Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset juo olutta aamulla? Vain Suomessa...

Vierailija
23.01.2025 |

Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun olen aamulla ollut lentokentällä lentoa odottelemassa. Siellä on aina pöydät täynnä äijiä ja pariskuntia oluttuopit edessä. Mikä ihme suomalaisia vaivaa? Kuka alkaa kitata kaljaa jo ennen yhdeksää? Ihan tosissaan!

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan liikaa näitä alkoholi valvojia, annetaan ihmisten itse päättää mitä syövät ja juovat.

Vierailija
42/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät mitä ihmiset juovat kämpissään ja mihinkä aikaan, aika monet alkoholistit aloittavat aamunsa kaljalla ja

muissakin maissa kuin suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä ei?

Vierailija
44/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä juodaan ympäri maailman 24/7.

Vierailija
45/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole viikonpäivillä ja kelloajoilla ollut enää 20 vuoteen mitään merkitystä. Fiiliksen mukaan.

- 26 vuotta kolmivuorotyötä

Vierailija
46/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykääpäs Tsekeissä katsomassa mitä juovat aamulla: Olutta joka on vielä halvempaa kuin kahvi

Ja Liettuassa imaistaan 3 stobea lounaallakin.

Vierailija
47/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me suomalaiset ollaan cool! Me lanseerattiin kalsarikännit maailmalle! Otahan ap tukka pois nutturalta ja nauti elämästä!

Oletko koskaan käynyt "maailmalla?" Oliko kukaan siellä kuullut kalsarikänneistä? Kenen mielestä se oli hieno juttu? Säälittävämpää konseptia tuskin voisi keksiäkään.

Venäjällä vedetään viinaa suoraan sängyssä ei tartte edes kalsareita

Vierailija
48/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomessa leimautuu juopoksi jos ottaa bisseä aamuta lähtien ja on oloinen ja puhelias. Tässä maassa kännääminen pitää aloittaa aina illalal pitkän raskaan viikon jälkeen ja örveltää aamuun asti. Hyi helvetti. Menee koko viikonloppu pilalle.

Vierailija
49/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lahko peruna nuttura kireällä ,mene bussilla ääliö niin ei tarvitse ihmetellä

Vierailija
50/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pskat. Asun Englannissa, ja kun lennän Suomeen (aamulento, Terminal 3, tietäjät tietää) niin kyllä sielläkin on baari täynnä porukkaa juomassa aamukaljat, heti kun se aukeaa, eli kello 6. Se kuuluu matkailuun. Ja on sitäpaitsi hauskaa. Ihan sama asia kuin se, että kaikki tietävät että lentokentillä, rautatieasemilla jne tarjottava ruoka ei sisällä ollenkaan kaloreita, kuten ei muukaan ruoka mitä syödään matkatessa. Kaikki tämä kuuluu matkustamisen iloon ja vapauteen, jonka AP:n pitäisi tietää, kun niin kokenut matkaaja kerran on. N45

MInäkin olen lähtenyt terminaalista 3 Englannissa. Ei siellä mitään baaria ollut. Ei edes penkkejä, istuin lattialla.Todella hiljainen paikka. Ihmettelin, että miten on varaa lentää tyhjällä koneella. B737 ja minun lisäksi 8 matkustajaa.

Vierailija
51/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkusta joskus Balkanin maihin. Siellä on tapana kiskaista shotti rakijaa aamukahvin kaverina ennen töihin lähtöä.

Tosiaan, aikoinaan Jugoslaviassa oli slivovits-aamudrinkit. 

Joo, Varsovassa hotellin aamiaisella oli sen kuoharipullon kaverina jäähdyttimessä vodka-pullo.. oli minusta hitusen outo näky. Roomassa hotellissa (bisnes-hotelli, ei mikään AI paikka) Mimosa oli osa pöytään kannettua aamiaista. Että osataan se muuallakin. 

Vierailija
52/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa oli teollisuustyöläisillä pitkään tapana poiketa töihin mennessään bistrossa siemaisessa kahvi ja viinapaukku. Tehtaat olivat nimittäin lämmittämättömiä ja talvella siis kylmiä, joten aamusnapsi helpotti töiden aloittamista.

Kymmenisen vuotta sitten olin Nantesissa Ranskassa kuukauden keikalla, ja ne toimihenkilöt istui pari tuntia lounaalla ja imivät pullon punkkua mieheen. Sitten ne oli pari tuntia päissään töissä. Itse kävin niiden kanssa alkuun lounaalla, mutta en sitten viittsinyt tärvätä päivän parasta aikaan pskan jauhamiseen lounaspöydässä ja sen takia olemaan iltamyöhään töissä. Siirryin suomalaistyyppiseen puolen tunnin ajokoiraruokailuun ja läksin neljältä hotellille niin jäi ilta aikaa touhuta kaikenlaista.

Vierailija
53/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin juon kesällä aamusta alkuiltaan kuin alkuillasta aamuneljään.

Vierailija
54/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin juon kesällä aamusta alkuiltaan kuin alkuillasta aamuneljään.

..ja puistossa frendiporukalla halpaa juomaa auringon paistaessa kuin illalla terdellä kalliita juomia auringon laskettua.

Vierailija
55/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut matkustella juuri lainkaan  elämässäsi. Jokainen tietää että kansainvälisillä lentokentillä kellonaika menettää merkityksensä kaljan juonnin ja aterioinnin osalta. 

Olen matkustellut huomattavasti enemmän kuin keskiverto suomalainen. En ole havainnut noita aamukaljottelijoita muualla.

Ei ole vain silloin, kun loma alkaa, vaan näköjään myös silloin kun loma loppuu. Ja siis silti! Kaljaa aamulla?

Ap

No et ole tainnut. Kyllä sitä kaljaa kiskotaan muillakin kentillä.

Vierailija
56/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut matkustella juuri lainkaan  elämässäsi. Jokainen tietää että kansainvälisillä lentokentillä kellonaika menettää merkityksensä kaljan juonnin ja aterioinnin osalta. 

Olen matkustellut huomattavasti enemmän kuin keskiverto suomalainen. En ole havainnut noita aamukaljottelijoita muualla.

Ei ole vain silloin, kun loma alkaa, vaan näköjään myös silloin kun loma loppuu. Ja siis silti! Kaljaa aamulla?

Ap

Pidä huoli vain omista asioistasi. Montako tonkkaa viiniä itse vedät arki-iltoina? Sekin on alkoholia ja kaksi kertaa oluen vahvuista.

Vierailija
57/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua, mikä siinä on niin ihmeellistä. Joku juo kahvia, joku energiajuoman, joku smoothien,miksei joku voisi juoda oluenkin, jos siitä tykkää. Vai onko tässäkin se suomalainen suhtautuminen takana, että ajatellaan, ettei joku voi juoda yhtä olutta, vaan jos näkee oluen lasissa, se tarkoittaa väistämättä kaatokännejä. 

Kun lapset oli pieniä, ja matkustettiin heidän kanssaan, mun mies saattoi hyvinkin juoda oluen lentokentällä, kun siellä piti yleensä odotella tunteja. On se mahtanut herättää paheksuntaa.

Energiajuoma tai smoothie eivät sisällä alkoholia, joka aiheuttaa pienenäkin määränä päihtymystilan. Ei noita voi aikuisten oikeasti vertailla millään tavalla.

Yhdestä oluesta ei tavallisen kokoiselle miehelle seuraa yhtään mitään päihtymystilaa. 

Vierailija
58/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin mä päivällä valoisan aikaan käyn parilla kuin örisen yöllä nakkikioskille asti. Koko seuraava päivä menee sitten krapulassa ja unirytmi sekaisin. Nou thänks!

Vierailija
59/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä on ihanaa tissutella aamupäivällä virkeänä valoisaan aikaan. Yökerhot ja muut on nuorten juttuja. Ei kiinnosta valvoa aamuun asti ja herätä seuraavana iltapäivänä makkaraperunat niskassa.

Vierailija
60/60 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HöpöHöpö!

Esimerkiksi Frankfurtin kentällä pubi aukeaa klo 6:00 aamulla ja kylläsinne könyää ihmisiä. Itse asiassa pitkä huurteinen huiviin yölennon jälkeen ja odottelemaan klo 11 lentoa Suomeen unten mailla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän