Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt riitti.Muutamme kerrostaloon!

Vierailija
22.01.2025 |

Vuosien vatvonnan jälkeen,laitamme talon myyntiin.Hyvästi lumityöt,rikkaruohot,ruohonleikkuut,pensasaitojen ja omenapuiden leikkaus.Ja ikuinen huono omatunto,jos ei ehdi näitä ajoissa tehdä!

Muutamme kerrostaloon keskustaan,kunhan vain saisi talon myytyä,huono aika sille.

Vkonloput ja lomat vietämme siellä missä aina.Mökillämme metsän keskellä,missä ei juurikaan pihahommia.

Päätöksen jälkeen helpottunut olo,jihuu!

Kommentit (195)

Vierailija
161/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksio rivitaloasunto 5 asunnon talossa, puistomaisemalla. Jokaisessa asunnossa asuu vain 1 henkilö. Nuorin 42v vanhin 83v. Mitään ei kuulu oikeelta eikä vasemmalta. Ihanan rauhallista. Naapurisopu on parempi kuin hyvä. Huolto pelaa, ei lumi-eikä nurmitöitä. Huoletonta asumista ja perinteistä naapuriapua tarjolla tarvittaessa. 

Hyvä kun ei kuulu, sinulla on käynyt tuuri. Tuuri voi vaihtua koska tahansa naapurin asukkaiden vaihtumisen myötä.

Toki, mutta se on sitte sen ajan murhe. 12 v on näillä menty ja mikään suurperhe ei ainakaan pikkukaksioon muuta. En huomannut mainita, että kyseessä on pienehkö kaupunki ja täällä ylipäätään ihmiset huomioi toisensa aivan eri tavalla, kun pääkaupungissa, josta olen lähtöisin ja sen

Ja mistähän se narkki sais rahat ostaa asunnon mun naapurista, eiköhän ne rahat mee ihan muihin juttuihin.

Vierailija
162/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, välilyönnit pisteiden ja pilkkujen perään. Tekstisi on vaikealukuista noin ja jokaisen välimerkin jälkeenhän tulee automaattisesti väli eli sinun täytyy erikseen siirtää jokainen lause ja virke takaisinpäin, eikö se ole hidasta ja hankalaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on kivaa kun teillä joillakin on niiiiiin kauheaa se eläminen omassa tuvassa ja rauhassa. Pitää ottaa tuollainen stressi jostain pihan laittamisesta? Meillä jotka olemme kirottuja elämään paskakerrostaloissa kaikenmaailman ongelmatapausten ja jatkuvan häiriön ja melun keskellä olisimme ikionnellisia jos ainoa ongelma olisi pihan laittaminen ja lumen kolaaminen. 

Toivon että saatte ihqun naapurin siellä kerrostalossa. Niitä kun on nykyään joka paikassa, jopa arvotaloissa. 141

Vierailija
164/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luhtitalon alakerta pienellä pihalla suosittelen, vähemmän asukkaitakin. Kerrostalo voi olla meluisa tai no me ei mennä enää ikinä, niissä aina tullut joku ongelma jossakin kohtaa. Mökki on erikseen noin 30 km päässä korvessa talviasuttava, rantaoikeus.

Luhtitalon alakerta on mukava vain siihen saakka, kunnes siihen yläkertaan muuttaa lapsiperhe tai muu tömistelyä harrastava ruokakunta.

No meillä asuukin lapsiperhe ja ikinä ei mitään ääniä kuulu, hyvin äänieristetty talo ja uudehko. Tosin tässä taloyhtiössä myös osa asunnoista kaksitasoisia eli pari isompaa kolmiot ja pari neliötä, niissä ei yläkerrassa naapureita, mutta me haluttiin yksitasoiseen. Ja lapsia on kans, mutta isompia jo.

Vierailija
165/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyytyväiset kerrostaloasujat saattavat olla usein juuri niitä, joiden takia ne ei-tyytyväiset joutuvat muuttamaan pois. 

Juu, näinhän se varmasti on. On aina helpompi syyttää muita kuin miettiä, mitä itse voisi tehdä. Jos naapuri oikeasti häiritsee, sille voi myös mennä juttelemaan. Se voi auttaa. Jos on megaherkkäuninen, voi kokeilla korvatulppia. Terapiakin voi auttaa. Ja jos oikeasti ei kykene elämään toisten ihmisten naapurina, niin varmasti on parasta muuttaa omakotitaloon jonnekin syrjempään. Se, onko se naapureiden vika, onkin sitten vähän epäselvempää. Mutta toki on helpompi ajatella näin kuin kohdata itsensä.

Vierailija
166/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksio rivitaloasunto 5 asunnon talossa, puistomaisemalla. Jokaisessa asunnossa asuu vain 1 henkilö. Nuorin 42v vanhin 83v. Mitään ei kuulu oikeelta eikä vasemmalta. Ihanan rauhallista. Naapurisopu on parempi kuin hyvä. Huolto pelaa, ei lumi-eikä nurmitöitä. Huoletonta asumista ja perinteistä naapuriapua tarjolla tarvittaessa. 

Hyvä kun ei kuulu, sinulla on käynyt tuuri. Tuuri voi vaihtua koska tahansa naapurin asukkaiden vaihtumisen myötä.

Toki, mutta se on sitte sen ajan murhe. 12 v on näillä menty ja mikään suurperhe ei ainakaan pikkukaksioon muuta. En huomannut mainita, että kyseessä on pienehkö kaupunki ja täällä ylipäätään ihmiset huomioi toisensa aivan eri tavalla, kun pääkaupungissa, josta olen lähtöisin ja sen

Kannattaa hankkia asunto sellaisilla neliöhinnoilla, ettei ole tällaista ongelmaa. 

Vierailija
167/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ei se omistuskerrostalojaan mitään takaa eli voi tosiaan olla myös näitä narkkeja, sillä niihinkin otetaan vuokralaisia, niissä on usein myös näitä sijoitusasuntoja.

Vierailija
168/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei se omistuskerrostalojaan mitään takaa eli voi tosiaan olla myös näitä narkkeja, sillä niihinkin otetaan vuokralaisia, niissä on usein myös näitä sijoitusasuntoja.

Kannattaa tutustua alueeseen ja taloyhtiöön. Kyllä niissä on eroja ja kyllä tätä pystyy jossain määrin hallitsemaan. Sori vaan.

Vierailija
169/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua alueeseen ja taloyhtiöön. Kyllä niissä on eroja ja kyllä tätä pystyy jossain määrin hallitsemaan. Sori vaan.

Koska vaan kuka vaan voi pistää asunnon vuokralla? Tosin jos vuokrahinta on todella kallis niin siinä tapauksessa se varmaan on este tietylle porukalle. Me koettiin häirintää musiikkia yöllä omistustalossa, imuroivat myös yöllä jne. Isälläni taas sijoitusasunto, jossa vuokralainen osoittautui häiriköksi ja on hyvä talo, mutta tän takia meni esim. talon lukot vaihtoon jne. Asunto kuitenkin onneksi säilyi ehjänä.

Vierailija
170/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mökillä lähes 2 hehtaarin tontti,joten siellä(kin)piisaa herkkuja ja oma rauha täydellinen.t.ap

Mun olisi vaikeaa olla ilman ulkotilaa kaupunkikodissa, joku parveke on ihan turha. Aina pitäisi lähteä johonkin jos haluaa oleskella ulkona. 

Miksi olisi vaikeaa olla ilman ulkotilaa? Mitä teet siellä?

Vierailija
171/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vaan kuka vaan voi pistää asunnon vuokralla? Tosin jos vuokrahinta on todella kallis niin siinä tapauksessa se varmaan on este tietylle porukalle. Me koettiin häirintää musiikkia yöllä omistustalossa, imuroivat myös yöllä jne. Isälläni taas sijoitusasunto, jossa vuokralainen osoittautui häiriköksi ja on hyvä talo, mutta tän takia meni esim. talon lukot vaihtoon jne. Asunto kuitenkin onneksi säilyi ehjänä.

Oletko koskaan huomannut, että eri taloissa on hyvin suuria eroja siinä, mikä osa on vuokrakämppiä? Ja kyllä, toisilla alueilla vuokra on aika paljon korkeampi kuin toisilla, vaikuttaa asiaan.

Entä kävittekö keskustelemassa tuon imuroijan kanssa? Aika usein auttaa ihan vain, että avaa suunsa.

Vierailija
172/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mökillä lähes 2 hehtaarin tontti,joten siellä(kin)piisaa herkkuja ja oma rauha täydellinen.t.ap

Mun olisi vaikeaa olla ilman ulkotilaa kaupunkikodissa, joku parveke on ihan turha. Aina pitäisi lähteä johonkin jos haluaa oleskella ulkona. 

Miksi olisi vaikeaa olla ilman ulkotilaa? Mitä teet siellä?

Ja miksei kaupunkikodissa olisi ulkotilaa? Sehän alkaa heti ulko-ovelta. Me asutaan kerrostalossa puiston laidalla, ei tästä minnekään tarvitse lähteä ollakseen ulkona. On pihaa, on puistoa ja puiston jälkeen metsää ja kävelymatkan päässä myös merenrantaa.

Vierailija
173/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omakotitalossa yksin, ikää lähes 80 vuotta ja nainen olen. Tekijöitä kyllä riittää tekemään pihatyöt, nytkin oli lumityöt tehty jo aikaisin aamulla, maksaa vain tuosta palvelusta. Kesäisin ajan päältä ajettavalla leikkurilla nurmikon, pensasaidan leikkuuseen maksan tekijän ja hyvin pelittää. Pihamaata 1500 m2 järven rannalla, kaupungin keskustaan vain 4 km. Ja ennenkuin joku ilkeämielinen tarttuu järvenranta-asumiseen, kaupunki ei ole ihan pikkukylä, asukkaita on n. 79.000, joten maalla en asu. Tässä olen asunut 55 vuotta enkä kerrostaloon lähde, omasta rauhasta saa nauttia paremmin näin.

Vierailija
174/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ymmärrä omakotiasujia, joilla on kesämökki."

Asun omakotitalossa ja kesämökki on fillarointimatkan päässä. Miksi molemmat? Siksi, että haluan käydä rantasaunassa, uimassa, kalastelemassa ja myös oleilla mökissä joka mukavan alkeellinen eli ei muita nykyajan mukavuuksia kuin aurinkosähköllä toimiva jääkaappi ja kaasuhella. Juomavesi omasta kaivosta, pesuvesi järvestä ja wc:n sijalla perinteinen ulkohuussi. Ideaalia olisi jos asuintalo olisi rannalla, mutta ihan hyvä näinkin. 

Vierailija
175/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut omakotitalossa, rivitalossa, paritalossa ja kerrostaloissa. Ehdottomasti haluan asua kerrostalossa. Muutamien naapureiden kanssa vaihdetaan kuulumisia, kaikkien kanssa tervehditään, mutta  ei ole sellaista kyttäämistä kuin oli rivitaloalueella, jossa oikein ylpeiltiin kuinka kaikki tietävät toistensa asiat. Kun olin teini, naapurin rouva jopa soitti meille iltayöstä voisiko hänen baarista tuleva mihensä nukkua meidän sohvalla, kun "muuten heidän lapsensa heräävät kun mies tulee kotiin ja teillähän on tilaa". No, ei voinut.

Nykyisessä, rauhallisessa kerrostaloyhtiössä on isot puistomaiset pihat, oma talonmies, joka pitää paikat loistokunnossa, hyvä hallitus joka hoitaa  ythtiö taloutta ja rakennusten sekä tontin kuntoa hyvin. Sijainti hyvällä, arvostetulla alueella, palvelut lähellä ja hyvien kulkuyhteksien päässä, Helsingin keskustaan alle 5 km. Taloyhtiöstä menee tässäkin tilanteessa asunnot ilman julkista ilmoittamista, usein saman talon osakkaille tai heidän ystävilleen.

En vaihtaisi asumismuotoa. Aamulla on pihat aurattu ja viikottain pestään raput todella hyvin. Pihalla on vanhoja jalopuita ja talonmiehen hoitamia istutuksia joita lisätään mm. sillä, että talonmies pyytää jättämään lakastuneiden kevään sipulikasvien (joita monella on parvekkeella) sipulit roskiksen viereen, Hän istuttaa niitä kukkapenkkeihin.

Ystävätkin aina totevat, että haluasiavat asua taloytiössämme, vaikuttaa niin ihanalta.

Vierailija
176/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun omakotitalossa yksin, ikää lähes 80 vuotta ja nainen olen. Tekijöitä kyllä riittää tekemään pihatyöt, nytkin oli lumityöt tehty jo aikaisin aamulla, maksaa vain tuosta palvelusta. Kesäisin ajan päältä ajettavalla leikkurilla nurmikon, pensasaidan leikkuuseen maksan tekijän ja hyvin pelittää. Pihamaata 1500 m2 järven rannalla, kaupungin keskustaan vain 4 km. Ja ennenkuin joku ilkeämielinen tarttuu järvenranta-asumiseen, kaupunki ei ole ihan pikkukylä, asukkaita on n. 79.000, joten maalla en asu. Tässä olen asunut 55 vuotta enkä kerrostaloon lähde, omasta rauhasta saa nauttia paremmin näin.

Tiedätkö miten pääsin tähän omakotitalooni. Siellä asui minua ennen vanha pariskunta, mutta kun ukko loukkaantui tosi pahasti pihahommissa, niin ne muutti kerrostaloon, kun pyörätuolista ei enää pysty pitämään pytinkiä kunnossa. Sellainen voi sattua nuoremmallekin.

Vierailija
177/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun omakotitalossa ja kesämökki on fillarointimatkan päässä. Miksi molemmat? Siksi, että haluan käydä rantasaunassa, uimassa, kalastelemassa ja myös oleilla mökissä joka mukavan alkeellinen eli ei muita nykyajan mukavuuksia kuin aurinkosähköllä toimiva jääkaappi ja kaasuhella. Juomavesi omasta kaivosta, pesuvesi järvestä ja wc:n sijalla perinteinen ulkohuussi. Ideaalia olisi jos asuintalo olisi rannalla, mutta ihan hyvä näinkin. 

Järkyttävää 2 työleiriä 😱

Vierailija
178/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei kannata sanoa "ei koskaan"... Koskaan ei tiedä, että mitkä suunnitelmat on elämällä ja silloin voi olla vaihtoehdot vähissä. 1500 neliön piha on tosin aika pieni, verrattuna minun 5000 neliön pihaan, jonka nurtsin pystyn yksin leikkaamaan ihan tavallisella työnnettävällä leikkurilla. 

Vierailija
179/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää 2 työleiriä 😱

Onhan se sitäkin, mutta teen minkä jaksan ja niin kauan kun pystyn. Päältä ajettava ruohonleikkuri on kätevä, lehtipuhallinta voi huudattaa huolella ilman että naapurit pillastuvat, polttopuita naputtelen huvikseni ja isommat erät tilaan valmiina halkoina, kasvimaita ja kukkapenkkejä en ole hankkinut kun en pidä kitkemisestä, mutta kasvihuoneessa kasvatan edes jotain. Mökillä on onneksi enemmänkin kalliota eikä leikattavaa nurmikkoa, mutta onhan sielläkin omat puuhansa kuten saunaveden kanto ja ulkohuussin tyhjennys. En ota pulttia tekemättömistä töistä, en stressaa, mutta ne pakolliset hoidan toki ajallaan. Tärkeintä on asua luonnon keskellä sillä se on ihanaa niin minusta kuin eläimistänikin. 

Vierailija
180/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset tuskailevat pihahommien kanssa? Minä asun omakotitalossa ja ainoat pihatyöt minulla on talvella lumenkolaus, keväällä ja syksyllä pihan haravointi ja kesällä ruohonleikkuu kerran kuukaudessa. Ei ole liian vaativaa.

Mulle oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän