Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset juo olutta aamulla? Vain Suomessa...

Vierailija
23.01.2025 |

Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun olen aamulla ollut lentokentällä lentoa odottelemassa. Siellä on aina pöydät täynnä äijiä ja pariskuntia oluttuopit edessä. Mikä ihme suomalaisia vaivaa? Kuka alkaa kitata kaljaa jo ennen yhdeksää? Ihan tosissaan!

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkusta joskus Balkanin maihin. Siellä on tapana kiskaista shotti rakijaa aamukahvin kaverina ennen töihin lähtöä.

Donald Trump joka aamu coca-colaa ja sitä menee litrakaupalla päivittäin. Olisikohan se joten huumattu, kun puhuu jatkuvasti epäselvästi ja ristiriitaisesti.

Vierailija
62/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaakaan en ole lentokentällä olutta juonut. Viskiä, vodkaa tai muuta tiukkaa kylläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joisivat moukat viiniä, se olisi fiinimpää.

Vierailija
64/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut matkustella juuri lainkaan  elämässäsi. Jokainen tietää että kansainvälisillä lentokentillä kellonaika menettää merkityksensä kaljan juonnin ja aterioinnin osalta. 

Olen matkustellut huomattavasti enemmän kuin keskiverto suomalainen. En ole havainnut noita aamukaljottelijoita muualla.

Ei ole vain silloin, kun loma alkaa, vaan näköjään myös silloin kun loma loppuu. Ja siis silti! Kaljaa aamulla?

Ap

Eli olet käynyt kerran Ruotsin laivalla ja Pärnussa kylpyläreissulla

Vierailija
65/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut matkustella juuri lainkaan  elämässäsi. Jokainen tietää että kansainvälisillä lentokentillä kellonaika menettää merkityksensä kaljan juonnin ja aterioinnin osalta. 

Olen matkustellut huomattavasti enemmän kuin keskiverto suomalainen. En ole havainnut noita aamukaljottelijoita muualla.

Ei ole vain silloin, kun loma alkaa, vaan näköjään myös silloin kun loma loppuu. Ja siis silti! Kaljaa aamulla?

Ap

Itse en ymmärrä ihmisiä jotka syövät miatopohjaisia puuroja. Keitettyä maitoa? Kuka sellaista saakurkusta alas?

Vierailija
66/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tästä kommentista viimeistään selvisi että olet joko paska trolli tai joku muu kullimuumi. Yrität liikaa ja se paistaa läpi.

"Kullimuumi"! Ihana sana, otan käyttöön! 

Vierailija
67/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykääpäs Tsekeissä katsomassa mitä juovat aamulla: Olutta joka on vielä halvempaa kuin kahvi

ja paljon parempaa kuin suomalainen olut.

Vierailija
68/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua, mikä siinä on niin ihmeellistä. Joku juo kahvia, joku energiajuoman, joku smoothien,miksei joku voisi juoda oluenkin, jos siitä tykkää. Vai onko tässäkin se suomalainen suhtautuminen takana, että ajatellaan, ettei joku voi juoda yhtä olutta, vaan jos näkee oluen lasissa, se tarkoittaa väistämättä kaatokännejä. 

Kun lapset oli pieniä, ja matkustettiin heidän kanssaan, mun mies saattoi hyvinkin juoda oluen lentokentällä, kun siellä piti yleensä odotella tunteja. On se mahtanut herättää paheksuntaa.

Tai lomanaloituskuohuviini! 

Vierailija
69/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi juoda aamulla niin ei mene yöunet.

Vierailija
70/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. se että sinä olet noin tyhmä, ei tarkoita että vain Suomalaiset tekisivät näin.

Kaltaisiltasi tietämättömiltä junteilta pitäisi kieltää pääsy lentokentälle ja muihin julkisiin tiloihin.

Vierailija
71/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua, mikä siinä on niin ihmeellistä. Joku juo kahvia, joku energiajuoman, joku smoothien,miksei joku voisi juoda oluenkin, jos siitä tykkää. Vai onko tässäkin se suomalainen suhtautuminen takana, että ajatellaan, ettei joku voi juoda yhtä olutta, vaan jos näkee oluen lasissa, se tarkoittaa väistämättä kaatokännejä. 

Kun lapset oli pieniä, ja matkustettiin heidän kanssaan, mun mies saattoi hyvinkin juoda oluen lentokentällä, kun siellä piti yleensä odotella tunteja. On se mahtanut herättää paheksuntaa.

Energiajuoma tai smoothie eivät sisällä alkoholia, joka aiheuttaa pienenäkin määränä päihtymystilan. Ei noita voi aikuisten oikeasti vertailla millään tavalla.

Energiajuomasta menee muuten vaan sekaisin. Ja tyhjät tölkit tietenkin heitetään luontoon kun ennen koulupäivää otetaan drinksut. 

Vierailija
72/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 luvulla olin stadissa töissä. Joka perjantai koko meidän osasto, pomo mukaanlukien, mentiin syömään saman talon ravintolaan. Pidettiin parin tunnin lounas ja juotiin ruuan kanssa tuopit tai kaksi ja sit vielä pariksi tunniksi töihin. Ja oltiin naisia kaikki paitsi pomo.

Vierailija
73/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on tulleet kaukaakin lentokentälle ja valvoneet jo tunteja saapuessaan sinne. On siis heille jo iltapäivä pitkällä.

Asuin Tampereella aikaisemmin ja kyllä kesäaamuina oli ja on klo 9 jo terassit täynnä. Nykyisessä kotikaupungissa eka baari aukeaa vasta klo 11, mikä on ihan järkyttävää.

Vierailija
74/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkusta joskus Balkanin maihin. Siellä on tapana kiskaista shotti rakijaa aamukahvin kaverina ennen töihin lähtöä.

Tosiaan, aikoinaan Jugoslaviassa oli slivovits-aamudrinkit. 

Joo, Varsovassa hotellin aamiaisella oli sen kuoharipullon kaverina jäähdyttimessä vodka-pullo.. oli minusta hitusen outo näky. Roomassa hotellissa (bisnes-hotelli, ei mikään AI paikka) Mimosa oli osa pöytään kannettua aamiaista. Että osataan se muuallakin. 

Puolalaisille Vodka on pyhä asia ja siksi sitä saa lähes aina ja kaikkialla. Tosin nykyään rajoituksia on tullut hankaloittamaan entistä menoa.

Vierailija
75/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava lento lähtee 06.10 eli en ehkä silloin mene/ehdi baariin mutta koneessa kyllä otan Northern Blushin tai pari.

Vierailija
76/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu, ilta, yö tai keskipäivä. Mitä väliä koska huurteisen huulilleen nostaa.

Vierailija
77/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin oikein kuvitella paheksuvan ilmeesi, jolle nauran tuopin ääressä. Olet takakireä tylsimys.

Vierailija
78/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80 luvulla olin stadissa töissä. Joka perjantai koko meidän osasto, pomo mukaanlukien, mentiin syömään saman talon ravintolaan. Pidettiin parin tunnin lounas ja juotiin ruuan kanssa tuopit tai kaksi ja sit vielä pariksi tunniksi töihin. Ja oltiin naisia kaikki paitsi pomo.

Se on sääli kuinka kasarin hyvää aikaa kesti niin vähän aikaa. Ysärillä syntyneet eivät ole nähneet sellaista aikaan kun työttömiä oli oikeasti vähän. Näiden aikana työttömyys on ollut aina 6 numeroinen ja siihen ei ole laskettu 9 euron työttömiä. Todellinen työttömyys on isompi kuin virallinen työttömyysluku.

Vierailija
79/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä sillä on millä aikaa sitä olutta juo? Ihme moraalisääntöjä jotka eivät perustu yhtään mihinkään.

Se on just näin, mutta tämmöisiä nää hiekkavitut on.

Vierailija
80/81 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä ! Saisi olla kuin Venäjällä jossa aamiaiseen oleellisesti kuuluu  kortteli, n. 3 dl, vodkaa. Ja kg hapankaalta sekä muutama lude.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan