Miksi ihmiset välittävät lapsista mutta ei aikuisista?
Kaikki sympatia ja myötätunto tuntuu menevän aina vain lapsille, mutta ei aikuisille. Miksi?🤔
Ne lapset joista välitätte ovat hetken päästä aikuisia joista ette välitä.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Lapsi harvemmin voi tilanteelleen mitään. Aikuiset taas itse päättävät mitä tekevät ja kantaa niitten seuraukset.
Mutta lapset eivät voi mitään myöskään sille että ovat lapsia. Ja he ovat niitä tulevaisuuden aikuisia.
Kyllä minä aion välittää lapsestani aikuisenakin.
Ihmettelen aina samaa. On hienoa että lapsista jotkut välittävät, mutta aikuisen sisällä on myös tunteva, kokeva, elävä sielu. Aikuisia on erilaisia tietysti. En tarkoita että pitäisi tämän tiedon avulla nyt mennä pyramidihuijaukseen, on niitäkin jotka eivät huijaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi harvemmin voi tilanteelleen mitään. Aikuiset taas itse päättävät mitä tekevät ja kantaa niitten seuraukset.
Minun lapsuudenperheeni on kohdellut minua todella julmasti lapsuudesta asti. Lapsena moni näki mikä oli tilanne, mutta kukaan ei puuttunut siihen(olin monet kerrat ollut silmä mustana jo ekaluokkaan mennessä). Ajattelin että ompa kiva sitten kun tulee aikuiseksi, niin väkivalta loppuu. Mitta mitäpä kävikään, aikuistuessa ulkopuoliset halusi päästä osingoille, ja ovat osallistuneet mun lapsuuden perheen harrastamaan nöyryyttämiseen ja kiusaamiseen.
Olen ajatellut usein samaa.
Lapsiperheitä aina säälitellään. Sehän on plussaa, että ympärillä on perhe!
Yksineläjillä on kaikkea niukemmin, eikä mitään alennuksia tipu.
Vierailija kirjoitti:
Niin että aikuiset esim. ovat itse syypäitä jos sairastuvat tai vammautuvat tai joutuvat jonkun random-sekokuupan uhriksi?
Mietipä nyt hieman.
On kuule paljon lapsia joista ei kukaan välitä, ei edes lastensuojelu.
En nyt ymmärrä mihin tässä varsinaisesti viitataan mutta keskimäärin tragedioissa yms. lapsilla on tosi vähän tai ei ollenkaan kykyä vaikuttaa tilanteeseen. Aikuisella ihmisellä puolestaan on ja sitä yleensä odotetaankin. Tottakai se on ikävää, jos ihmisille ylipäätään sattuu jotain, mutta on se surullisempaa, jos joku joka ei ole ehtinyt edes kunnolla elämään vielä joutuu jonkun tragedian uhriksi
Lapset eivät ole vielä korruptoituneita. On muuten karmeaa nähdä korrputoitunut lapsi joka tietää.
Kyllä minä välitän aikuisistakin. Toivon, että kaikki saisivat hyvän elämän.
Ja täällä tragedioita kokeneita lapsia kadehtivat aikuiset eivät tosiaan auta kauheasti tätä sympatian saamista. Ennemminkin päin vastoin. On yksi asia olla uhri ja toinen asia uhriutua siitä että ihmiset kokevat enemmän sympatiaa yhteiskunnan avuttomampia osapuolia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu ei kuitenkaan voi olla maailman lapsien suomeen haaliminen vanhemmiltaan suojeltaviksi. Toki voidaan hyysätä vaikka kivenmurikkaa jos rahaa riittää mutta tuleeko kivenmurikasta kultamunaa rahallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu ei kuitenkaan voi olla maailman lapsien suomeen haaliminen vanhemmiltaan suojeltaviksi. Toki voidaan hyysätä vaikka kivenmurikkaa jos rahaa riittää mutta tuleeko kivenmurikasta kultamunaa rahallakaan.
Ihan täällä suomessa, mm. lapsesta tehdään 11 lastensuojeluilmoitusta eikä ketään kiinnosta.
Yksinkertaisesti: aikuiset voivat vaikuttaa tilanteeseensa täysin eri tavoin kun lapsi. Ihan oikein on jakautunut symppis pisteet, vaikka tottakai ikävää jos kellekään sattuu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele. 99,9% avustuksista on lapsiperheille. Vttumaisimpiakin kakaroita jumaloidaan tässä yhteiskunnassa, muilla ihmisillä ei ole mitään väliä.
Voiko ap vähän avata minkätyyppiseen tilanteeseen hän tällä viittaa niin olisi helpompi vastata kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän maailmata on suomeen haalittu aikuisia miehiä suojeltavaksi, jotka sitten satuttaa täällä naisia ja lapsia ja miehiäkin.