Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt riitti.Muutamme kerrostaloon!

Vierailija
22.01.2025 |

Vuosien vatvonnan jälkeen,laitamme talon myyntiin.Hyvästi lumityöt,rikkaruohot,ruohonleikkuut,pensasaitojen ja omenapuiden leikkaus.Ja ikuinen huono omatunto,jos ei ehdi näitä ajoissa tehdä!

Muutamme kerrostaloon keskustaan,kunhan vain saisi talon myytyä,huono aika sille.

Vkonloput ja lomat vietämme siellä missä aina.Mökillämme metsän keskellä,missä ei juurikaan pihahommia.

Päätöksen jälkeen helpottunut olo,jihuu!

Kommentit (195)

Vierailija
141/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalo on yhtä helvettiä. Voisipa muuttaa omakotitaloon. 

Mikä tekee kerrostaloasumisesta helvettiä? 

Naapurit.

Saman voi tehdä myös naapurit. En kaipaa lainkaan yhden omakotitalonaapurin pihalla räkyttävää koiraa, joka haukkui jokaisen ohikulkijan tai toisen haisevien roskien polttajaa.

Asun kerrostalossa. Alakerran saksanpaimenkoira räkyttää tuossa katutasossa pihalla. Aamuyöllä jyrisee lumiaurat, kesällä ruohonleikkurit ja lehtipuhaltimet. Muutan tästä kohta pois, mutta seuraavakin talo voi olla samanlainen.

Vierailija
142/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa tietysti hyvät ja huonot puolensa.

Itse olen todennut nyt yli 50v, että on sulaa hulluutta asua omakotitalossa, joka on varsinainen työleiri. Ehkä ei uudemmassa niin olisi, mutta kun on talolla jo hyvästi ikää, niin on tekemistä joka paikassa. Ja rahaa palaa. Lämmitys teettää oman työnsä, meillä siis puulämmitys.

Lumityöt, puuhommat, nurmikot, puut, pensaat jne jne.

Pitkän työpäivän jälkeen alkaa toinen mokoma kotona. Sitten, kun ei joku päivä viitsi eikä edes jaksa, niin se kostautuu heti.

Joo, olisihan sitä mukava kesällä istuskella ulkona, mutta kyllä se istukselemisen keskeyttää aina joku " tuokin pitäisi tehdä- työ".

Niin, vai onko syytä myös omassa ajattelussa?

Oma päähän se vaatii ja syyttelee milloin mistäkin, myös niistä tekemistä vaativista töist

No tietenkään ei tarvitse kiusata itseä jos ei omakotiasuminen kiinnosta. Kuka estää muuttamasta kerrostaloon? Eipä siihen silloin mitään toisten vakuutteluja ja perusteluja tarvita. 

Kerroin vain oman kokemukseni, eikä siitä kannata trikkeröityä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomessa kerrostaloasuminen on noin hermoja raastavaa? 

Asun ulkomailla ja kerrostalossa. En ole tullut edes ajatelleeksi, ettei saisi kuulua mitään ääniä! Tietenkin kuuluu, sehän on suurkaupungin elämää muutenkin. Olen kiitollinen, että hermoni on kunnossa. Luin tämän ketjun taas kerran ihmetellen, miten huonohermoisia kirjoittajia täällä on. Eikä koske pelkästään tätä ketjua. Äänet rasittavat ja raivotuttavat, oli se sitten kotona, junassa, bussissa,... . Milloin suomalaisista on tullut näin hermostuneita? Haaveilette muutosta ulkomaille. Miettikää nyt moneen kertaan! Äänimaailma on muualla vielä todella paljon suurempi. Suomessa on siihen verrattuna todella hiljaista.

Vierailija
144/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksio rivitaloasunto 5 asunnon talossa, puistomaisemalla. Jokaisessa asunnossa asuu vain 1 henkilö. Nuorin 42v vanhin 83v. Mitään ei kuulu oikeelta eikä vasemmalta. Ihanan rauhallista. Naapurisopu on parempi kuin hyvä. Huolto pelaa, ei lumi-eikä nurmitöitä. Huoletonta asumista ja perinteistä naapuriapua tarjolla tarvittaessa. 

Vierailija
145/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meinasin muuttua hermoraunioksi paritalossa lapsiperheen naapurissa. Sitä jatkuvaa saatananmoista rakenteita pitkin kulkeutuvaa töminää ei kukaan normijärkinen kestä. Nukkumaan pystyi vasta kun naapurit nukkuivat ja herätys tuli heti kun he heräsivät. Koskaan muuloinkaan ei voinut rauhassa olla. Nyt asun erillistalossa (edelleen kuitenkin siis taloyhtiö), ja elämisen laatu parani tuhatkertaisesti. Minun asunnossani ei tule enää koskaan olemaan yhteisiä seiniä kenenkään kanssa.

Vierailija
146/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksio rivitaloasunto 5 asunnon talossa, puistomaisemalla. Jokaisessa asunnossa asuu vain 1 henkilö. Nuorin 42v vanhin 83v. Mitään ei kuulu oikeelta eikä vasemmalta. Ihanan rauhallista. Naapurisopu on parempi kuin hyvä. Huolto pelaa, ei lumi-eikä nurmitöitä. Huoletonta asumista ja perinteistä naapuriapua tarjolla tarvittaessa. 

Hyvä kun ei kuulu, sinulla on käynyt tuuri. Tuuri voi vaihtua koska tahansa naapurin asukkaiden vaihtumisen myötä.

Vierailija
147/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloja on hyviä ja huonoja, kannattaa valita tarkkaan. Rakennusmateriaalit, pohjakaava, minkälaisia nimiä nimitaulussa, onko tulossa rakennustyömaita lähistölle, onko isot remontit tehty, sallitaanko kotieläimet, mikä on omistusasujien/vuokralaisten suhde talossa, onko puolet kämpistä nuorilla sijoittajilla, sijainti, mikä on ma mutiheys alueen tilastoissa, monesko kerros, onko tuplaovea, jne, jne. Nämä kaikki on käytävä läpi ennen näyttöjä, joissa kannattaa käydä ainakin kymmenessä.

Esimerkiksi Siporex-talot ovat suht hiljaisia. Moniko tutkii talon rakennusmateriaalit etukäteen? Netistä löytyy. Onko elementtiä, tiiltä, kanankakkaa, puuta, vai mitä. Jos talossa sallitaan avoimesti kotieläimet ja nimitauluissa on enemmän kuin pari ma tua, niin se on ehdoton ei. Esimerkiksi.

Vierailija
148/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja kerrostalossa. En ole tullut edes ajatelleeksi, ettei saisi kuulua mitään ääniä! Tietenkin kuuluu, sehän on suurkaupungin elämää muutenkin. Olen kiitollinen, että hermoni on kunnossa. Luin tämän ketjun taas kerran ihmetellen, miten huonohermoisia kirjoittajia täällä on. Eikä koske pelkästään tätä ketjua. Äänet rasittavat ja raivotuttavat, oli se sitten kotona, junassa, bussissa,... . Milloin suomalaisista on tullut näin hermostuneita? Haaveilette muutosta ulkomaille. Miettikää nyt moneen kertaan! Äänimaailma on muualla vielä todella paljon suurempi. Suomessa on siihen verrattuna todella hiljaista.

Ei se ole! Täällä on muutama kerrostalovihaaja ja sitten näitä omakotitaloasujia, jotka vakuuttelevat itseään, että on oikea valinta ja ei siellä kerrostalossa voi asua. Meitä onnellisia kerrostaloasujia on paljon, mutta ei jakseta täällä kovin kovaa meteliä pitää. Koska kaikki on hyvin.

Vierailija
149/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas täytyy olla, jos omassa kodissa kuuluvat VIERAIDEN ihmisten metelit ei häiritse.

Vierailija
150/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko yllätyksenä, että omakotitalossa täytyy tehdä pihahommia :-D  Varsinkin, jos on ostanut talon jostain kermapyllyjen alueelta, missä jokainen kyttää toisiaan ja marisee, jos naapurin piha on vähäänkään "vaiheessa".

Täällä landella ei onneksi ole ihan niin tarkkaa ja oma nurmikko meinaa välillä hieman venähtää pitkäksi :-D

Lumitöitä voi helpottaa hankkimalla lumilingon, niin pahemmankin myräkän jälkeen homma hoituu. Tai niinkuin täällä landella, täällä voin soittaa jollekin paikalliselle traktorihepulle ja se tulee sitten tökkimään traktorilla tien ja pihan auki ihan kohtuullisella korvauksella. Nuoret kaverit lähtee hommiin ihan innoissaan hieman taskurahaa tienaamaan.

Eikä niitä omenapuita tarvitse koko ajan olla trimmaamassa. 

Ruohonleikkuun otan hyötyliikuntana. Ei tarvitse lähteä kävelylenkille kotipihan ulkopuolelle, vaan voi kävellä omalla pihallaan. 

Veikkaan, että kun aloittaja kuuntelee muutaman kuukauden naapurin riitoja seinien läpi, niin mieli voi muuttua.

Vierailija
151/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asuminen voi olla oikein mukavaa, jos seinänaapurit ovat täysjärkisiä ja muiden huomioimiseen kykeneviä. Valitettavan usein eivät ole.

Vierailija
152/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh huh, mikset valitse rivitaloa. Itse tein niin, kun halusin pois kerrostalon hulinasta. Oma piha ja sijainti metsän reunassa. Huolto ajaa nurmet ja siistii piha-alueet ja kuitenkin voin pikku istutuksia laittaa omalle pihalle. 

Sitten joku sinun valopäänaapurisi keksii, että tehdäänpä itse huoltotyöt vuoron perään, jotta säästetään kuluista. Sitten muutama muukin valopää lähtee tuohon ideaan ja enemmistön päätöksellä sitten teet vuorollasi ruohonleikkuut ja lumityöt, halusit tai et.

Vierailija
153/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asuminen on sinänsä helppoa, ei lumityöitä eikä ruohonleikkuuta, hyvällä tuurilla saat kivat naapurit, muista toki että naapurit saattaa vaihtua. Vuokralla asuminen helppo ratkaisu, mutta jos ostat oman samlla summalla lyhennät lainaa. Toisaalta jos ostat kämpän tulevat remontit vaikka ikkunat uusitaan maksat omat ikkkunasi, useita tonneja. autolle on yleensä vain ruutupaikka kaikkien muiden autojen seassa ulkona.

Vierailija
154/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun ei kuulu, sinulla on käynyt tuuri. Tuuri voi vaihtua koska tahansa naapurin asukkaiden vaihtumisen myötä.

Toki, mutta se on sitte sen ajan murhe. 12 v on näillä menty ja mikään suurperhe ei ainakaan pikkukaksioon muuta. En huomannut mainita, että kyseessä on pienehkö kaupunki ja täällä ylipäätään ihmiset huomioi toisensa aivan eri tavalla, kun pääkaupungissa, josta olen lähtöisin ja sen sekopäiseen elämäntyylin totaalisesti kyllästyin. Katunut en muutosta ole kertaakaan, päinvastoin, voin paremmin.

Vierailija
155/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta se on sitte sen ajan murhe. 12 v on näillä menty ja mikään suurperhe ei ainakaan pikkukaksioon muuta. En huomannut mainita, että kyseessä on pienehkö kaupunki ja täällä ylipäätään ihmiset huomioi toisensa aivan eri tavalla, kun pääkaupungissa, josta olen lähtöisin ja sen sekopäiseen elämäntyylin totaalisesti kyllästyin

Kyllä pienehköissä kaupungeissakin narkkia ja muuta elämänhallintaongelmaista porukkaa riittää. Itse asiassa, sellaisille pikkukaksio on hyvin tyypillinen asumus. Mutta koputetaan puuta etteivät sinun seinänaapureiksesi muuta.

Vierailija
156/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh huh, mikset valitse rivitaloa. Itse tein niin, kun halusin pois kerrostalon hulinasta. Oma piha ja sijainti metsän reunassa. Huolto ajaa nurmet ja siistii piha-alueet ja kuitenkin voin pikku istutuksia laittaa omalle pihalle. 

Sitten joku sinun valopäänaapurisi keksii, että tehdäänpä itse huoltotyöt vuoron perään, jotta säästetään kuluista. Sitten muutama muukin valopää lähtee tuohon ideaan ja enemmistön päätöksellä sitten teet vuorollasi ruohonleikkuut ja lumityöt, halusit tai et.

Erittäin yleistä rivitaloyhtiöissä.

Vierailija
157/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten keksi, vaikka kuinka toivoisit, mutta älä ole katkera vaikka joillakuilla meneekin kivasti. Katkeruus kasvattaa tressiä. Meillä on kaikki asiat mallillaan, rempat tehty, talous kunnossa, ei yhtiövelkaa, vastikkeet kohtuulliset ja huollon kulut pisara Itämeressä. 

Vierailija
158/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole! Täällä on muutama kerrostalovihaaja ja sitten näitä omakotitaloasujia, jotka vakuuttelevat itseään, että on oikea valinta ja ei siellä kerrostalossa voi asua. Meitä onne

Tyytyväiset kerrostaloasujat saattavat olla usein juuri niitä, joiden takia ne ei-tyytyväiset joutuvat muuttamaan pois. 😂

Vierailija
159/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin tällaiseen rivariin joitakin  vuosia sitten. Kieltäydyin noista alusta alkaen. En kertonut syytä.  Totta kai rivarin pitkäaikainen poliisi=kyttääjä raivosi tästä. Pari kertaa videoin suunsoitot ja laitoin jakoon. Jostain syystä loppui...

Vierailija
160/195 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten keksi, vaikka kuinka toivoisit, mutta älä ole katkera vaikka joillakuilla meneekin kivasti. Katkeruus kasvattaa tressiä. Meillä on kaikki asiat mallillaan, rempat tehty, talous kunnossa, ei yhtiövelkaa, vastikkeet kohtuulliset ja huollon kulut pisara Itämeressä. 

Niin ja sitten vielä olipa kerran ja sen pituinen se. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi