Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko kestää työhaastattelusta päätökseen?

Vierailija
22.01.2025 |

Toki yksilöllistä, mutta mitä kokemuksia teillä on?

Pari viikkoa sitten olin haastattelussa ja aikoivat ilmoittaa kaikille haastateltaville (alle 10), miten kävi.

Haastattelu meni kuulemma hyvin, mutta mitään ei ole vieläkään kuulunut. En enää odotakaan tulleeni valituksi, sillä uskon, että eiköhän valittu ainakin ole jo kontaktoitu, mutta haluaisin kuulla, onko jollain valitulla tullut päätös vasta useamman viikon jälkeen? Kyseessä aika pieni firma.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran laitoin sähköpostilla kyselyn avoimesta paikasta, varttia myöhemmin tuli soitto ja sain duunin. Mutta tämä tapahtui ulkomailla.

Vierailija
2/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko hakuaikaa mihin asti? Vai siis menikö se jo? Että millon pitäs uuden työn alkaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oliko hakuaikaa mihin asti? Vai siis menikö se jo? Että millon pitäs uuden työn alkaa? 

Hakuaika loppu, haastattelut oli silloin 2 viikkoa sitten ja sanoivat ottavansa yhteyttä kaikkiin haastateltuihin. Töiden tarkoitus alkaa ensi kuussa.

Vierailija
4/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako tuollaista kysellä täältä. Soita sinne firmaan ja kysy missä mennään, saattavat olla vaikka talvi lomilla mutta sittenpähän selviää!

Vierailija
5/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi huolissaan, mutta koko lähipiiri ihmettelee, miten ei mitään kuulu, ja siitä aloin miettimään, että onko toivo jo syytä heittää.

Vierailija
6/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako tuollaista kysellä täältä. Soita sinne firmaan ja kysy missä mennään, saattavat olla vaikka talvi lomilla mutta sittenpähän selviää!

En soita, kerta itse sanoivat, että heistä kuuluu kyllä, enkä halua hoputtaa.

Enhän minä täältä kysynytkään, saanko paikkaa ja onko valinta jo tehty, vaan mitä kauanko MUILLA on mennyt päätöksen saantiin, jos sitä on joutunut suht kauan odottamaan.

Ap

Vierailija
7/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työpaikkahakemus on auki 1kk. Käyvät läpi pari viikkoa hakemuksia. Sopivat haastatteluajat valituille. Ajat menee n. Kahden viikon ajalle.

Ennen kuin kaikki haastattelut on edes suoritettu, on mennyt aikaa 2 kk hakemuksen teosta.

Tuohon vielä pari haastattelukierrosta ja psykologiset testit. Prosessi vie kuukausitolkulla aikaa.

Vierailija
8/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noin viikon päästä haastattelusta on ilmoitettu että valintamme ei kohdistu sinuun. Joissakin paikoissa on tehty työsopimus jo haastattelussa. Eli vaihtelee paljon. 

Vierailija
9/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sanotaan, että haastattelu meni hyvin - kuuluu liturgiaan. Eivät tietystikään sano, että mikä pelle se sinä olet kun tällä tavalla haaskasit kaikkien aikaa. En kyllä epäile, etteikö olisi voinut mennä hyvinkin.

Vierailija
10/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto. Toivottavasti en koskaan JOUDU edes työhaastatteluun.

Vierailija
11/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenkunta vuotta sitten odotin työhaastattelun jälkeen hyvin pitkään, hakijoita oli parikymmentä. Viimein parin viikon kuluttua soittivat, että ottivat jonkun toisen, mutta pääsin varasijalle. Päättivät ottaa määräaikaiseksi. Parin vuoden kuluttua määräaikaisuus vakinaistettiin ja olen vieläkin siinä työpaikassa.

Vierailija
12/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä heti seuraavalla viikolle ellei aiemmin sille valitulle. Haluavat varmistaa, ettei ehdi hyväksyä toisen paikan tarjousta.

Ei-valituille varaehdokkaille myöhemmin kun valittu on suostunut ja on sovittu työehdoista. Yleensä siis viikko tai kaksi lisää.

Vierailija
13/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakuaika loppu, haastattelut oli silloin 2 viikkoa sitten ja sanoivat ottavansa yhteyttä kaikkiin haastateltuihin. Töiden tarkoitus alkaa ensi kuussa.

ovat valinneet jonkun muut kuin sinut, mutta ilmoittavat muille kuin valituille vasta sitten, kun on varmaa, että se valittu aloittaa. 

Mä hain työpaikkaa ja pyydettiin haastatteluun kuukauden päästä vasta, kun se jonka piti aloittaa ei aloittanutkaan.

Vierailija
14/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä työpaikkahakemus on auki 1kk. Käyvät läpi pari viikkoa hakemuksia. Sopivat haastatteluajat valituille. Ajat menee n. Kahden viikon ajalle.

Ennen kuin kaikki haastattelut on edes suoritettu, on mennyt aikaa 2 kk hakemuksen teosta.

Tuohon vielä pari haastattelukierrosta ja psykologiset testit. Prosessi vie kuukausitolkulla aikaa.

Näin julkisella, oma ennätys oli prosessin kestossa 7kk ennen kuin tehtiin nimitys.

Yksityisellä menee enintään kuukausi koko prosessissa, parhaimmillaan pari viikkoa.

Vierailija
15/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk. Jep, oli aika hidasta

Vierailija
16/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2kk. Jep, oli aika hidasta

Niin ja haastikseen valittiin vaan 10. Lopputulemana ketään ei edes valittu

Vierailija
17/28 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan todella iso vaihtelu. Kerran on palkattu haastattelun päätteeksi, joskus olen odottanut parikin viikkoa (ja saanut silti paikan!). Ei-valittuna on voinut vierähtää kuukauden päivät, että kertovat.

Vierailija
18/28 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tätä mietin itsekkin. Minut headhuntattiin ja oli haastattelu, sanoivat että haastattelut jatkuvat tässä MUTTA 2 viikon päästä SOITTAVAT kaikille pääseekö jatkoon ( haastattelu oli vasta rekrytoimiston ja toki muita haastatteluja olisi tulossa lisää). Noh, nyt elämme 3 viikkoa, eli viime viikolla olisi minusta pitänyt soitto tulla. Toki voin olla hätähousu mutta minusta hieman epäammatimaista toimintaa kun ei voi edes säpöä laittaa että prosessi venyy tai mitä ongelmia onkaan..tai että ees jos ei päässy jatkoon.. sähköpostinkin hyväksyisin että jotain infoa saisi.

Ja ei, minäkään en ala kyseleen perään ku itse ovat ilmoittaneet prosessin kulun ja aikataulun mikä nyt selvästikkään ei pidä.

Vierailija
19/28 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monta hakemusta laitettu jo 90-luvun puolivälissä. Ei ole vieläkään kuulunut mitään. Joskus se vain kestää.

Vierailija
20/28 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk kerran. Yleensä max 1kk mutta ohan näitä hitaita.... prosesseja

Niin ja valittu tossa 2kk oli jo kerenny saada uuden duunin ja samoin pari muuta eli sain sitten ite paikan koska paremmat oli muualla jo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi