Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset juo olutta aamulla? Vain Suomessa...

Vierailija
23.01.2025 |

Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun olen aamulla ollut lentokentällä lentoa odottelemassa. Siellä on aina pöydät täynnä äijiä ja pariskuntia oluttuopit edessä. Mikä ihme suomalaisia vaivaa? Kuka alkaa kitata kaljaa jo ennen yhdeksää? Ihan tosissaan!

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykääpäs Tsekeissä katsomassa mitä juovat aamulla: Olutta joka on vielä halvempaa kuin kahvi

Ei juoda. Kyllä aapee tietää ;-) 

Vierailija
22/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään lentämistä. Varsinkin nousua, vaikka laskeutuminen onkin tilastollisesti vaarallisinta. Pari drinksua ennen lentoa rauhoittaa nousun ajaksi, ja sitten voinkin nuokkua lopun ajan, kun pieni alkoholiannos rentouttaa ja nukuttaa. Aamulennolle on kuitenkin joutunut lähtemään jo yöllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen matkustellut paljon enemmän kuin ap ja tunnen suurta ylpeyttä maastani. Meillä on asiat hyvin ja sen näkee nimenomaan kun on kiertänyt ja nähnyt maita ja kansoja joilla asiat ei todellakaan ole hyvin. 

Joku juntti toki tarttuu pikkuasioihin ja tuntee pienuutta ja häpeää suomalaisuudesta siksi. Sääli. Monessa maassa Suomella on hyvä maine. Valinta keskitytkö isoon positiiviseen vai pieniin negatiivisiin asioihin. 

Vierailija
24/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo vain Suomessa-hokemat ovat niiiiin noloja. Luulevatko nämä ihmiset ihan OIKEASTI, että Suomessa ollaan jotenkin niin erikoisia, ettei muualla maailmassa tehdä samoja asioita kuin täällä?! 😂 Venäjällä juodaan paljon, Iso-Britanniassa juodaan paljon, Amerikassa juodaan paljon... Hohhoijaa.

Usein myös verrataan tyyliin suomalaista räkälää vs ranskalainen huippuravintola- "unohtaen" että on ranskassakin räkälöitä ja myös suomessa niitä huippupaikkoja.

Mutta haukuttua pitää saada.

Vierailija
25/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua, mikä siinä on niin ihmeellistä. Joku juo kahvia, joku energiajuoman, joku smoothien,miksei joku voisi juoda oluenkin, jos siitä tykkää. Vai onko tässäkin se suomalainen suhtautuminen takana, että ajatellaan, ettei joku voi juoda yhtä olutta, vaan jos näkee oluen lasissa, se tarkoittaa väistämättä kaatokännejä. 

Kun lapset oli pieniä, ja matkustettiin heidän kanssaan, mun mies saattoi hyvinkin juoda oluen lentokentällä, kun siellä piti yleensä odotella tunteja. On se mahtanut herättää paheksuntaa.

Kun aikoinaan asuin Italiassa, moni kävi lounasaikaan baarissa ottamassa aperitiivin. Lounaalla saatettiin hyvin juoda pieni lasi viiniä ja palata sitten töihin. 

Nämä jotka paheksuvat yhtä tai kahta alkoholiannosta ovat sellaisia, jotka pelkäävät, etteivät itse osaisi lopettaa siihen yhteen tai kahteen. 

Vierailija
26/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa oli teollisuustyöläisillä pitkään tapana poiketa töihin mennessään bistrossa siemaisessa kahvi ja viinapaukku. Tehtaat olivat nimittäin lämmittämättömiä ja talvella siis kylmiä, joten aamusnapsi helpotti töiden aloittamista.

Siellä taitaa myös edelleenkin olla laki, jonka mukaan työpaikkojen ruokalassa on pakko olla tarjolla viiniä lounaan kanssa. Tämä jopa sellaisissa yrityksissä, joilla on kaikkialla muualla tiukka nollalinja alkoholin käyttämiseen työaikana ja esimerkiksi sellaisissa töissä kuten trukkikuski.

Vierailija
27/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on Hongkongiin menossa, niin kellon voi laittaa 6 tuntia edelle ja aloittaa oluen juonnin. Mutta yksi varoitus: koneesta voi puuttua 1 matkustaja, jolloin hänen ruumaan mennyt matkalaukku pitää poistaa pommivaaran vuoksi. Operaatio voi kestää tunnin tai kaksi, joten vessaan alkaa kertyö jono.

Vierailija
28/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut on hyvä palautus juoma, raskaan yön jälkeen muutama olut on vain hyväksi keholle.

Vierailija
29/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen matkustellut paljon enemmän kuin ap ja tunnen suurta ylpeyttä maastani. Meillä on asiat hyvin ja sen näkee nimenomaan kun on kiertänyt ja nähnyt maita ja kansoja joilla asiat ei todellakaan ole hyvin. 

Joku juntti toki tarttuu pikkuasioihin ja tuntee pienuutta ja häpeää suomalaisuudesta siksi. Sääli. Monessa maassa Suomella on hyvä maine. Valinta keskitytkö isoon positiiviseen vai pieniin negatiivisiin asioihin. 

