Nyt riitti.Muutamme kerrostaloon!
Vuosien vatvonnan jälkeen,laitamme talon myyntiin.Hyvästi lumityöt,rikkaruohot,ruohonleikkuut,pensasaitojen ja omenapuiden leikkaus.Ja ikuinen huono omatunto,jos ei ehdi näitä ajoissa tehdä!
Muutamme kerrostaloon keskustaan,kunhan vain saisi talon myytyä,huono aika sille.
Vkonloput ja lomat vietämme siellä missä aina.Mökillämme metsän keskellä,missä ei juurikaan pihahommia.
Päätöksen jälkeen helpottunut olo,jihuu!
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites oot kerrostalon partsulla, kun sadat silmäparit näkee sun joka liikkeen? Ei mitään yksityisyyttä, rauhaa.
Ei kerrostaloissa ole yksityisyyttä ja mt-ongelmaiset asukit kuulostelee koko ajan toimiasi ja metelöi myös öisin.
Pätee varmaan kaupungin vuokraslummeissa, mutta onhan sitä mahdollista asua kerrostalossa muullakin tapaa, kuin valitsemalla sen halvimman mahdollisen ongelma-alueen asuinpaikakseen.
Asun kaupungin vuokratalossa. Hiljaista ja rauhallista. Vihreä piha ja puita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ei se omistuskerrostalojaan mitään takaa eli voi tosiaan olla myös näitä narkkeja, sillä niihinkin otetaan vuokralaisia, niissä on usein myös näitä sijoitusasuntoja.
Kannattaa tutustua alueeseen ja taloyhtiöön. Kyllä niissä on eroja ja kyllä tätä pystyy jossain määrin hallitsemaan. Sori vaan.
Meidän taloyhtiö ja tämä alue muutenkin on sellainen vähän vanhempi arvostettu alue, missä on ainostaan omistusasuntoja. Ei mikään kaikista kallein, mutta vähän keskimääräistä kalliimpi. Nykyään on joitakin sijoitusasuntoja, mutta aika harvassa. Yleensä ne on sellaisia, mitkä ovat vaatineet isompaa remonttia ja joku sijoittaja on katsonut sen olevan sopiva kohde vuokrattavaksi, sillä tältä alueelta saa kyllä ne harvat asunnot hetkessä vuokratuksi. Osa vuokra-asunnoista on sitten jonkun kuolinpesän omistuksessa eli asukas on kuollut ja jälkipolvi pistää vuokralle. Muutama mätämuna-vuokralainen on päätynyt asumaan (ei onneksi omaksi naapuriksi), joita on jouduttu häätämään. Yksi pisti perintöasuntonsa myyntiin, kun sai sen rempattua huonon vuokralaisen jälkeen, totesi, ettei jaksa enää vuokranantajana, kun oli tuollainen asunnon pilannut tapaus. Tämän taloyhtiön rempat rahoitetaan siten, ettei ne juuri ole sijoittajien mieleen, joten yleensä ne menevät myydessä aina ostajien omaan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mökillä lähes 2 hehtaarin tontti,joten siellä(kin)piisaa herkkuja ja oma rauha täydellinen.t.ap
Mun olisi vaikeaa olla ilman ulkotilaa kaupunkikodissa, joku parveke on ihan turha. Aina pitäisi lähteä johonkin jos haluaa oleskella ulkona.
Miksi olisi vaikeaa olla ilman ulkotilaa? Mitä teet siellä?
Ja miksei kaupunkikodissa olisi ulkotilaa? Sehän alkaa heti ulko-ovelta. Me asutaan kerrostalossa puiston laidalla, ei tästä minnekään tarvitse lähteä ollakseen ulkona. On pihaa, on puistoa ja puiston jälkeen metsää ja kävelymatkan päässä myös merenrantaa.
Voitko juoda aamukahvit aamutakissa tai ottaa aurinkoa biksuissa siinä puistossa? Poimia tuoreet kukat pihalta maljakkoon, hakea hedelmät puista ja kasvikset ja marjat puskista?
Mikään ei ole niin ihanaa kuin kesäaamut omalla terassilla. Meillä tehdään ja syödään kaikki ateriat ulkona sään salliessa
Vierailija kirjoitti:
"En ymmärrä omakotiasujia, joilla on kesämökki."
Asun omakotitalossa ja kesämökki on fillarointimatkan päässä. Miksi molemmat? Siksi, että haluan käydä rantasaunassa, uimassa, kalastelemassa ja myös oleilla mökissä joka mukavan alkeellinen eli ei muita nykyajan mukavuuksia kuin aurinkosähköllä toimiva jääkaappi ja kaasuhella. Juomavesi omasta kaivosta, pesuvesi järvestä ja wc:n sijalla perinteinen ulkohuussi. Ideaalia olisi jos asuintalo olisi rannalla, mutta ihan hyvä näinkin.
Meillä on okt Suomessa ja "mökki" eli maatalo etelä-Euroopassa. Kummassakin omat ihanat puolensa, en koe rasitteeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites oot kerrostalon partsulla, kun sadat silmäparit näkee sun joka liikkeen? Ei mitään yksityisyyttä, rauhaa.
Jos joku haluaa katsella, niin katselkoon. Ei se mitään haittaa. Ei mulla ole mitään salattavaa.
Miksi katseet ja ulkiduus ei häiritse kerrostalossa mutta pieni okt-tontti on hui ja hyi??? Aidan ja puskien takana omassa rauhassa kuitenkin eikä kukaan näe??
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa tietysti hyvät ja huonot puolensa.
Itse olen todennut nyt yli 50v, että on sulaa hulluutta asua omakotitalossa, joka on varsinainen työleiri. Ehkä ei uudemmassa niin olisi, mutta kun on talolla jo hyvästi ikää, niin on tekemistä joka paikassa. Ja rahaa palaa. Lämmitys teettää oman työnsä, meillä siis puulämmitys.
Lumityöt, puuhommat, nurmikot, puut, pensaat jne jne.
Pitkän työpäivän jälkeen alkaa toinen mokoma kotona. Sitten, kun ei joku päivä viitsi eikä edes jaksa, niin se kostautuu heti.
Joo, olisihan sitä mukava kesällä istuskella ulkona, mutta kyllä se istukselemisen keskeyttää aina joku " tuokin pitäisi tehdä- työ".
Olin 62v kun ostettiin toinen, idompi työleiri nykyisen rinnalle:)
En ymmärrä omakotitalossa asumisen raskaudesta valittavia. Asumme omakotitalossa eikä tämä ole todellakaan mikään työleiri. Robottileikkuri hoitaa nurmikon, lehtiä ei tarvitse haravoida, koska riittää että ne ajaa syksyllä leikkurilla silpuksi. Vain lumitöitä silloin tällöin.
Itse ajattelen näin, että saan monipuolista liikuntaa ja raitista ilmaa kun haravoin, työnnän ruohonleikkuria, kolaan ja lapioin lunta, kannan vesisankkoja jne. Jos käy liian raskaaksi, otan koneet ym. vekottimet avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen näin, että saan monipuolista liikuntaa ja raitista ilmaa kun haravoin, työnnän ruohonleikkuria, kolaan ja lapioin lunta, kannan vesisankkoja jne. Jos käy liian raskaaksi, otan koneet ym. vekottimet avuksi.
Mä samoin. Eipähä tarvii lähtee lenkille tai kuntosalille kun voi puuhailla hyödyllistäkin eikä ole ns. turhan kävelijä. Sitte kun vielä soutaa kalaan eikä käytä perämoottoria niin vot, kroppa kiittää.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä omakotitalossa asumisen raskaudesta valittavia. Asumme omakotitalossa eikä tämä ole todellakaan mikään työleiri. Robottileikkuri hoitaa nurmikon, lehtiä ei tarvitse haravoida, koska riittää että ne ajaa syksyllä leikkurilla silpuksi. Vain lumitöitä silloin tällöin.
Okei, teillä on sitten aika ankea piha, anteeksi vain. Istutuksia pitää hoitaa, leikata, muotoilla, niiden juurella on rikkakasveja, jotka pitää kitkeä, kukkapenkkejä pitää kitkeä, kivetykset puskee myös rikkakasveja jne. En ole nähnyt omakotitalon pihaa, joka robottileikkurilla hoituisi! Ja jos, niin sellaista pihaa en kyllä itselläni pystyisi katselemaan.
Vierailija kirjoitti:
No sehän on kivaa kun teillä joillakin on niiiiiin kauheaa se eläminen omassa tuvassa ja rauhassa. Pitää ottaa tuollainen stressi jostain pihan laittamisesta? Meillä jotka olemme kirottuja elämään paskakerrostaloissa kaikenmaailman ongelmatapausten ja jatkuvan häiriön ja melun keskellä olisimme ikionnellisia jos ainoa ongelma olisi pihan laittaminen ja lumen kolaaminen.
Toivon että saatte ihqun naapurin siellä kerrostalossa. Niitä kun on nykyään joka paikassa, jopa arvotaloissa. 141
Aloituksen on kirjoittanut joku asuntosijoittaja, joka asuu itse ok-talossa. Kerrostaloasuminen on äärimmäistä paskaa ja pelkästään pakosta sellaisessa moni joutuu asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän on kivaa kun teillä joillakin on niiiiiin kauheaa se eläminen omassa tuvassa ja rauhassa. Pitää ottaa tuollainen stressi jostain pihan laittamisesta? Meillä jotka olemme kirottuja elämään paskakerrostaloissa kaikenmaailman ongelmatapausten ja jatkuvan häiriön ja melun keskellä olisimme ikionnellisia jos ainoa ongelma olisi pihan laittaminen ja lumen kolaaminen.
Toivon että saatte ihqun naapurin siellä kerrostalossa. Niitä kun on nykyään joka paikassa, jopa arvotaloissa. 141
Aloituksen on kirjoittanut joku asuntosijoittaja, joka asuu itse ok-talossa. Kerrostaloasuminen on äärimmäistä paskaa ja pelkästään pakosta sellaisessa moni joutuu asumaan.
Ai miljoona-asunnot Ullanlinnassa, Eirassa, aivan mielettömän upeat huoneistot ympäri kantakaupunkia? Arvohuoneistot Kruununhaassa, Kaartinkaupungissa, Katajanokalla? Niissä kärvistelevät ihmisparat, jotka eivät voi asua omakotitalossa? Niinkö? Helsinki on täynnä ihastuttavia (ja kalliita) huoneistoja ja kyllä, kerrostaloissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset tuskailevat pihahommien kanssa? Minä asun omakotitalossa ja ainoat pihatyöt minulla on talvella lumenkolaus, keväällä ja syksyllä pihan haravointi ja kesällä ruohonleikkuu kerran kuukaudessa. Ei ole liian vaativaa.
Mulle oli.
Ja sitten samanlaiset laiskimukset jaksaa mennä salille hikoilemaan ja maksaa siitä. Kotipihassa saa saman liikunnan ihan ilmaiseksi. Eikä edes tarvitse lähteä omalta pihalta pois.
Tai jos on vieläkin laiskempi, niin ei jaksa nostaa ahteriaan sohvalta mihinkään siellä kerrostalossakaan
Ei todellakaan saa samaa liikuntaa :D Joku haravointi ei kehitä mitään lihaksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset tuskailevat pihahommien kanssa? Minä asun omakotitalossa ja ainoat pihatyöt minulla on talvella lumenkolaus, keväällä ja syksyllä pihan haravointi ja kesällä ruohonleikkuu kerran kuukaudessa. Ei ole liian vaativaa.
Mulle oli.
Ja sitten samanlaiset laiskimukset jaksaa mennä salille hikoilemaan ja maksaa siitä. Kotipihassa saa saman liikunnan ihan ilmaiseksi. Eikä edes tarvitse lähteä omalta pihalta pois.
Tai jos on vieläkin laiskempi, niin ei jaksa nostaa ahteriaan sohvalta mihinkään siellä kerrostalossakaan
Ei todellakaan saa samaa liikuntaa :D Joku haravointi ei kehitä mitään lihaksia.
Hyvän peruskunnon saa kuitenkin. Kokeileppa työntää mekaanista ruohonleikkuria tai hakata halkoja niin kyllä voimat kasvaa.