B-PEth kontrolli
Onko jollain kokemusta kun raja-arvo ylittynyt?
0.4 eka mittauksella, nyt 3 viikon "tipaton", lääkärin mukaan testi mittaa kahden edeltävän viikon alkoholin kulutusta joten pitäisi olla ok tulos mutta jostain syystä panikoin että ei olekaan laskenut ja tulee jotain seuraamuksia.
Kommentit (243)
Pitäisi ainakin selkeästi kertoa ihmiselle mitä tälläinen testi tarkoittaa. Tässäkin ketjussa kaikki jotka testiin joutuneet menneet sinne aivan sokkona ja mitään pahaa arvaamatta ja hirveä sotku sitten kun raja onkin ylittynyt pikkujoulukaudella tai kesäloman vuoksi.
Testi maksaa 100e kerta eli ei ihan halpaa lystiä!
Onneksi ei ole tullut vuosiin alkoholia käytettyä. Eipä tarvitse murehtia, selittääkö tulosta tarvittaessa "lomakausi", "juhlakausi" vai "perjantai".
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli B-PEth arvo 3 ... :|
Tuo on kyllä jo ammattilaisen tulos.
Vierailija kirjoitti:
Olen juonut vuoden ajan 3-4 kertaa viikossa joka kerta sen 10-13 annosta. Mulla tämä testi tulossa. Mitähä mahtaa näyttää..
Hälyraja kyllä ylittyy. Jos mahdollista niin kk tipattomalla ennen testiä. Sinänsä kai ei ole merkitystä mikä se arvo on jos on yli 0.3.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen juonut vuoden ajan 3-4 kertaa viikossa joka kerta sen 10-13 annosta. Mulla tämä testi tulossa. Mitähä mahtaa näyttää..
Hälyraja kyllä ylittyy. Jos mahdollista niin kk tipattomalla ennen testiä. Sinänsä kai ei ole merkitystä mikä se arvo on jos on yli 0.3.
Riittäisikö 1kk tipaton varmasti?
Suurella todennäköisyydellä kyllä. Sulla ei kuitenkaan ole ollut päivittäistä tuo juominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli takana aika pitkä ja kostea putki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli takana aika pitkä ja kostea putki.
Selkeesti.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole tullut vuosiin alkoholia käytettyä. Eipä tarvitse murehtia, selittääkö tulosta tarvittaessa "lomakausi", "juhlakausi" vai "perjantai".
Ketjun kuitenkin löysit 😅
Kaverilla oli pyyhitty alkoholilla taive ennen verikoetta ja kas kumma tulos liian korkea, vaikka on siis absolutisti aina ollut. Hirveä härdelli siitäkin tuli kun ei ensin meinattu uskoa ettei juo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata juoda yhtään, tämä verikoe on niin tarkka, että jos harrastaa yleensä viikonloppujuomista niin verikokeeseen pitää olla kolme viikkoa kokonaan juomatta.
Testihän on ihan hyödytön, jos pelkkä viikonloppujuominen nostaa arvot. Vähäisen riskin käyttöä naisilla on 7 annosta viikossa, miehillä 14. Jos tuon määrän juo yhdessä tai kahdessa illassa, niin ei luotettavien testien tulisi vielä hälyttää.
Et saa pethiä yli 0,3;n pelkillä viikonloppukänneillä. Käytön pitää olla jatkuvampaa.
Mulla meni just yli tuon 0.3 arvon. En ole koskaan kännissä, enkä juo arkisin mitään. Viikonloppuiltaisin juon pe ja la-iltoina viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla oli pyyhitty alkoholilla taive ennen verikoetta ja kas kumma tulos liian korkea, vaikka on siis absolutisti aina ollut. Hirveä härdelli siitäkin tuli kun ei ensin meinattu uskoa ettei juo.
Miten sai todistettua että johtui tuosta? Itse en ekalla kerralla tajunnut edes katsoa millä pyyhki vai pyyhkikö millään, ihmettelin vain miksi piti näyttää henkilötodistus ennen testiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuokin on kyllä ihmeellistä että 0.3 ja 3.0 tulokset on kaikki samassa kusessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata juoda yhtään, tämä verikoe on niin tarkka, että jos harrastaa yleensä viikonloppujuomista niin verikokeeseen pitää olla kolme viikkoa kokonaan juomatta.
Testihän on ihan hyödytön, jos pelkkä viikonloppujuominen nostaa arvot. Vähäisen riskin käyttöä naisilla on 7 annosta viikossa, miehillä 14. Jos tuon määrän juo yhdessä tai kahdessa illassa, niin ei luotettavien testien tulisi vielä hälyttää.
Et saa pethiä yli 0,3;n pelkillä viikonloppukänneillä. Käytön pitää olla jatkuvampaa.
Kyllä saan.
Kävin kokeissa,arvo:069,ihmettelen 3-4 driksua muutaman kerran viikossa ei mitään pakote juopottelua ja nyt yxkax olenkin kovan luokan doku.pistää arveluttamaan nämä "muoti"testit.suomessa on aina otettu esim.sauna kaljat sun muut ryypyt..onko tässä tavoite alkamaan nuoriso linjalle,Alko alas ja aineet kehiin???
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka käytetty testi tämä on esim.etelä-euroopassa?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/0e622aeb-f220-461e-8ec8-3170af48…
Ruotsissa voi jo lähteä kortti tän takia.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka käytetty testi tämä on esim.etelä-euroopassa?
Eiköhän tämä ole taas vain suomalaisten kurjuuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän kampanja on nyt tällaisen testaus innon takana?
Esim. potilas on raskaana tai ollut kännissä töissä. Tai esim. maksa-arvot tapissa ja sanoo ettei juo paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ttl määräsi (salaa, kertomatta) tuohon testiin kontrolliverikokeissa kun divertikuliitin yhteydessä aiemmin oli huomattu maksa-arvojen kohonneen. Noiden lisäksi mulla on jo 10 vuotta ollut GT koholla tuntemattomasta syystä (korkeampi kun on on vähän ylipainoa, normaali painossa alenee mutta ei silloinkaan ole täysin normaali). Ttl sai kyllä pitkän nenän kun arvo oli normaali 0,03. Selkeästi epäili suurkuluttajaksi.
Testi voidaan tehdä ihan poissulkumielessä, ei tarkoita että varsinaisesti epäillään juopoksi. Moni kertoo alkonkulutuksensa reilusti alakanttiin. Saattaa olla virhe lääkäriltä jos ei testaa.
Mulla ttl määräsi (salaa, kertomatta) tuohon testiin kontrolliverikokeissa kun divertikuliitin yhteydessä aiemmin oli huomattu maksa-arvojen kohonneen. Noiden lisäksi mulla on jo 10 vuotta ollut GT koholla tuntemattomasta syystä (korkeampi kun on on vähän ylipainoa, normaali painossa alenee mutta ei silloinkaan ole täysin normaali). Ttl sai kyllä pitkän nenän kun arvo oli normaali 0,03. Selkeästi epäili suurkuluttajaksi.