Kuin omasta kynästäni!

Vierailija
30/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me suomalaiset ollaan cool! Me lanseerattiin kalsarikännit maailmalle! Otahan ap tukka pois nutturalta ja nauti elämästä!

Oletko koskaan käynyt "maailmalla?" Oliko kukaan siellä kuullut kalsarikänneistä? Kenen mielestä se oli hieno juttu? Säälittävämpää konseptia tuskin voisi keksiäkään.

Kesällä viimeksi eri mantereella. Relaa beibi! Ei tää oo niin vakavaa, tää on vain elämää!

Vierailija
31/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua, mikä siinä on niin ihmeellistä. Joku juo kahvia, joku energiajuoman, joku smoothien,miksei joku voisi juoda oluenkin, jos siitä tykkää. Vai onko tässäkin se suomalainen suhtautuminen takana, että ajatellaan, ettei joku voi juoda yhtä olutta, vaan jos näkee oluen lasissa, se tarkoittaa väistämättä kaatokännejä. 

Kun lapset oli pieniä, ja matkustettiin heidän kanssaan, mun mies saattoi hyvinkin juoda oluen lentokentällä, kun siellä piti yleensä odotella tunteja. On se mahtanut herättää paheksuntaa.

Kun aikoinaan asuin Italiassa, moni kävi lounasaikaan baarissa ottamassa aperitiivin. Lounaalla saatettiin hyvin juoda pieni lasi viiniä ja palata sitten töihin. 

Nämä jotka paheksuvat yhtä tai kahta alkoholiannosta ovat sellaisia, jotka pelkäävät, etteivät itse osaisi lopettaa siihen yhteen tai kahteen. 

Lounasmenuunhan kuuluu se viinikarahvi. On kyllä itsekin tullut joskus otettua viinilasillinen lounaalla kesken duunipäivän, ihan Suomessa, oudoltahan se tuntuu, "kielletty hedelmä".  

Vierailija
32/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounasmenuunhan kuuluu se viinikarahvi. On kyllä itsekin tullut joskus otettua viinilasillinen lounaalla kesken duunipäivän, ihan Suomessa, oudoltahan se tuntuu, "kielletty hedelmä".  

Vierailija
33/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Energiajuoma tai smoothie eivät sisällä alkoholia, joka aiheuttaa pienenäkin määränä päihtymystilan. Ei noita voi aikuisten oikeasti vertailla millään tavalla.

Vierailija
34/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oli Ranskassa töissä, ruokatauolla Ranskalaisilla lupa juoda pullo viiniä, Suomalaisilla se oli kiellettyä. Seuraus oli että Ranskalaisista suurin osa oli humalassa töissä ja sen kyllä huomasi. 

Vierailija
35/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ihmisiä baareissa aamu kuudelta niin Kööpenhaminan kuin Chicagonkin kentillä, ei mitään ihmeellistä. Onko se jotenkin syntisempää juoda aamulla vai mitä kellonajalla on väliä?

Vierailija
36/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka paheksuvat yhtä tai kahta alkoholiannosta ovat sellaisia, jotka pelkäävät, etteivät itse osaisi lopettaa siihen

Ja apericena on drinkin (aperitiivin) ja buffet-pöydän edullinen yhdistelmä, joka tunnetaan ainakin Pohjois-Italiassa.

Oiskohan kuitenkin niin, että jos ap on matkustellut, niin se on tapahtunut laput silmillä?

Vierailija
37/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä sillä on millä aikaa sitä olutta juo? Ihme moraalisääntöjä jotka eivät perustu yhtään mihinkään.

Vierailija
38/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa sellaisessa hotellissa olen ollut ulkomailla, jossa on tarjottu aamiaisella kuohuviiniä. Onko se jotenkin sivistyneempää kuin kaljan juominen aamutuimaan? Prosenttejakin siinä kuitenkin on jopa enemmän.

Vierailija
39/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pskat. Asun Englannissa, ja kun lennän Suomeen (aamulento, Terminal 3, tietäjät tietää) niin kyllä sielläkin on baari täynnä porukkaa juomassa aamukaljat, heti kun se aukeaa, eli kello 6. Se kuuluu matkailuun. Ja on sitäpaitsi hauskaa. Ihan sama asia kuin se, että kaikki tietävät että lentokentillä, rautatieasemilla jne tarjottava ruoka ei sisällä ollenkaan kaloreita, kuten ei muukaan ruoka mitä syödään matkatessa. Kaikki tämä kuuluu matkustamisen iloon ja vapauteen, jonka AP:n pitäisi tietää, kun niin kokenut matkaaja kerran on. N45

Vierailija
40/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut The Oak Barrelista. Ei voi yhden pubin perusteella tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Meillä on ollut tapana käydä Barrelissa vetämässä tuopit aina ennen lentoa kellonajasta riippumatta. Se on vaan sellainen traditio, monesti ollut koko reissun ainoa alkoholi. Istutaan rauhassa ja fiilistellään tulevaa reissua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi