet pitäisi saada töihin, jotta suomen väkikulu nousisi.

Vierailija
174/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten teko ja hoitaminen kunnon veronmaksajiksi on liian kallista köyhälle. Agendan mukaista ettei köyhät tee lapsia. Turha itkeä.

t:köyhä

Vierailija
175/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole löytynyt kumppania joka haluaisi lapsia, turha naisia syyllistää, kun monesti se on mies joka ei halua perhettä, vaan elää vapaana ikuisesti Peter pan elämää.

Vierailija
176/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi koskea myös isiä, jotka todistettavasti olisivat kantaneet kunniakkaasti vastuunsa perheestä ja lapsistaan. Pitäneet vanhempainvapaansa ja osallistuneet osaltaan elatukseen.

Vierailija
177/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko itselläsi 2-3 lasta?

Kyllä, 2 lasta. Työt pätkää ja osa-aikaista. Nyt työtön. Mies elättää, minä laitan myös pienet tuloni perheen kuluihin.

Vierailija
178/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tavismiehenä ihmettele uutista yhtään.

Naisten pinnallinen nirsous on noussut vuosi vuodelta.

Vain kärkitason panomiehet kelpaa naisille.

Kilttien ja kunnollisten miesten kanssa ei vaan ole sitä jotain selittämätöntä panokipinää...

No ei se kiltin kaljamaha vaan sytytä, sori vaan. Mutta itse olen tottunut pitämään itsestäni huolta ja samaa odotan myös kumppanilta.

Älä huoli, juuri täällä joku mies mainostoi miten yksi mies voi siittää 10 000 naista. Eli kyllä näistä alfoista meille siittäjiksi riittää! Mutta se vaan ketuttaa kiltti-inceliä.

Voi, mutta tuo on lailla kiellettyä, etteivät muut miehet saa raivareita ja ala sekoilemaan. Se nyt ei kuitenkaan toimi, ttä naisia jaellaan hyväk

Tässä skenaariossa naiset olivat valinneet alfan itse ja incel on jäänyt nuolemaan näppejään. 

Vierailija
179/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä suunta. Eihän kukaan halua synnyttää tänne lapsia ennen kuin kaikille löytyy töitä. Kukapa sitä haluaa lastaan kutsuttavan "loiseksi" tai muuksi vastaavaksi jos tämä ei satu saamaan töitä. Valtion taloutta kohentavia vaikutuksia on todella paljon. Ei tarvita niin paljon kouluja, vähemmän kustannuksia yhteiskunnalla kun jäävät lapsilisät ja kaikki lapsiin liittyvät kustannukset pois. Mutta pääasia on ettei yhteiskuntaan jää tyhjäkäyntiä työttömyyden muodossa. Kaikki ovat ikionnellisia.

Vierailija
180/520 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse yli keskitulon tienaava nainen. Juurikin siksi, kun en ole jäänyt kotiäidiksi vaan olen käynyt kouluni ja panostanut uraan. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi